Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Heh, kokeilin eilen sitten tuon 1600 kaloria syödä. Jos en itse olisi kaikkia aineita punninnut ja laskenut niin en kyllä uskoisi et vois noin vähän kaloreita tulla.. Aamupala, lounas (300 g jauhelihaa + 200 g kasviksia), maitorahkavälipala, iltaruoaksi iso kukkurallinen makaroni-katkarapu-salaattia (muutama liukas makaroni ei enää edes lautasella pysynyt). Noiden lisäksi vielä palautusjuoma ja karkkipussi. Pitänee leipää vähän lisäillä tuonne väleihin ettei vatsa ihan halkeaisi aterioilla :)

Niinpä, hyvin siihen 1600 kcal:iin sopii ruokaa, ei tarvitse aivan nälissään olla. Karkkipussia ei tietysti aivan joka päivä kannatta syödä, kun dieetillä ollaan;) .
Muista huolehtia, että saat tarpeeksi hyviä rasvoja eli pidät jakauman pr40/hh30/r30. Laitat vaikka rypsiöljyä rahkavälipalaan, oliiviöljyä pastasalaattiin tms.

Kuinka paljon kulutusta vähemmän on terveellistä syödä jos aikoo laihduttaa?
Esim. Laskin tuossa laskurilla, tuloksena oli että 1000 puuttui, mutta laskuista puuttui hieman (esim kastikkeet, laitoin vain jauheliha). Nykyään tulee tosin syötyä esim karkkeja ja juotua limppari jonkin verran (levy suklaata ja 1.5L limppari viikossa(tämän voisi vaihtaa lightiin))

Järkevintä on syödä tuollaiset 500 kcal kulutuksen alle. 1000 kcal miinuksella on liikaa, vaikka toisaalta pois jättämäsi kastikkeet sisältävät luultavasti aika runsaasti energiaa. Suklaata tosiaan kannattaisi vähentää ja vaihtaa limsa lighttiin, kuten totesit.

lueskelin osaa näistä jutuista ja päätin liittyä kerhoon :) eli 10kg olen painosta saanut poies (tällähetkellä 175cm ja 65kg) ja vielä pitäs muutama kilo tipauttaa... mutta mutta... ei olekkaan ihan niin helppoa... ja luulen että se on nimenomaa kiinni ruokavaliosta... reenaan kuiten koko ajan ja en oikeen tiedä että mistä suunnasta nyt pitäs sit vähentää... :eek:

Oisin ikuisesti kiitollinen jos joku voisi mulle laittaa jonkin näkösen sellasen yhden päivän mallin, että mitä mun kannattas syödä jotta saan suurinpiirtein kaikki mitä tarvii, mutta että nuo viimiset jenkkikset tuolta vyötäröltä samalla häipyis! :wall:

Reilun kuukuden päästä ois tarkotus olla mahdollisimman timmissä kunnossa, kuitenkaan uhraamatta niitä vähiä vaivalla hankittuja lihaksia :D (tiettyä tilaisuutta varten) että sen verran ois täs aikaa... Melkeen kaikki menee alas rahkoista raejuustoon jne :) puuroa syön joka aamu ja reenaan kaks jakosella 1 on 1 off -tahtia... siihen sit joka päivä aeroobista sekä lepopäivinä yritän tehä 90min aeroobista... lauantait pidän ihan kokonaan vapaata :) Kiitän ja kumarran jo etukäteen! :worship:

beeibe sanoi:
Oisin ikuisesti kiitollinen jos joku voisi mulle laittaa jonkin näkösen sellasen yhden päivän mallin, että mitä mun kannattas syödä jotta saan suurinpiirtein kaikki mitä tarvii, mutta että nuo viimiset jenkkikset tuolta vyötäröltä samalla häipyis! :wall:

Kirjaa sä mielummin kaikki parin päivän syömiset tänne ja joku viitseliäs korjailee sitä ruokavaliota.

oukei :) käyhän se toki niinki....
Mä nyt pistän tähän eilisen ruokavalion, koska se nyt on melkee joka päivä sama... (tunnustan et lämmintä ruokaa syön ehkä kerran viikossa :nolo: )
7.00 fitness-muroja ja maitoa tai sit puuroa
9.00 ½ ruispala, 1 siivu kalkkunaleikettä, kurkkua ja salaattia
12.00 sellanen minuttissa valmis elovenan puuro annos
14.00 ½ ruispala, 1 siivu kalkkunaleikettä, kurkkua ja salaattia tai rasvaton jugurtti (vähä riippuu mitä on aamulla sattunu mukaa)

treenit tulee yleensä tähä väliin :D

ku tuun salilta yritän lappaa purkin maitorahkaa/raejuustoa ja hedelmä/sämpylä tai jotai....

Et vähä tollane...sit juon aika paljo sitä vitalin kymmenen vitamiinia-mehua ja vettä menee ehkä se 2l. päiväs... maitoa ehkä jotai 5dl päivässä....

Kyllä toi aika kamalalta kuulostaa jopa omaan korvaan :( mun pitäs varmaa salilla pyytää niitä tekee mulle ruokavalio... mut on se niin pirun kallis, et ei nyt just o varaa... ku tää nyt ois vaa tällane tilapäinen...sitte ku tuo juttu on ohi, niin pääsee taas kunnolla reenaan ja sit se ruokavalioki vois olla aika hyvä juttu :)

Elikkä painotan sitä, et tää on nimenomaa tarkotus olla tiukka dieetti ruokavalio.... noin kuukaudeksi... :)

beeibe sanoi:
oukei :) käyhän se toki niinki....
Mä nyt pistän tähän eilisen ruokavalion, koska se nyt on melkee joka päivä sama... (tunnustan et lämmintä ruokaa syön ehkä kerran viikossa :nolo: )
7.00 fitness-muroja ja maitoa tai sit puuroa
9.00 ½ ruispala, 1 siivu kalkkunaleikettä, kurkkua ja salaattia
12.00 sellanen minuttissa valmis elovenan puuro annos
14.00 ½ ruispala, 1 siivu kalkkunaleikettä, kurkkua ja salaattia tai rasvaton jugurtti (vähä riippuu mitä on aamulla sattunu mukaa)

treenit tulee yleensä tähä väliin :D

ku tuun salilta yritän lappaa purkin maitorahkaa/raejuustoa ja hedelmä/sämpylä tai jotai....

Elikkä painotan sitä, et tää on nimenomaa tarkotus olla tiukka dieetti ruokavalio.... noin kuukaudeksi... :)

Rumasti sanottuna tuo on aivan päin persettä. rasva ja prode puuttuu kokonaan ja syöt liian vähän. samaisesta threadista löytyi Faidran postaama linkki jota seuraamalla löydät konkreettisia ruokavalioita. Kandee selata tämäkin thread kokonaan läpi, löytyy monta hyvää postausta.

kas tässä

MITÄ? Et siis syö klo 14.00 jälkeen muuta kuin sämpylää, rahkaa tai vastaavaa välipalaa?

Vaikka onkin tiukkadieettiruokavalio, niin eikö tuo mene jo yli? Eikös siellä pitäisi sitä lämmintä ruokaa olla tuolla iltapäivällä/päivällä.

E: Hidas :(

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
beeibe sanoi:
... (tällähetkellä 175cm ja 65kg) ja vielä pitäs muutama kilo tipauttaa...

Miksi pitää vielä painoa pudottaa?

no ei se nyt painosta ole kii, mut nuo rasvat pitää saada tuolta keikkumasta poies... ainaski nyt vähäksi aikaa.... ja kun ei mulla ole koskaan aikaa syödä... kyllä mä syön aina ku on mahdollisuus :D
mut töissä en ehdi syömää ton kahen jälkeen, ja sitte meen sieltä suoraan salille ja oon kämpillä joskus sillo kasin aikaan.... ei jaksa alakaa enää mitää kokkailee niin sit yleensä revin vaa jotai nopeeta mitä kaapissa on... käyn suihkus, venyttelen ja meen nukkuun et jaksais ehkä taas aamulla nousta...
Kyllähän mä voisin syödä sen "ison" aterian vaikka töissä, mut luonne/rahatilanne ei anna periksi maksaa 4e ruuasta, ku voin samalla summalla syödä kaks viikkoo nuita puuroja, ja pärjään niillä ihan hyvin :D (6 valmispussin paketti maksaa jotai 1.80e)

Pitää alkaa selailee nuita ruokavalioita ja kokeilla josko tähän munki syömiseen sais jotai järkevää aikaan.... tiedän kyllä et reenit menee suht hukkaan tällasilla syömisillä.... mut ei se oo niin helppoo yhtäkkiä koota niitä ruokavalioita ku ei asioista juurikaan tiedä, ja täällä tietoo ja mielipiteitä on niin sikana et menee tän tytön pää iha sekasin :D (taidan tosiaan harkita sitä pt:a tekeen mulle ruokavalion :P )

kiitos kumminkin :)

beeibe: jos tarviit apua tämmöiseltä harrastelijalta tuon ruokavalion muokkaamisen kanssa, niin voit pistää mulle mailia osoitteeseen faidra6@hotmail.com. Auttelen mielelläni ihan huvin vuoksi, mutta vain jos toisella osapuolella on motivaatio kohdallaan ja avoin asenne siihen, että haluaa muutosta aikaan ja on valmis tekemään sen eteen jotain. Niin ja saa muutkin niitä maileja lähettää. Jälleen kerran: en ole ammattilainen, mutta tiedän edes hitusen asioista ja tykkään tehdä tätä juttua koska olen excel-narkomaani. :D

Laitetaan vaikka tänne...

Eli tänään ostin tuollaisen My Diet caramel patukan... Ei oikein ollut minun makuuni, viimeinen neljännes jäi syömättä. Kauralastuja, kinuskia/toffeeta, hieman suklaata, ei paljoa sokeria, siinä maku selitettynä.

Ensikertalainen sanoi:
Eli tänään ostin tuollaisen My Diet caramel patukan... Ei oikein ollut minun makuuni, viimeinen neljännes jäi syömättä. Kauralastuja, kinuskia/toffeeta, hieman suklaata, ei paljoa sokeria, siinä maku selitettynä.

Minäpä osteskelin niitä mansikanmakuisia...hiukka kuivia, mutta siinähän ne menee päiväkahvin kanssa 100*mieluummin kuin rasvainen pulla tai viineri (okei, vaatii hieman mielikuvaharjoittelua ;)

Viime viikon maanantaina aloitin dietin, painoin 85 kg ja pituutta 178, nyt on painoa 82kg.Vyötäro 98cm. Ikää 35v ja mies.
En käy salilla vaan kotona punteilla harjoittelen 3 viikossa, aloitin tämän 2 kuukautta sitten.(en ple asiantuntija joten termit hanurista)
3*20 hauiskääntö 7kg
3*20 selällään rintalihakset T-asento 7kg
3*20 seisten kädet ylös ja alas 7kg
3*20 vatsa
3*30 vinot vatsat
3*20 selkä
3*20 kyykkyyn ja ylös

3* viikossa tunnin kävely suht reipas
3* viikossa tunnin kevyt hölkkä

Ruokailu:
aamulla banaani, omena, appelsiini, ruisleipä+kinkkua
iltapäivällä perunaa pari tai riisiä kanan kera ja paljon kasviksia
illalla ruisleipää pari siivua+kinkkua
välipaloina omenaa noin 3 päivässä
Maitoa en juo vaan vettä
Päivässä saan kaloreita noin 1300
Tarkoitus ei ole hirveät lihakset (nyt ei juuri ollenkaan) vaan kiinteys!
Lisäänkö proteiinia?
Opastakaa novia...

Sähän vedät päälle tuhannen kalorin miinuksella... noin 500 kalorinkin miinus päivässä riittää siihen laihtumiseen.

Ite kysyisin sitä, kun jos vedän esim. 4 banaania, saan niistä kalorilaskurin mukaan päälle 600 kaloria energiaa. se on aika paljon, mutta järjen mukaan ei luulisi hedelmän olevan noin "epäterveellistä ;)". Eli mitenkäs on?

jiel sanoi:
Sähän vedät päälle tuhannen kalorin miinuksella... noin 500 kalorinkin miinus päivässä riittää siihen laihtumiseen.

Ite kysyisin sitä, kun jos vedän esim. 4 banaania, saan niistä kalorilaskurin mukaan päälle 600 kaloria energiaa. se on aika paljon, mutta järjen mukaan ei luulisi hedelmän olevan noin "epäterveellistä ;)". Eli mitenkäs on?

Banaani on täynnä nopeaa hiilareita, joten kyllä siitä tulee paljon energiaa, joka ei ole edes hitaasti imeytyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom