Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sellainen kysymys olisi että...

Kuinka usein on järkeä pitää dieettiä jos kuitenkin päämääränä on lihasmassa kasvattaminen? Onko kerran vuodessa liikaa? Tyyliin että aina keväällä olis dieetillä ja syksyllä massakautta pitäisi. Onko liian tiheä sykli lihasmassan keräämisen kannalta?

Oma sykli on 5 viikkoa plussalla ja 2 viikkoa (12 päivää) miinuksella.

Kyllä ite veikkaan että kaloreita tulee liikaa, kun myö ei laihduta?
Bulkatut kilot lähti ihan normaalisti, eikä ongelmia, mutta kun palasin siihen painoon missä olin ennen bulkin aloittamista, niin todella tiukasti ehkä kuukauteen reilu kilo tippui ja yhteensä kolmisen kiloa lähtenyt. Nytten useamman viikon ollut jumissa. Kaitpa se kaloreiden tiputtaminen auttaa.

Ite oon tullu kans samaan tilanteeseen. Kuukauden verran oon ollu dieetillä. Mittaan painon aina perjantaisin aamulla ja ekan kolmen viikon aikana lähti 3,6 kiloa aamupainosta. Tänään vaaka näytti samaa kuin viikko sitten. Pisti vähän vituttamaan :curs: Tänään pidän ekan mättöpäivän. 200kcal plussalla ja paljon hiilareita. Käyn pizzalla ja mäkissä, saatana.

Ite oon tullu kans samaan tilanteeseen. Kuukauden verran oon ollu dieetillä. Mittaan painon aina perjantaisin aamulla ja ekan kolmen viikon aikana lähti 3,6 kiloa aamupainosta. Tänään vaaka näytti samaa kuin viikko sitten. Pisti vähän vituttamaan :curs: Tänään pidän ekan mättöpäivän. 200kcal plussalla ja paljon hiilareita. Käyn pizzalla ja mäkissä, saatana.

Jos haluaa tarkempia tuloksia niin mittaa paino vaikka 3 krt/vko ja ote niiden keskiarvo. Voi nimittäin paino heitellä paljokin yhden päivän aikana, eli hyvinkin voi olla sattumoisin juuri ollut tuo viimisin mittaamasi luku "normaali" painoa suurempi. :)

tein tänään itselleni lupauksen että maanataina alkaa dietti oon 163 pitkä ja painan 70 kiloa ajattelin tiputtaa tohon 60 ..!!! Karkkiin en enää koske enkä paskaruokaa eli roskaruokaan. Ei haittaa vaikka lähtee vähän lihaksiakin pois kuhan vaan pääsee sellaseen kuntoon että kaikki lihakset näkyy ja voin katsoa itteäni peilistä ylpeänä..!! Mikä on tärkeintä mitä mun pitää tehdä laihduttamisessa se number ONE ???

tein tänään itselleni lupauksen että maanataina alkaa dietti oon 163 pitkä ja painan 70 kiloa ajattelin tiputtaa tohon 60 ..!!! Karkkiin en enää koske enkä paskaruokaa eli roskaruokaan. Ei haittaa vaikka lähtee vähän lihaksiakin pois kuhan vaan pääsee sellaseen kuntoon että kaikki lihakset näkyy ja voin katsoa itteäni peilistä ylpeänä..!! Mikä on tärkeintä mitä mun pitää tehdä laihduttamisessa se number ONE ???

Jos sulla on salitaustaa niin liian vähän tuo 60kg.. Jos taas ei ole niin sitten ei mitään

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no mä olen noin 1.5 vuotta treenannu mulla on kyllä jo tosi isot olkapäät että kattoo jos joku viiden tai kuuden kilon tiputus riittäisi :)

Hmm, haluaisin nähdä minkälaiset on tosi isot olkapäät 1½v reenillä. :kuvia: ?

Hmm, haluaisin nähdä minkälaiset on isot olkapäät 1½v reenillä. :kuvia: ?

no on yllättävän paljon kasvanu että olen aika ylpee niistä mutta ei ne nyt niin isot ole että voisin laittaa kuvaa sitä mä lähinnä tarkotin en mitää suomen massiivisemmat olkapäät kuitenkaan :D

Krhm, siis ei ole merkitystä verrattuna päivällä tehtyyn aerobiseen :) Nusnus

Tai vaikka yöllä. Nusnus. Eli pointtina oli se, että sillä aerobisen ajankohdalla ei ole mitään merkitystä. Paras on tietty sellainen aika mikä itselle tuntuu parhaalta. Tosin aerobisella ei muutenkaan ole kauheasti mitään merkistysä dieetin kannalta kunhan syö vaan tarpeeksi vähän eli alle kulutuksen. Tietty se on hyvä tapa lisätä kulutusta.

Nestettä voi lähteä alussa rajustikin riippuen kalorivajeesta, dieetin tyypistä ja painostasi. Laske kalorilaskurilla kalorit ja seuraa tilannetta vielä viikko, niin alat saada käsitystä siitä oikeasta kalorivajeesta.

Tai vaikka yöllä. Nusnus. Eli pointtina oli se, että sillä aerobisen ajankohdalla ei ole mitään merkitystä. Paras on tietty sellainen aika mikä itselle tuntuu parhaalta. Tosin aerobisella ei muutenkaan ole kauheasti mitään merkistysä dieetin kannalta kunhan syö vaan tarpeeksi vähän eli alle kulutuksen. Tietty se on hyvä tapa lisätä kulutusta.

Juu tiedän kyllä pointin enkä kirjoittanut tuota vittuilumielessä. Kysyjä ei kuitenkaan kysynyt aamuaerobisen etua muihin aerobisiin, siksi korjasin ettei joku aloittelija käsitä väärin vastaustasi :)

Nestettä voi lähteä alussa rajustikin riippuen kalorivajeesta, dieetin tyypistä ja painostasi. Laske kalorilaskurilla kalorit ja seuraa tilannetta vielä viikko, niin alat saada käsitystä siitä oikeasta kalorivajeesta.

-800 - 1500 on ollu nyt. Suositus 2900 lepopäivänä laskurin mukaan. Pitäskö syödä vähän enempi vai jatkaa samalla linjalla, ei ainakaan tunnu (vielä) että kovastakin vajeesta ois haittaa.

1500kcal kalorivaje on aika suuri jos nyt et ihan sairaalloisen ylipainoinen ole. Riippuu vähän sun tavotteista, mutta laittaisin ton haarukan aluksi johonkin 700-1000 ja jos on pitkäkin dieetti kyseessä ja tarkoitus vetää oikeasti kireäksi niin lopussa lähemmäs -500.

Onko eroa jos olen miinus kaloreilla ja syön proteiinia,hiilareita ja rasvaa tasaisesti vai jos syön hyvin proteiiniä ja jätän hiilarit ja rasvat pieniksi. Kummassakin ollaan -500 vajeella.

Onko eroa ? kesä kiristelyjä tässä mietiskelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom