Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs mieltä ootte dietistäni... Tuntuu paino ihan hyvin tippuvan 0,5-1kg viikossa, mutta olen vähän alkanut epäilemään onko ruokavalioni liian yksinkertainen ja tuleeko liian vähän kaloreita...

Aamupala:
Joka aamu 1 ruisleivän pala, päälle 2 viipaletta kinkkua tai meetwurstia, 1 juuston pala ja leivän kokoinen paistettu kanamuna
Tämän syön n. klo 6 aamulla ennen kuin lähden töihin

Lounas:
En syö lounasta töissä, työpäivän aikana tulee vain juotua paljon kahvia kahvitauoilla sekä juotua 1,5 litraa vissyä.

Päivällinen:
Suoraan töiden jälkeen n. klo 16 syön päivällisen joka on yleensä 200g kanaa tai tonnikalaa. Tämän lisäksi iso kasa vihersalaattia+salaatinkastike. Lisään vielä ruokaan 100g raejuustoa tai syön maitorahkan. Välillä tulee myös 1 paistettu kanamuna.

Iltapala:
Treenin jälkeen n. klo 22 syön runsaan iltapalan joka sisältää maitorahkan, vihersalaattia+salaatinkastike, n. 125g kanaa tai tonnikalaa. Välillä korvaan maitorahkan tai vihersalaatin 1-2 kanamunalla.

Lisäravinteina tulee otettua 1dl whey 80 ennen ja jälkeen treenin veden kanssa.
Ruokajuomana on aina vissy.

Treenaan 3-4x salilla ja 2x salibandy viikossa. Teen erittäin fyysistä työtä ja sielläkin tulee kulutettua jonkun verran.

Olisko vinkkejä dietin parantamiseen sekä jotain tietoa lisä ravinteista. Tällä hetkellä 180cm ja 78kg tarkotus ei olisi enää kauheasti pudottaa painoa vaan saada rasva pidemmällä ajanjaksolla muuttumaan lihakseksi. Joten tarkoitus olisi löytää dietti joka ei ainakaan pahasti polttaisi lihasmassaa.

Viikonloppuisin ruokavalio vaihtuu että syön välillä kevyen salaatin lounaaksi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitäs mieltä ootte dietistäni... Tuntuu paino ihan hyvin tippuvan 0,5-1kg viikossa, mutta olen vähän alkanut epäilemään onko ruokavalioni liian yksinkertainen ja tuleeko liian vähän kaloreita...

Aamupala:
Joka aamu 1 ruisleivän pala, päälle 2 viipaletta kinkkua tai meetwurstia, 1 juuston pala ja leivän kokoinen paistettu kanamuna
Tämän syön n. klo 6 aamulla ennen kuin lähden töihin

Lounas:
En syö lounasta töissä, työpäivän aikana tulee vain juotua paljon kahvia kahvitauoilla sekä juotua 1,5 litraa vissyä.

Päivällinen:
Suoraan töiden jälkeen n. klo 16 syön päivällisen joka on yleensä 200g kanaa tai tonnikalaa. Tämän lisäksi iso kasa vihersalaattia+salaatinkastike. Lisään vielä ruokaan 100g raejuustoa tai syön maitorahkan. Välillä tulee myös 1 paistettu kanamuna.

Iltapala:
Treenin jälkeen n. klo 22 syön runsaan iltapalan joka sisältää maitorahkan, vihersalaattia+salaatinkastike, n. 125g kanaa tai tonnikalaa. Välillä korvaan maitorahkan tai vihersalaatin 1-2 kanamunalla.

Lisäravinteina tulee otettua 1dl whey 80 ennen ja jälkeen treenin veden kanssa.
Ruokajuomana on aina vissy.

Treenaan 3-4x salilla ja 2x salibandy viikossa. Teen erittäin fyysistä työtä ja sielläkin tulee kulutettua jonkun verran.

Olisko vinkkejä dietin parantamiseen sekä jotain tietoa lisä ravinteista. Tällä hetkellä 180cm ja 78kg tarkotus ei olisi enää kauheasti pudottaa painoa vaan saada rasva pidemmällä ajanjaksolla muuttumaan lihakseksi. Joten tarkoitus olisi löytää dietti joka ei ainakaan pahasti polttaisi lihasmassaa.

Viikonloppuisin ruokavalio vaihtuu että syön välillä kevyen salaatin lounaaksi.

Rasvoja liian vähän. Vähintään se 50g pitäisi saada.

haha no kiitos! Mielessä kummiski oikeastaa oli enimmäkseen tuo minun proteiini, hiilari ja rasva jakauma, kun proteiineja on kummiskin reilut 40%. Mitä olen lueskellut niin tuo 30p/40hh/30r on ollut kovassi suosiossa, mutta onko tuosta vähän reilummasta proteiinin saannista haittaa? rasvaprosenttini on varmaankin jossain 20-25 tienoilla, jos se jotenkin asiaan vaikuttaa.

2-4g per painokilo voi syödä protskua, ainakin.

Täällä on puhuttu, että aerobista ( lenkkeilyä ) kannattaisi tehdä aamuisin, kun energiavarastot on tyhjät, jolloin rasvanpoltto on tehokkaampaa. Varmaankin näin. Luin juoksijafoorumilta, että lenkkeilyn jälkeen ei kannata syödä pariin tuntiin, koska elimistö polttaa rasvaa vielä lenkin jälkeenkin, ja ei kannata pysäyttää tuota polttamista.
Jos toteuttaa molempia metodeja, niin menee aamiainen melko myöhäiseksi. Jos toteutta vain toista, niin kumpikohan olisi parempi? Mitenköhän jos ottaa palautusjuomaa ilman hiiareita ( heraa ) lenkin jälkeen, niin pysäyttääköhän se rasvan polton? Päteeköhän samat periaatteet salilla käynnin suhteen?

Täällä on puhuttu, että aerobista ( lenkkeilyä ) kannattaisi tehdä aamuisin, kun energiavarastot on tyhjät, jolloin rasvanpoltto on tehokkaampaa. Varmaankin näin. Luin juoksijafoorumilta, että lenkkeilyn jälkeen ei kannata syödä pariin tuntiin, koska elimistö polttaa rasvaa vielä lenkin jälkeenkin, ja ei kannata pysäyttää tuota polttamista.
Jos toteuttaa molempia metodeja, niin menee aamiainen melko myöhäiseksi. Jos toteutta vain toista, niin kumpikohan olisi parempi? Mitenköhän jos ottaa palautusjuomaa ilman hiiareita ( heraa ) lenkin jälkeen, niin pysäyttääköhän se rasvan polton? Päteeköhän samat periaatteet salilla käynnin suhteen?

Täällä aiheesta lisää: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/102929-aamulenkki-ja-rasvanpoltto/

Kärsiikö kroppa paljon jos seuraavat 6vko tiputtaisi painoa 1,5kg/viikko? Lähtisikö lihasta huomattavasti enemmän kuin esim 1kg per viikko tahdilla? Puntilla tulee käytyä 4krt viikossa ja jokainen treeni vedetään niin lujaa kun vaan äijästä lähtee. Protskua tulee n. 2,5g per rasvaton painokilo ja hiilareita tulee leipien ja pastan yms mukana se mitä tulee. Tavoitteena olisi nyt saada mahdollisimman nopeasti ylimääräinen rasva pois ja sen jälkeen alkaa 1kg/kk tahdilla painoa nostamaan.

Siis painohan putoaa vain 0,5kg/viikko tuolla -500kcal dieetillä, joten toi -1000kcal on aika maksimi mitä kannattaa noin lyhyellekään dieetillä olla. Itse pudotin reilu 10kg 7 viikossa, mutta jo puolet tuosta painosta oli lähtenyt ekan kahden viikon aikana, eli alussa putoaa haipakkaa, ja sitten kun nesteet ja paska on lähtenyt kehosta kannattaa vasta verrata kaloreita painon putoamis nopeuteen.

Itsellä motivaatio vähän hakusessa lenkkeilyn suhteen, joten ajattelin että olisiko salilla olevasta stepperistä (juoksu) tai pyöräily mitään hyötyä kunnonkohottamisessa ja rasvanpolttamisessa? Vai pitääkö ihan raahautua vaan väkipakolla sinne lenkille?

Moro, pitäs saada pari kiloo läskiä pois enkä oikeen tiiä muuta kuin jättää pari ateriaa väliin noista 7 ateriasta.. Nuo netin rasvaprosentin laskijat sanoo että rasvaprosentti olis 10-12% mut siihen en usko. Näyttää että olis 9kg rasvaa kehossa. Painoa 72kg nyt illalla.

Toki voi pitää paikkansa nuo numerot, mutta pitäs saada se siihen 8-10% et tulis vatsalihakset ja selkälihakset hituse paremmin näkyviin. Nyt tuo alavatsa pömpöttää kun jännitän vatsalihakset samalla puhaltamalla ilmat keuhkoista. Ja syviä vatsoja olen kyllä treenannut!

Mitä pitäisi syörä ja miten pitäsi treenata?
Nyt oon plussakaloreilla (ainakin välillä) about 500kcal+

Olen nyt ollut joitakin viikkoja dieetillä ja nyt ei ole pariin viikkoon paino pudonnut oikeastaan ollenkaan. Mistäköhän saattaisi johtua? Kalorivaje on joka päivä n. 500-1000 ollut ja olen kokeillut nostaa ja laskea kaloreiden määrää, sekä pitänyt mättöpäivän, mutta paino ei silti ole laskenut vähään aikaan. Voiko olla mahdollista, että lihas kasvanut samalla kun paino pudonnut, kun olen täältä lukenut, että aloittelijavaiheessa saattaa lihaa tulla, vaikka painoa lähtee. Periaatteessa en aloittelija ole, vaan ollut n. puolen vuoden tauko salitouhuissa ja nyt syksyllä taas uudelleen aloittanut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähtötilanne 115kg/179cm. Ja kaikki läskiä.
Pari viikkoa ollu dieetillä (paino nyt 111kg) ja sapuskat merkinny kalorilaskuriin. Katsellu noita päivän kalori määriä, niin ne pyörii 800-1300kcal välillä. meneekö jo liian alhaiseksi? Nälkä ei ole. Tosin liikuntaa tulee vain työmatka pyöräily, n. 25-40km viikko. Ja jaksanu ihan hyvin, ei väsytä yms.
Eli antaa mennä vaan noilla kaloreilla ja pitäisikö hieman nostaa kalorien saantia?

Lähtötilanne 115kg/179cm. Ja kaikki läskiä.
Pari viikkoa ollu dieetillä (paino nyt 111kg) ja sapuskat merkinny kalorilaskuriin. Katsellu noita päivän kalori määriä, niin ne pyörii 800-1300kcal välillä. meneekö jo liian alhaiseksi? Nälkä ei ole. Tosin liikuntaa tulee vain työmatka pyöräily, n. 25-40km viikko. Ja jaksanu ihan hyvin, ei väsytä yms.
Eli antaa mennä vaan noilla kaloreilla ja pitäisikö hieman nostaa kalorien saantia?

Anna mennä vaan. Rasvaa noin 1g/painokilo ja protskuu 2g/painokilo ois hyvä. Voi noistakin
vähän tinkiä. Ton rasvan voi vaikka puolittaa joka toinen päivä.

Mites tästä etiäpäi? Tuossa noin vuosi sitten totesin että ei saatana, painoa on ~140kg ja pituutta vaan 182cm, että olis aika pudottaa kun pituuskasvukin oletettavasti lakkasi n. 10v sitten. Nyt tilanne on painon osalta
about 95kg, giveortake +-2kg riippuen päivän vireestä. Mutta kun rupee käymään luonnon päälle kun ei paino enää putoakaan, ni mitäs tässä tekis?

Treenaan 5-6 kertaa viikossa, joista 3-4 lenkkiä ja 2-3 laajansorttista kuntopiiriä. Ruokapuolesta sen verran että aamiaista teekupponen ja ruisleipä, sitten kouluruokailu puolelta lounas. Välipalaksi hedelmää (banaani yleensä) tahi rasvatonmaustamatonhajustamatonväritön jugurtti ja joskus jopa sekaan mansikkasoppaa. Sitten päivän treeni, jonka jälkeen pikkuprotskujuoma palautukseksi. Päivällinen noin kuuden-seitsemän pintaan, ei mitään kummoista, peruskotiruokaa. Iltapalaksi vielä leipä tai pari, vettä tai kotikutoista mehua.

Omaan urheilutaustan, joskus alle 22-v pelailin alle 22-sm korista, joten tuskin tuossa painossa ihan kaikki pelkkää rasvaakaan ole, maistuuhan tuo kuntopiirikin sihe malliin.

Tulipa sekava tekstinmäjäys, kiitokset vinkeistä jo etukäteen

vrh: mä en ainakaan osaa päätellä tuosta käytännössä yhtään sun saamia energiamääriä. Jonkun leipäpala on 70 kcal ja toisen 250 kcal, jonkun koululounas 300 ja toisen 800 kcal jne. (saati sitten "peruskotiruoka-ateria"). Siksi vaihtoehtoja onkin aika monia:

- saat kaloreita liikaa - määrän, joka isommalla painolla riitti laihduttamaan mutta ei enää riitä moiseen vaikutukseen (pienemmällä kulutuksella)
- saat kaloreita aivan liian vähän ja elimistö on mennyt "poikkeustilaan" (esim. aineenvaihdunta-/kilpirauhastoiminnot), eikä suostu sen takia enää irrottamaan rasvaa

- painossasi onkin jo sen verran lihasta (tätä on viestistä mahdoton päätellä), että varsinaisesti kovin ylimääräistä rasvaa ei enää kauheasti ole. Tähänkin voi yhdistyä jompikumpi ylemmistä vaihtoehdoista, mikä selittää sen viimeisen rasvan lähtemättömyyttä. Ja jos et varsinaista salia hirveästi tee, tämä on epätodennäköisin vaihtoehto.

Sinuna tsekkaisin kalorimäärät vaikka kalorilaskuri.fi-saitin kautta kokeeksi esim. viikon ajalta kulutukseen verrattuna ja näiden tietojen pohjalta lähtisin miettimään muutoksia.

Anna mennä vaan. Rasvaa noin 1g/painokilo ja protskuu 2g/painokilo ois hyvä. Voi noistakin
vähän tinkiä. Ton rasvan voi vaikka puolittaa joka toinen päivä.
Rasvaa tulee vain mitä ruuassa on, en ole 11 vuoteen käyttänyt voita, margariinia yms leivän päällä ja maitokin on ollu rasvatonta. Ja lihan määrä on rajoitettu 110-130g päivässä kihdin takia. Tosin olen yrittänyt ottaa protskua sit maidon/rahkan kautta.
Mutta katsotaan 2 viikkoa eteenpäin, jos jaksaa yms niin mennään näillä sit :)

Hei kuinka saisin vatsalihakset nopeasti esille :O
Lähtötilanne: Olen 18v, pituus 185, paino 70, rasvaprossa noin 7 kun viimeksi mittasin.
Käyn salilla noin 4-5kertaa viikossa, olen salilla noin 1,5tuntia per kerta ja juoksen salitreenin jälkeen yleensä sen 15min.
Muuten käyn vielä lenkillä noin 2 kertaa viikossa 30min-1tunnin lenkillä + kahdet kickboxing treenit viikossa.
Mutta en siltikään tunnu saavan vatsalihaksia pintaan, lihakset kyllä kasvaa, mutta ei oikein saa niitä esille vaikka yritänkin rasvaprossaa pudottaa :S
Missä vika ?

Zone-sarja -42%
Lähtötilanne: Olen 18v, pituus 185, paino 70, rasvaprossa noin 7 kun viimeksi mittasin.
Käyn salilla noin 4-5kertaa viikossa, olen salilla noin 1,5tuntia per kerta ja juoksen salitreenin jälkeen yleensä sen 15min.
Muuten käyn vielä lenkillä noin 2 kertaa viikossa 30min-1tunnin lenkillä + kahdet kickboxing treenit viikossa.
Mutta en siltikään tunnu saavan vatsalihaksia pintaan, lihakset kyllä kasvaa, mutta ei oikein saa niitä esille vaikka yritänkin rasvaprossaa pudottaa :S
Missä vika ?

Jos noi 7 prosentin rasvat pitää paikkasa niin ei sun ainakaan enää kannata painoa tiputtaa. Ite en nää muuta, kun että vedät massakauden ja kasvatat niitä lihaksia. Sen jälkeen kun tiputat rasvat tohon 10 prossan tiennoille niin pitäs vatsat näkyä. Eli todennäkösesti sulla vaan ei oo vatsalihaksessa tarpeeks kokoa. Voi tosin olla, että vatsalihakses on sen muotoset, että sellasta kunnon sixpackia ei tuu koskaan esille saamaan.

Eli todennäkösesti sulla vaan ei oo vatsalihaksessa tarpeeks kokoa.
No eivät ne mitkään järkyttävän suuret ole, mutta vatsat aikalailla se vahvin osa-alue aina ollut, että voin tehä vatsarutistuksiakin hyvin 80kg painoilla 15sarjoja.
Voi tosin olla, että vatsalihakses on sen muotoset, että sellasta kunnon sixpackia ei tuu koskaan esille saamaan.
Tätä olen miettinyt itsekkin, mutta tiedän ainakin että kehontyyppini ei ole mikään paras 6-packin hankintaa. Sillä käytännössä kaikki rasva mitä elimistössäni on kerääntyy vatsan seudulle, joten luultavemmin rasvaprossa täytyisi olla todella alhainen jotta ne saisi näkyviin ?

Missä vika ?

Vika on siinä että todellinen rasvaprosenttisi on jotain 14% luokkaa.
Useimmat sähköiseen impedanssiin perustuvat mittarit antavat aivan liian alhaisia arvoja jos olet pitkä, hoikka ja nuori.
Vielä enemmän ne valehtelevat alaspäin jos olet dietin tai muun syyn takia tavallista alhaisemissa nesteissä.
Itsekkin olen saanut VHH-dietillä parhaimillaan rasvaprosentiksi 6,9 vaikka todellinen oli puolta enemmän.

Jos mittarisi pitäisi paikkansa kehossasi olis 7% rasvoilla rasvaa yhteensä noin 4,9kg, joka ei tunnu todelliselta arvolta varsinkin kun vatsalihakset eivät eroitu kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom