Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä pitäisin nyrkkisääntönä sitä, ettei treeniä kovasti muutettaisi dieetille lähdettäessä. Dieetin edetessä voi toki esim. volyymia lisäillä progressiivisesti lisäkulutusta silmällä pitäen.
Molempia en tosiaan tekisi, ainakaan samanaikaisesti. Mutta jos alkaa junnaamaan, niin joko lisää kulutusta, tai sitten vähentää energiansaantia. Riippuu vähän tilanteesta kumpi kannattaa tehdä...Minä taas pitäisin nyrkkisääntönä sitä, että varsinkaan punttitreenissä volyymi ei nousisi dieetillä muuten kuin treenipainojen tai toistojen mahdollisen kasvun seurauksena. En näe juurikaan järkeä lisätä taakkaa samalla, kun vähentää palautumiskykyä (=ruokaa)
Molempia en tosiaan tekisi, ainakaan samanaikaisesti. Mutta jos alkaa junnaamaan, niin joko lisää kulutusta, tai sitten vähentää energiansaantia. Riippuu vähän tilanteesta kumpi kannattaa tehdä...
Tyttöystäväni laihduttaa vetämällä G6 kolme kertaa viikossa, jonka päälle lenkkeily lähes päivittäin. Nyt on alkanut ohjelman raskaus näkyä, kun ei taida olla tarkoitettu tuo G6 laihduttamiseen vaan nimenomaan plussilla vetämiseen. Kaloreita tulee 800kcal - 1400 kcal päivässä, 30% 40% 30% suhteessa. Lenkit ovat reippaita 20-45 minuutin lenkkejä, usein "ei-pysty-puhumaan" tahtia.
Hei!
Olen 166/60kg (lähtöpaino 4kk sitten oli 64kg).Harrastan kuntosalilla aerobista liikuntaa vähintään 5-6 kertaa viikossa. Käytän juoksumattoa ja/ tai crosstraineria väh. 40minuuttia + perus lihaskunto 2-3kertaa viikossa. Hiki valuu kuin viimeistä päivää ja syke on korkealla. Yleiskunto minulla on hyvä, koska olen aina harrastanut liikuntaa. Lihakset näkyy ja tuntuu kun niitä jännittää, mutta lepotilassa ei voisi ikinä kuvitella niiden olemassaoloa inhoittavan rasvakerroksen takia. Tavoitteena olisi pudottaa 2-4kg, rasvakerrokset pois ja varsinkin ongelmakohdista (alavatsa, sisäreidet). Uskon, että olen dieetannut jossain vaiheessa ihan väärin, koska en ole mitään suuria tuloksia saanut. Välillä tietenkin olen syönyt vähän mitä sattuu, mutta pääsääntöisesti syön terveellisesti. Laitoin ruokavaliota tossa jokunen aika sitten uusiksi ja tällä hetkellä olen syönyt näin: Mitä mieltä? (Olen arvioinut nämä paljon suunnilleen olen syönyt, tarkkaa tietoa ei ole)
Aamupala 10:00
1dl kaurapuuroa, sekaan kourallinen mansikoita, mehukeittoa 1dl (alle 10kcal/100g), välillä ½banaani
1kanamuna
1-2kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
vitamiinit, omegat
Salitreeni, ja sen jälkeen palautusjuoma.
Lounas 14:00
Marinoimaton kana 130-160g + wokvihannekset 200-300g
100g rasvaton raejuusto
100-200g vesimelonia
öljy + mausteet
Välipala 17:00
skyr vaniliarahka + hedelmää
Päivällinen 19-20:00
Salaatti ( runko: salaatti, tomaatti, kurkku, apetina light 8% / 66grammaa) Sekaan raejuusto100g, hedelmiä kuten ananasta, vesimelonia, omenaa, päärynää, viinirypäleitä, persikkaa. En ole laskenut ja/tai punninnut paljonko mitäkin laitan, mutta jos laitan useampaa hedelmää niin silloin tietenkin jokaista vähän. Salaattini ei kuitenkaan ole mikään tosi iso vaan sellainen minun mielestäni sopivan näköinen.. jos tämä kuvaus edes auttaa ollenkaan.
Välillä löytyy seasta myös esim. oliiveja, siemeniä, cashew natural pähkinöitä.
Öljyä salaatin sekaan
Iltapala 22-23:00
Maitorahka, pakastemansikat 50-150g, mahdollisesti puolikas banaani
Olen myös syönyt lähipäivinä vesimelonia
Kookosrasvaa lusikallinen
En tosiaan tiedä syönkö liian vähän, sopivasti vai liikaa. Välillä tuntuu että liian vähän, koska nälkä yllättää jo 2 h päästä ruokailusta. Hiilarit jätin pari kk sitten pois, mutta ruisleivän vasta pari viikkoa sitten, koska olin 5päivää lomalla ja kotiin toin sellaisen turvoituksen kanssani, että oli pakko saada se turvoitus pois. Mietin, että voisin nyt taas ottaa ruisleivän, kevytjuusto ja - kinkkuleikkeleet mukaan ruokavalioon.
Kaipaan vinkkejä ja neuvoja! Haluan nimittäin löytää oikean tavan syödä oikein laihduttamisen kannalta.
Uudella yrityksellä tänne. Viime viikolla yritin aloittaa ikioman ketjun aiheesta mutta muthan tyrmättiin heti täysin ja passitettiin lueskelemaan ketjuja.
Eli pyysin apuja millaista treeniohjelmaa rakentaa, kun mulla on aikaa 30 min kaks kertaa viikossa treenata. En siinä viestissä selitellyt sen enempiä, mutta mullehan annettiin täys tuomio että oon paska ihminen kun edes ajattelen että tommosella treenillä saisi mitään aikaan. Että pitäisi olla aikaa enemmän ja että ei ihme että oon rapakuntoinen läski (ne oli mun omat ilmaukset asian todellisesta laidasta). Onhan siinä perää juu..
Mutta en siinä maininnut että yritän lisätä hyötyliikuntaa elämään, pyöräilemällä töihin vähintään osan viikosta ja kävelen myös päivittäin koiran kanssa kävelylenkkejä. Ja VOIN jumpata kotona.
Mutta en pääse salille kuin töissä, ajattelin pari ruokista viikossa antaa sille että saisin rapakuntooni vähän paranneltua ja sit myöhemmin pystysin täyspainosemmin tekeen juttuja.
Ehkä tää foorumi on kuitenkin väärä tällaselle? No pyydänpä nyt kuitenkin uuestaan, että jos jollakin olisi ajatusta, että miten saisin tehokkaan ja hyvän treenin jos mulla on nyt vain se 2 * 30 min aikaa viikossa salilla. Perussali on meidän työpaikalla.
En oo vuosiin treenannut salilla juuri lainkaan, mulla ei oo takataskussa mitään idistä millä laitteilla (tai vapailla painoilla / kahvakuulalla, whatever).
Viime viikon tein kotona joka ilta jotakin perusliikkeitä (ilman painoja siis, omaa painoa on senkin edestä :D) Esim vatsaa, selkää, kyykkyä..
Nyt toivoisin että saisin kokeneen vastauksen! :D
Elikkä nyt on otettu selvää, ketos,vhh, ja muista ihan perus dieteistä. olen myös kokeillut näistä jotain.
Nonii tilanne on tämä painoa tällä hetkellä 89kg ja tarkoitus olisi päästä tuohon 80 - 82kg marraskuuhun menessä jolloin aloitan vetämään + kaloreilla ja kasvattamaan lihasta. Nyt mielessä vaan pyörii että millä dietillä tämä paino kannattaa ottaa pois ? pitäiskö syödä ihan normaalisti mutta vain miinus kaloreilla ? entäs vhh ? keto tuntuu muuten hyvältä mutta pelottaa se kun sitten siirrytään ketolta kovilta miinus kaloreilta vetämään maltillisilla + kaloreita ja lisätään niitä hiilareitakin mukaan nii käykö tässä legendaarinen pallo efekti jonka jälkeen paino jojoilee elikkä kaikki turhaan. Vähähiilarisesta vähän samat mietteet.
Kysymys kuuluukin että mitä te viisaammat suosittelette? Paino 80-82kg ja siitä sitten kasvattamaan lihasta, ilman että dietin jälkeen kroppaan tulee 5kg nestettä ym paskaa takas kun alkaa syömään plussalla ja myös niitä hiilareita joita siinä vaiheessa aletaan tarviimaan. So the best method ?
-Kiitos-
Yleinen "ilmiö". Kun hiilareiden määrää vähennetään, tyhjenevät lihakset ja kroppa näyttää ja tuntuu litteältä. Tämän kun yhdistää siihen, että rasvaa ei ole vielä merkittävästi palanut, tuntee sitä olonsa läskimmäksi ja pienemmäksi kuin aloittaessa. Tuo onneksi - ainakin jossakin määrin - helpottaa dieetin edetessä, kun rasvan määräkin vähenee.Mistähän johtuu, että dieetillä muutun aina ihan "löysäksi" ja olo on tyhjä ja laiha? Diettini sisältää kuitenkin melko paljon hiilareita, eli ei ole mikään ketoosi. Tuntuma lihaksista katoaa heti treenin jälkeen vaikka ajaa lihat ihan loppuun ja mahakin tuntuu olevan vain löysää nahkaa. Johtuukohan tosiaan siitä hiilarien putoamisesta vai mistä? Kaloreita tulee sen 2000-2500/ vrk ja mitat on 178/94. Rasva % tällä hetkellä arvioisin jotain 20 pintaan.
Moi!
Tästä on saatettu puhua täällä ennenkin, joten luin aika paljon viestejä, mutten kyllä nähnyt yhtään tälläistä. Siis: olen nuori nainen, 169/57 tällä hetkellä. Paino yleensä liikkuu tossa 55-59 paikkeilla... Mulla on ihan kunnon lihakset koska oon harrastanut aina liikuntaa, mutta nyt jo pidemmän aikaa on niiden päällä ollut rasvakerros joka tuntuu vain kasvavan.. Tarvitsen siis asiasta tietävien mielipiteitä, miten saisin laihduttua tehokkaasti (tavoitteena olisi 2-4kg), KUN edellytyksenä ovat nämä:
- en halua jättää leipiä jne riisiä, pastaa kokonaan pois ruokavaliostani. Syön harvemmin vaaleaa leipää, yleensä vaan ruisleipää
- ruokavalioni on kokonaan MAIDOTON (joten proteiinia en saa esim raejuustosta tai rahkasta...)
- minulla on myös monia muita allergioita, kuten banaani, omena, pähkinät, jne
- kalaa en syö
Käyn yleensä noin 2-3krt/vko salilla, kerran tai kaksi nyrkkeilyssä ja olen ajattellut aloittaa yhtenä päivänä viikossa aamulenkkeilyn. Enempänä kuin yhtenä aamuna minulla ei ole aikaa aamuisin.. Minulla on myös hyvin usein nälkä, vaikka olisin juuri tunti sittensyönyt ison annoksen. Lisäksi silloinkin, kun olen täynnä, tekee mieleni ruokaa... mieleni tekee varsinkin suolaisia herkkuja usein.. Miten siis saisin ruokavalioni terveelliseksi? Nykyään syön joka aterialla paljon leipää ja iltapalani on yleensä iso ja syön sen myöhään. Onko siitä haittaa?
Olen myös yrittänyt laihduttaa monia kertoja aiemmin ja joka kerralla yritykseni ovat kaatuneet vähintään parin viikon kuluttua..joskus jo muutaman päivän. Tällä kertaa kuitenkin olen ihan tosissani laihduttamisen suhteen ja toivon saavani teiltä apua ja tukea. Kiitos jos joku jaksaa auttaa!