Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voiko tää mun peruskulutus olla perkele näin alhainen n.2300, tosin tällä hetkellä ei paljon tuu mitään tehtyä kun työttämänä on. Painoa siis 82kg. Salilla poltetut kalorit on hieman vaikea tuohon iskeä lisää, mut n.45 min siellä tulee suhattua...
Tätä vaan kyselisinkin, kun paino on jumittanut ny samassa kohtaa parisen viikkoa ja pitäis kyllä olla noin -500kcal päivään :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oon dietannu 92->69. Nyt ei tunnu enää ne viimeset lähtevän pois. Pääsin mittaa ammattilaiselle rasvat ni ne oli 10%. En ymmärrä miten tohon vatsan alueelle jää sellanen tasanen kerros, vatsat erottuu kohtuullisesti mut haluisin ihan kireen pyykilaudan. (tai siis ne vissiin niitä syvärasvoja, mut voisivat lähtee jo pois =D). Kulutus on 2300-2700, syön vieläki miinuksella jonkun verran. Ei oo nyt tippunu paino kuukauteen. Pidän huolen et syön silleen perus terveesti ja otan vitamiinit, rasvat. Välillä on heikkoja päiviä ja perus täristykset salilla. Mut ilman kipua ei tuu tuloksia ;)
Salilla kehitys on pysähtyny mut se on ihan ok, haluisin vaan tiputtaa rasvat täks kesäks alas.
Eli painoo nyt 69 pituus 175

Onko mitään neuvoja viimesten % diettaukseen?

Oon dietannu 92->69. Nyt ei tunnu enää ne viimeset lähtevän pois. Pääsin mittaa ammattilaiselle rasvat ni ne oli 10%. En ymmärrä miten tohon vatsan alueelle jää sellanen tasanen kerros, vatsat erottuu kohtuullisesti mut haluisin ihan kireen pyykilaudan. (tai siis ne vissiin niitä syvärasvoja, mut voisivat lähtee jo pois =D). Kulutus on 2300-2700, syön vieläki miinuksella jonkun verran. Ei oo nyt tippunu paino kuukauteen. Pidän huolen et syön silleen perus terveesti ja otan vitamiinit, rasvat. Välillä on heikkoja päiviä ja perus täristykset salilla. Mut ilman kipua ei tuu tuloksia ;)
Salilla kehitys on pysähtyny mut se on ihan ok, haluisin vaan tiputtaa rasvat täks kesäks alas.
Eli painoo nyt 69 pituus 175

Onko mitään neuvoja viimesten % diettaukseen?

Hurjan hieno suoritust :hyvä:

Kuinka pietkä dietti ollut tähän asti?

Jos mulla dietti tökkii, niin vaihtoehdot ovat nämä ja tässä järjestyksessä.

1) Tankkauspäivä (siististi, hyvillä hiilareilla) Katotaan viikko eteenpäin jos toimii, niin fine!
2) Lisätään aerobista liikuntaa maltillisesti ja kattellaan viikko eteenpäin.
3) Jos ei ym. vaihtoehdot toimi, niin viimeisenä nipistää kaloreista sen -200-300kcal päivässä pois ja jatketaan muuten samoin!

Jos ei mikään toimi, niin dietti tauolle viikoksi. Jolloin syö vähintään kulutuksen verran ja ehkä mielellään jopa +parisataa kaloria päivässä. Kevyttä treeniä ja lepoa. Tämän jälkeen toimii taas salettiin!

Mulla meni tossa sellanen reilu vuos, aika hyvin on menny en oo turhaa stressiä ottanu ja koittanu pitää kiinni niistä vähistä lihaksista. Käsistä lähteny voimaa jonkun verran. Sarja tulokset ei oo muuten tippunu hirveesti, mut on lihastaki lähteny. Maksimit tippunu paljon, mut niihin en oo hrveesti ikinä panostanukkaan. (läski on voimaa, vai miten se meni)...
Eli viikko on suunnilleen sellanen et käyn 3-4 kertaa salilla ja sit välipäivinä hiihtää. 1 lepopäivä viikkoon ja sillon on mässypäivä tai darra =). Luulen et tiputan viel kuukaudeks kalorit ja otan 2 jakosen ohjelman salilla käyttöön ja teen vähän enemmän aerobista.

Kiitos neuvoista ja onnea/jaksamista omaan diettiin.

itse pudotin aikanaan 85--->57 mutta siitä ei kyllä seurannut mitään hyvää. Ja ne ylpeydenaiheeni eli pohkeetkin pieneni. Viimesethän lähti itsellä puhtaasti juoksemalla.

Kysytään tälläistä asiaa: Eli olen nyt treenannut tammikuusta lähtien tuolla SS-ohjelmalla. Hyvin on tulokset nousseet ja paino samalla kun pienellä +300kcal/pv bulkilla yrittänyt olla. Paino noussut tammikuusta tähän päivään 66kg-> 72kg. Nyt ajattelinkin pitää elämäni ensimmäisen dietin ja aloin miettimään kumpi olis parempi: Perus -500kcal/pv vai tuo nyt paljon puhuttu VHH-dieetti?

Dietin kesto olisi tuohon toukokuun puoleen väliin koska silloin ohjelmassa olis puolikas maraton. Tämän jälkeen taas pari kk bulkilla ja taas kiristelyä....

Rasvaprosentti oli samalla aikavälillä muuttunut Tanitamittauksen mukaan 13.8%->14.2%

Tuon maratonharjottelun vuoks olen siis tehny paljon lenkkiharjoituksia salin lisäksi. Noin 15-30km/viikko

Voiko tää mun peruskulutus olla perkele näin alhainen n.2300, tosin tällä hetkellä ei paljon tuu mitään tehtyä kun työttämänä on. Painoa siis 82kg. Salilla poltetut kalorit on hieman vaikea tuohon iskeä lisää, mut n.45 min siellä tulee suhattua...
Tätä vaan kyselisinkin, kun paino on jumittanut ny samassa kohtaa parisen viikkoa ja pitäis kyllä olla noin -500kcal päivään :(

Minulla vaati -700kcal kalorilaskurin tilastojen mukaan että paino laski.

Kesäkuusta -08 alkanut huolehtimaan kehosta paremmin. Tuolloin painoin 117kg ja yleiskunto oli todella surkea. Siitä lähtien olen vähintään kolmesti viikkoon lenkkeillyt. Talvisin vedän ripeää kävelyä tai vaihtoehtoisesti kävely/juoksu intervallia. Kesäisin pyöräilen ahkerasti. Ruokailua olen seurannut jatkuvasti. Olen tähdännät 2000kcal paikkeille. (Alkuun seurasin kaiken kalorilaskurilla, nyt en ole jaksanut) Painoa atm 107kg ja pituutta 186cm. Iältäni 22v. Syön suhteellisen monipuolisesti ja vältän törkyruokia. Puhdasta normaalia ruokaa järkevissä määrin. Makeisia en syö juurikaan ja mehuja en juo säännöllisesti. Ravintopuoli on kaikinpuolin kunnossa, toki paremminkin voisi olla.

Nyt ostin hera80 pussin tuosta kaveriksi, koska lenkit on ollut huomattavasti raskaampia ja päivätyö fyysisempää suoritusta. 8 viikkoon on tullut 110km lenkkeiltyä.

Painoa haluaisin saada sinne 90kg hujakoille, mutta seinä pyörii pahasti vastassa nyt. Niinpä haluaisin kuulla ehdotuksia rutiineihin. Esim syömiseen, lisäravinteisiin ja liikkumiseen. esim. olisiko järkevää tehdä ruokavalio muutosta vieläkin paremmin, lisätä liikuntaa tai muuttaa tapaa liikkua?

Kiitos.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku kunnon shokki tohon ruokavalioon, niin vois ehkä lähtee putoon taas.

Kunnon shokki? Tästä jonkunlainen esimerkki? Ilmeisesti tarkoitat, että säästöliekkiä saisi pois "päältä". Ilmeisesti liikuntana taidan olla ihan hyvällä tasolla liikkunut. Nyt esim lenkin pituus 8,8km josta 4,46km juosten. Aikaa tähän meni 1h20min kokonaisuudessaan.

Ekaa kertaa dietillä.

Elikkäs 9kuukauden massakauden jälkeen olen nostanut painoni 78kg--->94kg. Nyt tavoitteenani olisi dietata 94-->85kg ja olen laatinut päivittäisen ruokavalion rungon, joka on seuraavanlainen:

Aamupala: Rahka , ruisleipä
Lounas: Tonnikala, Rahka
Välipala: Ruisleipä, Rahka
Illallinen: ~800kcal ateria+200g raejuusto+ perkeleesti salaattia
Iltapala 1: 200g raejuusto, tonnikala
Iltapala 2: Rahka
Lisäksi olen jakanut päivittäiseksi maito annokseksi 0,5l valio plus maitoa

Päivittäiiset ravintoarvot (mukaan ei ole laskettu ateriaa) Proteiini :280g, HH:100g , Rasvat 34g. Tuosta pitäisi tulla kalorilaskurin mukaan n. 2500kcal per päivä(mukaan laskettu myös ateria).

Kysymys kuuluukin, onko tuo suunnitelemani ruokavalio liian yksipuolinen ja onko siinä jotain radikaaleja virheitä? Tai onko siitä kokeneemmilla jotain muuta huomautettavaa?

Olisin kiitollinen asiallisista ja perustelluista vastauksista.

missä hetelmät?
Aamulla vois syyä vähä enemmän, pitkiä hiilareita myös. jaksaa paremmin.
Rasvaa vois olla ainakin 65-80g ? joista hyviä 2/3

Onko tässä merkitystä minkälaisilla safkoilla tuota herättelyä kokeilisi. Perusruokaa isosti vai överisti mättöä ?
Ei, kyse on enempi kaloriövereistä kuin varsinaisesti laadukkaasta/ei-niin-laadukkaasta ruuasta. Suosittelisin kuitenkin ihan perusruualla kevyen överin vetämistä, saattaa tosiaan helpottaa pieni tankkaus taas painonpudotusta.

Saanko hieman itkeä. Olen tässä nyt ollut joku 6 viikkoa dietillä ja paino on pudonnut about 78kg:sta alimillaan 76,0kg:een. Pidin pienehkön mättöpäivän tuossa lauantaina ja nyt aamulla paino oli 76,6kg. Mitä tuolla kalorilaskurilla olen yrittäny seurata tuota syömistä, niin pääsääntöisesti kalorit on ollut 1600-1800. Silti kitsaasti tuo paino näyttää tippuvan, vai olenko ylikriittinen? Olen yrittänyt toteuttaa P/H/R - 40/20/40, joskin hieman on lipsunut.

Jatkanko samaan malliin vai mitäs sanotte?

Saanko hieman itkeä. Olen tässä nyt ollut joku 6 viikkoa dietillä ja paino on pudonnut about 78kg:sta alimillaan 76,0kg:een. Pidin pienehkön mättöpäivän tuossa lauantaina ja nyt aamulla paino oli 76,6kg. Mitä tuolla kalorilaskurilla olen yrittäny seurata tuota syömistä, niin pääsääntöisesti kalorit on ollut 1600-1800. Silti kitsaasti tuo paino näyttää tippuvan, vai olenko ylikriittinen? Olen yrittänyt toteuttaa P/H/R - 40/20/40, joskin hieman on lipsunut.

Joku tuossa kusee nyt ja pahasti. Ensinnäkin 1-2 olisi pitänyt lähteä jo kahdella ekalla viikolla. Tarkista sieltä kalorilaskurin tilastoista tarviiko tehdä kalorikorjausta sinne perustietoihin. Kyllä se käyrä kertoo oletko syönyt oikein verrattuna tarpeeseen ja liikuntaan.

No helvetin huonostihan toi on tippunu. Tiputa hiilarit 5% pariks viikoks ja tsekkaa mitä tapahtuu? Ei oikein toimi noi "perusdieetit" itelläkään. Ketoosilla lähteny kaloreita laskematta pääsääntösesti kilo/viikko.

E. Ja syytäkin itkee jos 6vko on kituuttanu nälässä eikä mitään oo tapahtunu :D

Ei, kyse on enempi kaloriövereistä kuin varsinaisesti laadukkaasta/ei-niin-laadukkaasta ruuasta. Suosittelisin kuitenkin ihan perusruualla kevyen överin vetämistä, saattaa tosiaan helpottaa pieni tankkaus taas painonpudotusta.

Nyt tuossa hieman yrittänyt tuhdimmin annostaa menemään. Sunnuntai meni 3000kcal ja tänään yritän samaan, vaikkakin veikkaan lopulliseksi tulevan 2500kcal max. Mutta nämähän ovat vieläkin peruskulutuksen alapuolella ilman liikuntaa. Kalorilaskuri näyttää peruskulutukseksi sen 3100kcal, joten mitenkä iso mättö sitä pitäisi vuorokauteen saada ja minkälaisesta aikajaksosta kannattaisi puhua, kun yrittää saada kehoa luovuttamaan.

Ja vielä tähän kun ottaa huomioon päivittäisen liikkeen jaloilla ja 7km lenkit vähintään kolme kertaa viikkoon. Alkaa nuppia ahistamaan, kun jumittanut niin perkeleen kauan tuossa 107kg:ssä ja tavotteeseen olisi matkaa vielä ihan mukavasti (90kg) Onhan tässä tietysti peruskunto jo aika rautainen ja ikinä en ole näin hyvin jaksanut juosta. Lihastakin löytyy oikein mukavasti, mutta vatsasta pitäis saada siivu irti ja ylimääräiset rasvat siis kehosta irti. Kuukausi eteenpäin ja alkaa taas pyöräkausi, joten silloin tulee vuorostaan se 40-50km viikkoon pyörällä vedettyä lenkkiä.

"Stna kun ei temppelin ovet aukea"

Back
Ylös Bottom