Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On monia syitä miksi läskiä ei pitäisi hankkia jos haluaa lihasmassaa. Estrogeeni ja insuliini tulivat ekana mieleen.
Kun keräät vartaloon läskiä niin heikennät insuliiniherkkyyttä. Tämä ei ole hyvä asia terveyden eikä lihasmassan puolesta.
Toisin sanoen haima joutuu tuottamaan enemmän ja enemmän insuliinia koska solut eivät toimi yhtä hyvin kuin ennen.
Welcome 2-tyypin diabetes ja kaikki muu kiva..

Käytännössä yleisin syy miksi ihmiset hamuavat läskiä "bulkilla" on se että hiilareita syödään aivan liikaa.
Sekin on yleinen harhaluulo että ilman hiilareita ei voi kasvaa lihasmassa. Henkilöt jotka luonnostaan eivät ole hiilareiden kanssa niin tehokkaita kasvavat paremmin ilman niitä.

Minkäslaisia tuloksia sit oot saannu tolla sun omalla tyylilläs? Kerro nyt vähän lisää. Eli syöt koko ajan kulutukses verran ja lihas muka kasvaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sitä energiaa on yleensä siinä vyötärölläkin, kaikkea ei tarvitse heittää suusta sisään...

Toisekseen solu on sen verran fiksu laitos, että se sopeutuu energiatasapainon muutoksiin. Näistä asioista ei tällä osiolla ole yhtään mitään hyötyä, mutta "totuudet" eivät aina ole niin simppeleitä.

Lihasta voi kasvattaa lihomatta kummoisesti. Se vain vaatii vähän enemmän perehtymistä ja vaivaa, toki myös muuta kuin kotiruokaa.

Mitä mieltä ottee ku mul on semmonen ongelma et jos en reenaa esim 2-4päivää ni lähtee paino putomaa, että onko se läskii joka lähtee vai onks ne lihakset ottanu hatkat?

2.5kg 12 päivässä ilman aerobista,kannattaisko kuitenki harrastaa aerobista? Kun on ihan runsaasti tota tiputettavaa..
Ei tarvitse, jos kerran paino putoaa ilmankin. Jos alkaa tahmaamaan, pudota kaloreita tai ota aerobista kaveriksi.

Mitä mieltä ottee ku mul on semmonen ongelma et jos en reenaa esim 2-4päivää ni lähtee paino putomaa, että onko se läskii joka lähtee vai onks ne lihakset ottanu hatkat?
Tuskin kumpaakaan, nestettä suurin osa.

Onko ihan realistinen tavote 71kg:sta 65:en? Oon ollu dieetillä kohta 10kk ja painoa on tippunu 20kg. Paino nytten se edellä mainittu 71 ja pituus 169,5cm. Dieetillä oltu 10kk ja painoa tippunu 20kg.

Onkos sillä hirveästi väliä missä vaiheessa päivää safkaa? Yleensä herään 8 aikaan ja ruokailut lähtee siitä mutta esim. tänään heräsin 13:lta eli ruokailut vähän venyvät. Mutta tein kuitenkin normaalisti eli "aamupalaksi" hiilarit ja treenin jälkeen myös, muuten rasvoja & protskua. Mietin että pitäisikö jättää jotain syömättä vai mennä normaalin rytmin mukaan?

Onko ihan realistinen tavote 71kg:sta 65:en? Oon ollu dieetillä kohta 10kk ja painoa on tippunu 20kg. Paino nytten se edellä mainittu 71 ja pituus 169,5cm. Dieetillä oltu 10kk ja painoa tippunu 20kg.
On. Itse olen sentin tarkkuudella saman pituinen kuin sinä. Painoa rupesin pudottamaan 84 kilosta ja nyt se on aika tarkkaan 60. Tuohon 65 pitäisi olla tällä pituudella kohtuu helppo vielä tiputtaa.

Tietenkin tähän vaikuttaa ruumiinrakenne yleensäkin. Eli jos on luonnostaan kookas, niin painoa voi olla vähän hankalempi tiputtaa. Meikäläisen ruumiinrakenne muistuttaa lähinnä juuri mopokortin saanutta sälliä, niin ei tuo painon pudottaminen ollut minkään näköinen ongelma

On. Itse olen sentin tarkkuudella saman pituinen kuin sinä. Painoa rupesin pudottamaan 84 kilosta ja nyt se on aika tarkkaan 60. Tuohon 65 pitäisi olla tällä pituudella kohtuu helppo vielä tiputtaa.

Tietenkin tähän vaikuttaa ruumiinrakenne yleensäkin. Eli jos on luonnostaan kookas, niin painoa voi olla vähän hankalempi tiputtaa. Meikäläisen ruumiinrakenne muistuttaa lähinnä juuri mopokortin saanutta sälliä, niin ei tuo painon pudottaminen ollut minkään näköinen ongelma

Sittenhän mä voin sulta kysyä, että missä vaiheessa sulla rupes näyttämään siltä, että vatsan seudulla ei hirveästi rasvaa enään ollut? Mullakii BMI väittää normaalipainoseksi vaikka vielä pehmustetta on.

Sittenhän mä voin sulta kysyä, että missä vaiheessa sulla rupes näyttämään siltä, että vatsan seudulla ei hirveästi rasvaa enään ollut? Mullakii BMI väittää normaalipainoseksi vaikka vielä pehmustetta on.
Varmaankin tuossa, kun ruvettiin menee 65 kilosta alle. Tosin mulla on niin onnettoman kokoset vatsalihakset, että olis saattanu päkki näkyä aikasemmin, jos olis vaan vähän kokoa noissa. Ei mulla nyttenkään näy kun 4 ylintä palikkaa. Ja alavatsassa näkyy jo verisuonet pinnalla, mutta lihaksista ei siellä alavatsassa ole tietoakaan. Toivottavasti korjaantuu lihaksen kasvatuksen myötä.

PS. Nyt kaduttaa kyllä, että yhteen menoon tiputin noin paljon painoa. Järkevänä olis jättäny sen painon johonkin 70kg paikkeille. Ja siihen väliin ottanu pikku massakuurin, että olisi saanu lihaksia tonne ihran alle. Nyt oon tämmönen luuviulu vaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaankin tuossa, kun ruvettiin menee 65 kilosta alle. Tosin mulla on niin onnettoman kokoset vatsalihakset, että olis saattanu päkki näkyä aikasemmin, jos olis vaan vähän kokoa noissa. Ei mulla nyttenkään näy kun 4 ylintä palikkaa. Ja alavatsassa näkyy jo verisuonet pinnalla, mutta lihaksista ei siellä alavatsassa ole tietoakaan. Toivottavasti korjaantuu lihaksen kasvatuksen myötä.

PS. Nyt kaduttaa kyllä, että yhteen menoon tiputin noin paljon painoa. Järkevänä olis jättäny sen painon johonkin 70kg paikkeille. Ja siihen väliin ottanu pikku massakuurin, että olisi saanu lihaksia tonne ihran alle. Nyt oon tämmönen luuviulu vaan...

IMO luuviulusta on parempi lähteä parantamaan kun näkee mitä mihinki tarttee. Vaikkaa tarttiskii joka puolelle.

Mulla on nyt pieni ongelma tässä diettailussa, et paino junnaa paikallaa. en tiiä syönkö liikaa vai liian vähän, veikkaisin et liian vähän, mut ei oikee ollu nälkä. laitetaa normaalin päivän syömiset tänne.

Aamupala: 2 ruisleipää(rasvaa,kinkkua,juustoa päällä),mandariini,rahka+maitoa
Välipala: Vitalineajugurtti+rukiininen karjalanpiirakka
Kouluruoka: Mitä sattuu olee, mut pyrin syömään lautasmallin mukaan+ maito-ja vesilasi
Kotona ruokaa: 2 ruisleipää+maitoa/ valmis lihapullia/pihvejä+maitoa / normaalia kotiruokaa
Treeni (Punttireeni/Aerobinen(lenkkiä,kuntopyörää) (Puntti 3x viikkoo ja aerobinen 2-3x)
Palkkari Whey+Malto (molempia mitallinen, mitähän se ois 30g prodee ja 50g hiilarii)
Välipala: aikalailla samaa kun kotona koulun jälkee
Iltapala: Rahka+jugurtti+vettä 0.3l

Entä tiiä mikä mättää, oisko jollain jotain vinkkejä??

Päivän aikaa tulee litkittyä limpparia n.1litra (sokeritonta) pitäisikö tämä vaihtaa veteen?

Tosiaan, tänää tuli mielee et noi unohtu. Pituutta on semmonen 186cm ja aamupaino 99kg-101kg( kotivaa'alla 99kg ja salil vaa'alla päiväpaino siin 102,5kg eli aamu suunnillee 101kg?)

Zone-sarja -42%
Eli ite aattelin alottaa laihdutuksen ensi keväänä ja aattelin kysästä miltäs tällainen treeni kuullostais:
ma: pitkä lenkki
ti: kevyt punttireeni pitkillä sarjoilla
ke: pitkä lenkki
to: lenkkiä taas
pe: punttireeni pitkillä sarjoilla
la: lepo/"mättöpäivä"
su: uinti matkaa

vinkkejä? korjauksia?

Eli ite aattelin alottaa laihdutuksen ensi keväänä ja aattelin kysästä miltäs tällainen treeni kuullostais:
ma: pitkä lenkki
ti: kevyt punttireeni pitkillä sarjoilla
ke: pitkä lenkki
to: lenkkiä taas
pe: punttireeni pitkillä sarjoilla
la: lepo/"mättöpäivä"
su: uinti matkaa

vinkkejä? korjauksia?

Sinuna panostaisin enemmän saliin, lepäisin enemmän ja ennen kaikkea unohtaisin nuo "pitkät sarjat" ja treenaisin siellä salilla kunnon bodytreeniä, niin vois olla muikeampi ilme sitten dieetin jälkeen kun tulosta peilistä katselee.

Oisko kolme punttia vaihtelevilla sarjoilla ja pari lenkkiä/uintia mitään? Onhan se nyt ihan hyvä edes pari lepopäivää viikossa pitää.

e. Marde ehti näemmä ensin.

Miltäs tämmöinen viisaampien korviin kuulostaisi?
Elikkä siis syön ihan perusruokaa koulussa salaatit ja kuitenni suht isot annokset mitä sillon löytyy, maitoa pari lasillista sen ruoan kanssa ja kotona syön porukoiden millonkin tekemää ruokaa mutta KAIKKI roskaruoat (karkit, sipsit, suklaat, pitsat jnejne.) jättäsin poissa mutta silti vetäisin perus palkkarin punttireenien jälkeen (n. 4dl maitoo, desi halpisheraa, teelusikallinen kreatiinia ja ruokalusikallinen kaakaojauhetta) ja vaihtasin tämänhetkisen saliohjelman poissa (koostuu lähinnä voimaharjottelusta 3-4 toiston sarjoista) ja siirtyisin vähän aerobisempiin sarjoihin (10-12) toistoa per liike 3-4krt viikossa ja välipäiville+ välillä kyllä punttipäivillekkin lisäisin aerobista (höntsäily lätkää ja lenkkeilyä + koulunliikunnat 4krt/vk)?

tällä hetkellä siis 173/83kg mutta rasvat siellä 15% paikkeilla, punttailua takana sen 1½v... ja olen siis 16v

177 cm mies tällä painoa on se 117kg ja enemmän läskiä kuin lihasta BMi 37 , kertokaapa mikä olisin minun uhanne dietti että paino putoaisi noin 20-30 kg vuoden mittaan.... Intti odottelee :P

177 cm mies tällä painoa on se 117kg ja enemmän läskiä kuin lihasta BMi 37 , kertokaapa mikä olisin minun uhanne dietti että paino putoaisi noin 20-30 kg vuoden mittaan.... Intti odottelee :P

Ihanne dieetti joka toimi meikällä tosi hyvin (90kg--> 73-74kg ja ollaan muuten suht samanmittasia, ite 176cm) oli yksinkertaisimmillaan näin: 1500kcal päivässä (perjantaina mättöpäivä, joku 2500kcal silloin) ja salia kolmesti viikkoon. Kaikki paska, alkoholi etc. pois vaan. Toimii varmana, ja nopiaan.

Jos vuoden mittaan haluat puottaa niin 2000kcal päivässä varmasti laihduttaa myös. Sitäkin kannattaa seurata, että miten se lähtee edistymään, ja vähentää /lisätä kalorien saantia sen mukaan. Proteiinia väh. 2g/rasvaton painokilo. Vähähiilarinen dieetti toimi mulla hyvin, liha ja rahka pitää nälkää ja auttaa jaksamaan. Salin jälkeen desi halpisheraa palkkarina. Avuksi tottakai kalorilaskuri.fi, ja ruokaa tasaseen halki päivän, esim 5 ateriaa, jokaisella 400kcal = 2000kcal tai 6 ateriaa, n. 330kcal/ateria.

Suosittelen, että aloitat heti, ja jyrkästi. Tsemppiä!;)

ps. Viisaammat saa korjata:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom