Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lue ketju "dieettaminen - asiat joilla ei merkitystä". Siellä kerrotaan säästöliekistä. Tiivistettynä: Ei mene.

Eli siis täs dieetis ollaan miinuskaloreilla, mutta ois silti hyvä syödä n. 5 kertaa päivässä? Elikkäs pienentää vaan tarpeeksi annosten määrää?

Nyt hieman vinkkiä kokeneemmilta:

painoa on 91, rasvaprosentti siinä 20:n nurkilla (mitattu 2kk sitten)

tarkoitus olisi hieman säädä fläsää pois, mutta eipä tunnu mitään tapahtuvan vaikka on jo muutama viikko menty tällä setupilla.
päivän ateriat:

Aamiainen (07.00)
50g 4-viljan hiutaleita puurona
30 g isoWhey

välipala (09.30)
125g rahkaa
25g 4-viljan hiutaleita

lounas (12.00)
200g broileri
60g riisiä
150 g pakastevihanneksia

välipala (14.00)
125g rahkaa
25g 4-viljan hiutaleita

päivällinen (17.00)
200g broileri
60g riisiä
150 g pakastevihanneksia

iltapala (19.00)
50g 4-viljan hiutaleita puurona
30 g isoWhey

"yö"pala (22.00)
250g rahkaa
50g rypsiöljyä

lisäksi treenipäivinä 60-70g palkkaria

Kalorilaskuri.fi:n mukaan kalorimääräksi tulee n. 2200kcal (195/200/69g : pr/hi/ra)
Salilla tulee käytyä 3krt/vko ja iltaisin n. 40 min koiralenkki.

Tarkoitus oli vähentää läskiä menettämättä silti kaikkea lihaa, mutta eipä tunnu painolle tapahtuvan yhtään mitään.

kannattaisiko siis syödä vähemmän, vai onko kroppa jo nyt säästäliekillä?

Olen ollut tässä jo muutaman kuukauden maltillisesti dieetillä ja joitain kiloja olen saanut pois. Lähinnä hiilareista olen karsinut kalorit. Nyt iski flunssa ja jotenkin intuitiivisesti nostin heti aavistuksen syömistä että vahvistuisi olo. En ole kuitenkaan niin kipeä että ei ruoka maistuisi yhtään (niin kipeä en ole ollut sitten lapsuuden :D )

Onkohan intuitioni oikeassa vai pitäiskö vaan kituuttaa miinuksilla vaikka ei pääse treenaamaankaan moneen päivää = lihakset ei saa impulssia itsensä ylläpitämiseen?

1500kcal kalorivaje on aika suuri jos nyt et ihan sairaalloisen ylipainoinen ole. Riippuu vähän sun tavotteista, mutta laittaisin ton haarukan aluksi johonkin 700-1000 ja jos on pitkäkin dieetti kyseessä ja tarkoitus vetää oikeasti kireäksi niin lopussa lähemmäs -500.

Tavote saada vielä 5kg lisää poies kesään mennessä. Ja on mistä ottaa niin vois melkeen nostaa syöntiä 2000kcal asti.

Huoh, olen nyt taistellut turhan pitkään tämän painonpudotuksen kanssa, onko ravintopuolessa mitään vikaa, esimerkkinä normipäivän ruoat;

Aamu: 2x ruisleipä, juusto (vähärasv) kinkku ja kahvi maidolla
Aamupv: Kouluruoka, puolet ruokaa ja puolet salaattia
Iltapv: Banaani, jugurttia / ei mitään.
Iltaruoka: Kanasalaattia tai taasen puolet ruokaa & puolet salaattia
Iltapala: Banaania / ei mitään.

Salilla tulee käytyä 3 krt-viikossa + 2x koululiikunta. Olisiko liikuntaan tarvetta panostaa enemmän, esim. omatoiminen lenkki? Arvioitu PERUSKULUTUS 2765 kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)

Aerobisella lenkillä jne on mun mielestä paljon helpompi vetää painoa alas kuin pelkällä diettaamisella. Yhdellä kunnon lenkillä polttaa kuitenkin kaloreita jo yhden täyden aterian verran.

Eli ruokavalio kuntoon, ei varsinkaan iltapaloja (siis yöpaloja, toki illalla saa iltapalan otta), salia 3 x viikko ja aerobista 3 x viikko. Yksi lepopäivä jolloin voi heittää tunnin kävelylenkin. Sillä laihtuu aika helposti ja kivuttomasti...

Kiitos!

halusin vaan kiittää ja kumartaa täällä olevaa porukkaa (eritoten Mardea ja Ysikymppistä joiden kirjoitukset/vastaukset todellakin auttoivat) sillä projekti alkaa olla lopullaan koskapa tänä aamuna ensimmäisen kerran varmaan yli kymmeneen vuoteen vaaka pysähtyi alle 80kiloon :dance: näillä luvuilla lähdettiin aikoinaan 25.8 120.0 jä tänään todellakin vaaka näytti 79.9 onhan tää kieltämättä ollu ehkä raskainta mitä mä olen ikinä ja koskaan tehny mutta en kyllä kadu pätkääkään! vielä muutaman kilon meinasin pudottaa ja sitten ekaa kertaa elämässä salille :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
halusin vaan kiittää ja kumartaa täällä olevaa porukkaa (eritoten Mardea ja Ysikymppistä joiden kirjoitukset/vastaukset todellakin auttoivat) sillä projekti alkaa olla lopullaan koskapa tänä aamuna ensimmäisen kerran varmaan yli kymmeneen vuoteen vaaka pysähtyi alle 80kiloon :dance: näillä luvuilla lähdettiin aikoinaan 25.8 120.0 jä tänään todellakin vaaka näytti 79.9 onhan tää kieltämättä ollu ehkä raskainta mitä mä olen ikinä ja koskaan tehny mutta en kyllä kadu pätkääkään! vielä muutaman kilon meinasin pudottaa ja sitten ekaa kertaa elämässä salille :D

Iso peukku täältä tuolle saavutukselle! Kovan työn oot kyllä onnistunu tekemään! Hieno lukea tuommoisista onnistumisista.:rock: Muista vaan pitää jatkossakin ruokatottumukset kuosissa.

Pääsiäisestä asti tiputeltu ja paino tullut alaspäin n. 4 kg nykyiseen 77 kg. Tavoitteena toukokuun lopussa 75 kg ja se riittääkin tällä erää. Nyt vain paino jämähtänyt jo viikoksi tuohon 77 kg vaikka ruokavalio on aika tiukka ja aerobista on vähintäänkin reilusti puntin ohessa. Toisaalta mitään stressiä en ole dietistä ottanut ja esim viikonloput menee hieman kevyemmällä kurilla (eilen illalla kebab -rulla) :D

Saas nähdä kerkeääkö tuo 2 kg vielä lähtemään kun tässä on muutenkin tiedossa kaikkea häiriötä dietin suhteen. Motivaattorina kyllä toimii about 10 vuoteen tiukin peilikuva ;)

Mahtavaa kuulla että olet onnistunut! Saa motivaatiota tästä kun kuulee muiden onnistuneen, itsellä samanlainen projekti menossa mutta hiukan isompi alkupaino.

15v nuoren laihdutus

painoa siis löytyy n. 85 kiloa, ja pituutta 177cm. lihasmassaa on painosta kohtuu hyvin, mutta sitä rasvaa pitäisi saada poistettua, kuitenkin lihasmassan määrää nostaen. proteiinintarpeeksi arvioin laihdutuskauden aikana 175g/päivä, ja kalorintarpeeksi n. 2300-2400/päivä. puntilla käyn joka toinen pv, ja aamuaerobista silloin tällöin, nyt yritän säännöllistää päivittäiseksi. kannattaako siis 2vk pudotus esim. 1800kcal/päivä ja lihasmassakautta nykyisellä ruokavaliolla 2vk? nykyinen ruokavalio on aika normaali, ja sillä lihasmassaa kertynyt ihan hyvin ja rasvaprosentti laskenut jonkin verran (itse arvioituna) tämän 3kk aikana kun salilla käyty.

mikä iltasyöminen on järkevää, jotta painonpudotus olisi mahdollista?(salilla voimareeniä ja paljon aerobista lisäksi)
Aika samapa tuo mitä iltaisin syöt. Joku tonnikala/maito/kananmuna/raejuusto on ainakin maistuva/täyttävä vaihtoehto. + rypsäriä vaikka hiukan kyytipojaksi.

Minä oon tehnyt ne käytännön syistä erikseen. Ei vaan dieetillä paukut riitä siihen, että salin jälkeen käytäisiin vielä lenkillä. Vaikka nyt itellä tuleekin esim. salin jälkeen pakollinen 20-25 minuutin kävelymatka himaan, niin katson sen vain palauttavaksi lenkiksi.

Pääseekö kotitreenillä hyväänkin kuntoon? Sängyn alta löytyy 2x 5kg käsipainot ja joku ihmeen taivutettava tanko(en tiedä oikeaa nimeä?). Tarkoituksena olisi treenata kesäkuun loppuun pelkästään kotona paskan rahatilanteen takia (ihan oikeasti ei vain ole rahaa ostaa salikorttia, hyvä kun ruokaan riittää).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom