Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
kauan kestää laihduttaa viimeisetkin renkaat pois, koska tarkotus olis saada ne palikat esiin 5 viikon sisällä. Pitäs mennä kesällä stadikalle muijia pokailemaa hienoilla vatsalihaksilla, nii kauan tohon menee mitat on 170/56 eli oon aika skinnyboy jo ny, mutta ihan pienet makkarat on just niitten päällä eli ne ei erotu :( joten saisko vähän vinkkejä kokeneleilta?

nyrkkeilijä sanoi:
kauan kestää laihduttaa viimeisetkin renkaat pois, koska tarkotus olis saada ne palikat esiin 5 viikon sisällä. Pitäs mennä kesällä stadikalle muijia pokailemaa hienoilla vatsalihaksilla, nii kauan tohon menee mitat on 170/56 eli oon aika skinnyboy jo ny, mutta ihan pienet makkarat on just niitten päällä eli ne ei erotu :( joten saisko vähän vinkkejä kokeneleilta?

Mä sanoisin et unohda dieetti tossa vaiheessa ja syö enemmän, että kasvat. :)

nyrkkeilijä sanoi:
no sahaaja ei ne palikat näy ilman dieettiä
En mää sitä meinannutkaan, vaan että on aika turha dietata, jos on noin hoikassa kunnossa muutenkin. Itekkään en uskalla kauheesti painoo tiputtaa, ettei ihan nälkäkurjeks muutu, vaikka sitte sixpäkin kustannuksella. :)

nyrkkeilijä sanoi:
no sanoppa milloin on se aika alottaa dieetti että pyykkilauta tulee

Siis tee ihan niinku ite parhaaks näet. Ite vaan en diettais jos olisin sinä, keskittyisin vaan syömiseen ja painon nostamiseen. Toi sixpäkki on muutenki niin yliarvostettu. Mut jos sulla jo osittain vatsapalikat näkyy, niin tuskin montaa kiloa joudut ees pudottamaan. Ja siinä ei montaa viikkoa mene.

Tää on vaan mun mielipide, tee ihan niinku ite haluut.

no noudatetaa n oita sun neuvojas sitte mutta yks kysymys paljo mun täytyy syödä rotskua päivässä näillä mitoilla ps. ei näy edes osittain :)

jos 170cm äijä painaa 56kg niin kovaa plussaa vaan, tosta on täysin turhaa lähteä diettaamaan siinä toivossa että sieltä alta tulis jotakin koska sieltä ei paljoa tule. jos haluat että lihas näkyy hyvin niin a. lihasta pitää olla. b, mitä vähemmän rasvaa sitä paremmin lihas näkyy, mutta jos lihas on minimaalinen ei sieltä näy mitään vaikka rasvat olis miten alhaalla.

ei näillä kavereillakaan palat näy vaikka rasvat alemmalla kuin mr olympia lavalla.

edit: nyrkkeilijä: proteini itsessään ei tee yhtään mitään, kunnon ja kunnolla ruokaa, maltillista mutta kovaa treeniä ja reilusti lepoa. proteinia vähintään 130g/päivä

nyrkkeilijä sanoi:
oot oikeessa erkjetteri mutta vastaa tohon mun protsku kysymykseen kerta ku oot paikalla

hoho, luit viestin ja kirjoitit siihen replyn, siinä välissä olin nopeampi ja editoin vastauksen kysymykseesi ennenkuin ehdit edes kysyä, psykee :rock:

edit: eli se on tossa aikasemman viestin lopussa ;)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Moro kaikille!

Olen vetämässä ensimmäistä kertaa kunnon dieettiä ja muutama kyssäri on herännyt. Takana on pari viikkoa ja pudotusta n. 5 kg. Ongelma: Paino ei putoa enää. Aamupaino on viimeisen viikon ollut grammalleen sama. Kcal tulee vuorokaudessa n. 2200, joten niitäkään ei oikein kannata varmaan tiputtaa ja treenikertoja kertyy viikossa 9 - 11. En treenaa pelkkää punttia vaan monipuolista liikuntaa. Aamulenkkejä en ole vielä ottanut mukaan ohjelmaan. Enkä syö mitään fat burnereita. Onko niistä edes hyötyä???

No niin. Se ois sitten Haukifileellä ensimmäinen dieetti edessä. Takana vitunmoista rimpuilua ruokavalion, treenin ja liikunnan kanssa, ja nyt on aika ottaa itseään niskasta kiinni ja kasvattaa selkäranka. Eli pistää ruokavalio ja treeni kuntoon. Ja myös pitää kiinni niistä.
175/88, tuossa lähtömitat, sis. mm. läskiä aivan perseesti, mut toivottavasti ei pitkään.

Tässä ois tämmönen keskimääräinen setti mitä olen vähän hahmotellut tässä töissä ollessani, vähän perusrunkoa safkaamiselle ja päiväohjelmalle:

[Päivä=Haukifile]
Herätys.

Aamuaerobinen, 45-60min kävely

Aamupala: 4-viljan puuro, 2 ruispalaa, beceliä ja tomaatti
380kcal 12g prot,67g hh,8,5g rasvoja

Lounas: Tonnikala, rahka eli tonnikalarahka(mmmm...:kuola: )
262kcal 53g p, 15g hh, 3g r

Välipala: Proslow
200kcal 36,5g p, 5,5g hh, 3,5g r

Salille. n. 90 min josta 30min kuntopyörää ja loppu punttia

Palkkari: Hera80, Malto60
403,5kcal, 38g p, 51g hh, 5,5g r

Päivällinen: Tummaa makaronia, kanaa ja wok-vihanneksia
687kcal, 60,5g p, 60g hh, 32g r

Iltapala: Rahka, tonnikala, öljy
350kcal, 53,2g p,15g hh, 13g r

Yöprotsku: Proslow
200kcal, 36,5g p, 5,5g hh, 3,5g r

Unta palloon väh. 8h.
[/Päivä]
Tossa siis suunnitelma dieettiruokavaliosta ja hieman pväohjelmaa, mukaan kuuluu myös n. 1,5h lisää kävelyä välimatkojen vuoksi. Aamuaerobinen kävelyä koska jalka ei kestä juoksemista(rasitusmurtuma).

Tolla setillä päivän saldo olisi seuraavanlainen:
n. 2500kcal, 278g p(43%),218g hh(33%), 68g r(23%)

Kokeneemman mielipidettä kaivataan siis, mennäänkö tolla metsään a)vähän, b)paljon, c)ei sinnepäinkään, d) joku muu, mikä?

Itellä pisti miettimään tuo päivän rasvojen määrä, eli varmaan pitäisi lisätä, mutta mihin yhteyteen?

Ihan vielä ei ole oma dieetti ajankohtainen, eka tarkoitus olisi totutella liikkumaan ja pitämään huoli että on riittävästi ravintoa liikkua. 174/95, josta paljon rasvaa... optimi/hyväkuntoinen paino itselle olisi noin 80. Siitäpä pari kysymystä:

1. Pistin varmuuden vuoksi sykemittariin 15kg kevyemmän tiedon, eli 80. Silti tuo härpäke väittää että noin 5500 palaa per viikko reenatessa.

2. Kikkailin kalorilaskuri saitilla ja sekin ehdotteli että liikunnan antama lisähyöty on noin 1100 per aktiivipäivä.

Summa summarum, noin 3500kcal nuo molemmat antavat ns. nollatilanteelle liikuntapäivinä. Jos tämän threadin olen nyt ymmärtänyt oikein, niin pitämällä kulutus samassa, niin noin 3000kcal dieettaus olisi optimia kun liikkuu ja noin 1900 lepopäiville? Kuullostaa vaan tuo 3000 niin kauhean isolta luvulta.

T.B.A sanoi:
Moro kaikille!
Olen vetämässä ensimmäistä kertaa kunnon dieettiä ja muutama kyssäri on herännyt. Takana on pari viikkoa ja pudotusta n. 5 kg. Ongelma: Paino ei putoa enää. Aamupaino on viimeisen viikon ollut grammalleen sama. Kcal tulee vuorokaudessa n. 2200, joten niitäkään ei oikein kannata varmaan tiputtaa ja treenikertoja kertyy viikossa 9 - 11. En treenaa pelkkää punttia vaan monipuolista liikuntaa. Aamulenkkejä en ole vielä ottanut mukaan ohjelmaan. Enkä syö mitään fat burnereita. Onko niistä edes hyötyä???

Ja mitkäs sulla oli mitat eli paljon arvioit peruskulutukseksi? Tuo paino voi todellakin jumitella paikallaan pitempään ja sitten kerralla humahtaa esim kilo. Jos tuntuu silti ettei liikahdakaan niin voit nipistää 100 tai 200kcal pois tai vaihtoehtoisesti ottaa kevyttä lisäliikuntaa mukaan 1-3krt viikossa. Kuitenkin sillä tavalla että voit lisätä sitä vielä myöhemmin. Burnereita ei kannata harkita vasta kuin kaikki muut keinot on kokeiltu.

vanha nyrkkisääntö: miinuskaloreille -> aerobinen -> mässypäivät per 1-2vko -> termogeenit

Tää sama kysymys on tuolla kesäkuntoon 2006 thredistä, mutta pistän sen silti tänne, jotta saisin varmasti vastauksen huomisen päivän aikana.

Noniin, maanantaina alkaa sitten mullakin ensimmäinen "oikea oppinen" dietti. Pari kysymystä vielä, jotta homma ois kunnolla hoidossa.
Eli:

- Mitä vitamiineja käyn apteekista/luontaistuotekaupasta hakemassa
- Mitä öljyjä ostan, millon otan ja kuinka paljon
- Mitä muuta tarvitsen vielä apteekista/luontaistuotekaupasta, josta on hyötyä

Huomenna käyn ne hakemassa apteekista/luontaistuotekaupasta

Ostin nyt Evolutionin kratiinipyruvaattia. Mun on ihan pakko saada aamulla kaffia päästäkseni elävien kirjoille, mutta toisaalta haluaisin ottaa myös kreatiinipyruvaattia ennen aamulenkkiä. Eli tietääkö kukaan, heikentääkö kofeiini pyruvaatinkin tehoa samoin kuin kreatiinin?

Onko täällä syöty dietillä hiilarittomia patukoita ?
Entä mitä se tarkoittaa kun niissä on sokerialkoholia ?

Kannattaako näitä patukoita syödä dietillä ellei mitään muuta pysty sillä
hetkellä syömään ?

Nonni, nyt ois itelläki aika diettailla. Tällästä satsia oon päiväks suunnitellu:

Aamupala: 1dl mysliä, 2 dl jugurttia 2 ruispalaa, Keijua ja tomaatti, 2 Multitabs

Lounas: Koulussa pari perunaa, jotain lihakastiketta ynms, 3 näkkäriä ja keijua, 2 lasia rasvatonta maitoa
Kotona Rahkaa,tonnikalaa, 2 Ruispalaa, keijua ja tomaatti.

Välipala: Rahka, Sokeriton mehukeitto

Palkkari: Muscle+ (suklaa)

Päivällinen: Pitkäjyväistä riisiä, kanaa/Tonnikalaa

Välipala:Tonnikalasalaattia(tonnikalaa,tomaattia,kurkkua)

Iltapala: Rahka,Lasi jugurttia, tonnikala, Rypsiöljy.

Nyt sitte haluisin vähän kokeneemmilta ja tietävämmiltä boudareilta ja muilta vähän faktoja tästä mun dietistä, mikä tossa kusee ja mikä ois jees. :D .
Pakkista lueksimalla tota oon kasannu ja omaan silmään toi näyttää ihan hyvältä.
Ja omat mitat on 170/73.
Kiitos jos nyt. :lol2:

mites tämmönen kysymys..onko mahollista saada maha pois jos samaan aikaan meinaa kasvattaa salilla pattia..?! eli siis ei mielellään mitään himo dieettiä mut jos joku kultanen keskitie olis(ruokavalio,treeni..)..mitat 177/80 eli ei hirveesti oo ylimäärästä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom