Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alottelin tosiaan diettini jo ajat sitten ja tuloksia ei näkynyt. Vedin kalorit ihan tahallani niin niukalle kuin mahdollista, jotta saisin edes jonkinlaisen käsityksen peruskulutuksesta, aikaisemmat arviot kun meni niin mönkään.

Nyt olen käyttänyt pk:na 2300kcal eli miinusten kanssa 1700. Tuloksia ei ole vieläkään tullut. Pidin eilen mässypäivän, jonka jälkeen paino nousi 1kg, joka on ihan normaalia (?). Onko tuo pk nyt niin päin per*että, kun tuloksia ei vaan tule. Painon kanssa ei ole ollut sellaista selvää laskua, vaan se on jatkuvasti juminut paikallaan. Nyt on ollut sellanen väsynyt olo ja nuhaa, johtuu tosiaan varmasti noista miinuksista. Ja kyllä, olen varmasti syönyt tuon 1700kcal, laskin kalorilaskurilla.

Oikeesi, ette uskokaan kuinka masentavaa tällänen on, kunpa tuo paino joskus vielä laskisi :S

Paino ja rasvaprosentti(arvio vaikka)?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paino 85kg (pituus 184) ja rasvaprosentiksi arvioisin 20%. Ylimääräistä melkolailla vatsan ja reisien alueella. Vyötärönympärys 90cm.

Jos oot tosiaan pitänyt makrot noissa 33/33/33 ja oot ilmeisesti dietannut jo aika pitkään niin sun kroppas on mukautunut alentuneeseen painoon ja kuluttaa varmasti vähemmän energiaa. Pidä kuukauden tauko dietistä niin että treenaat kovaa jollain kunnon ohjelmalla (yksijakoinen) ja syöt niin että otat painoa takaisin päin sen 0.5-1kg viikossa ja sen jälkeen kokeilet uudestaan diettaamista. Ja tärkeintä on se että syöt puhtaasti eli ei mitään roskaruokaa.

Jos oot tosiaan pitänyt makrot noissa 33/33/33 ja oot ilmeisesti dietannut jo aika pitkään niin sun kroppas on mukautunut alentuneeseen painoon ja kuluttaa varmasti vähemmän energiaa. Pidä kuukauden tauko dietistä niin että treenaat kovaa jollain kunnon ohjelmalla (yksijakoinen) ja syöt niin että otat painoa takaisin päin sen 0.5-1kg viikossa ja sen jälkeen kokeilet uudestaan diettaamista. Ja tärkeintä on se että syöt puhtaasti eli ei mitään roskaruokaa.
En mä tota diettailua nyt niin kauhean kauan ole harrastanut, aikalailla 1kk kohta. Aikaisemmin ruokaa tuli aika reilusti, minkä huomasi painon nousussa ja salitulosten parantumisessa. Tuo 1kg tuli varmasti ihan puhtaasti mättöpäivän ansiosta, tästä voitaneen vetää johtopäätökset, että mättöpäivä onnistui?

Tänään tuo väsyneisyys tuntui jo hieman väistyneen. En ole pitänyt mättöpäivää aikoihin, johtuikohan tuo tukkoisuus ihan puhtaasti siitä. Elellään vielä miinusten puolella ja katsotaan mihin se riittää :)

Zone-sarja -42%
Oon kohta vuoden dietannu, mutta olen omasta mielestä kyllä beginner. Kuiteskii on ollu paino jumissa eikä ole 3vkon mitään muutosta tapahtunu. Useimmiten oon ollu ~67+ ja jos jotain laskua on tapahtunu niin on kyllä aika nopeesti noussu takasin. Mikä neuvoksi?

Oon kohta vuoden dietannu, mutta olen omasta mielestä kyllä beginner. Kuiteskii on ollu paino jumissa eikä ole 3vkon mitään muutosta tapahtunu. Useimmiten oon ollu ~67+ ja jos jotain laskua on tapahtunu niin on kyllä aika nopeesti noussu takasin. Mikä neuvoksi?

Mites pitkä oot. Toi 67 kiloa ei kuitenkaan hirveästi ole, että jos olet esim. 180 cm pitkä niin ei sulla oo enää mistä tiputtaa.

No kalorilaskurin mukaan kulutus on ilman minkäänlaista toimintaa n. 2000kcal ja sit punttipäivänä n. 2300kcal. Kalorimäärä minkä syön on siinä miinus ~500 kcal/päivä.

Mullon vähä samanlainen ongelma kun tolla Mr.Holmesilla (tosin en oo dietannu ku vasta 1kk). About sama pituus ja paino ja saman verran miinuksella ollu.

A) Vaikuttaako tosiaan se jos mulla aterioiden välissä saattaa olla useitaki tunteja? Kertauksena vielä että palveleeko se usein syöminen sitä että pysyy nälkä loitolla vai onko se suoraan vaikutuksessa johonkin muuhun? Sen nälän tunteen kanssa mää kyllä pärjään mutta jos sillä on jotain muuta vaikutusta niin sitte se on vaan alettava syömään edes jotain parin tunnin välein.

B) Jos juon viikonloppuna molempina iltoina saunan yhteydessä 2x0,5L keskiolutta mutta ei mitään muuta ylimäärästä niin onko se niin vakavaa? Krapulaa ei tuu, kaloreita noissa ei oo kuitenkaa niin paljoa ja ruokailu ei muutenkaa häiriinny. Vai onko se tosiaan että nou alkohol jos ollaan dieetillä?

Mainittakoon että ennen dieettiä söin ihan miten sattuu. Yleensä ei mitään aamupalaksi ja saatto olla joku päivä ettei syöny oikeestaa mitään koko päivänä ja joku toinen päivä sitte söi senki edestä, eli viimesen päälle päin vittua :D Oluttakin meni viikonloppusaunomisen yhteydessä yleensä vähän enemmän ku se 2x0,5L .. :C

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tohon a kohtaan. Olis hyvä pitää se näläntunne poissa, koska muuten keho menee säästöliekille ja rasva ei poistu kehosta samallain alkaa vissiin lihaksista se painon tippuminen silloin. Korjatkaa jos meni ihan päin persettä.

A) Vaikuttaako tosiaan se jos mulla aterioiden välissä saattaa olla useitaki tunteja? Kertauksena vielä että palveleeko se usein syöminen sitä että pysyy nälkä loitolla vai onko se suoraan vaikutuksessa johonkin muuhun? Sen nälän tunteen kanssa mää kyllä pärjään mutta jos sillä on jotain muuta vaikutusta niin sitte se on vaan alettava syömään edes jotain parin tunnin välein.

Ei. Syö vain yhdellä aterialla enemmän. Etenkin proteiinia ja rehuja. Ja lisää proteiinia ja rehuja.

Jos juon viikonloppuna molempina iltoina saunan yhteydessä 2x0,5L keskiolutta mutta ei mitään muuta ylimäärästä niin onko se niin vakavaa? Krapulaa ei tuu, kaloreita noissa ei oo kuitenkaa niin paljoa ja ruokailu ei muutenkaa häiriinny. Vai onko se tosiaan että nou alkohol jos ollaan dieetillä?

Voit hyvin juoda.

Tohon a kohtaan. Olis hyvä pitää se näläntunne poissa, koska muuten keho menee säästöliekille ja rasva ei poistu kehosta samallain alkaa vissiin lihaksista se painon tippuminen silloin. Korjatkaa jos meni ihan päin persettä.

Sori, kyllä meni.

Energiankulutus pikemminkin lisääntyy lyhyen paastoamisen aikana, kiihtyneen katekoliamiinien (adrenaliini ja noradrenaliini) erityksen vuoksi.

No niin kiitosta! Lähtökohdat on siis about kunnossa, sitten vaan odotellaan tuloksia. Onneksi en kuulu ryhmään "miten sikspäkki näkyviin viikossa, apua help" vaan aikaa kyllä riittää :)

En mä tota diettailua nyt niin kauhean kauan ole harrastanut, aikalailla 1kk kohta. Aikaisemmin ruokaa tuli aika reilusti, minkä huomasi painon nousussa ja salitulosten parantumisessa. Tuo 1kg tuli varmasti ihan puhtaasti mättöpäivän ansiosta, tästä voitaneen vetää johtopäätökset, että mättöpäivä onnistui?

Tänään tuo väsyneisyys tuntui jo hieman väistyneen. En ole pitänyt mättöpäivää aikoihin, johtuikohan tuo tukkoisuus ihan puhtaasti siitä. Elellään vielä miinusten puolella ja katsotaan mihin se riittää :)
Kävin nyt vielä tuolla salin puntarilla tyhjän vatsan kanssa aamusella. Paino 84.5 eli ei tuota tulosta ole tosiaan nähty varmaan vuoteen. Kun aloin tarkemmin miettiä, niin tämä vuosi on mennyt kyllä miinusten merkeissä enemmän tai vähemmän - aina persiilleen. Nyt loppuvuodesta en edes kehdannut pitää mässypäiviä, lieneekö lopullinen syy tuolle aineenvaihdunnan hidastumiselle.

Nyt olen ollut plussilla (kiitos jouluruoan ja muiden herkkujen avustuksen) pari päivää. Kakkonen on vasta tänään tullut kaksi kertaa, eilen tuli vain kerran. Onkohan tämä merkkinä _todella_ jumissa olleesta aineenvaihdunnasta. Plussilla kannattanee olla vielä hetki ja sitten kokeilla tuota pudotusta uudelleen.

Onko täällä kohtalotovereita tuon jumissa olleen aineenvaihdunnan suhteen, kuulisin mielelläni, miten saitte sen taas kondikseen ja painon putoamaan :)

Kuntopyörät, soutulaitteet ja juoksumatot salilla, mutta samana päivänä ei suositella aerobista salin kanssa vai? En ole maksamassa tai raahaamassa itseäni salille välipäivinä aerobisen takia tietenkään.

Eli: ennen vai jälkeen treenin lyhyehkö aerobinen? Tykkään eniten soutulaitteesta, kun tuntuu kaikken kuluttavimmalta ajan suhteen. Soutua 10 min ennen treeniä, palkkari treenin jälkeen ja sen jälkeen 20 min soutua/polkua vai?

Kuntopyörät, soutulaitteet ja juoksumatot salilla, mutta samana päivänä ei suositella aerobista salin kanssa vai? En ole maksamassa tai raahaamassa itseäni salille välipäivinä aerobisen takia tietenkään.

Eli: ennen vai jälkeen treenin lyhyehkö aerobinen? Tykkään eniten soutulaitteesta, kun tuntuu kaikken kuluttavimmalta ajan suhteen. Soutua 10 min ennen treeniä, palkkari treenin jälkeen ja sen jälkeen 20 min soutua/polkua vai?

Ton treenin jälkeinen aerobinen kannattaa pitää sit aika matala sykkeisenä. Eli ei mitään tajutonta riuhtomista vaan sellasta kevyttä palauttavaa liikuntaa niin siitä on apua palautumisen suhteen, mutta kova aerobinen liikunta vie sitten kyllä tehoja punttitreenistä.

Olin tuossa joulun aikoihin kolme päivää plussilla ja nyt tällä viikolla miinuksilla. Plussilla ollessa paino nousi 84.5 -> 86.5 ja nyt muutaman miinuspäivän jälkeen paino oli 87.3. Kuinka kovasti tuo paino voi heilahdella miinuksilla ollessa?

Okei, paino olis hyvä mittailla vaan viikon välein, mutta pistihän tuo hieman mietityttämään :)

Kuinka kovasti tuo paino voi heilahdella miinuksilla ollessa?

Kun nesteet liikkuu dieetille mennessä tai bulkkia aloittaessa niin paino muuttuu lyhyessä ajassa reilusti. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän nesteitä.

Itselläni vaihtui 3,5kg kahdessa päivässä, joista vain jälkimmäinen mentiin miinuksilla. Aikamoinen ero tosi ruokamäärissä kun bulkin viimeisenä päivänä toinen paino punnittu.

Edellisellä sivulla kyselin vinkkejä ekaan dieettiin, ilman vastauksia, eli kysynpä uudestaan. Tämän hetkistä tilastoa: pituutta 187cm, aamupaino n. 100kg ja rasvat 16%. Tarkoitus olisi tiputtaa kesäksi rasvat 12% tienoille, ja tarvitsisin apua fiksuimpaan dieettiin näin ensikertalaiselle. En tiedä, olisiko parasta syklitellä useammilla plussa- ja miinusjaksoilla, vai vielä kerätä massaa vaikka 5kg ja pitää pidempi dieetti? Oon ymmärtänyt, että maksimissaan tulisi mennä noin 500kcal miinuksilla, jotta jäis jotain lihaakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom