Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt ollaan oltu VHH Dieetillä muutama viikko, painoa lähtenyt peräti 0 kiloa! Tämähän toimii..

Vaikka oot VHH:lla niin ei se tarkota että saat syödä kuinka paljon haluat. Ketoosi on asia erikseen jolloin paino tuntuu putoovan vaikka söis joka päivä kokonaisen lehmän lounaalla.

en nyt kovin montaa sivua viitsi lukea tätä, mutta voitteko heittää jotakin hyviä diettaamiseen sopivia ruokia, esim, mitä syödä aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla. Painoa pitäisi kovasti pudottaa.S okerit (karkit limut sipsit pullat leivokset pois) pitää jättää kokonaan pois?

en nyt kovin montaa sivua viitsi lukea tätä, mutta voitteko heittää jotakin hyviä diettaamiseen sopivia ruokia, esim, mitä syödä aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla. Painoa pitäisi kovasti pudottaa.S okerit (karkit limut sipsit pullat leivokset pois) pitää jättää kokonaan pois?

Jaa että pitäisi tuoda kaikki valmiiksi pöytään kuin Manulle illallinen? :david:

Aloita nyt vaikka tuolta ensin:
http://www.youtube.com/user/EpicMealTime

Vähähiilihydraattinen dieetti, eikös se nimikin itse sen jo kerro?
Ja mitä näihin ''syöt liikaa'' -viesteihin tulee, niin kyllä sitä ollaan laskujen mukaan oltu joka päivä miinuksilla.

Jos paino ei putoa, niin silloin sä syöt liikaa. So simple.

Laitetan nyt tännekkin:
Terve, olen 15-vuotias jannu, joka haluaa pitää pienimuotoisen "dieetin". Haluaisin pari kiloa painosta pois ja ajattelin tässä nyt että miten saisin selville päivittäisen kulutukseni?
Treenitaustaa salilla on vähän yli vuosi ja ihan hyvin sitä painoa on tullut. Käytössä oli 2-jakoinen ohjelma viimeiset pari kuukautta, mutta nyt aion siirtyä 4-jakoiseen, jos se vaan on sopii dieetin kanssa. Laitetaan nykyiset ruokailut tähän

7.30 Aamupala:Kaurapuuro 1 lautasellinen,Maitorahka/Ruisleivän molemmat puolet ja väliin 3 kinkkua/kananmunan valkuaisia
11.30 Kouluruoka: Kouluruokaa lautanen täyteen ja noin 6dl maitoa, joskus salaattia
15.00 Lounas: Pyttipannu/jauheliha makarooni sekoitus/risotto/broileripasta lautanen täyteen
Salinjälkeen noin 17.00-18.00: Whey80 1dl+ malto 1dl
18.00: salin jälkeen kotona samaa ruokaa kuin lounaalla
21.00 Maitorahka + (jotain tähän)

Ajattelin että kuinka paljon minun täytyisi syödä tuota ruokaa että kalorit pyörisi siinä 2000 vaiheilla vai onko se liian raju pudotus kun kerran olen laskeskellut että kaloreita tulee normaalisti 2500-3000? Normaalisti vedetty näin HH200-300g,P 170-240g R noin 100g. Painoa löytyy 74kg ja ajattelin että proteiinia tulisi päivässä 2g-3g painokiloa kohden. Heraprotskua voisin ottaa noin 2 kertaa päivässä. Kiitokset etukäteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
herranjestas jos 800cal on liikaa, voivitun vittu :D

Joko oot laskenut kalorit päin persettä tai sitten sä oot oikeasti ihan kujalla. Miksi helvetissä sä syöt noin vähän? Keskimäärin kaksi ateriaa päivässä? Ei ihmekään ettei paino tipu. Jos oot lähellekään normaalin kokoinen ihminen, jolla on normaali ruokahalu, niin kokeile jollakin 1600 kcal päivässä.

No joo siis ei oo vaan 300 g, vaan paino oli jo 58,7 ja sitten seuraavana aamuna 59,0 ja sitten seuraavana 59,3. Eihän tuo ole vasta kuin 600 g mut mietin vaan kun ylöspäin menossa vaikka alas pitäisi. Vaihtelua on päivittäin toki ja kokonaisuudessaan seurataan viikkotasolla. PT käski pitämään päivätasolla kirjaa, niin siitä näkee sitten hyvin viikon tuloksen. Ekalla viikolla lähti 1,5 kg ja seuraavalla 300 g, sitten se kääntyi nyt kolmannella ylöspäin. Pitää katsoa tämä viikko loppuun, että missä mennään maanantaina eli 3 viikon jälkeen.
Taisin vaan olla kärsimätön. Nyt ollaan 58,4 kg tilanteessa ja taitas olla lähellä jo tavoitetta. Nyt alkais kohta se vaikein osuus, eli miten pysyä tässä? Onko siitä hyviä vinkkejä / ketjuja olemassa?

Lumb3rjack: Jos oot mies, niin luulisi saavan syödä ainakin saman verran kuin minä ( 169 cm pitkä nainen ja syön dieetillä 1850 kcal). Hyvin on laihtunut silläkin.

Zone-sarja -42%
Oonko mä ainoo joka on vielä dieetillä? :rolleyes: Tuota ylläolevaa pohdin edelleen. Eli nyt olen tavoitteessani peilin perusteella, 57,8 kg ja kehonkoostumusmittaukseen pääsen viikonloppuna eli onko päästy sieltä 21,2 % rasvoista alaspäin. Jännittää. Haluaisin nyt kesän ylläpitää tätä tilannetta, eli +- 0 kalorit kehiin. Onko jotain hyvää yleisohjetta makrojakaumasta tämmöiseen ylläpitovaiheeseen, jossa ei tavoitella lisää lihaksia sinänsä, mutta ei haluta myöskään enempää rasvasta (saati lihaksista) eroon? (Vähän samaa logiikkaa haen kuin dieetissäkin eli 2,5 prodet, 0,8g rasvat ja loput hiilareita) Mun ohjelma tuolla 1850 kcal määrällä toimi hyvin, koska jaksoin treenata kuten ennenkin.

Oonko mä ainoo joka on vielä dieetillä? :rolleyes: Tuota ylläolevaa pohdin edelleen. Eli nyt olen tavoitteessani peilin perusteella, 57,8 kg ja kehonkoostumusmittaukseen pääsen viikonloppuna eli onko päästy sieltä 21,2 % rasvoista alaspäin. Jännittää. Haluaisin nyt kesän ylläpitää tätä tilannetta, eli +- 0 kalorit kehiin. Onko jotain hyvää yleisohjetta makrojakaumasta tämmöiseen ylläpitovaiheeseen, jossa ei tavoitella lisää lihaksia sinänsä, mutta ei haluta myöskään enempää rasvasta (saati lihaksista) eroon? (Vähän samaa logiikkaa haen kuin dieetissäkin eli 2,5 prodet, 0,8g rasvat ja loput hiilareita) Mun ohjelma tuolla 1850 kcal määrällä toimi hyvin, koska jaksoin treenata kuten ennenkin.

Yllä pito vaiheessa itse en laske muuta kun että saan proteinia tarpeeksi 2g per rasvaton painokilo ja katson vähän mitä suuhuni pistän ja tietenkin paljonko tulee kaloreita suunnilleen päivän aikana. Mutta treeni puoleen kannattaa kiinnittää huomiota sillä on vähintään yhtä suuri osuus kuin oikealla ruokavaliolla.

En nyt ole ekaa kertaa dieetillä ja jotain luulen tosta ravintopuolesta tietävän, mutta oon 4vko nyt kärvistellyt dieetillä. 2 viikon aikana paino tippu 2kg, elän VHH:lla joten nesteitä ei kauheesti ole. Sitten paino hyppäs ylöspäin kilon. Ja nyt olen viikon mennyt helvetin pienillä kaloreilla, about 1300-1400 ja hiilarit 50g, mutta paino jumittaa paikallaan. Normalisti olen laihtunut n. 1900kcal/pv noin 600g/viikossa. Oon myös viikon aikana käynyt uimassa, salilla, vääntäny hiessä pihahommia jne. Ja paino jumittaa edelleen. Ideoita?

En nyt ole ekaa kertaa dieetillä ja jotain luulen tosta ravintopuolesta tietävän, mutta oon 4vko nyt kärvistellyt dieetillä. 2 viikon aikana paino tippu 2kg, elän VHH:lla joten nesteitä ei kauheesti ole. Sitten paino hyppäs ylöspäin kilon. Ja nyt olen viikon mennyt helvetin pienillä kaloreilla, about 1300-1400 ja hiilarit 50g, mutta paino jumittaa paikallaan. Normalisti olen laihtunut n. 1900kcal/pv noin 600g/viikossa. Oon myös viikon aikana käynyt uimassa, salilla, vääntäny hiessä pihahommia jne. Ja paino jumittaa edelleen. Ideoita?

Tiedät näistä varmaan minua enemmän mutta kuinka useasti pidät bulkkaus päivän?

Yleensä olen pitänyt parin viikon välein, mutta nyt en ollenkaan, kun paino nousi yhtäkkiä reilu kilon. Ens vloppuna lähen laivalle, joten ennen sitä en ainakaan pidä. Voiskohan kyse olla siitä, että olen nyt puntannu vasta 10vk, niin kroppa "jämäköityy" näin alkuun, tosin vain.2krt/vko? Sarjapainot on menny kuitenkin helvetisti ylöspäin, esim penkki 75 -> 102,5 ja mave 130 -> 170 kiloon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom