Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noin pieneen pudotukseen voi riittää jo ruoka-aineiden tarkempi syynääminen. Parempia viljoja, lihojen rasvaprosentit mahdollisimman alas jne..
Aterian ajankohdalla tai koolla ei ole mitään merkitystä. Et maininnut proteiini lähdettäsi, mutta sieltäkin voi varmaan saada kaloreita pois (siis laadukkaampaa protskua). Noilla nyt pääsee alkuun :)

Tällä hetkellä en saa proteiinia paljonkaan, harvemmin syön juustojakaan kun olen niille allerginen... Kanaa ja lihaa syön toisinaan, mutten kovin usein.

Ja luulisihan tuon verran painoa putoavan helposti, mutta kun ongelmana on se, että olen ollut suunnilleen tämän painoinen jo kauan aikaa, vähän jopa lihonnut välillä... vaikken missään vaiheessa ole ihan hirveän epäterveellisesti syönyt.

Mitä tarkoitat paremmilla viljoilla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tällä hetkellä en saa proteiinia paljonkaan, harvemmin syön juustojakaan kun olen niille allerginen... Kanaa ja lihaa syön toisinaan, mutten kovin usein.

Ja luulisihan tuon verran painoa putoavan helposti, mutta kun ongelmana on se, että olen ollut suunnilleen tämän painoinen jo kauan aikaa, vähän jopa lihonnut välillä... vaikken missään vaiheessa ole ihan hirveän epäterveellisesti syönyt.

Mitä tarkoitat paremmilla viljoilla?

Täysjyvä tuotteita. Ei ole tyhjiä kaloreita. Noita kanaa ja lihaa kannattaisi lisätä reilusti. Finellistä saat tärkeitä ravintoarvoa koskevia tietoja.
Kun syöt paljon hiilareita, niin kehosi varastoi paljon nestettä (jopa 2-4kg ylimääräistä) ja sekin saattaa näyttää "epämiellyttävältä".
Vähennä hiilareita ja lisää protskuja. Suunnittele Finellin avulla päivän ruoka ja siitä se lähtee :D.

Myös kala on suljettu pois ... :D mutta muute kanaa ja lihaa kyllä pitäisi varmaan alkaa syömään. Vielä kysyisin, että missä muodossa soijaa?

Kiitos vastauksistanne :)

En tiedä onko tämä jo miljoonaan kertaan jossain, mutta minkälaista ohjelmaa tulisi laihduttavan noudattaa? 1, 2 vai kenties 3-jakoista? Valmiita ohjelmia olen löytänyt vain G6 ja SS, + jotain vaativampia, jotka tuskin sopivat laihduttamiseen.

Myös kala on suljettu pois ... :D mutta muute kanaa ja lihaa kyllä pitäisi varmaan alkaa syömään. Vielä kysyisin, että missä muodossa soijaa?

Kiitos vastauksistanne :)
No jos puhuttiin proteiininlähteistä niin mitäs luulisit? Tuskin ainakaan soijakastikkeen muodossa.

En tiedä onko tämä jo miljoonaan kertaan jossain, mutta minkälaista ohjelmaa tulisi laihduttavan noudattaa? 1, 2 vai kenties 3-jakoista? Valmiita ohjelmia olen löytänyt vain G6 ja SS, + jotain vaativampia, jotka tuskin sopivat laihduttamiseen.
Samaa kuin muutenkin. Ei ole olemassa mitään erityistä laihdutusohjelmaa, joten treenaa sillä mikä tuntuu mielekkäältä. 1-5-jakoinen, ei juurikaan merkitystä.

Kyllä ohjelmalla voi olla hyvinkin suuri merkitys.

Siksi on erikseen ohjelmia jotka keskittyvät tuottamaan maitohappoa maksimimäärän. Se stimuloi GH:n tuotantoa ja auttaa helevetin paljon läskinpoltossa.

On typerää sanoa että ohjelma ei vaikuta. Esimerkiksi perus bodaustreeni tekee enemmän kehonkoostumukselle kuin ohjelmat mitkä parantavat maksimivoimantuottoa.

Mutta, jos haluaa kiristyä niin ruokavalio on se mikä eniten ratkaisee.

Kyllä ohjelmalla voi olla hyvinkin suuri merkitys.

Siksi on erikseen ohjelmia jotka keskittyvät tuottamaan maitohappoa maksimimäärän. Se stimuloi GH:n tuotantoa ja auttaa helevetin paljon läskinpoltossa.

On typerää sanoa että ohjelma ei vaikuta. Esimerkiksi perus bodaustreeni tekee enemmän kehonkoostumukselle kuin ohjelmat mitkä parantavat maksimivoimantuottoa.

Mutta, jos haluaa kiristyä niin ruokavalio on se mikä eniten ratkaisee.

Kuinka pitkiä tälläisessä ohjelmassa tulisi sarjat, sarjien määrät ja tauot olla? Tulisiko painottaa perusliikkeisiin kuten penkki vai hinkata flyersia? Yksjakoinen olisi kuitenkin mieluisin. Ruokavalio on kunnossa.

Kiitos etukäteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En nyt jaksanu koko threadia lukia läpi, mutta eikö silläkin pääse pitkälle kun jättää vaalean leivän, juustot ym. pois. Lautaselle lappaa muutaman potun, kauhallinen, mitä nyt onkaan vaikka jauhelihakastiketta ja loput salaattia + sekaan raejuustoa, juomana vesi?

Aamulenkki jonka jälkeen aamupalaksi puuroa tai ruisleipää, koulussa lämmin ruoka ym. tavalla, kotona välipalaksi vaikka maitorahkaa ja marjoja (iliman sokeria), sitten toinen lämmin ruoka ym. tavalla, esim kokojyväriisiä? hyvä vai paha? tuoretta kalaa (lohi esim?) tai jotain lihaa?

No mitä sitten iltapalaksi? Karvakäsien kepankirulla? :jahas:

Niin ja sitten tietty aamulenkin lisäksi, kuntosalille ja/tai tunnin-parin pyöräily/hölkkälenkki.

Olikse nyt, että jos poloki 10km pyörällä tasaista vauhtia ja sopivalla vastuksella, niin se vastasi kilsan hölkkää, vai oonko nyt ihan c8?

En nyt jaksanu koko threadia lukia läpi, mutta eikö silläkin pääse pitkälle kun jättää vaalean leivän, juustot ym. pois. Lautaselle lappaa muutaman potun, kauhallinen, mitä nyt onkaan vaikka jauhelihakastiketta ja loput salaattia + sekaan raejuustoa, juomana vesi?

Riippuu paljonko syö

Olikse nyt, että jos poloki 10km pyörällä tasaista vauhtia ja sopivalla vastuksella, niin se vastasi kilsan hölkkää, vai oonko nyt ihan c8?

Eiköhän 10km pyöräily kuluta hieman enemmän

Zone-sarja -42%
Voiko rasvaa polttaa niin, ettei paino tipu? XD tuo voi kuulostaa tyhmältä mut jos on vaika saanu bulkattuu ittensä esim. 80 kiloon, ja sit haluais kuitenki lihakset paremmi erottumaan ja alkaa diettaa, ni eiks siinä äkisti käy nii että paino on taas 70 kiloa ja tilanne on plus miinus nolla? Ku kaikki puhuu että haluaa tiputtaa painoa , mä en tosiaa haluais tiputtaa painoa vaa vähentää rasvaa . Mahdoton yhtälö?

Terve!
Tässä olisi tarkoitus kääntää uusi sivu elämässäni johon sitten kuuluisi terveelliset ruuat, laihtuminen ja lihasten hankkiminen. Painoa minulla on n.93kg ja pituutta 192cm. Paljon olen yrittänyt etsiä tietoa täältä pakkiksesta kuin myös muualtakin.
Pistän kummiskin nytten tänne päivittäisen ruokavalioni arvosteltavaksi:

Aamupala klo 6: Kauralese myllyn paras 100g, Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g, Porkkana 65g
välipala klo 9: Tomaatti 120g, Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g
Lounas klo 11: Jäävuorisalaatti 50g, Avokado kuorittu, kivetön 60g, Kariniemen kananpojan Fileepihvi, maustamaton 80g, Paprika punainen 40g, Oliiviöljy 5g
Välipala klo 15: Tomaatti 120g, Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g
Salille klo 16.30 - Mass recovery chocolate 70g (välipäivinä tämä jää pois)
Päivällinen klo 18.30: Naudan ulkofilepihvi 150g, Bataatti, kuorittu 150g, jäävuorisalaatti 100g
Iltapala klo 21.30: Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g purkki, Oliiviöljy 27g
-Valio rasvaton maitoa tulee juotua 1l päivässä ja vettä n. 3l-

= 2304 kcal p239g h191g r63g
p42% h33% r24%

Mitenkä tälläinen ruokavalio toimii? Onko minulla liikaa proteiineja ja liian vähen hiilareita ruokavaliossani?

Sali ohjelmani:
1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3
-(tänne vielä vatsat mukaan)

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

3. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2
-(tänne vielä vatsat mukaan)

4. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

Välipäivinä toimivat tiistai torstai ja lauantain. tiistaina ja torstaina juoksen kevyen n. 30-40min lenkin ennen aamupalaani ja lauantain sitten syön vähän ylikulutukseni mutta en mitenkään yliampuvasti.

Voiko rasvaa polttaa niin, ettei paino tipu? XD tuo voi kuulostaa tyhmältä mut jos on vaika saanu bulkattuu ittensä esim. 80 kiloon, ja sit haluais kuitenki lihakset paremmi erottumaan ja alkaa diettaa, ni eiks siinä äkisti käy nii että paino on taas 70 kiloa ja tilanne on plus miinus nolla? Ku kaikki puhuu että haluaa tiputtaa painoa , mä en tosiaa haluais tiputtaa painoa vaa vähentää rasvaa . Mahdoton yhtälö?

Kun syö riittävästi protskua, treenaa ja lepää, niin lihaksen osuus kadotetusta painosta lienee n. 5%:ia. Eli ei siinä plusmiinusnollille mennä. Tämä siis sillä edellytyksellä, että painoa pudottaa hitaasti (n. -500 kcal/vrk).

Kun syö riittävästi protskua, treenaa ja lepää, niin lihaksen osuus kadotetusta painosta lienee n. 5%:ia. Eli ei siinä plusmiinusnollille mennä. Tämä siis sillä edellytyksellä, että painoa pudottaa hitaasti (n. -500 kcal/vrk).

Erittäin paljon kiitoksia. :)

Onko kellään vinkkejä/kommentteja tuohon ruokavaliooni? Painoa olisi siis tarkoitus pudottaa rauhalliseen tahtiin ja samalla varmastikkin aluksi tarttuu vähän lihastakin reeneistä mukaan.

Onko kellään vinkkejä/kommentteja tuohon ruokavaliooni? Painoa olisi siis tarkoitus pudottaa rauhalliseen tahtiin ja samalla varmastikkin aluksi tarttuu vähän lihastakin reeneistä mukaan.

No voisit jättää ton bataatin kuorimatta, no ei vaiskaan. Eihän helvetti kukaan voi syödä noin terveellisesti ja hyvin :D

haha no kiitos! Mielessä kummiski oikeastaa oli enimmäkseen tuo minun proteiini, hiilari ja rasva jakauma, kun proteiineja on kummiskin reilut 40%. Mitä olen lueskellut niin tuo 30p/40hh/30r on ollut kovassi suosiossa, mutta onko tuosta vähän reilummasta proteiinin saannista haittaa? rasvaprosenttini on varmaankin jossain 20-25 tienoilla, jos se jotenkin asiaan vaikuttaa.

Nimenomaan.
En uskonut ennenkuin kokeilin.
Muutin perus 6-12 bodaus/laiskottelutreenini todella tiukkaan, alle tunnin treeniin korkealla intensiteetillä --> alkoi muuten läski lähtemään.
Vähensin myös lenkkeilyä 1,5h lenkeistä 45min lenkkeihin.

Ajallisesti liikunta putosi puoleen. Ja sitten rupesi homma toimimaan.
Ruokavalio oli kokoajan sama.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom