Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jostain luin että lihasharjoitukset edes auttaa pitämään ne vähäisetkin lihaksen rippeet kehossa?
Kyllä, voimapohjainen lihastreeni antaa ärsykkeen sekä hermostolle että lihoille, että "JÄÄKÄÄ"! Yhdellä käsipainolla se seinä hyödyissä tulee vain ikävästi vastaan aika nopeasti. Suosittelen salikorttia että pääset ihan oikeisiin touhuihin, jos punttaus vaan maistuu.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaakohan hankkia(taitaa löytyä kaapista jotain HERA-PROTEEINIjauhoa) jotain Proteiinijuomia tj. varmistamaan tuo proteiinin saanti?
Vai onko niissä jotain että kannattaa vältellä jos ei kauheasti punttaile?

Onko fiksumpaa pitää dietillä toistot +- 6 paikkeilla ja vaihdella esim 4-8 välillä kuin vedellä perus 8-12 pumppisarjoja? Ainakin kovissa pääliikkeissä kannattaa pitää toistot voimapainotteisina?
Mites apuliikkeissä esim. hauiskäännöt käsipainoilla / vipunostot yms. tulisiko niissä pitää toistot kuitenkin siellä 8-10 hujakoilla, ettei mene repimiseksi?
Miten tähän vaikuttaa se, että vedän päivittäin suht pienillä hiilareilla, sellaista VHH ja normaali dietin välimaastoa?

Huomasin vain, että raskaissa liikkeissä olen onnistunut nostamaan painoja/toistomääriä, mutta apuliikkeissä joissa mennää toistojen kanssa 8+ niin tuloksissa on heittelyä.

Kalorit menee liikunnan mukaan +-2000kcal ja P/H/R jakauma noin keskimäärin on 45/20/35, mutta hiilarit voivat olla joskus myös lähempänä 30. Proteiinia tulee miltei päivittäin vähintään 2,5g/kg ja rasvat otetaan pehmeistä.

Nyt on painon pudotusvauhti jo vähän hidastunut. noin 0,3 - 0,4kg/vko. Treenejä ei kärsi enään oikein lisätä (ei kerkiä palautumaan)

Ajattelin, että nyt su ja ma pidän tankkauspäivät. Eli syön normaali diettisafkoja, mutta kiskaisen kulutuksen about parisataa kaloria plussan puolelle ja kaiken hyvistä, pitkistä hiilareista. Parin päivän sievän tankkauksen jälkeen jatkan näillä normaaleilla diettikaloreillani (2100kcal) viikon loppuun asti ja jos paino tippuu, niin fine!

Jos paino taas ei tipu, niin tiputan kalorit 1800kcal päivässä ja vetäisen 2-3 viikkoa vielä ja sen alle en mene, vaan lopetan dietin.

Olen nyt jo tyytyväinen diettiin, mutta ajattelin nyt kerralla kiskaista kunnolla kireäksi :)

Vaikuttaako järkevältä?

Puhun sitten itteni kanssa, kun muut ei vastaa =(

Tänään oli hurahtanut paino taas 0,7kg alaspäin viikossa ja tämä on mielestäni just hyvä tahti.

Jokatapauksessa pidän yhden refeedin, eli vedän samoja safkoja, mutta noin 200kcal yli kulutuksen. Ja pääasiassa vaje kurotaan umpeen hiilareilla (hyvillä sellaisilla).

Tänään olkoon refeedi, vaikka ei ole mitään varsinaista tarvetta, ei nuppia kiristä, eikä painonkaan kanssa ole ongelmia. Noh, ennaltaehkäistään tulevaa aineenvaihdunnan hidastamista ja antaahan tämä ihan mukavan fiiliksenkin =)

Huomasin vain, että raskaissa liikkeissä olen onnistunut nostamaan painoja/toistomääriä, mutta apuliikkeissä joissa mennää toistojen kanssa 8+ niin tuloksissa on heittelyä.
Keskity apuliikkeissä myös siihen voimaan, sillä 8+ toistoilla tulokset varmasti heittelevät. Itsellä lähtee heti 5-6 toiston jälkeen dramaattisesti jerkku loppumaan riippuen liikkeestä, ja tuntuu ettei tuosta pumppailusta tule oikein mitään. Pääasiallisesti jos olen jotain haukkaritankoa tehnyt, ojentajia, vipareita, keskityn enemmän saamaan sen 5-6 toistoo ja ehkä viimeisessä sarjassa hieman hapottamaan pakkotoistoilla tai pudotussarjalla. Raskaat malmit niin, että annetaan vähintään voimaärsykettä.

Puhun sitten itteni kanssa, kun muut ei vastaa =(
Kesään on vielä aikaa, joten älytön kiristäminen ei vielä välttis ole ajankohtaista ;) Ei vaan, jos tuntuu siltä että dieetti toimii ja tahtoa on kiristää, niin antaa mennä vaan. Itse pidän yhden refeedin 300-500+ kaloreilla viikossa, jo ihan nupolin toiminnan vuoksi, ja olen huomannut että sunnuntai-refeed jelppaa tottakai jaksamaan viikon treenit. Perjantaina tosin jerkku on ihan finaalissa.

Onko mitään vituttavampaa kuin että eilen 131.5 sitten ajat kuntopyörää 30min ja nostelet vähäsen painoja ja parit ilmakyykyt perään ja huomenna aamulla oletkin 131.6? Eisss taitaa olla niin että kohta hajoo pää mutta ei dieettiin vaan siihen kun lyön sen seinään.

Älä nyt sitä painoa joka päivä punnitse, vaan vaikka vaan kerran viikossa, kun tuo paino nyt voi heittää päivässä mihen suuntaan vaan. Vaikka joka sunnuntai AAMU punnitset itsesi aamu kusen jälkeen. :D

Älä nyt sitä painoa joka päivä punnitse, vaan vaikka vaan kerran viikossa, kun tuo paino nyt voi heittää päivässä mihen suuntaan vaan. Vaikka joka sunnuntai AAMU punnitset itsesi aamu kusen jälkeen. :D

Tätä se liika aika teettää.. Pitää nyt koittaa pitää pää kylmänä ja punnita vaikka sunnuntai aamusin :D

Jep, jos pää hajoo jo noin alkutaipaleella niin ei hyvä seuraa.. :D Eli otat seuraavaksi tavoitteeksi vaikka 120 kiloa ja kun se on saavutettu, niin uutta tavoitetta kehiin. Jos alkaa ajattelemaan liikaa, että ei helvetti 30 kiloa vielä, niin tuntuu raskaalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä mieltä ootte noista sokerittomista karkeista dieetillä, esim pirkan sokerittomista salmiakeista, joissa on 100kcal/100g, että jos niitä syö joka toinen päivä sellasen 10-20 grammaa? Ja toinen juttu, ku mun on vaikea saada tarpeeks kaloreita kun olen niin pieniruokainen ja todella kiireinen, niin onko 10 g öljyä sekä aamurahkassa ja iltarahkassa liikaa eli 20g? Siitä vaan sais niin hyvin kaloreita, mutta rasvaahan siinä tulee kans aika paljon (kun syön muitakin rasvapitoisia tuotteita)?
T.Tyttönen

Dear Eki...

Kyllä, saat syödä dieetillä sokerittomia karkkeja ja muuta vastaavaa, kunhan huolehtii siitä että kulutus on yli syömisen. Rahkojen sekaan saa ja on ihan hyväkin heittää vähän öljyä niin saa sekä kaloreita että tarpeellisia rasvoja. Ei niitä kannata turhaan pelätä.

Luin miten noi pirkan sokerittomat salmiakit on makeutettu, ja siinä luki 55% maltitolisiirappi. Ja luin myös tosta maltitolisiirapista, että se muuttuu vereen sokeriksi, toisin kun esimerkiksi aspartaami. Eli onkos noi sittenkään niin hyviä kun ollaan dieetillä?

Suoliston noilla "sokerittomilla" karkeilla saa ainakin perinpohjin sekaisin.

Ite kerran vetäsin pussin dietorelleja, pirkan lakukissoja pari pussia ja jotain muuta siihen vielä päälle. Voi vi#%"jen kevät, ette usko niitä kipristyksiä ja kaasunpurkauksia mitä pääsi. Ne oli täysin toisesta maailmasta normi pierujen ym. rinnalla.

Jos jotain makeaa tekee mieli, niin lapsille tarkoitetut 100% Xylitoli purkat on ihan ok, mutta ei niitäkään liikaa ettei rupea kuravelli lentämään.

Suoliston noilla "sokerittomilla" karkeilla saa ainakin perinpohjin sekaisin.

Ite kerran vetäsin pussin dietorelleja, pirkan lakukissoja pari pussia ja jotain muuta siihen vielä päälle.
Niin, se "kohtuus kaikessa" on tietenkin ihan pätevä neuvo. Aloituspostauksessa kuitenkin pohdittiin että josko 20-30g parin päivän välein kuitenkaan ei ryssis dieettiä, mikä mun mielestä on ihan sallittua, joskin mielummin sitten syö ihan kunnon karsua tommosen pikkusatsin.

Noniin, en nyt kehdannut/jaksanut tästä uutta threadia tehdä joten; 179cm ja 75kg, lihaksia ei juurikaan (esim penkin max. 70kg (pyramiidi) ja 2x8 50kg sarjaa, hauista 10-12kg painoilla 3x8 jne jos tosta nyt mitään kuvaa saa..), puntannut noin 3 kuukautta. Kysymys siis olisi että pystynkö laihduttamaan ja nostamaan tuloksiani samaan aikaan kun vielä näin alkuvaiheilla oleskelen? En tosiaan halua että tulokset tästä yhtään huononee mutta sit taas tuo vararengas olisi kiva saada pois ennen kesää ja sen jälkeistä pidempää ulkomaan matkaa. Anyone?

Zone-sarja -42%
Kysymys siis olisi että pystynkö laihduttamaan ja nostamaan tuloksiani samaan aikaan kun vielä näin alkuvaiheilla oleskelen? Anyone?

Pystyt. Hermotus paranee jatkuvasti ja aloittelijalla noi painot nousee kyllä, vaikka dieetti hidastaa. Omakohtaista kokemusta on taas, kun aloitin vastikään 5kk sitten taas saleilun ja nyt 2-2½kk tässä dieetannut. Tekniikka + hermoston paraneminen ja tottuminen nostaa painoja, mutta hitaampaa se on. Ainoa missä olen huomannut selkeän stopin, on kyykky. En kyllä tossa painossa ja pituudessa todellakaan suosittelisi kuitenkaan kuihtista vielä.

edit. ja laihtiksen jälkeen kun bulkille mennään, niin tulokset nousee yleensä rakettimaisesti.

Terve!

Olisi tarkoitus kuoria semmonen n. 4 cm (läskiä) sekä vyötärön että lantion ympärysmitasta ennen kun alan treenata salilla. Tiedän, että tavoitteeseen päästäkseni rasvaa on poltettava koko kropasta. Inttivuoden lopulla ehti vaan kasvaa aikamoinen "kokelas-maha" syystä että ei enää ollut muuta tekemistä kuin mussuttaa suklaata ja tuijottaa leffoja. Se pitäisi siis saada hoideltua. Ja ehkä saada vähäisiä vatsalihaksiakin näkyviin. Tämä on ensimmäinen kertani dieetillä, samoin salilla kunhan pääsen sen kunnolla aloittamaan. Olen 21 v, painoa n. 84 kg ja pituutta 188 cm. Olen aina ollut tällanen hujoppi, eli rasvan alla ei piile juurikaan (vielä) lihaksia :)

Koska tämä siirtymä laiskottelevasta herkkusuusta bodaavaksi terveysintoilijaksi tuntuu vaikealta, onko mahdollista hoitaa tätä laihdutus-osuutta ilman hurjia määriä liikuntaa? Kolme kertaa viikossa ehtisin ehkä joko käydä miekkailusalilla tai punttisalilla. Occasional punnerrukset, vatsat ja selät onnistuu, mutta lenkille lähteminen on vielä tossa säässä vähän nou-nou. Luin monelta sivulta, että jos laihduttaa pelkällä dieetillä, niin lihakset häviävät tosi helposti myös. Toisaalta mulla ei vielä ole sellasia?

- Mikähän olisi realistinen aikatavoite tuon 4 cm:n kavennuksen suorittamiseen?
- Ja paljonko minun pituisella kaverilla, jonka läskit keskittyy tuonne mahan ja perseen seudulle, tulee ehkä kokonaispaino tippumaan 4 cm:n kavennuksen myötä?
- Ajattelin noudattaa (muutama onnistunut päivä takana) energiansaannissa tuota aloitusviestin 40/30/30 suhdetta, onko hyvä suhde?
- Energiavajetta olen pitänyt n. 700 kcal päivässä mikä ei tunnu pahalta. Onko toi 700 ok?
- Myös, miten tämä liikuntakysymys oikeasti menee? Onko liikunta must jos saan kalorivajeen pidettyä hyvin yllä ilmankin? Ja mielummin punttia vai aerobista? Riittääkö kolme kertaa viikossa?

Anteeksi hajanaisista kysymyksistä, mutta apu olisi todella arvostettua! :) Toivottavasti joku osaisi vastailla edes joihinkin kysymyksiin!

X

Suositut

Back
Ylös Bottom