Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Bravo sanoi:
Nonni, nyt ois itelläki aika diettailla. Tällästä satsia oon päiväks suunnitellu:

Aamupala: 1dl mysliä, 2 dl jugurttia 2 ruispalaa, Keijua ja tomaatti, 2 Multitabs

Lounas: Koulussa pari perunaa, jotain lihakastiketta ynms, 3 näkkäriä ja keijua, 2 lasia rasvatonta maitoa
Kotona Rahkaa,tonnikalaa, 2 Ruispalaa, keijua ja tomaatti.

Välipala: Rahka, Sokeriton mehukeitto

Palkkari: Muscle+ (suklaa)

Päivällinen: Pitkäjyväistä riisiä, kanaa/Tonnikalaa

Välipala:Tonnikalasalaattia(tonnikalaa,tomaattia,kurkkua)

Iltapala: Rahka,Lasi jugurttia, tonnikala, Rypsiöljy.

Nyt sitte haluisin vähän kokeneemmilta ja tietävämmiltä boudareilta ja muilta vähän faktoja tästä mun dietistä, mikä tossa kusee ja mikä ois jees. :D .
Pakkista lueksimalla tota oon kasannu ja omaan silmään toi näyttää ihan hyvältä.
Ja omat mitat on 170/73.
Kiitos jos nyt. :lol2:

Missä aamupalan proteiinit?, miksi 2 lasia maitoa ja 3 näkkäriä?
eikö iltapalaksi riitä tonnikala TAI rahka, eikä mitään jugurtteja illalla

ainoot mitkä pitäisin sun dietistä on:
Välipala: Rahka, Sokeriton mehukeitto

Palkkari: Muscle+ (suklaa)

Päivällinen: Pitkäjyväistä riisiä, kanaa/Tonnikalaa

Välipala:Tonnikalasalaattia(tonnikalaa,tomaattia,kurkkua)

MATTEUS sanoi:
mites tämmönen kysymys..onko mahollista saada maha pois jos samaan aikaan meinaa kasvattaa salilla pattia..?! eli siis ei mielellään mitään himo dieettiä mut jos joku kultanen keskitie olis(ruokavalio,treeni..)..mitat 177/80 eli ei hirveesti oo ylimäärästä

Lihaksen kasvattaminen ja hoikistuminen samaan aikaan on melko mahdotonta, koska jotta lihakset kasvaisivat on syötävä enemmän kuin kuluttaa ja tällöin väkisinkin kertyy vähän ylimääräistä. Vaihtoehtoina ovat siis, että treenaat ja syöt vähemmän jolloin laihdut tai treenaat kovaa ja syöt hyvin ja diettaat sitten myöhemmin liiat läskit pois.

Hei, vaikuttaako tuo kofeiini mitenkään laihtumiseen? Jos ennen aamuaerobista tai muuta aerobista harjotusta ottaisi yhden kofeiinitabletin? En nyt muista missä joku sanoi, että se kofeiini ei vaikuttaisi koska monet juovat kahvia muutenkin niin paljon, mutta kun olen itse juonut elämäni aikana ehkä desin kahvia (ihan hirveän makuista) ja cokista ja muita energiajuomia juon kerran tai pari vuodessa. Voisikohan tuo toimia..?

Monet diettaajat ottavat kofeiinitabletin ennen aamuaerobista, joten tuskin siitä ainakaan haittaa on. Kofeiinihan nopeuttaa aineenvaihduntaa ja tästä johtuu sen suosio. Olen kuullut, että kofeiinin piristävä vaikutus häviää, jos kofeiinia saa jatkuvasti paljon, mutta tuskin aineenvaihduntaa nopeuttava vaikutus mihinkään lähtee. Tästäkin taisi olla puhetta jossain threadissa.

Loppupäätelmänä siis: Ota kofeiinitabletti ennen lenkille lähtöä.

Hitto... dieetti pärähti tänään käyntiin ja löysin heti ensimmäiseksi kaapista 200g taffelin cheese ballsseja, jotka oli tarkotus tuhota ennen dieettiä mutta unohdin kyseisen toimenpiteen. Voiko tollasen vetää cheatti-päivänä >1000kcal, vai pitääkö odottaa dieetin loppuun?

Laita se roskiin tai anna jonku toisen syödä se. Ei tuollasilla kannata dieetillä itteänsä kiusata. Joku päivä sulla on nälkä ja huomaat sen pussin siellä kaapissa ja se on sitte siinä... Sitte kaduttaa. Kaikki tuollaset vaan pois silmistä dieetin aikana.

Kysymystä.

Oon tässä nyt laihduttanu viime vuoden kesästä asti ja oon saanu alas painoo runsaasti.151 oli puntarissa ku alotin , nyt on 121

Eli sanomattakin oon ylpeä. :rock:

Mutta.Sillon kun laihdutin niin en oikeestaan ku käyny lenkillä ja semmoisella vatsa koneella(rullataan eteenpäin) treenasin.Nyt oon alkanu käymään salilla(ohjelman otin tosta alottelijat osiosta.Tais olla koko kroppa kerralla nimeltään).Mutta kysymys koskee palautus hommia ja hiukan treeniä

1.Jos teen tota 3 kertaa viikossa.Voiko tehdä muina päivinä esim.Kuntopyörää ym?Ja voiko niinä treeni päivinä polkee pyörällä vaikka joku 30min?

2.Minkä laista palautumis juomaa pitäs ottaa.Vai pitääkö mitään?.Nyt on tota Gainomaxii , mutta oon käsittäny että se on turhaa sitä vetää?

3.Pitäskö ennen treeniä syödä , ja paljon ennen ja mitä mieluusti?

Kiitos jos vastaatte

edit.Niin,Ja tarkotus on laihtua vielä noin samat 30kg.Eli haluan kiinteytyä laihdutuksen lomassa.Ja en haluu menettää kaikkii lihaksii kun laihun.

Rauha sanoi:
1.Jos teen tota 3 kertaa viikossa.Voiko tehdä muina päivinä esim.Kuntopyörää ym?Ja voiko niinä treeni päivinä polkee pyörällä vaikka joku 30min?

2.Minkä laista palautumis juomaa pitäs ottaa.Vai pitääkö mitään?.Nyt on tota Gainomaxii , mutta oon käsittäny että se on turhaa sitä vetää?

3.Pitäskö ennen treeniä syödä , ja paljon ennen ja mitä mieluusti?

edit.Niin,Ja tarkotus on laihtua vielä noin samat 30kg.Eli haluan kiinteytyä laihdutuksen lomassa.Ja en haluu menettää kaikkii lihaksii kun laihun.

ei kauheesti tietoa laihdutuksesta oo, mut sen perusteella mitä oon täältä lukenu:

1. voit, mutta pidä 1-2 lepopäivää viikossa ja kevennä jos tuntuu tukkoiselta
2. katso aloittelijan perusravinne setit threadista. heraa ja maltoa, suhdetta en osaa sanoa.
3. kunnon ateria pari tuntia ennen treeniä ja 30min ennen voi ottaa jotain nopeeta hiilaria(banaani) ja piristäviä(kofeiini)

e- ja nii tohon vikaan kysymykseen: syö paljon proteiinia ja käy salilla, se on ainut tapa pitää (tai aloittelijalla jopa kasvattaa) lihakset.

Mikähän tässä nyt mättää, kun oon 2kk dieetannu ja vetäny -1000 - 500 kaloreilla. Paino tippu melko ripeästi tuossa alussa, mutta muutosta ei oikein näy vieläkää. Maha näyttää samalta ku ennen ja vyötärönympärys on 94-96cm luokkaa aamulla, alussa tais olla 101-103 jossakin vaiheessa. Pituus 176 ja aamupaino tällähetkellä 72.6-73 paikkeilla. Aamuaerobisia en oo vetäny melkeinpä ollenkaan, kun ei ole lenkkeilykenkiä. Yhdet ostin, mutta nekin vaan rikkoo jalat.

Aamulla syön ruispalan molemmat puolet leikkeleellä tai tonnikalalla. 200-350kcal riippuen maidon ja leivän täytteiden määrästä.
Kouluruoka klo 11:30 pieni määrä ruokaa
Päiväruoka klo 15 pieni määrä jotain ruokaa
0.5 - 3L tulee päivässä juotua vettä.

Alaser sanoi:
Mikähän tässä nyt mättää, kun oon 2kk dieetannu ja vetäny -1000 - 500 kaloreilla. Paino tippu melko ripeästi tuossa alussa, mutta muutosta ei oikein näy vieläkää. Maha näyttää samalta ku ennen ja vyötärönympärys on 94-96cm luokkaa aamulla, alussa tais olla 101-103 jossakin vaiheessa. Pituus 176 ja aamupaino tällähetkellä 72.6-73 paikkeilla. Aamuaerobisia en oo vetäny melkeinpä ollenkaan, kun ei ole lenkkeilykenkiä. Yhdet ostin, mutta nekin vaan rikkoo jalat.

