Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saa kyllä olla 90min aika perkeleen kovatempoista salibandya että pääsee edes tuhanteen kaloriin.
Joo kyllä tuo 1000kcal kuulostaa aika suurelta, olisiko molemmat (sekä sähly että sali) sellaiset +500 päivän kulutukseen, eli sali /säbäpäivinä kuluts 2800kcal ja välipäivinä 2300kcal.

Joo kyllä tuo 1000kcal kuulostaa aika suurelta, olisiko molemmat (sekä sähly että sali) sellaiset +500 päivän kulutukseen, eli sali /säbäpäivinä kuluts 2800kcal ja välipäivinä 2300kcal.

Sali ei ole kuin 300-400 kcal, mutta jos oikeasti täysillä vetää 60 min sählyä niin 1000kcal menee, ja 90 minuutista kun puhuttiin niin varmaan menee kevyelläkin lähemmäs ton verran. Sanotaan 800 kcal.

Sali ei ole kuin 300-400 kcal, mutta jos oikeasti täysillä vetää 60 min sählyä niin 1000kcal menee, ja 90 minuutista kun puhuttiin niin varmaan menee kevyelläkin lähemmäs ton verran. Sanotaan 800 kcal.
Selvä homma, eli säbäpäivinä kulutus 3100kcal ja salipäivinä 2700. Tuosta sitten miinustetaan vielä se -500kcal, katsotaan lähteekö paino vihdoinkin laskemaan.

Ääh, mulla ei tule koskaan muita kuin tuplapostauksia. Pistin kalorit aika tiukille ja määrittelin peruskulutuksekseni 2000kcal. Aika hyvin on tainnut purra; koko viikon ollut sellanen väsymys päällä, vaikka olen nukkunut sellaiset 8-9h / vrk. Kakkosellakaan ei tule käytyä kuin kerran päivässä, taitavat olla ihan jees merkkejä siitä, että miinuksilla ollaan. Tuo 2000kcal taitaa kuitenkin olla liian vähän, joten onko jees nostella kaloreita pikkusen lisää ihan suoraan, vai pitäiskö cheattailla ennen kalorin "nostamisia".

Noniin, kehonkoostumusmittauksessa käyty ja rasvat onkin siellä 20% paremmalla puolella ja aivan kaikki yli äyräiden!
Päivittäiseksi kulutukseksi ilman liikuntaa sen mittarin mukaan minulle tulisi n. 1800cal (Eli se määrä minkä aineenvaihdunta käyttää?)
Kuitenkin kysyisin seuraavia asioita:
1. Kannattaako lähteä salille suoraan töistä jolloin ruokailuiden väliin tulee n. 4 tuntia? Kyseessähän on laihdutus.
2. Onko väliä jos syö kello kuuden jälkeen? esim. Rahkaa iltapalaksi klo 21:00
3. Mikä on se oikeaoppinen kalorivaje ettei aineenvaihdunta mene ns. tukkoon?

Kiitos!

Zone-sarja -42%
1. Kannattaako lähteä salille suoraan töistä jolloin ruokailuiden väliin tulee n. 4 tuntia? Kyseessähän on laihdutus.

Ei. Tärkeää on että treeniteho pysyy yllä että lihasta säästyisi (apua mm. energiankulutukseen ja nälänhallintaan).

Jos syöt saman määrään ruokaa/energiaa ei ole väliä. Paitsi treenien lähellä syödessä energia menee enemmän lihasten käyttöön, lihasta säästyy paremmin ja jaksaa treenatakin.

2. Onko väliä jos syö kello kuuden jälkeen? esim. Rahkaa iltapalaksi klo 21:00

Ei.

3. Mikä on se oikeaoppinen kalorivaje ettei aineenvaihdunta mene ns. tukkoon?

Yksinkertaistaen, aineenvaihdunta ei mene tukkoon.

Ja rippuu tavoitteista.

Nopealla dieetillä, jossa on mukana myös tankkauspäivä - ja aterioita, energiavaje voi olla jopa yli tonnin.

Mutta noin yleisesti siinä -500 kaloria, pari sataa kaloria sinne tänne.

Tässä olis tarkoitus ryhtyä käymään salilla ja samalla pitäisi saada vähän läskejäkin pois. Tästä topicista sai hyviä neuvoja, mutta vähän epäselväksi jäi että pitäisikö käydä salilla samaan aikaan kun on dieetillä? (porukka puhuu lihasten/voiman menettämisestä yms, itselläni niitä ei pahemmin ole) Syistä joita en tässä jaksa selittää pääsen aloittamaan salilla käymisen vasta n. kuukauden päästä, eli kannattaako dieettiä ja kaloreiden laskemista edes alottaa vielä? Käyn epäsäännöllisesti lenkillä 2-3 kertaa viikossa, ei muuta urheilua.

Ja toinen asia: paljonko 3 treeniä viikossa käyvä 70-kiloinen tarvii proteiinia (suunnilleen...) jos syö perus aamiaisen ja kahden lämpimän aterian päivässä? Ja mistä protskua saa pienehköllä budjetilla?

Muutamina päivinä miinuskalorit eivät toteutuneet (eli käytännössä ravintoa tuli samanverran kuin kulutin) joten voinko huomenna olla 2x miinuksilla eli 1000kcal, meneekö keho tästä pahasti tukkoon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja toinen asia: paljonko 3 treeniä viikossa käyvä 70-kiloinen tarvii proteiinia (suunnilleen...) jos syö perus aamiaisen ja kahden lämpimän aterian päivässä? Ja mistä protskua saa pienehköllä budjetilla?

Eiköhän tuo 140g pintaan olisi ihan ok. Eli 2x per painokilo grammoina protskua. Pienellä budjetilla esim toi whey80 on kait ihan ok. 1kg säkki maksaa jtn 12e ja riittää n. 30 annokseen (annoksessa 27g protskua)

Nyt on jotakuinkin kaksi viikkoa elelty 1700kcal peruskulutuksen mukaan, viikottain pyrkinyt -3500kcal kokonaisvajeeseen. Kotivaaka näytti 83.5 ja salin vaaka 85.5. Enemmän luottaisin tuohon salivaakaan, vaikkakin kotona kävin alusvaatteilla ja salilla housut, kengät ja paita päällä. Lähtöpainona oli n. 86kg. Kakkosella tulee käytyä kerran päivässä ja tuntuu, että on sellainen yleinen väsymystila jatkuvasti.

Voiko tuosta väsymystilasta päätellä, että ollaan vihdoinkin sillä kaivatulla miinuksella ja että rasvan pitäisi hiljalleen kadota. Itselleni tuli yllätyksenä, kuinka alas nuo kalorit täytyy vetää enenkuin edes pieniä muutoksia painossa alkaa tapahtua.

Ite ku olin nyt n. 7pv miinuksilla ja olin virkeämpi kuin normaalisti. Heti tänään kun olin synttäreillä ja änkesin kakkua niin ai luoja kun tuli hirveä ja väsynyt olo. Eli suosittelen ihan lukemani perusteella vähentämään hiilareita, lisäämään proteiinia ja rasvaa, riippuen tietenkin miten olet aikasemmin nyt syönyt.

Ite ku olin nyt n. 7pv miinuksilla ja olin virkeämpi kuin normaalisti. Heti tänään kun olin synttäreillä ja änkesin kakkua niin ai luoja kun tuli hirveä ja väsynyt olo. Eli suosittelen ihan lukemani perusteella vähentämään hiilareita, lisäämään proteiinia ja rasvaa, riippuen tietenkin miten olet aikasemmin nyt syönyt.
Jostain pääkopan syövereistä mieleen tuli, että miinuksilla olis ihan normaalia tällänen väsymys. Pikkusen tahtoo flunssa iskeä, voi toki olla sitäkin. Monivitamiinitabua naamaan ja menoksi :)

Makrot olen pitänyt 33/33/33

Jostain pääkopan syövereistä mieleen tuli, että miinuksilla olis ihan normaalia tällänen väsymys. Pikkusen tahtoo flunssa iskeä, voi toki olla sitäkin. Monivitamiinitabua naamaan ja menoksi :)

Makrot olen pitänyt 33/33/33

Dietillä kannattaa välttää kylmettymistä yms. kun vastutuskyky huononee miinuksilla. Itellä oli dietin alussa ainakin parit ekat viikot helvatinmoinen nälkä koko ajan, mutta sen jälkeen alko helpottaa.

Eka dieetti

Vastasin "kyllä" threadin otsikkoon, joten postaan tänne. Oon nyt aktiivisesti 1,5 vuotta harrastun salilla käyntiä, siinä sivussa vähän fudista ja talvella futsalia. Loppukesästä aloitin ensimmäistä kertaa kunnolla syömään ja sain painoa nostettuakin 93kg -> 100kg, pituuden ollessa 187cm. Ruoka on siis maistunut ja tulokset nousseet, hyvä niin. Pitäisi(kö?) nyt alkaa ehkä vähän karsimaan ylimääräistä pois, enkä oikein tiedä millaisella syklittelyllä tulisi jatkaa. Peilikuvaani olen aika tyytyväinen, mutta en usko että enää kannattaisi vetää plussilla, saati +/- kaloreillakaan kehityksen tyssääntyessä. Bulkatessa etenin suurinpiirtein +500 kcal päivätahdilla, ja hyvin paino nousi. Kysymykseni on siis: millasia syklejä suosittelitte pituudeltaan ja kalorimääriltään näin ensikertalaiselle?

Mitäs mieltä muut, meneekö meitsin dietti ihan mönkään?

Mitat 80kg, 167cm ja ikäähän on 21v.

Lepopäivänä:
kalorit n. 1800
P: 33%
H: 45%
R: 22%

Salipäivänä:
kalorit n. 2300
P: 29%
H: 54%
R: 17%

Salipäivän suhteissa suuri ero siksi kun vedän hiilareita enemmän jaksaakseni.

Alustavasti tavoite saada paino 70kg tienoille. Nykypäivänä en oo paljoa katellu syömisiäni ja paino on junnannut pitkään 80kilossa, tänään esim. kaloreita tuli vain 1350kcal ja muinakaan päivinä ei tuosta paljoa poikkea. Ja nämä kalorit lähes ainoastaan pelkistä hiilareista.

Alottelin tosiaan diettini jo ajat sitten ja tuloksia ei näkynyt. Vedin kalorit ihan tahallani niin niukalle kuin mahdollista, jotta saisin edes jonkinlaisen käsityksen peruskulutuksesta, aikaisemmat arviot kun meni niin mönkään.

Nyt olen käyttänyt pk:na 2300kcal eli miinusten kanssa 1700. Tuloksia ei ole vieläkään tullut. Pidin eilen mässypäivän, jonka jälkeen paino nousi 1kg, joka on ihan normaalia (?). Onko tuo pk nyt niin päin per*että, kun tuloksia ei vaan tule. Painon kanssa ei ole ollut sellaista selvää laskua, vaan se on jatkuvasti juminut paikallaan. Nyt on ollut sellanen väsynyt olo ja nuhaa, johtuu tosiaan varmasti noista miinuksista. Ja kyllä, olen varmasti syönyt tuon 1700kcal, laskin kalorilaskurilla.

Oikeesi, ette uskokaan kuinka masentavaa tällänen on, kunpa tuo paino joskus vielä laskisi :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom