Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meikkä on nyt ollut 5 viikkoa dietillä. Lähtötilanne oli 81kg ja nyt tänään aamulla näytti 76.1kg

Tasaisesti on tippunut noin 0.9kg / viikko painoa.

Ruokavalio on joka päivälle sama. Kcal 2100 Prot 158g (30%) Hh 259 (50%) Ra 43 (20%).

Joka päivälle on treeniä, mutta punttia vain 2-3x viikossa. Joka kerta koko kroppa läpi. Muina päivinä sitten vähän kamppailulajeja.

Olen nyt parin viikon päästä lopettelemassa diettiäni, mutta mitenkä mun kannattaisi energiansaantiani nostaa kun en tiedä edes peruskulutustani?
Ajattelin lähinnä nostaa rasvan määrän 1g/painokilo, sekä lisätä hiilareita loput, eli reippaasti yli 300g/vrk. Proteiinia on jo riittävästi. Eikö vain?

Ajattelin, että nyt olen miinuksella varmaan -900-1000kcal per päivä. Eli peruskulutukseni lienee jotain 2500kcal ja treenipäivinä 3000kcal. Koska paino putoaa tätä vauhtia, olenko oikeassa?

Jos aluksi nostaisi päivittäiset kalorit johonkin 2600 kieppeille ja sitten lisäisi siitä asteittain kunnes näyttää siltä, että paino lähtee nousemaan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nesteistä vielä sen verran, että ne ei ole tällä dietillä liikahtanut mihinkään, koska hiilareita tulee aika reippaasti, pakko tulla kamppailulajien takia että jaksaa ja käytän lisäksi suolaa kohtuu paljon.

Pudotetut kilot on siis täysin läskiä ja toiv. mahdollisimman vähän lihasta.

Hoi Pakkiksen asiantuntiat!

Tämä on vaivannut kauan ja todella tärkeää, että joku viitsisi vastata. Eli onko minulla mahdollisuutta laihduttaa järkevästi ilman pituuskasvun heikkenemistä? Auttaisiko pelkkä aerobisen lisääminen puntin kaveriksi vai? Vahvasti endomorphinen olen, joten kaikki fläsä on kertynyt mahalle.

Möhömaha

Olen täysin kokematon liittyen laihdutukseen ja oikeanlaiseen liikkumiseen. Olen 175/73(aamupaino) ja ongelmaksi on muodostunut vatsa. Muuten olen aikalailla sopusuhtainen, mutta tuo vatsa ottaa päähän. Se on muuhun kroppaan verrattuna aivan liian iso ja tuntuu kohtuu pinkeältä, eli ei taida olla kovin pintapuolista rasvaa siellä. Taustaa sen verran, että nuorempana pystyin käytännössä syömään mitä tahansa ja paino ei noussut yhtään.. olin oikeastaan aikalailla alipainoisen rajoilla. Nyt se kaikki mässäily jota tullut useat vuodet harrastettua taitaa olla tuossa vatsan seudulla. :(

Havahduttuani asiaan olen alkanut käydä salilla kolme kertaa viikossa ja se on sisältänyt pääasiassa hölkkää n. 25min (~3km), 15min soutamista ja rinnat + vatsat kolmen sarjoissa (15x3 ja vatsoja 30x3)

Myös ruokavalioon olen tehnyt siltä osin muutoksia, että ainakin ruoka-annokset olen pyrkinyt tiputtamaan pienemmäksi ja viikolla en syö mitään pikaruokia enkä juo hirveästi muuta kuin vettä ja maitoa. Vettä juon minimissään 1,5l päivässä. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvat pieneen herkutteluun, mutta ei kuitenkaan samaan malliin kuin aikaisemmin.

Eli kysymys kuuluukin, että mitä voisin vielä tehdä paremmin ja mikä tuohon vatsaan puree parhaiten? Onko se selkeästi vain dietti vai auttaako liikunta siihen paremmin?

Tämä on vaivannut kauan ja todella tärkeää, että joku viitsisi vastata. Eli onko minulla mahdollisuutta laihduttaa järkevästi ilman pituuskasvun heikkenemistä? Auttaisiko pelkkä aerobisen lisääminen puntin kaveriksi vai? Vahvasti endomorphinen olen, joten kaikki fläsä on kertynyt mahalle.

On mahdollista. Syöt vähemmän kuin kulutat. Näin siis "antamiesi tietojen" valossa.

Olen täysin kokematon liittyen laihdutukseen ja oikeanlaiseen liikkumiseen. Olen 175/73(aamupaino) ja ongelmaksi on muodostunut vatsa. Muuten olen aikalailla sopusuhtainen, mutta tuo vatsa ottaa päähän. Se on muuhun kroppaan verrattuna aivan liian iso ja tuntuu kohtuu pinkeältä, eli ei taida olla kovin pintapuolista rasvaa siellä. Taustaa sen verran, että nuorempana pystyin käytännössä syömään mitä tahansa ja paino ei noussut yhtään.. olin oikeastaan aikalailla alipainoisen rajoilla. Nyt se kaikki mässäily jota tullut useat vuodet harrastettua taitaa olla tuossa vatsan seudulla. :(

Havahduttuani asiaan olen alkanut käydä salilla kolme kertaa viikossa ja se on sisältänyt pääasiassa hölkkää n. 25min (~3km), 15min soutamista ja rinnat + vatsat kolmen sarjoissa (15x3 ja vatsoja 30x3)

Myös ruokavalioon olen tehnyt siltä osin muutoksia, että ainakin ruoka-annokset olen pyrkinyt tiputtamaan pienemmäksi ja viikolla en syö mitään pikaruokia enkä juo hirveästi muuta kuin vettä ja maitoa. Vettä juon minimissään 1,5l päivässä. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvat pieneen herkutteluun, mutta ei kuitenkaan samaan malliin kuin aikaisemmin.

Eli kysymys kuuluukin, että mitä voisin vielä tehdä paremmin ja mikä tuohon vatsaan puree parhaiten? Onko se selkeästi vain dietti vai auttaako liikunta siihen paremmin?

Tarkista päivittäinen kalorin saanti vs. kulutus, eli alikaloreille -500kcal alkuun. Ruokavaliosta turhat hiilarit veke.

Se että fläsää on vatsassa, on yleistä. Minne läski tulee ensimmäisenä, sieltä se lähtee viimeisenä. Malttia vaan. En usko että kyse on pelkästä viskeraalirasvasta...

Elikkä.. Pelkästään kalorien laskemisella ei näemmä pysty laihduttamaan vai mitä..
Perjantai 132.3, Lauantai 132.1 sitten lauantaina syön tonnikalaa vedessä(135 kcal) ja illalla pizzan paketin mukaan 800kcal..
Sunnuntai 133.3. (kaikki siis aamupainoja) Kannattaako alkaa nyt mielummin laskemaan noita hiilihydraatttejakin ihan oikeasti tai jotain.

On mahdollista. Syöt vähemmän kuin kulutat. Näin siis "antamiesi tietojen" valossa.

Piristi aivan perkeleesti =]. Ikä 16, vyötärö on 88cm, muut statsit on ~175/65 ja hirveä stressi pituuskasvusta. Ottaisi kyllä koville odottaa laihdutusta sinne about 22v asti, kun pituuskasvu loppuisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkista päivittäinen kalorin saanti vs. kulutus, eli alikaloreille -500kcal alkuun. Ruokavaliosta turhat hiilarit veke.

Se että fläsää on vatsassa, on yleistä. Minne läski tulee ensimmäisenä, sieltä se lähtee viimeisenä. Malttia vaan. En usko että kyse on pelkästä viskeraalirasvasta...

Joo, kiitti vinkeistä! Luuletko, että esimerkiksi pidemmällä hölkällä olisi kovin suurta vaikutusta asiaan? Ja kannattaisikohan suoraan siirtyä neljään kertaan viikossa salille? Toisaalta siinä on se, että vasta harrastuksen aloittaneelle se saattaisi ehkä olla liikaa..

Zone-sarja -42%
Voisiko joku tietty lihasryhmä vaikuttaa tuohon vatsan ryhtiin? Tai vaikka sitten se liikunnan puute?

Juuri niin. Vatsa- ja selkälihasten kunto vaikuttaa aivan varmasti ryhtiin ja heikot vatsalihakset saavat mahan helposti "pömpöttämään", jolloin se näyttää ikävältä pienemmälläkin rasvamäärällä. Jos tästä lähdetään tilannetta korjaamaan vain syömistä vähentämällä, niin vähätkin lihakset lähtevät rasvojen mukana ja lopputulos näyttää Auschwitzin uhrilta.

Syvien vatsalihasten hyvä perus liike on että vetää navan kohti selkärankaa ja sitten "ylöspäin". Tätä mm. suositellaan jos on välilevyn kanssa ongelmia jotka tulee lähes aina heikoista core lihaksista tai selkä ja vatsalihasten välisestä epätasapainosta.

3. Lisää liikuntaa. Aamuaerobista pidetään yleensä hyvänä ajankohtana rasvanpolttoa ajatellen. Eli ennen aamiasta lenkille mars. Miksi aamulla? kroppa on tyhjä hiilhydraateista, jotka ovat elimistön ensisijaista energiaa ja näin pakotat elimistön käyttämään rasvaa energianlähteenä.

Miten pitkä aamulenkki olisi sopiva? Hölkäten vai reipasta kävelyä? Kumpi on tehokkaampaa?

Ja kuten no-body tuossa totesi että ne vähätkin lihakset katoaa sieltä jos vedetään paljon alikaloreille (en lähde tässä eri dieettejä vertailemaan) mutta liikuntaa vaan tarpeeksi ja ruokavalio kuntoon niin varmaan muuttuu kroppa niin fläsän kuin lihastenkin osalta.

Syvien vatsalihasten hyvä perus liike on että vetää navan kohti selkärankaa ja sitten "ylöspäin". Tätä mm. suositellaan jos on välilevyn kanssa ongelmia jotka tulee lähes aina heikoista core lihaksista tai selkä ja vatsalihasten välisestä epätasapainosta.

Eli ihan pelkästään vetää mahaa, eikä jännittää muuta kuin tehdessä tuota ylöspäin liikettä? Tätähän voi alkaa tekemään koulun penkeilläkin.

Ja ajattelin liikunnaksi sitten uintia, sillä sehän tekee eetvarttia koko ruumiille ja etenkin yläkropalle.

Edit; Suositteletteko tiettyä ajankohtaa päivästä jolloin jännitellä syviä, vai ihan päivän mittaan väsytellä niitä?

Paljonko pitäisi vetää proteiinia grammaa painokiloa kohden ? kun vedän -600 kaloreilla niin että lihat pysyisi. riittääkö 1g kiloa kohden ?

Toistan nyt taas vaihteeksi itseäni, mutta kun olen vastausta vailla...

Mulla ei tunnu tuo paino laskevan kunnolla vieläkään, tänään paino salilla 86.10 (lähtöpaino 86kg 4 viikkoa sitten). Syön 2000kcal (sali & säbäpäivinä 2400) päivässä maks 100g hh ja loput prode & rasva. Sellaista kunnon painonlaskua en ole oikein havainnut, mutta istuessa farkut eivät enää ole niin tiukat reisistä ja känny & lompakko alkaa vieriä taskuissa jo sivuille. Kuitenkin odottaisin, että myös vaaka antaisi pienempää tulosta, eikä taaas jatkuvasti tuota 86kg:ta.

Back
Ylös Bottom