Aamulla syön ruispalan molemmat puolet leikkeleellä tai tonnikalalla. 120-300kcal riippuen maidon ja leivän täytteiden määrästä.
Kouluruoka klo 11:30 pieni määrä ruokaa
Päiväruoka klo 15 pieni määrä jotain ruokaa
0.5 - 3L tulee päivässä juotua vettä.

Siis tippuuko paino enää? 2 kuukaudessa saa jo ihmeitä aikaan, kunhan tekee hommat oikein. Ja syöt todella epäsäännöllisesti. Pyri syömään 3 tunnin välein eläkä jätä tuolleen illalta aterioita pois. Noilla aterioilla kuulostaa aivan 1000 kalorin dieetiltä. Saatat olla jo säästöliekillä eli lisää kaloreita ja kulutusta ja katso sitten uudestaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Vaikea syödä noin usein, kun koulussa menee 5-7h päivästä ja siellä syö vain kerran eikä tekis mieli mitään eväitä alkaa siellä vetämään. Paino tippu ainaki viimeviikosta 1kg. Kannattaako mitään vatsoja, punnerruksia ym. kotona tehdä, kun en harrasta salia tai oikeastaan mitään liikuntaa? Minkälaisilla sarjoilla noita kannattais tehä?

Oma dieetti pysähtyi tehokkaasti kun päästiin 87Kg -> 77Kg. (Pituutta 182cm, vyötärö kapeni about 98cm -> 88cm 6kk aikana)

6vk bulkki tuntui tekevän ihmeitä; kolme kiloa on tullut lisää massaa mutta vyötärölle ei ole juurikaan kertynyt läskiä. Salia, salia, salia... :) Tuntuu niin hyvälle, että jatkan muutaman viikon ja katson lähtiskö sitten vasta uudestaan dieetille kun ylimääräistä läskiä on kuitenkin vielä.

Alaser sanoi:
Vaikea syödä noin usein, kun koulussa menee 5-7h päivästä ja siellä syö vain kerran eikä tekis mieli mitään eväitä alkaa siellä vetämään. Paino tippu ainaki viimeviikosta 1kg. Kannattaako mitään vatsoja, punnerruksia ym. kotona tehdä, kun en harrasta salia tai oikeastaan mitään liikuntaa? Minkälaisilla sarjoilla noita kannattais tehä?

Karu totuus on se, että koulun ruoka ei ole luotettavaa dietillä. Et tiedä sen ravinto-arvoja, joten kaikki jää ihan arvailujen varaan. Ei se eväiden rahtaaminen ole iso juttu, edellisenä päivänä vaan keittelet vaikka riisiä ja paistat kanaa johonkin kippoon ja aamulla otat sen jääkaapista mukaan. Sitten koulussa jossain lämmität sen, tai vetelet kylmänä.

Ja kyllähän liikunnan harrastaminen aina kannattaa, vai mitä?

Miten voi olla, että aamupaino laskee 1,5kg edellisestä aamusta? Paino kyllä oli paikallaan jonku 2-3vk.
Syön yleensä aamulla ruisleipää ja jotain leikkelettä + maitoa ja välillä tonnikalaa eli aamulla tulee vähän proteiinia ja aika paljo hiilareita. Mitä sitten kannattais iltapalalla syödä? Samallalailla kun aamulla vai pelkästään proteiinia? Jos alkais syömään 3h välein niin mitä siinä aina söis? 1 leipä joka kerta? Ei kyllä osais ainakaa normaaliruoasta tehä sellasia pieniä annoksia. Mitä pillereitä kannattais hommata varmistamaan vitamiinien ym. saamiseksi dieetillä? Oon multitabseja vetäny 1 päivässä. En kyllä normaalistikkaan kovin terveellisesti ole syönyt niin noita on tullu aikasemminki vedettyä.

Onko tässä mitään järkeä. Käyn siis salilla aina kun pääsee, eli joku 5 kertaa viikossa maksimi. Ja vedän korkeintaan 2 päivänä punttii, muut aerobista. Onko hyvä tämmönen. Söin tässä äskön eli vähän yli 4, wokki pussin. Ja meen varmaan salille 7maissa. Jonka jälkeen ajattelin sit syödä kans ison aterian(esim.tummaa soija rouhetta, pastaa ja tomaatti kastike) ja proteiini juoma maitoon(soija 90). Kuseeko tämä järjestely? Aamusin syön suunnilleen purkin rahkaa tai pari leipää sit otan vitamiinit.

Onko jotain mitä ei pidä tehdä, siis järjestyksen kannalta?

Jep. Olen nyt parisen kuukautta vetänyt diettiä. Aluksi en harrastanut paljoa liikuntaa, mutta nyt olen ottanut aamulenkin(4-5km) mukaan 2-4 krt/vko. Ok?

Huimasti on paino pudonnut, olen 188cm ja painan n.70kg. Ylimääräistäkin on aika reilusti lähtenyt, mutta todella paljon pääasiassa käsistä, jaloista, naamasta ym. Mahan alueelta vähemmän kuin odotin. Miksi?

Noin 1500 kalorin syömisillä olen ollut, aamulla ja päivällä enemmän, illallla paljon vähemmän safkaa. Viikonloppuna olen sitten taas syönyt yhtenä päivänä vähän rennommin(pizzan ym.) :) Onko liian vähän kaloreita?

Tavoite on saada kaikki ylimääräinen pois, ennen kuin alotan lihasten kasvattamisen. Miten siis saan noi viimisetkin pois vyötärön alueelta, niin etten ihan kuihdu kasaan??? :)

On nimittäin lähipiiri kehottanut syömään enemmän.. :)

Hemmo03 sanoi:
Huimasti on paino pudonnut, olen 188cm ja painan n.70kg. Ylimääräistäkin on aika reilusti lähtenyt, mutta todella paljon pääasiassa käsistä, jaloista, naamasta ym. Mahan alueelta vähemmän kuin odotin. Miksi?

Noin 1500 kalorin syömisillä olen ollut, aamulla ja päivällä enemmän, illallla paljon vähemmän safkaa. Viikonloppuna olen sitten taas syönyt yhtenä päivänä vähän rennommin(pizzan ym.) :) Onko liian vähän kaloreita?

Tavoite on saada kaikki ylimääräinen pois, ennen kuin alotan lihasten kasvattamisen. Miten siis saan noi viimisetkin pois vyötärön alueelta, niin etten ihan kuihdu kasaan??? :)

On nimittäin lähipiiri kehottanut syömään enemmän.. :)

Kauan olet tolla ollut? 1500 kcal miehelle on todella vähän, varsinkin sinun pituisellesi?:eek: Minä veikkaan että et saakaan kaikkea vyötäröltä ilman kasaan kuihtumista poies. Minä nostaisin kyllä kaloreita ja tekisin punttitreeniä, sähän painat jo nytten todella vähän!

edit: siis 2kk olet ollut 1500 kcal?

Meah sanoi:
Kauan olet tolla ollut? 1500 kcal miehelle on todella vähän, varsinkin sinun pituisellesi?:eek: Minä veikkaan että et saakaan kaikkea vyötäröltä ilman kasaan kuihtumista poies. Minä nostaisin kyllä kaloreita ja tekisin punttitreeniä, sähän painat jo nytten todella vähän!

edit: siis 2kk olet ollut 1500 kcal?

Joo, pari kuukautta suurinpiirtein. Mitä nyt yhtenä päivänä viikossa syönyt vähän
"rennommin". Tota itekin olen alkanut epäillä, kuihtumista ennen mahan lähtöä. :(

Eli siis kuntosalireeni kannattaisi jo aloittaa? vai?

Edit: Minkälaisella kalorimäärällä kannattaisi pelata sitten?

Hemmo03 sanoi:
Joo, pari kuukautta suurinpiirtein. Mitä nyt yhtenä päivänä viikossa syönyt vähän
"rennommin". Tota itekin olen alkanut epäillä, kuihtumista ennen mahan lähtöä. :(

Eli siis kuntosalireeni kannattaisi jo aloittaa? vai?

Edit: Minkälaisella kalorimäärällä kannattaisi pelata sitten?

No kyllä mä suosittelisin...kaloreista,...hmmm..en uskaltais kyl ihan heti +500 niitä kuitenkaan nostaa, nosta vaik ne ensin 1800 ja oo sillä 3-4 viikkoa ja kato mitä tapahtuu? Vai mitäs mieltä muut ovat?

Meah sanoi:
No kyllä mä suosittelisin...kaloreista,...hmmm..en uskaltais kyl ihan heti +500 niitä kuitenkaan nostaa, nosta vaik ne ensin 1800 ja oo sillä 3-4 viikkoa ja kato mitä tapahtuu? Vai mitäs mieltä muut ovat?

Kannattaako aamuaerobinen silti säilyttää siinä 2-3krt/vko?
Minkälaisella treeniohjelmalla sinne salille kannattaa lähteä?
Mitä ruokavaliomuutoksia suosittelette?`:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom