Hei!
Olen 166/60kg (lähtöpaino 4kk sitten oli 64kg).Harrastan kuntosalilla aerobista liikuntaa vähintään 5-6 kertaa viikossa. Käytän juoksumattoa ja/ tai crosstraineria väh. 40minuuttia + perus lihaskunto 2-3kertaa viikossa. Hiki valuu kuin viimeistä päivää ja syke on korkealla. Yleiskunto minulla on hyvä, koska olen aina harrastanut liikuntaa. Lihakset näkyy ja tuntuu kun niitä jännittää, mutta lepotilassa ei voisi ikinä kuvitella niiden olemassaoloa inhoittavan rasvakerroksen takia. Tavoitteena olisi pudottaa 2-4kg, rasvakerrokset pois ja varsinkin ongelmakohdista (alavatsa, sisäreidet). Uskon, että olen dieetannut jossain vaiheessa ihan väärin, koska en ole mitään suuria tuloksia saanut. Välillä tietenkin olen syönyt vähän mitä sattuu, mutta pääsääntöisesti syön terveellisesti. Laitoin ruokavaliota tossa jokunen aika sitten uusiksi ja tällä hetkellä olen syönyt näin: Mitä mieltä? (Olen arvioinut nämä paljon suunnilleen olen syönyt, tarkkaa tietoa ei ole)
Aamupala 10:00
1dl kaurapuuroa, sekaan kourallinen mansikoita, mehukeittoa 1dl (alle 10kcal/100g), välillä ½banaani
1kanamuna
1-2kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
vitamiinit, omegat
Salitreeni, ja sen jälkeen palautusjuoma.
Lounas 14:00
Marinoimaton kana 130-160g + wokvihannekset 200-300g
100g rasvaton raejuusto
100-200g vesimelonia
öljy + mausteet
Välipala 17:00
skyr vaniliarahka + hedelmää
Päivällinen 19-20:00
Salaatti ( runko: salaatti, tomaatti, kurkku, apetina light 8% / 66grammaa) Sekaan raejuusto100g, hedelmiä kuten ananasta, vesimelonia, omenaa, päärynää, viinirypäleitä, persikkaa. En ole laskenut ja/tai punninnut paljonko mitäkin laitan, mutta jos laitan useampaa hedelmää niin silloin tietenkin jokaista vähän. Salaattini ei kuitenkaan ole mikään tosi iso vaan sellainen minun mielestäni sopivan näköinen.. jos tämä kuvaus edes auttaa ollenkaan.
Välillä löytyy seasta myös esim. oliiveja, siemeniä, cashew natural pähkinöitä.
Öljyä salaatin sekaan
Iltapala 22-23:00
Maitorahka, pakastemansikat 50-150g, mahdollisesti puolikas banaani
Olen myös syönyt lähipäivinä vesimelonia
Kookosrasvaa lusikallinen
En tosiaan tiedä syönkö liian vähän, sopivasti vai liikaa. Välillä tuntuu että liian vähän, koska nälkä yllättää jo 2 h päästä ruokailusta. Hiilarit jätin pari kk sitten pois, mutta ruisleivän vasta pari viikkoa sitten, koska olin 5päivää lomalla ja kotiin toin sellaisen turvoituksen kanssani, että oli pakko saada se turvoitus pois. Mietin, että voisin nyt taas ottaa ruisleivän, kevytjuusto ja - kinkkuleikkeleet mukaan ruokavalioon.
Kaipaan vinkkejä ja neuvoja! Haluan nimittäin löytää oikean tavan syödä oikein laihduttamisen kannalta.