Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko 2000kcal dietti juuri sellainen että pitäisi painoa tippua kilo per viikko?
Ja olisikohan jollain tarjota mahdollisesti tuota diettiä tehokkaampi dietti kun pitäisi päästä tässä 1-3kk sisällä rantakuntoon kun muijan kanssa olisi tarkoitus lähteä tuonne etelän lämpöön :)?

Voit laskea näin: 7000kcal säästö syömisen ja kulutuksen kohdalla ja kilo painoa lähtee. Mitä enemmän miinuksella ja mitä vähemmän punttia dieetin ohella, sitä enemmän lähtee lihasta suhteessa läskiin. Maltillinen dieetti (-500kcal/vrk) ja ylläpitävä puntti päälle niin on luultavasti optimi siihen miten paljon rasvaa lähtee suhteessa lihakseen.

2000kcal/vrk on hemmetin raju ellet ole sairaalloisen ylipainoinen ja haluat vain pikaisen startin. Oletetaan, että jos painat 90kg niin ei tuosta paljoa kaloreita jää syömiseen... muutama sata jos ei ole liikuntaa sinä päivänä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaako lähteä dietille, vaikka en jalkoja pysty tällä hetkellä treenaamaan, kun futikses polven eturistiside meni rikki pari kk sitten. Polvi on jo leikattu ja jalkoja pääsen alustavasti 8 viikon päästä treenaamaan. Miten on?

Onko siihen joku oleellinen syy miksi pitäisi laihduttaa vaikka ei voi treenata? Parantuminen hidastuu ainakin polven osalta. Onko elämä noin kiireellinen, ettei voi odottaa muutamaa viikkoa? Kannattaisi vetää plusmiinusnolla ja treenailla sitä mitä voi ja koittaa olla kerryttämättä läskiä.

Tausta: aloitin parin vuoden (dieetti)tauon jälkeen dietin, jonka tarkoituksena on tiputtaa paino 85-->75 kesään mennessä (pituus 175). Viime ajat (n. vuosi) olen treenannut perusvoimaa (+ muutama maksimivoimajakso), treenien kuitenkin aina sisältäessä myös apuliikkeitä pidemmillä toistoilla (10-15). Treenitaustaa on 3 vuotta.

Kysymys: Kun dieetillä pyrkimyksenä on tietenkin säilyttää mahd. hyvin lihasta siten, että n. 2-3kg painoa tippuu kuukaudessa, onko järkevä treenimuoto 2-jakoinen ohjelma, jossa pääliikkeet (1-2kpl) 4-6 toiston alueella ja apuliikkeet päälle 12-15 toiston alueella?

Eli 4 treeniä viikossa kroppa kahdesti läpi sisältäen sekä perusvoimaa (joka treenissä) että kestävyyspainotteisempia apuliikkeitä.
Onko onnistuneen dietin kokeneiden mielestä järkevä perusajatus?

Toinen kysymys liittyy kreatiiniin, oletteko saaneet hyviä kokemuksia kreatankkauksesta dieetin tiukimpien viikkojen aikana?

Kiitoksia etukäteen!

Juzu olen hieman reilu 90kiloinen ja käyn salilla 4-5kertaa viikossa tuohon 2000kcal sisältyy 120-140grammaa proteiiniä niin pitäisikö silti lisätä kalorien määrää?

Miten painonpudotus ns. normaalipainoisella naisella? Tällä hetkellä mitat 171/62 .. Miettinyt alimpaan painoluokkaan pääsemistä lajissa, eli n 55,9kg paikkeille.
Lähinnä tää diettaamisohje kuulostaa mun normaalilta syömiseltä, tai ruokavaliolta jolla koitan nyt kasvattaa vähän palaa :D Paino ei siis tipu kovinkaan.
Enemmän siis miinuksille vaan vai? Onks tähän tytöntylleröille joku eriävä ohje?

Isompi projekti menossa

No niin, aikani tätä ketjua lukeneena päätin minäkin uskaltaa pistää lusikkani soppaan, jos saisin vaikka hyviä vinkkejä omaan edistymiseeni viisaammilta ja kokeneemmilta.

Tilanne on se, että olen 162 cm ja tällä hetkellä n. 86 kg painava kolmekymppinen naisihminen. Viimeiset n. 3-4 v. tätimäisiin lainapeitteisiin piiloutunut konttorihiiri, herkuttelija ja sohvaperuna. Olen tässä vuoden alusta tiputellut painoani 91,6 kg --> 86 kg ja olen aloitellut jälleen saliharrastusta. Viimeisen herätyksen sain, kun käväisin kehoanalyysissä, joka todisti rasvaprosentikseni 41 ja kehon iäksi 45 :wtf: No en tiedä miten vakavasti noita analyysejä kannattaa ottaa, mutta masentavaahan se oli verrattuna kymmenen vuoden takaiseen vastaavaan analyysiin, jolloin rasvaprosentti oli 17 (ymmärtääkseni naisihmiselle hyvä) ja painokin n. 30 kg vähemmän.

Miten hemmetissä tähän on tultu? Turhahan sitä on selitellä, joten keskityn nyt vaan siihen miten tästä olomuodosta pääsee tulevaisuudessa eroon.

Nyt siis tavoitteena olisi kunnianhimoisesti päästä tuohon kymmenen vuoden takaiseen maagiseen 17 rasvaprosenttiin ja samoihin painolukemiin. Sanokaa pliis, ettei se ole tällaselle täti-ihmiselle liian kova haaste! Tietenkin mulla on välietappina päästä nyt ensin vaikeasta ylipainosta pelkkään ylipainoon jne. ja koko projektille olen varannut aikaa tuonne huhtikuun alkupuolelle 2012 (elikkä tavoitteena 0,5 kg viikossa pois). Olen syönyt 1700-2000 cal. päivässä riippuen vähän liikkumisista. Kuulostaako se paljolta? Kuntosaliohjelma on kolmijakoinen, yleensä kävelen salille reippaasti 20 min. ohjelmaan menee n. 1 h (puolivälissä saatan nostaa sykettä crosstrainerilla 5-10 min.) ja sitten kävelen takaisin kotiin verrytellen 25 min. Heti treenin jälkeen syön salilla banaanin ja sitten heti kotiin päästyä otan proteiinijuoman. Ihan hyvin olen jaksanut, mutta tuleeko treenistä liian pitkä, kun on nuo kävelyt päälle? Mun mielestä vaan on järkevämpää hyötyliikkua, kun sali on kerran noin lähellä. Saliharjoittelun lisäksi käyn n. kerran viikossa uimassa ja useamman kerran 30 min.-1 h reippailla kävelylenkeillä. Kevään korvalla, kun olen saanut painoakin vähän enemmän pois, on tarkoitus alkaa hölkkäämään, koska haluan samalla kasvattaa aerobista kuntoa. Crosstrainer mulla on kotona ja sitä käytän silloin kun säiden johdosta ei huvita ulkoilla.

Ruokailut on mulla mielestäni mallillaan, syön 5-6 ateriaa päivässä, aamulla ja päivällä hiilaripitoisempaa ja iltaa kohden proteiinipitoisempaa. Koska mun makunystyrät ei kestä mitään kovin yksipuolista, syön mahdollisimman monipuolisesti itse tekemääni kotiruokaa, yritän kiinnittää huomiota proteiinipitoisuuteen ja rasvojen laatuun, kasviksia ja hedelmiä menee yhteensä 400-600 g/pvä. Proteiinien osuus ruokavaliosta on 25-30 % (treenipäivinä lähempänä 30 tai yli), rasvat 25-30 % ja hiilarit 40-50 %. Hiilareita en halua tiputtaa, yritän syödä laadukkaita hiilareita (ruisleipää, täysjyväviljaa, kasviksia, hedelmiä jne).

Mun varsinainen kysymys koskee mun saliohjelmaa. Tiedän, että saliohjelmien kommentoinnille on oma ketjunsa, mutta kun kyseessä on ihan kokonaisvaltaisesti tämä mun painonpudotusoperaatio, niin aattelin, että sen vois tähän yhteyteen laittaa vai?

Eli
pvä 1 Jalat, pakarat, vatsa, selkä

Reiden etuosat koneessa 3 x 15
Reiden takaosat koneessa 3 x 15
Jalkaprässi 3 x 15
Vuoroaskel käsipainojen kanssa 3 x 14-16
Vatsarutistuskone 3 x 15
Ristiselkäkone 3 x 15
Vatsapenkki 3 x 14-16
Selkäpenkki 3 x 12-14

pvä 2 Rinta, selkä, olkapäät, vyötärö

Rintakone 3 x 15
Käsipainopunnerrus (vinopenkki) 3 x 15
Selkäliike (soutu) 3 x 15
Yläselkä talja eteen 3 x 15
Käsipainopunnerrus olkapäät (penkki selkänoja suorassa) 3 x 15
Olkapääkone 3 x 10-15
Vyötäröliike kierto koneessa 3 x 15
Vyötärö alavatsa jalkojen nostot 3 x 8-10

pvä 3 Vähän kaikkea

Vuoroaskel levytanko painoilla niskan takana 3 x 14-16
Pystysoutu 3 x 15
Käsipainopunnerrus (vinopenkki) 3 x 15
Yläselkäkone 3 x 15
Vatsapenkki 14-16
selkäpenkki 3 x 12-14
Jalkaprässi 3 x 15
Pohkeet (käsipaino toisessa kädessä, päkiännostot steppilaudalla 1 jalka kerrallaan) 3 x 10

Sorry, jos olen käyttänyt jotain epäselviä termejä. Onko tossa liikaa aina yhelle päivälle, kun en ole ihan varma, että oliko alunperin tarkotettu, että vaan yks sarja per liike? Tommosen vanhan ohjelman jostain kaappien kätköistä löysin. Tuntuu vaan jotenki liian vähältä se yks sarja. Painot pyrin valitsemaan niin, että viimeset toistot tekee tiukkaa, tarvittaessa vähennän painoja vikaan sarjaan. Höyläänkö ihan turhaan kolme sarjaa vai riittäskö se yks sarjakin??

Sit vielä tämmönen kysmäri, että nyt olen kunnon räkätaudissa. En tiedä olenko alottelijana treenannut liian kovaa :whip: ja vastustuskyky pettänyt vai onks tää vaan normaali kausiflunssa, mutta missä vaiheessa olis ehkä turvallista palata saliharjoittelun pariin? Pitääkö odottaa, ettei räkää enää valu yhtään, vaikkei olis kuumetta? Mulla tää flunssa kestää helposti sen 2 - 3 vkoa. Luonnollisestikaan en myöskään tee mitään aerobisia harjotuksia, mutta koiran kanssa saatan käydä etanalenkillä. Pitää vissiin ostaa niitä vitamiineja.

Kiva jos joku jaksoi lukea tän kokonaan ja kiitos jo etukäteen monipuolisista, havainnollisista, kantaaottavista ja tsemppaavista vastauksistanne! :worship:

Laitetaas nyt tännekin:
Viimevuonna ei painonpudotuksesta tullut oikein mitään. Nyt vuoden alussa söin reilun viikon ajan kunnon plussilla, jotta kroppa unohtaisi nuo aikaisemmat nälkäkuurit.

Nyt olen yrittänyt maltillisesti pudotella painoa syömällä 2000kcal päivässä, salipäivinä sen 2400kcal. Hiilihydraatit olen koittanut (ja onnistunut) pitämään alle 100g / päivä. Painonpudotuksen kannalta tämä on toiminutkin muutaman ensimmäisen viikon ajan hyvin, kunnes nyt tuntuu tulevan takapakkia. Lähtöpaino mässäilyn jälkeen oli lähellä 88kg:ta, nyt tänään vaa'an näyttäessä 86.7. Tuosta jos ajattelee, että ainakin kilo tai kaksi oli nesteitä, voisi odottaa ehkä hieman suurempaa pudotusta. Parhaimmillaan viikko sitten vaaka näytti 85.4kg, joka olisi jo hyvä tulos

Voiko tuo muutaman kilon heilahdus johtua siitä, että alkuviikosta tuli syötyä pari päivää maks 1000kcal olosuhteiden pakosta. Nyt muutama päivä oltu taas ihan normaalissa 2000kcal vuorokausitasossa. Tänään kylläkin söin rullakebabin, voi olla tämäkin yksi tekijä...

Edit: Eilen hiilareita tuli aika reilusti, melkein 300g. Syötyä tuli kuitenkin aikalailla kulutuksen mukaan. Onko tälläisistä tankkauspäivistä hyötyä, vaikkakin plussille ei käytännössä menty, mutta hiilareita sitäkin enemmän. Tästä sitten palataan taas normaaliin alle 100g hiilareita päivässä menetelmään.

Jumaliste!
1500 kcal per päivä olen nyt diettaillut noin 5 päivää ja EI JUMALAUTA ei mitään muutosta.. Onko edes mahdollista? En epäilisi jos tulisi vain lisää painoa..
Vähitellen liekki sammuu, eikö sen painon pitäisi tippua vaikka ei ihan kaikkia noita ohjeita noudata mutta syö tuon 1500kcal eli alle peruskulutuksen jonka pitäisi olla päälle 200 näillä paiunoilla.
Millainen dieetti varmasti toimisi... Taidan lähteä noita meriä saastuttaa ja koettaa vain PELKKÄ TONNIKALA DIEETTI by me..

Jumaliste!
1500 kcal per päivä olen nyt diettaillut noin 5 päivää ja EI JUMALAUTA ei mitään muutosta.. Onko edes mahdollista? En epäilisi jos tulisi vain lisää painoa..
Vähitellen liekki sammuu, eikö sen painon pitäisi tippua vaikka ei ihan kaikkia noita ohjeita noudata mutta syö tuon 1500kcal eli alle peruskulutuksen jonka pitäisi olla päälle 200 näillä paiunoilla.
Millainen dieetti varmasti toimisi... Taidan lähteä noita meriä saastuttaa ja koettaa vain PELKKÄ TONNIKALA DIEETTI by me..

Eipä kannata 5 päivän perusteella lähteä suuria johtopäätöksiä vetämään. Se paino heilahtelee melko lailla. Vedät vaika ny pari viikkoa -500kcal ja katot sitten uudestaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuota niin en nyt oikeen tienny että mihin oisin tän laittanu nii postasimpa sitten tänne. Eli tarkotus olis saada rasvaa pois ja päästä tiukempaan kuntoon. Harrastan hiihtoa pääasiassa mutta 1-2krt viikossa käyn salililla lähinnä perus- ja pikavoimaa tekemässä. Viime keväänä oli kova punttikuuri, mikä ei oikeen onnistu näin kilpailukaudella. Eli miten sais rasvaprosenttia pienemmäksi? Onnistuuko vaan syömällä vähemmän vai oisko jotain niksejä? Ja tosiaan vielä semmonen lisäys että intissä oon tällä hetkellä, että ei oikeen perus maitorahkaruokavaliot onnistu..

Onko sillä mitään merkitystä lihaksen kasvun/lihasmassan menetyksen minimoimisen kannalta syönkö päivittäin -500kcal vai -800kcal?
Tällä hetkellä proteiinia per painokilo on n. 2.2-2.5g.

Terve, elikkä ollaan tässä alotettu kiristeleen vähän ennen tätä kevään tuoloa ja mitat nyt 182/85/15v ja yks dietti ollu enne et jotai kokemusta löytyy... Tavotteena erottuuvuutta hakee enemmä eli alimmatki palat esii.
Päivän energiaks laskenu ~2500kcal. Salilla tulee käytyä 5 kertaa/viikko ja about 1h kestää yks treeni, muuten aktiivisuus on luokkaa koulun penkillä istuminen jne. tohon vielä mukaan
noin 1,5km koulumatkat pyörällä ja salille se 3-4km ja siinä se aerobinen ny onki talvella.

Aamupala: 7-8.00
Kaurapuuro 40g
Heraa 35g
ehrmann 250g
(vitamiinit: multitabs + omegat)

Välipala: ~10 aikoihi
Fibre Pro- patukka (20g p 11g hh 190kcal)

Lounas: 12.00
Koulusafkaa, koetan kattoo about 400-500kcal
Salaatti
kevytmaito 4dl

Välipala 2: 14.00
hera 35g

(PALKKARI TÄHÄN VÄLII TREENIPÄIVINÄ)

Päivällinen: 16-17.00
Kalaa/kanaa/lihaa 200-250g
pastaa/riisii/perunaa 50-100g
kevytmaito 4dl
Salaatti

Iltapala: ~20.00
ehrmann 250g
öljy 10g
kurkkua yms. vihreetä 200g

Vettä menee kans pitkin päivää litroittain. Vaa'alla punnitaan kaikki muut paitti kouluruuat, katon vaa ennen ruokaa et mitä on ja käyn zekkaa et mitkä ravintoarvot on ja sit ihan mutulla et monta grammaa lautasella.

Miltäs kuuolstaa? Kiitokset etukäteen rakentaville kommenteille.

Sulla on miltei identtiset mitat mun kanssa ja kalorilaskuri heittää mulle peruskulutukseks 2500kcal, joten jos lasket olevasi dietilla ja syöt 2500kcal/d niin ei kyllä tuo paino taida laskea :D.
Tutkin nimittäis ruokamääriäsi ja ihmettelin miten saat kaiken tuon mahdutettua kaloreihin. Tietysti jos joka päivä vedät lenkin tai rajun punttitreenin niin siinä tapauksessa hommahan on ok.
Yläkroppatreenikään ei kuitenkaan hirveästi kuluta; puhutaan jostain 300kcal/h. Laskeskele nuo koulu-/salimatkat nyt vielä tarkasti niin saat itelles varmasti sopivan kalorimäärän.

Moro!

Omat mitat: 183/88

ruokailut:

purkki rahkaa + 1dl kaurahiutaleita
150g paistijauhelihaa + 200g pakastevihanneksia
tonnikalapurkki vedellä+ rasvaton fetapurkki 150g + salaatinlehtiä
3 isoa kananmunaa + 2 ruisleipäpalaa

plus vitamiinia purkista

Liikunta:

ma punttis ylä-/alakroppa 1h
ti kiipeily 2h
ke juoksulenkki 1h
to punttis ala-/yläkroppa 1h
pe kiipeily 1h
la lepo
su punttis alakroppa/yläkroppa 1h

viikossa siis 3 punttista vuorotellen ala/yläkroppa, joskus viikossa 1 alakroppa ja 2 yläkroppa, joskus toisinpäin.

Mitä mieltä ootte tosta ruokailusta? paperilla näyttää vähältä mut nyt vaikuttaa et paino putoaa jonnin verran..

Moro. Olis tarkotus tässä 5-6kk aikana saada pois se 20kg tai jopa enemmän jos mahdollista, mitat nyt 180/98. Paino on siis pääosin läskiä, ja lihasta vain pieni osuus. Arvioitu peruskulutus kalorilaskurin mukaan n. 2739 kcal vuorokaudessa. 5 kertaa viikossa tulee käveltyä se 30-60min, jolloin kulutus kasvaa noin 2927-3115 kcal. Olen siis ekaa kertaa aloittamassa dieettiä ja haluankin ihan ensiksi kysyä ovatko tavoitteeni realistiset ja riittääkö liikunta minkä mainitsin saavuttamaan tavotteet? Kesällä tottakai enemmänkin liikuntaa sitten. Suurin ongelma on kuitenkin ruokavalio, josta enemmän seuraavaksi.

Itse ajattelin 2000-2300 kcal ruokavaliota nyt dieetin alkuun ainakin. Onko sopiva? Haluaisin kuitenkin että tuloksia alkaisi näkymään heti alussa jo jonkin verran, vaikka tavoite onkin se 5-6kk. Olisin hyvin kiitollinen jos joku voisi suunnitella tai suositella minulle n. 2000-2300kcal ruokavaliota. Alempana pientä suunnittelua ruokavaliosta, mutta kysymysmerkkejen kohdalle olisi kiva saada selvennystä,.

Aamupala kaurapuuroa/ruisleipää, mutta mitä lisäksi vai tarvitseeko?
Lounas ???????
Välipala 1 ?????
Päivällinen perus kotiruoka + vihannekset yms
Välipala 2 ?????
Iltapala leipää ja tonnikalaa/kananmunaa? Muuta?

Juomana jokaisella aterialla siis vesi/maito. Onko välipaloilla hyvä syödä esim. rahkaa? Ja mitä lounaalla (joskus saatan käydä koulussa syömässä)?

Onko salilla käynti välttämätöntä dieetin aikana, koska tarkoituksena ei nyt ainakaan näin dieetin alussa ole kasvattaa lihaksia. Asun myös korvessa, joten salille pääsy on täten hieman hankalaa, joten voinko tehdä esim. kotona mitään treeniä ettei nyt lihakset ihan kokonaan katoaisi dieetin aikana? Riittääkö perus vatsa- ja selkälihakset, painojen nostelu yms? Ja onko muita liikkeitä, mitä voin tehdä kotona?

Kysymykset voivat varmaan kuullostaa hieman tyhmiltä kokeneempien korvaan, mutta edelleen olisin hyvin kiitollinen jos saisin mahdollisimman täydentävän vastauksen! :)

Ap: puuro ja maitorahka
Lounas: 200g lihaa/kanaa/kalaa, 100g täysjyväriisiä/tummaa makaronia, salaattia 200g
Välipala: rahka/tonnikala/raejuusto/prodedrinksu
Päivällinen: samakun lounas
Iltapala: 3munan munakas +raejuusto/prodedrinksu/ jotain vähähiilarista

Vettä 3l päivässä.

E. Salilla ei ole pakko käydä jos tarkotus on vaan laihtua.

Olen suorastaan paska käyttämään searchia, joten täsä idioottimainen kysymys. Ketjun alussa suositellaan lenkkeilyä aamulla, koska se polttaa rasvaa. Mutta taasen toisissa ketjuissa puhutaan, että lihaksen kasvatuksessa kaloreiden kokonaissaldo ratkaisee päivän aikana. Eikö tämä myös silloin päde laihdutukseen?
No miten jos lenkkeilen 500kcal edestä aamulla, niin eikö se ole loppujen lopuksi sama jos söisin 500kcal vähemmän? Onko lenkkeilyn funktio vain vaikuttaa aineenvaihduntaan?

Vai onko tässä ajattelussa nyt jotain täysin väärin?

Jos tämä kysymys oli jo täällä, niin sitten ei tarvi vastata.

Zone-sarja -42%
Olen suorastaan paska käyttämään searchia, joten täsä idioottimainen kysymys. Ketjun alussa suositellaan lenkkeilyä aamulla, koska se polttaa rasvaa. Mutta taasen toisissa ketjuissa puhutaan, että lihaksen kasvatuksessa kaloreiden kokonaissaldo ratkaisee päivän aikana. Eikö tämä myös silloin päde laihdutukseen?
No miten jos lenkkeilen 500kcal edestä aamulla, niin eikö se ole loppujen lopuksi sama jos söisin 500kcal vähemmän? Onko lenkkeilyn funktio vain vaikuttaa aineenvaihduntaan?

Vai onko tässä ajattelussa nyt jotain täysin väärin?

Jos tämä kysymys oli jo täällä, niin sitten ei tarvi vastata.

Ei mielestäni tuossa ole mitään väärää. Jos peruskulutuksesi olisi vaikka 2500kcal/d. Tulos on tällöin sama syötkö 2500kcal ja sitten kulutat liikunnalla 500kcal; päivän kokonaissaldo on 2000kcal ja olet silloin -500kcal alle kulutuksen = laihdut. Vaihtoehtoisesti voit syödä suoraan 2000kcal ja olla liikkumatta, jolloin tulos on suurin piirtein sama eli laihdut, koska syöt 500kcal vähemmän kuin kulutat. Kuitenkin teitynlaiset liikuntamuodot kuten aamuaerobinen tyhjällä vatsalla voivat polttaa rasvaa hieman tehokkaammin verrattuna liikkumattomuuteen. Pääasia on kuitenkin syödä vähemmän kuin kuluttaa ja pitää huoli hyvästä makrojakaumasta eli riittävästä proteiinin saannista, pehmeistä rasvoista sekä vitamiineista ja hivenaineista. Vettä tulee myös juoda liikkui sitten tai ei.

Jumaliste!

Kokeile Velocity Diettiä.Itse nyt viikon kokeillut.Tiistaina oli aamupaino 95kg nyt lauantaina 90,5kg.Nestettähän tuosta on pääosa mutta on kyllä muutenkin vähä kiristynyt varmaan juurikin tuon nesteen poistumisen ansiosta.En tiedä sitten sopiiko ihan noviiseille mutta oma päätöshän se on.

Mulla ei tunnu tuo paino laskevan kunnolla vieläkään, tänään paino salilla 86.10. Syön 2000kcal (sali & säbäpäivinä 2400) päivässä maks 100g hh ja loput prode & rasva. Sellaista kunnon painonlaskua en ole oikein havainnut, mutta istuessa farkut eivät enää ole niin tiukat reisistä ja känny & lompakko alkaa vieriä taskuissa jo sivuille...

Voiko tuo 86.1 johtua aamuisesta puuro-aamiaisesta? Hiilihydraatti muistaakseni kerää nestettä kehoon, eikövain? Jos tuosta kilo olisi nestettä, olisi tulos jotakuinkin tyydyttävä. Ensimmäinen paino oli 86.2, sitten treenien välissä 86.15 ja lopussa 86.1, joka ehkä viittaisi juurikin tuohon nesteen kerääntymiseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom