Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä kysymys: Kuinka myöhään iltapalan voi jättää? Voiko vielä syödä juuri ennen, kuin menee nukkumaan vai pitäisikö se jättää väliin kokonaan ja kompensoida tuhdimmalla päivällisellä, kun ei yleensä tuu päivällisen jälkeen liikuttua?
Ei mitään merkitystä, kunhan kokonaiskalorit pysyvät kurissa. Mä jättäisin sen verran myöhään, ettei ainakaan herää yöllä nälkään, sillä mikään ei ole vi**umaisempaa. Lähinnä kiinnittäisin huomiota viimeisen aterian makroravinnejakaumaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, jos ei mene uniin tuo illalla syöminen, niin aina parempi, mitä myöhempään, niin jää yöksikin uutta prodee kiertoon :) Jos siis aletaan hifisteleen.

Millä kohilla noi hillarit pitäisi pitää ?

Meinaan tänään tulin rapiat 250g hiilareit, joka käsittääkseni on ''hieman'' liikaa ?

Millä kohilla noi hillarit pitäisi pitää ?

Meinaan tänään tulin rapiat 250g hiilareit, joka käsittääkseni on ''hieman'' liikaa ?
Riippuu liian monesta asiasta, eli vaikea antaa tuohon mitään absoluuttista totuutta. Ei tuo välttämättä ole lainkaan liikaa jos esim. liikut paljon. Pidä tuossa, seuraa tilannetta ja vähennä tarvittaessa.

Zone-sarja -42%
Jees elikkäs miltäs kuullostaa tällänen suunitelma ?

Ekana tulee treeniohjelma ja sen jälkeen pöperöt...
Toistot menee sellain, että ma,ke 4-6 toistoa ja pe,su 8-15 toistoa

Maanantai:
Prässi 5x
Penkki 4x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskis 3x
Vatsat 3x

Keskiviikko:
Mave 5x
Leuat 3x
Kulmasoutu kp 3x
hauis kp 3x
takaolkapääsoutu 2x ( jos jollain on näyttää joku video, että miten kyseisen liike tehdään, olisin kiitollinen )
pohkeet seisten 4x

Perjantai:
Prässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopena kp 4x
Pushdown 3x
Jalannostot 3x ( taas videota, jos mahdollista)

Sunnuntai:
Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis tangolla 3x
Viparit taakse 2x
Pohkeet istuen 4x

Treenistä vielä sellaista, että jalkoja en voi pahemmin tehdä, liittyen vasempaan polveen mihin vihloo, kun nousee rappusiakin ylös... ensi viikolle pitäis koittaa varata aika lääkärille ja sitä kautta magneettikuvauksiin...

... Tiedä sitten oliski kierukka paskana vai mikä ?

Aerobista tulisi vedettyä viikkoon pari kertaa Torstaina ja lauantaina

Sitten se ruokapuoli

Aamulla: Annos neljän viljan puuroa, 1 dl mustaherukoita, 1 dl punaisia viinimarjoja, pala reissumiestä, jonka päälle viipale juustoa, salaattia, tomaattia, sekä kurkkua + mahdollisesti vielä heradrinkki
Käytännössä katsoen aamupala tulee otettua siellä 7 aikoihin

Välipala: Heradrinkki tai protupatukka ennen koulunruokailua, koulun ruokailu on 11:45, jolloin tulee syötyä mitä on tarjolla

Koulusta, kun tulee himaa niin siinä sitten rahkaa / raejuustoa / tonnikalaa ( joitain noista )

Treeni, jonka jälkeen palkkari ja hieman myöhemmin ruokaa... jauhelihaa / kanaa / tonnikalaa + pakaste vihanneksia

Iltapalalla sit öljyt ja tonnikalat nassuun.

Ruokavalio ei ole joka päivälle ihan samanlainen.... välillä tulee tungettua kananamunan valkuaisia tilalle.

Mielipiteitä tuosta setistä ?

( Huomataa nyt oikeasti tuo jalka homma ! Tekisin mielellään kyykkyä, mutta kun vasen polvi on mennyt paskaksi niin ei pahemmin tehdä....)

Oon nyt ollut noin 10 viikkoa VHH dieetillä. Paino mennyt 88,5->78,5. Nyt on junnannut pari viikkoa paikoillaan. Pidin viikko sitten mättöpäivän (ei kuitenkaan sikailuksi mennyt), ei auttanut.

Kalorit pyörii 2000 paikkeilla, mitat 188/78,5, ikä 17. Sali 4 kertaa viikossa, lisäksi pari kertaa viikossa keskivartalotreeni (Kahvakuulailua, TGU:ta... Keskivartalon treeni on suhteellisen vähäinen varsinaisessa ohjelmassa). Kevyt tunnin lenkki noin kerran viikossa.

Mitähän voisin kikkailla että saisin vielä 1-2kg pois ennen kesää? Mun ikäisellä ja kokoisella jannullahan tuo peruskulutus pitäisi olla alimmillaankin 2000-2500 paikkeilla. Tuohon kun lisätään treenaus, on aivan varma että miinuksilla mennään. Eikai tässä voi kyseessä "säästöliekki" (joka on myytti sitäpaitsi?) koska tuo 2000kcal riittää tyydyttämään nälkäni oikein mukavasti.

Oon nyt ollut noin 10 viikkoa VHH dieetillä. Paino mennyt 88,5->78,5. Nyt on junnannut pari viikkoa paikoillaan. Pidin viikko sitten mättöpäivän (ei kuitenkaan sikailuksi mennyt), ei auttanut.

Kalorit pyörii 2000 paikkeilla, mitat 188/78,5, ikä 17. Sali 4 kertaa viikossa, lisäksi pari kertaa viikossa keskivartalotreeni (Kahvakuulailua, TGU:ta... Keskivartalon treeni on suhteellisen vähäinen varsinaisessa ohjelmassa). Kevyt tunnin lenkki noin kerran viikossa.

Mitähän voisin kikkailla että saisin vielä 1-2kg pois ennen kesää? Mun ikäisellä ja kokoisella jannullahan tuo peruskulutus pitäisi olla alimmillaankin 2000-2500 paikkeilla. Tuohon kun lisätään treenaus, on aivan varma että miinuksilla mennään. Eikai tässä voi kyseessä "säästöliekki" (joka on myytti sitäpaitsi?) koska tuo 2000kcal riittää tyydyttämään nälkäni oikein mukavasti.
Anna mennä vielä viikko noin. Jos sittenkään ei tapahdu mitään merkittävää (paino laske tai ukko muuten kiristy), laske kaloreita tai lisää liikuntaa. Vaihtoehtoisesti voit toki myös rukata makroravinnejakaumaa ensi hätään.

Onkos ihan normaalia että dietillä pakki menee enmpi tai vähempi sekasin?

Pääsiäisenä lopetin röökinpolton, aloin käymään lenkillä ja muutenki vähä kattelemaan mitä suuhun laittaa.
lopptuloksena vähänväliin tuntuu kun olis armoton ripurlipaska tulossahousuun, mutta pöntölle kun pääsee tulee vain aivan leveton määrä ilmaa.
muutenkin ulos tavaran määrä on lähes naurettava. Ennen sai laskea pari reilua booaa pönttöön päivässä. Nyt ehkä kerran päivässä dellase puudelintuotokset.

Päivässä tulee syötyä sillon kun on nälkä, ja siihen asti kunnes ei enää ole nälkä, eli joku ~1900kcal, likuntaa tulee hölkkänä ~tunnin lenkki + jokunen kymppi fillarilla ehkä joka toinenpäivä...

Anna mennä vielä viikko noin. Jos sittenkään ei tapahdu mitään merkittävää (paino laske tai ukko muuten kiristy), laske kaloreita tai lisää liikuntaa. Vaihtoehtoisesti voit toki myös rukata makroravinnejakaumaa ensi hätään.

Voisin vielä lisätä että jos ei viikon päästä tapahdu vielä mitään ni pudota hiilarit puoleen, aika yleistä toi vhh jumitus loppupuolella.

Voisin vielä lisätä että jos ei viikon päästä tapahdu vielä mitään ni pudota hiilarit puoleen, aika yleistä toi vhh jumitus loppupuolella.

No rupeshan se tippumaan vihdoin! Toissapäivänä oli 78,3 ja eilen 77,5! Tänään 77,3. Tuo on aika tyypillistä ollut tässä mun pudottelussa tollaset melkein kilon tipahdukset yön aikana.
Aloin laskemaan kalorit aika tarkkaan: lepopäivinä 1800 ja treenipäivänä 2100. Lisäksi vähensin vielä vähän hiilareita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt pitää heittää tyhmä kysymys ilmoille, mutta oon ollu tässä dietillä ja kaikki sanovat, että vähintään tuo 2g proteiini per 1 kg rasvaton painokilo... Itse oon vetäny nyt kolme viikkoa noin 1,5 g per rasvaton kilo, joinakin päivinä allekin ja en itse huomaa ainakaan, että lihaksista lähtisi... voi tietty olla, että allekirjoittaneella on löysää päällä vielä sen verran, että läskistä energia tulee vielä yms yms, mutta siis... mihin tuo 2g perustuu...? Tuntuu, että lihasmassa pysyy yllä vähemmälläkin ja voimatasotkaan eivät ole liiemmin tippuneet...

En ole rasvaprosenttia tosin mitannut, joten ennenkuin enempää huutelee niin sen vois varmaankin tehdä... :D

Nyt pitää heittää tyhmä kysymys ilmoille, mutta oon ollu tässä dietillä ja kaikki sanovat, että vähintään tuo 2g proteiini per 1 kg rasvaton painokilo... Itse oon vetäny nyt kolme viikkoa noin 1,5 g per rasvaton kilo, joinakin päivinä allekin ja en itse huomaa ainakaan, että lihaksista lähtisi... voi tietty olla, että allekirjoittaneella on löysää päällä vielä sen verran, että läskistä energia tulee vielä yms yms, mutta siis... mihin tuo 2g perustuu...? Tuntuu, että lihasmassa pysyy yllä vähemmälläkin ja voimatasotkaan eivät ole liiemmin tippuneet...

En ole rasvaprosenttia tosin mitannut, joten ennenkuin enempää huutelee niin sen vois varmaankin tehdä... :D
Eihän tuo nyt mikään kiveen hakattu fakta ole, suositus vain. Joillekin tosiaan riittää vähempikin, joten ei turhaa ressiä siitä.

Kunhan saa tarpeeks protskuu,niin onko tolla makrojakaumalla paljookaan välii, jos vaikka 2kk dieetillä vetelee -500 - 700kcal vajeella päivittäin? Tulee yleensä noin 40-50% protskuist. Onko ihmiset kokenu hyödylliseks ns tankkauspäivät? Vaikka kerran kahes viikos? Tai onko fiksua vetää dieetin loppuun esim vikat 7-14 päivää isommalla vajeella, vaik -1000kcal?

Oon nyt pudottanut about 3kk 16kg ja nyt mun mielestä ruvetaan olemaan niissä mitoissa(194cm/100kg) kuin suunittelin sekä lihakset erottuu hienosti. Mites tuon ylläpitämisen kanssa, paljon kannataisi lisätä kaloreita? Nyt oon menny aika pitkälti 2400 kaloreilla ja vähän enemmän salipäivinä.

Haistan sarkasmia ? :D

Itellä menny tän viikon dietti päin persettä... 2 kertaa tulla oltua baarissa aamuyöhön ja siitä ei dietti tykkää ei...

Ens viikolla dietataan sitten vielä kovemmin !

Kumpa oliskin sarkasmia, kyllä se on itelläkin kaljotteluksi mennyt, iski vielä joku flunssa ja sitä koetettiin parannella syömällä "vähän" enemmän.

Mikäs tässä ny on ku paino junna paikoillaan. Ehkä tuurilla kilo lähtenyt nyt kuukaudessa... Kumminki kun kalorilaskurista seuraa kehittymistä, niin keskiarvo pysynyt sen 500 miinuksella, ja liikuntaakin tullut päivää kohti 67min... Makrot näyttäis olevan luokkaa 22% / 38% / 40%

Vai pitääkö tosta lähteä vielä kiristelemään kaloreita enempi miinukselle ?

Viime syksynä lopettelin painonpudottamisen ja sillon oli lähteny ihan mukavat 25 kiloa painoa (paino sillon 58 kiloa). Sen jälkeen en oo salilla voinu käydä ja paino on nyt päässy nousemaan 68 kiloon. Pitäis alkaa painoa pudottelee takas noihin samoihin lukemiin. Onko pelkoa, et kaikki vähäisetkin lihakset lähtee kävelee, jos vedän nyt miinuskaloreille vaikka en käy salilla? Eli kannattaako sitä painoa alkaa pudottelee vielä, vai odotella sitä et pääsee taas salilla käymään?

Vaikken ihan aloittelija salilla käynnissä olekaan, mutta dieetissä sitäkin enemmän joten postaan tänne.

Miltäs tälläinen ruokasuunnitelma kuulostaa pakkiksen guruille:

Aamiainen
Kaurapuuro 4dl, maitorahka 250g, mehukeitto 50g, kurkku 100g
tomaatti 100g, rasvaton maito 2dl, ruisleipä viipale+margariini+kalkkunaleike

525kcal

Lounas
Täysjyväriisi 200g, broilerin fileesuikaleet 100g, rasvaton maito 2dl, pakastevihannekset 300g

690kcal

Välipala
Maitorahka 250g, mehukeitto 50g, keitetty kananmuna 1kpl

228kcal

Päivällinen
Täysjyväriisi 100g, broilerin fileesuikaleet 100g, rasvaton maito 2dl, pakastevihannekset 300g

502kcal

Iltapala
Tonnikala öljyssä 140g, Hera 1dl, oliiviöljy 1rkl

467kcal

Päivän kalorimäärä
2411kcal
HH222/R76/P202
37% 29% 34%

Viimeisen 6 viikon aikana ilman mitään kalorien laskemisia lähti 7kg. Nyt ois tarkotus kiristellä loput vähän tarkemmin.. Muuttaisitteko jotain tuosta? Painoa nyt 75kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom