Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No eivät ne mitkään järkyttävän suuret ole, mutta vatsat aikalailla se vahvin osa-alue aina ollut, että voin tehä vatsarutistuksiakin hyvin 80kg painoilla 15sarjoja.

Varmaankin salisi vatsakoneessa, joka vastaa todellisuudessa vajaan 10kg vastusta.
80kg syliin ja roomalaiseen vatsalihaspenkkiin, niin löytäisit itsesi sairaalasta.

Itse voin vastaavassa koneessa veivata vatsoja koko pakalla vaikka 200 kertaa hiukan chettaamalla muiden lihasryhmien avulla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, noi laitteet tosiaan huijaavat pirusti. Jo siinä 12-14 prossassa pitäisi jännittäessä näkyä päkki - tietenkin riippuen siitä, minne rasva yleensä kertyy, mutta tollasen kuvan olen saanut eri ihmisten kokemuksista.

80kg syliin ja roomalaiseen vatsalihaspenkkiin, niin löytäisit itsesi sairaalasta.
No joo onhan se helpompaa laitteel olen koittanut vatsalihaspenkil tehä mut totesin että menee vaikeaksi kun niitä painoja saisi kannatella vähän liikaa. 25kg tein (valitettavasti isoimmat levypainot mitä vakio saliltani löytää) ja todellisuudessa vastaa 10kg vastusta ? joo varmaa ;P kyl se ny iha 80kg on mut paino sit jakaantuu vähä erinlailla ei mee kaikki vatsoille, tai jotai iha sama ;) p.s testit tehtiin ihan inbody kehonkoostumusmittauksel ei ollu mikään tusina sekunda laite vaa ihan kattavat mittaukset mis saatiin kaikki arvot esim. paljon on lihasta kehossa, rasvaa ja niin edespäin. Mutta mittauksesta on vähän aikaa mutta en usko sen hirveästi nousseen varmasti 7-8% paikkeil ollaan mut pitää viel jatkaa reeniä ja jos se sielt tulis pikku hiljaa.
Itse voin vastaavassa koneessa veivata vatsoja koko pakalla vaikka 200 kertaa hiukan chettaamalla muiden lihasryhmien avulla.
Eiköhän se olis parempi vaa tehä ne toistot kunnol ni niist on oikeesti jotain hyötyä ? Mitä järkeä nois ny koittaa alkaa kusettaa, että voit egoilla ku teet täyspakilla 200toistoo ?

7-8% rasvoissa suonet pullottaa ja ne vatsat takuulla näkyy. Mie olen jossain 10-14% välissä ja palikoista näkyy selkeästi neljä, alimmat osin. Samaten vinot näkyy selkeästi ja samaa voi sanoa myös serratus anteriorista. Suonet näkyvät selkeästi käsivarsissa, hauiksissa, olkapäissä ja rinnassa sekä lantiolla ja osin myös kyljissä.

Joko sinulla ei ole lihaksia nimeksikään(tuolla rasvaprosentilla silloin näkyy luut aika hyvin) tai sitten se on jotain aivan muuta kuin mitä joku inbody on väittänyt.

Vielä enemmän ne valehtelevat alaspäin jos olet dietin tai muun syyn takia tavallista alhaisemissa nesteissä.

Eikö se anna kuivana nimenomaan todellista suuremman rasvamassan? Rasvahan sisältää lihasmassaa vähemmän nestettä, ja kuivana koko keho on lähempänä rasvamassan nestepitoisuutta? Vai mihin tuo perustuu?

DoDoQ: Kisoissa useimmat bodarit ovat siinä 5% paikkeilla, jotkut ehkä 6%. Luuletko oikeasti, että olet melkein yhtä kireässä kunnossa? Näkyykö sulla lähestulkoon lihassäikeet rinnassa? Ei oikeasti kenelläkään 7-8%:issa ole vatsalihasten näkyvyydessä mitään ongelmia.

Minkälaista reeniä dietin aikana kannattaa vetää, jos ajatellaan että dietti kestää 4k-5kk?

Pystyykö voimaa lisäämään dietin aikana?

Voimaa pystyy lisäämään. Mitä noita tapoja nyt on tullut selailtua niin sarjapituuksia lähinnä osa tiputtaa, eli sen 10 sijaan tehdään vaikka kutosia.

DoDoQ: Ottaen huomioon että suurimmalla osalla teininareuistakin näkyy sixpack hyvin ilman mitään kunnon reenejä (pelkkää tosi pitkää sarjaa, esim. joka ilta 2x100 istumaannousua tai muuta roskaa) siinä kympin rasvoilla, en näe miksi sun pitäisi noin kovasti ruveta selittelemään. T-nationista löytyy paljon juttua tuosta, miten ihmiset hyvin yleisesti arvioivat päin persettä rasvaprossan.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
T-nationista löytyy paljon juttua tuosta, miten ihmiset hyvin yleisesti arvioivat päin persettä rasvaprossan.
No siis ainaha niis on vähä heittoa mut aika heikoilla jos antavat iha vääriä tuloksia viel ku melko kattavat testit ja plaaplaa ja tässähän tullaan siihen että mikä kenestäkin on sixpackki, ja joo neuvoja vaan olisin halunnut kuulla. Mutta ilmeisesti porukalla täällä joku ongelma takertua näihi prosentteihin jotka on suoraan laitettu siten kuin ne olen saanut, niist ny sit enempää voi mennä sanoon onko oikein vai ei.

Rasvaprosentti kertoo tosiaan rasvan SUHTEELLISEN osuuden kehonpainosta, eli mitä enemmän sitä lihasta on, sitä alhaisempi se on jos rasva kilomääräisesti pysyy samana. Huippu kehonrakentajat pääsevät sinne 2% hujaikoille, johon tavallinen ihminen kuolisi varmaan. Ja tuohon vatsalihas juttuun, jos itsekkin olin 178cm/53kg muutama vuosi sitten, niin ei rasvaprosentti edes voinut olla juuri 10% enempää, mutta ei kyllä näkynyt vatsalihaksista häivääkään. Paljon paremmin näkyi yli 20% rasvoissa 90 kilosena.

Kiitos tästä, olen yrttänyt tiputtaa läskejä vatsalihasten edestä pois jo jonkin aikaa ja tämä tulee varmasti auttamaan minua saavuttamaan tavoitteeni :hyvä:

Rasvaprosentti kertoo tosiaan rasvan SUHTEELLISEN osuuden kehonpainosta, eli mitä enemmän sitä lihasta on, sitä alhaisempi se on jos rasva kilomääräisesti pysyy samana. Huippu kehonrakentajat pääsevät sinne 2% hujaikoille, johon tavallinen ihminen kuolisi varmaan. Ja tuohon vatsalihas juttuun, jos itsekkin olin 178cm/53kg muutama vuosi sitten, niin ei rasvaprosentti edes voinut olla juuri 10% enempää, mutta ei kyllä näkynyt vatsalihaksista häivääkään. Paljon paremmin näkyi yli 20% rasvoissa 90 kilosena.

Eikös ihminen alle 3% rasvan ole jo kuollut.

Eikös ihminen alle 3% rasvan ole jo kuollut.

Wikipedian mukaan: "Certified personal trainers will suggest to male bodybuilders that they aim for a body fat percentage between 2–4% by contest time.

Mutta:

"However it is unclear that such levels are ever actually attained since (a) the means to measure such levels are, as noted below, lacking in principle, and (b) 3% is generally considered a physiological minimum for human males"

Mentulakin sanoi Arto Nyberg showssa että olisi rasvaprosentti "on 4%, tai oikeastaan niin alhainen ettei sitä pysty enää mittaamaan".

Joku väitti muuten joskus että jollain eläimillä on niin suuri osuus kehosta lihaa verrattuna rasvaan, ettö uiminen on mahdotonta koska ei ole kelluvaa painoa (rasvaa) riittävästi :D Niin no, enpä ole nähnyt kehonrakentajan uivan koskaan :D

Voi olla tyhmä kysymys mutta... Sanokaas, miten helposti muodostuu "löysää" ihoa? Jäänyt vähän bulkit päälle ja mietin, että onkohan tässä lopputuloksena joku helvetinmoinen riippuvatsa kun nyt kohta ala tiputteleen.

Mittoja nyt 173/80. Tästä sellainen -10 - 12kg pitäisi laitella alas. Arvioita, joko ollaan kusessa?

Voi olla tyhmä kysymys mutta... Sanokaas, miten helposti muodostuu "löysää" ihoa? Jäänyt vähän bulkit päälle ja mietin, että onkohan tässä lopputuloksena joku helvetinmoinen riippuvatsa kun nyt kohta ala tiputteleen.

Mittoja nyt 173/80. Tästä sellainen -10 - 12kg pitäisi laitella alas. Arvioita, joko ollaan kusessa?

Ei noissa mitoissa tarvitse löysästä ihosta huolehtia. Olen itse saman pituinen ja kerran otin 5 kuukaudessa 98kg->81-83kg eikä edes tullut moinen mieleen

onko tollanen pihtimittaus kuinka luotettava verrattuna vaikka inbody mittaukseen... itselle tänään tehtiin rasvapihti mittaus ja väitti rasva % olevan 4,7 .

Pihdeillä mitattiin rinnasta 3 kertaa (keskitulos 3 mm) vatsasta 3 kertaa (keskitulos 6mm) ja reidestä 3 kertaa (keskitulos 10 mm) eli yhteensä 19mm, sitten sitä verrattiin sellaiseen taulukkoon jossa huomioitiin ikä ja ihopoimujen mm määrä(?) eli 19 millimetriä ja antoi rasvaprosentiksi ~4,7% .

Omapaino tosiaan oli tuossa vkl 79 kiloa.

Pihdeillä mitattiin rinnasta 3 kertaa (keskitulos 3 mm) vatsasta 3 kertaa (keskitulos 6mm) ja reidestä 3 kertaa (keskitulos 10 mm) eli yhteensä 19mm, sitten sitä verrattiin sellaiseen taulukkoon jossa huomioitiin ikä ja ihopoimujen mm määrä(?) eli 19 millimetriä ja antoi rasvaprosentiksi ~4,7% .
aikas oudoista kohdin on mitattu, yleensä ne mittaus kohdat on hauis, ojentajat, lapaluun alakulma, suoliluun harju

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom