Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika outo mittaus. Itsellä sähköimpendassimittauksen ja pihtimittauksessa pihdit näytti ehkä 5-7% vähemmän. Täysin kiinni mittaajasta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse pidän Inbodya luotettavampana, jos pihtien käyttäjä ei ole todella osaava henkilö. Inbodyakin tulisi käyttää tosin aamuisin ennen aamupalaa suolen ja rakon tyhjentämisen jälkeen, jotta tulos olisi mahdollisimman luotettava.

Kävin mittaamassa eilen rasvat ja tuloksena josta tulokseksi 16%. Tavoitteena olisi jatkaa massalla vielä kolme kuukautta jonka jälkeen sitten kiristellä kesää kohden. Olisiko järkevämpää vetää rasvat alemmas tässä välissä, vai voinko vetää Tammikuun loppuun huoletta plussalla? tavoitteena olisi nyt saada lisää lihasta kroppaan ja heinäkuussa olla about 12-14% rasvoissa. Strategiset mitat on tällä hetkellä 182cm ja 95kg.

Kävin mittaamassa eilen rasvat ja tuloksena josta tulokseksi 16%. Tavoitteena olisi jatkaa massalla vielä kolme kuukautta jonka jälkeen sitten kiristellä kesää kohden. Olisiko järkevämpää vetää rasvat alemmas tässä välissä, vai voinko vetää Tammikuun loppuun huoletta plussalla? tavoitteena olisi nyt saada lisää lihasta kroppaan ja heinäkuussa olla about 12-14% rasvoissa. Strategiset mitat on tällä hetkellä 182cm ja 95kg.

Miltä se peilikuva näyttää? Noilla rasvoilla ja mitoilla tuskin omaat liiaksi sitä rasvaa. Joten kyllä mä ainaski tekisin niin, että oot plussakaloreilla vielä sinne tammikuuhun ja sitten hitaasti mutta varmasti rupeet pudottaan sitä painoa kesäkelejä kohden.

Miltä se peilikuva näyttää? Noilla rasvoilla ja mitoilla tuskin omaat liiaksi sitä rasvaa. Joten kyllä mä ainaski tekisin niin, että oot plussakaloreilla vielä sinne tammikuuhun ja sitten hitaasti mutta varmasti rupeet pudottaan sitä painoa kesäkelejä kohden.

Peilikuvaan nyt ei ole koskaan tyytyväinen mutta ainakaan tuo rasvaprosentti ei ole dietin jäljiltä hälyttävästi noussut. Tiedä sitten kuinka luotettavia nämä testerit täällä Kiinassa mahtavat olla... Onhan tää massankerääminen joka tapauksessa hauskempaa kun diettaaminen joten kai se täytyy katsella Tammikuussa tilannetta uudestaan.

Eli tarkoitus olisi aloittaa ensimmäinen dietti tammikuussa. Hieman tietoja itsestäni: 20v, 180cm, 105kg. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla. Suunnitelman mukaan kiristelyn olisi tarkoitus kestää 24 viikkoa ja olen jakanut sen erivaiheisiin:

1.vaihe: 6 viikkoa ihan perusdiettiä jolloin pudotan kalorit n. 2600 tienoille. Aerobista en hirveesti vielä tähän ota mukaan, jos kumminkin tulee tehtyä niin hyvin kevyesti.
2.vaihe: 6 viikkoa pudotan kalorit 2400 tuntumaan ja tässä vaiheessa välipäiviin lisään lenkkiä/kuntopiiriä/muuta vastavaa aktiviteettiä.
3.vaihe: 6 viikkoa kalorit pysyy kutakuinkin samana kuin vaihe 2, mutta hiilareita karsitaan. Volyymitreenien jälkeen 10-20min cardiota. Välipäivinä lenkkiä/intervallia yms.
4.vaihe: 6 viikkoa ketolla. Kaloreita pudotetaan 2200-2300kcal tuntumaan. Joka treenin jälkeen 10-20min cardiota. Välipäivinä lenkkiä/intervalleja yms. Hiilari tankkaukset viikonloppuna.

Tässä kumminkin alustava suunnitelma. Kertokaa ihmeessä teenkö jotain väärin? Pitäisikö vaiheet syklittää erilailla tai jotain! Kiitos :)

oon nyt kahden vaiheilla että alottaisko tossa kuun vaihteessa dieetin vai ei. mitat on 170cm/91kg ja treeniä takana sellaset hieman yli 6kk. Eli joko diettaisin sellaisen 2kk ja tavoitteena tiputtaa sellainen 6-8 kiloa pois ja sitten aloittaa taas lihasten kasvattaminen tai sitten diettailen vasta huhtikuun paikkeilla. Kumpi vaikuttaisi järkevämmältä?

Moikka! Mä oon suht uusi tällä foorumilla, sori jos tää kysymys tulee väärän ketjuun...

Halusin vain sellaista kysyä teiltä viisaammilta, että voinko ottaa ihan rennoin mielin alkoholia yhtenä iltana viikossa jos olen ottanut sen aiheuttamat kalorit huomioon päivän kokonaiskalorimäärässä vai huijaanko vain itseäni?

Jossain ketjussa luki että käytännössä kaikki kalorit on kropalle pelkkiä kaloreita eli jos sä syöt yli sun kroppasi vaatiman kokonaisenergiamäärän sä lihot oli ne kalorit sitten peräisin terveellisistä tai epäterveellisistä ruoista. Mä ajattelin vain, että olisko sitten ihan ok juoda alkoholia huomennna jos mun kokonaiskalorimäärä sille päivälle ei ylitä mun kokonaisenergiatarvetta. Toki tiedän että sinä päivänä ei laihduta koska energiavajetta ei jää yhtään mutta se ei myöskään ylity. Mä tarvitsisin teiltä vahvistusta siihen ettei se alkoholi mun hyvää rytmiäni pilaa? Tavoitteenani on siis pienentää rasvaprosenttia hankkimalla lisää lihasmassaa ja samalla keskittymällä ruoan laatuun ja määrään. Joka päivä mulla on noin 700 kalorin energiavaje. Sunnuntaina onkin sitten tarkoitus jatkaa hyviä ruokailutottumuksia ja mennä illemmalla salille.

Ai niin, ehkä tärkein asia puuttui...ajattelin juoda yhden kuoharipullon ja 4 siideriä maksimissaan illan aikana. Sen jälkeen oon niin hyvässä kunnossa etten tarvi mitään muuta.:hyper:

Halusin vain sellaista kysyä teiltä viisaammilta, että voinko ottaa ihan rennoin mielin alkoholia yhtenä iltana viikossa jos olen ottanut sen aiheuttamat kalorit huomioon päivän kokonaiskalorimäärässä vai huijaanko vain itseäni?

Anna mennä vaan. Jos englanti sujuu, niin tässä ajanvietettä hieman valtavirrasta eroavan näkökulman muodossa

Hei kiitti tosi paljon linkistä! Artikkeli oli erittäin mielenkiintoinen ja muutti täysin mun mielipiteet alkoholin vaikutuksesta kroppaan:) Parasta on et voin lähteä tänä iltana hyvin mielin ulos. Sain kyllä jonkin aikaa väsäillä tän päivän syömisten kanssa, rasvaa 0,2g/kg omaa painoa kohtaan on todella vähän eli ei käytännössä mitään! Sain lopulta sen toimimaan eli syön käytännössä pelkää proteiinia koko päivän :) No jonkin verran uhrauksia täytyy tehdä et pääsee ryyppäämään!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt ois tarkotus alotella dieettiä, mitä ootte mieltä kun juuri lauantaina alotin venäläisen penkin (ja 1-jakoinen ohjelma) niin onko järkeä dieetillä vääntää? Eli tuleekohan mitään? Entä aerobinen, onko välttämätöntä? Karsinko kaloreita pois pelkästään hiilareita vähentämällä?

Tässä on nyt ollut viimeiset 2kk "hirvee bulkki" päällä ja vararengasta kertyy aika kovaa tahtia (liian kovaa!) vyötärölle, paino ei numeroissa ole mitenkään hirveän paha pituuteeni nähden ja voimaa sekä lihasta kertyy ihan mukavaa tahtia, mutta hirvee punkero en haluais ens suvena olla, joten missä vaiheessa olisi syytä:
- lopettaa varsinainen bulkkaaminen?
- aloittaa dietti?

Kiloissa puhuttaneen n.8-10Kg:n pudotuksesta.

Oma visio on jotakuinkin sellainen, että tammikuun loppuun asti jatkan nykyistä kaavaa ja koitan saada sitä lihasta vaikka fläsääkin kertyy. Helmikuussa rupean syömään hieman maltillisemmin ja tarkemmin ja varsinainen dietti maaliskuun puolessa välissä.

Tämä bulkki on tosiaan tuonut vararengasta aika paljonkin vyötärölle, mutta kun tulokset kerrankin nousee ja kehityskin on kovaa ja olen aina ollut hirveä ruipelo, olen yrittänyt olla välittämättä ja treenata mahdollisimman kovaa luottaen siihen, että ylimääräiset saa vielä joskus jotenkin pois. Pelkästä kesäkunnon hakemisesta ei ole kyse, sillä muissa harrastuksissa ylimääräisestä painosta on haittaa ja pitäisi senkin takia saada painoa vähän maltillisemmaksi.

Jatka tammikuun loppuun asti ja sen jälkeen velocitylle tai matalakaloriselle korkeaproteiiniselle(3g per rasvaton p-kilo) 4-8 viikoksi riippuen miten perse kestää, ja sen jälkeen muutama reilu bulkkipäivä ja sitten hillitympää dieettausta ja tarvittaessa syklittelyä bulkki/dieetti-viikkoina, kunnes lopputulos on halutun lainen.

klo 7:30 100g jauhelihapata, rahkajuoma................(p47,9 hh29,6 r15,6 cal 450)

klo 11:30 kouluruoka

klo 14:30 heradrinkki................(p49,9 hh33,5 r1,3 cal 341)

klo 17:00 300g jauhelihapata, 3dl maito................(p43,8 hh36 r26,7 cal 560)

klo 20:00 200g jauhelihapata, 2dl maito..................(p29,2 hh24 r17,8 cal 373)

klo 22:00 rahkajuoma.................(p36,6 hh22,5 r6,7 cal 297)

yhteensä:
p207,4 hh145,6 r68,1 cal 2021

Tossa olis alustava diettisuunnitelma. Kouluruokaa tulee syöyä sen mukaan mitä maistuu :D
miltäs näyttää? mitat on 170cm/ 91kg

Pitäis saada viimeset kiristelyt tehtyä, 10-12% --> 6-8%.

Mistäköhän löytäis hyvät noob-ohjeet?
Jonkintyyppistä carb-cyclingiä tässä varmaan pitäis ruveta harrastamaan.

Zone-sarja -42%
Osaako joku arvioida jos heitän mitat/kuvan tänne että paljon pitää painoa pudottaa sellasiin 10% rasvoihin, et osaisin vähä kesän tulles miettii millo rupee diettaa?

Mittaat painon ja rasvaprosentin ja aloitat nyt heti syklittelyn (2vk 500kcal plussalla ja 2vk 500-1000kcal miinuksilla) ja treenaat lujaa ja käyt päivittäin aerobisella lenkillä niin saat samalla läskiä pois ja lihasta tilalle. Voin kokemuksesta sanoa että tuollaiset puolen vuoden laihdutusmaratonit ovat aika usein floppeja ja laihduttaessa sitä läskimakkaraa on aina muutama kilo enemmän kuin aluksi luuli, joten toimeen on hyvä tarttua HETI. Jos sulla on todettu tai arvelet että sulla on insuliinitoiminnassa vajausta, niin sitten rajoita hiilareita, mutta muuten makroja voi vetää vapaasti kalorirajojen mukaan, prodejen saanti ~3 grammaa per rasvaton painokilo niin lihaksille riittää rakennuspalikkaa.

Ja toi ylempi ravintolaskelma vaikuttaa ihan OK:lta. Ei niin väliä mitä syö, kunhan ei pidä yli 6 tunnin totaalitaukoja ja kalorirajat eivät pauku.

Back
Ylös Bottom