Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt olen vuoden bulkkailun jälkeen alkanut ekalle dietille. Kuukausi on nyt menty 1800kcal päivässä ja aamulenkkiä ja punttireeniä on tehty. Painoa on lähtenyt n. 3 kiloa ja tällä hetkellä statsit on: 90kg/192cm 17v
Tuntuu silti että nämä vähäisetkin on vain nestettä koska aina vähän raskaamman aterian jälkeen tulee sellainen pöhöttynyt olo ja alkaa se v*tutus...

Pitäisikö vähentää kaloreita vai lisätä niitä kävelylenkkejä? Puntilla siis joka toinen päivä...
VAI pitäisikö vielä sinnitellä pari viikkoa ja katsoa mitä tapahtuu?

alkaa nää jenkkakahvat käydä hermoille:(

Ihan hyvää tahtiahan toi paino on pudonnut. Ei välttämättä vielä kannata vähentää syömistä. Tuo kolme kiloa on vaan niin vähän, että se ei vielä näy. Sitten kun painoa on tippunut semmoset vajaa 10 kiloa olet varmaan jo paljon tiukemassa kunnossa ja jenkkakahvatkin on hävinneet.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ne nesteet lähtee ekojen päivien/ekan viikon aikana, sen jälkeen pudotus on rasvaa ja ehkä lihasta riippuen lähteekö miltä pohjalta ja mille dieetille. Mutta pointti on siis että ei se neste lähde sieltä pitkin kuukautta.

8kg lähtenyt, luulin että olisin tässä painossa kireempänä. Vielä löytyy pientä jenkkakahvaa, tuntuu että olisin vaan kutistunut ilman rasvakerroksen vähentymistä :D no, jos pari viikkoa vielä...

Ne nesteet lähtee ekojen päivien/ekan viikon aikana, sen jälkeen pudotus on rasvaa ja ehkä lihasta riippuen lähteekö miltä pohjalta ja mille dieetille. Mutta pointti on siis että ei se neste lähde sieltä pitkin kuukautta.

Mikä se on sitten joka heittelee vielä 9 kilon (5kg lähti paskaa ekalla viikolla, joku kilo vähemmän kun verrataan iltapainoa) ja kuukauden dieetin jälkeen tuota tyhjää aamupainoa päivässäkin 1-1,5 kiloa?

Esim. päivä ennen tankkausta paino 82,6kg, seuraavana päivänä 81,9kg ja tankkauksen jälkeen 83,5 kg.

Ps. Milloin se päkki tulee kunnolla pintaan :D 80 cm navankohdalta ja viidespala alkaa vasta kuoriutua esiin. Alavatsasta löytyy höttöä reilusti kun mittakin 86 cm.

Hei reenitaustaa n.2,5v ja mitat 177/87 ja n.5-7kg ottaisin pois. Mietin vaan että pitääkö sitä proteeinin määrää nostaa vai riittäkö se 2-2,5g/painokilo laiharillakin jos salilla käypi. Ja kuinka monta g/painokilo laihiksella kuuluisi nauttia hiilareita ja rasvaa jos on salia 3 kert viikossa ja sparria 1 kert + jos lenkkeilyn alottaisi.

Sitten vielä safkasta. Paljos noita ravintoarvoja hävii ruuasta kun sen paistaa pannulla/uunissa. Mulla on tossa tuliset broilerin siipipalat 600g missä ois 16g protskuu 100g ja 14g rasvaa. Mietin vain että eikös sieltä rasvaa enimmäkseen lähde vai miten se systeemi lasketaan?

Sitten vielä safkasta. Paljos noita ravintoarvoja hävii ruuasta kun sen paistaa pannulla/uunissa. Mulla on tossa tuliset broilerin siipipalat 600g missä ois 16g protskuu 100g ja 14g rasvaa. Mietin vain että eikös sieltä rasvaa enimmäkseen lähde vai miten se systeemi lasketaan?

Itse en laskisi yhtään mitään sen varaan, kuinka paljon rasvaa tirisee kypsennysvaiheessa. Epämääräistä hommaa, laske mieluummin kaikki lähtöarvojen mukaan

Sanokaa kun tyhmä ei ymmärrä: Miksi niitä "hyviä" rasvoja pitää vetää noin pirusti? Mihin niitä tarvitaan noin paljon?

Olen siis punttiksen ohella laihiksella, ja pyrin 500 miinuskaloriin per päivä. 30% rasvaa tarkoittaa mun kohdalla 4 lusikallista oliiviöljyä per päivä (120kcal lusikallinen, eli yhteensä 480kcal). Vituttaa vain vetää tuollaista määrää kaloreita, kun ne vastaa kahta ateriaa, ja nälkähän ei öljyllä lähde.

Esim kaksi pakettia rasvatonta raejuustoa tai kaksi 250g matalarasvaista kalkkunaleikettä vastaa samaa kalorimäärää, mutta siinä on OIKEASTI kahden aterian edestä energiaa, ja vatsa tulee sopivasti täyteen.

Jostain olen kuullut, että hyvä rasva auttaa polttamaan huonoa rasvaa, mutta en tiedä onko kyseessä jokin myytti? Eikö se kalori ole aina kalori? Kun tulee kaloreita, niin tulee läskiä, vaikka olisi kuinka "hyvää" rasvaa?

Elä huoli ilman rasvalla "läträämistä" laihtuu myös oikein hyvin, samoin saa hyviä tuloksia offilla treeneissä ja muutenkin oikein pirtein ja virkein mielin arjessa jaksaa. Itselle sopii kuin nyrkillä silmään tällainen vallalla olevan trendin vastainen sopivasti rasvaa sisältävä ruokavalio(joku sanoo vähärasvaiseksi, niinhän se onkin jos vertaa tilanteeseen jossa rasvoja tulee vaikkapa tuo 30%, itse koen syöväni rasvoja sen mitä kroppa tarvii, enkä enempää.. sillä se olisi sitten ylimääräistä), jossa suurinosa(toki hieman hyviä rasvoja, omegat, soijalesitiinirae, kookosrasva, löytyy ruokkiksesta tämän lisäksi) päivän rasvoista tulee normaalista ruuasta. Ennemmin otan hiilareita sen kalorimäärän minkä "tuhlaisin" rasvoihin. Kovaa treenaavan ihmisen suosittelisin muutenkin näin tekevän, sillä hiilarilla ne treenin kannalta mieluisat vaikutukset treenissä jaksamiseen ja palautumiseen ennemmin saavutetaan.

Zone-sarja -42%
Ittelläni diettaamista takana nyt suurinpiirtein 2kk. Painoa lähtenyt tän aamun painon mukaan n. 11kg eli ihan tyytyväinen olen. Otin itelleni päämääräksi saada kropasta mielyttävämmän näköinen ja oikeesee suuntaan ollaa menos. En ihan täys vertaisena diettiäni pidä, kun on ton viinankin kanssa tullu läträttyä(provinssi+juhannus+muutamamuu vkl). Vaikka dokattua on tullukki niin silti ihan hyvin lähteny kilot omasta mielestä. Oon suunnilleen 1000-500 kalorin vajeella antanut mennä ja ei tunnu hirmu pahalta enään kun on tottunut olotilaan.

Ainut mikä vielä harmittaa on vatsan päällä makaavat makkarat, jotka haluaisin vielä poistaa. Normaalisti juoksen 4-5x viikossa. Välillä lyhyempiä+kuntopiiri ja välillä pidempiä.

Onko järkevää rupeamaan jo syömään vähä enemmän ja rupemaan tekemään vatsalihaksia ja muuta punttisali treeniä vai jatkaa vielä miinus kaloreilla, kun ei ainekaan ole vielä tullut minkään näköistä seinää vastaapainon tippumisen kannalta.

Terve pakkotoistolaiset! Aivan varmasti on kysytty muutamaan otteeseen, mutta kysynpä vielä kerran. Onko mahdollista/suositeltavaa/järkevää diettaa, "bodata" ja harrastaa juoksu/muuta aerobista liikuntaa? Pitäisi 20kg tiputtaa 5 kuukaudessa. Ja samalla kaverin kanssa leikkimielinen kisa saleilussa eli kumpi on voimakkaampi :). Kiitos etukäteen vastauksista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tää tieto oli uutta mulle!
Kiitos!

Hei!
Olen 166/60kg (lähtöpaino 4kk sitten oli 64kg).Harrastan kuntosalilla aerobista liikuntaa vähintään 5-6 kertaa viikossa. Käytän juoksumattoa ja/ tai crosstraineria väh. 40minuuttia + perus lihaskunto 2-3kertaa viikossa. Hiki valuu kuin viimeistä päivää ja syke on korkealla. Yleiskunto minulla on hyvä, koska olen aina harrastanut liikuntaa. Lihakset näkyy ja tuntuu kun niitä jännittää, mutta lepotilassa ei voisi ikinä kuvitella niiden olemassaoloa inhoittavan rasvakerroksen takia. Tavoitteena olisi pudottaa 2-4kg, rasvakerrokset pois ja varsinkin ongelmakohdista (alavatsa, sisäreidet). Uskon, että olen dieetannut jossain vaiheessa ihan väärin, koska en ole mitään suuria tuloksia saanut. Välillä tietenkin olen syönyt vähän mitä sattuu, mutta pääsääntöisesti syön terveellisesti. Laitoin ruokavaliota tossa jokunen aika sitten uusiksi ja tällä hetkellä olen syönyt näin: Mitä mieltä? (Olen arvioinut nämä paljon suunnilleen olen syönyt, tarkkaa tietoa ei ole)

Aamupala 10:00
1dl kaurapuuroa, sekaan kourallinen mansikoita, mehukeittoa 1dl (alle 10kcal/100g), välillä ½banaani
1kanamuna
1-2kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
vitamiinit, omegat

Salitreeni, ja sen jälkeen palautusjuoma.

Lounas 14:00
Marinoimaton kana 130-160g + wokvihannekset 200-300g
100g rasvaton raejuusto
100-200g vesimelonia
öljy + mausteet

Välipala 17:00
skyr vaniliarahka + hedelmää

Päivällinen 19-20:00

Salaatti ( runko: salaatti, tomaatti, kurkku, apetina light 8% / 66grammaa) Sekaan raejuusto100g, hedelmiä kuten ananasta, vesimelonia, omenaa, päärynää, viinirypäleitä, persikkaa. En ole laskenut ja/tai punninnut paljonko mitäkin laitan, mutta jos laitan useampaa hedelmää niin silloin tietenkin jokaista vähän. Salaattini ei kuitenkaan ole mikään tosi iso vaan sellainen minun mielestäni sopivan näköinen.. jos tämä kuvaus edes auttaa ollenkaan.
Välillä löytyy seasta myös esim. oliiveja, siemeniä, cashew natural pähkinöitä.
Öljyä salaatin sekaan

Iltapala 22-23:00
Maitorahka, pakastemansikat 50-150g, mahdollisesti puolikas banaani
Olen myös syönyt lähipäivinä vesimelonia
Kookosrasvaa lusikallinen

En tosiaan tiedä syönkö liian vähän, sopivasti vai liikaa. Välillä tuntuu että liian vähän, koska nälkä yllättää jo 2 h päästä ruokailusta. Hiilarit jätin pari kk sitten pois, mutta ruisleivän vasta pari viikkoa sitten, koska olin 5päivää lomalla ja kotiin toin sellaisen turvoituksen kanssani, että oli pakko saada se turvoitus pois. Mietin, että voisin nyt taas ottaa ruisleivän, kevytjuusto ja - kinkkuleikkeleet mukaan ruokavalioon.
Kaipaan vinkkejä ja neuvoja! Haluan nimittäin löytää oikean tavan syödä oikein laihduttamisen kannalta.

Terve pakkotoistolaiset! Aivan varmasti on kysytty muutamaan otteeseen, mutta kysynpä vielä kerran. Onko mahdollista/suositeltavaa/järkevää diettaa, "bodata" ja harrastaa juoksu/muuta aerobista liikuntaa? Pitäisi 20kg tiputtaa 5 kuukaudessa. Ja samalla kaverin kanssa leikkimielinen kisa saleilussa eli kumpi on voimakkaampi :). Kiitos etukäteen vastauksista.

Tiedä siitä järkevyydestä, mutta itse tein talvella näin. Sen minkä söin kaloreina, niin vastaavan määrän naputtelin sykemittariin kaloreita kyseisenä päivänä.
Kerran viikossa vapaa päivä, jos siltä tuntu.
Patti ei kasvanut/pienentynyt, mutta voimataso hiukan nousi.
Muutenkaan en oikein ymmärrä n.500 miinus kalorin päivä vauhteja (ikuisuus menee :)).
No ymmärrän sitten, jos on paljon lihasta minkä voi menettää.

Nyt ois tarkotuksen tiputtaa painoa ja ihan hyvin lähtenyt käyntiin, kun pienentänyt annoksia ja vaihtanut sokerilimut sokerittomiin. Elikkä nyt ongelmana siis nuo sokerittomat limut, joissa käytetään makeutusaineena aspartaamia. Mitä olen lukenut, niin aika paljon haittoja siitä tulee, elikkä löytyisikö joitakin sokerittomia limuja/energiajuomia, joissa ei tuota aspartaamia olisi käytetty?

Itse laihduttamisen kannalta ei juurikaan merkitystä, energiaa niissä kun ei kuitenkaan ole. Makeutusaineita niissä aina on kuitenkin käytetty, oli se sitten aspartaamia tai jotain muuta.

Ensimmäistä kertaa eläissäni on kyllä aika pudotella läskejä pois... vuosi sitten heinäkuun alussa sääriluun murtuessa aamupaino jossain 85kg hujakoilla, josta laskettiin kuukaudessa 80kg:hen. Syksyllä tuli sitten oltua jalka pystyssä ja käytännössä täysin ilman reeniä. Paino nousi 90kg:hen vaikka jalka oli kutistunut harjanvarren mittoihin. Noh, tuli otettua vahinkoa takasi reenaamalla jalat muutaman kuukauden täyslevon jälkeen vanhaan iskuun ja yli. Nyt kesän päätteeksi puntari näyttää 103kg :D

Syömisen puolesta lähden ihan basicilla 2500kcal päiväsetillä jota lähen sitten viikon välein korjailemaan suuntaan tai toiseen, tavotteena pitää kokoajan muutaman sata kcal miinuksella. Haaveena ois pudotella painoa 90kg tienoolle ja alottaa sitten taas paremmilta lähtökohdilta massakautta.

Tuohon 13kg pudotteluun menee varmasti muutama kk, jona aikana aion keskittyä lähinnä juoksemiseen ja koordinaatioharjotuksiin ja lajitekniikkaan. Suunnittelin tekeväni salilla kevyempää ja räjähtävämpää reeniä vain kerran viikossa circuit-tyyliin . Liikkeinä rive, kyykky, pena, pystypunnerrus, leuanveto, hauiskääntö, vatsa- & selkärutistus ja pohkeet. Enemmän huomiolla se että syke pysyy yllä koko puntin ajan, kuin että raudan määrä kasvaa.

Onko järjen hiventä reenata noin? Onko parempi keskittyä kokonaan siihen rasvanpoltteluun vai jatkaa pudottelun aikana bodyreeniä kolmijakoisella vaikka se todennäköisesti tulee olemaan aika junnaamista jatkuvilla miinuskaloreilla?

^Parhaiten ne lihakset säilyy kun reenaat 3-jakoisella voima- tai bodyreeniä. Ja kun paino tippuu niin enemmän se rasva% tippuu myös jos jotain lihojakin säästyy. Tohon 3-Jakoisen kylkeenhän nyt mahtuu viel vaikka mitä muutakin aerobista yms. mitä tykkäät tehdä :)

^Itseakin kiinnostaisi tama treenin mukauttaminen dieetille. Onko kukaan esim. testannut dietata seka voimaohjelmalla ja body-ohjelmalla, ja osaisi kertoa kumpi toimi paremmin? Onko tasta aina puhutusta lihashavikista olemassa mittaustuloksia suuntaan tai toiseen ohjelmasta riippuen? Empiirista perustelua loytyy kylla, mutta olisi kiva saada jotain konkreettista dataa myos.

Back
Ylös Bottom