Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
niin vähän siltä tuntuukin itsekkin mutta miksi tämä suomen kielinen ylistys,kommentit, kuvat jne?

Samat tekstit löytyy joka kielelle, samat naamat kuvissa jotka on napattu jostain foorumeilta ja eivät edes liity koko aiheeseen ja aineeseen ja muutenkin tuommonen wincapita -tyylinen meininki että selväpäinen tajuaa heti että huijaamisesta on kysymys. Tai jos ei suoranaista huijaamista niin ainakin tyhmiltä rahat pois.

"Hey guys, my name's Alex from Oulu, Oulu.":D Jollain käännöskoneella väsätty tuo koko paska. Ei saakeli kukaan edes kirjoita noin oikeassa elämässä.

Ihan hyvältä näyttää muuten, mutta syötkö kasviksia, marjoja ja hedelmiä? Lisää niitä jokaiseen ruokailuun. Aamulla ei välttämättä tarvii koska otat pillerin. Vettä varmaan juotkin paljon vaikka et sitä maininnut?

Kasviksia syön runsaasti töissä, mutta kotiin en osta niitä. Vettä juon kans runsaasti. Jees eikun sulattelemaan...

En tiedä muista mutta omalla kohdallani ainakin tuntuu että minulla on jokin luontainen, taikka "vakio" määrä rasvaa kehossa. Esim jos bulkkaan 6kk painoa, niin diettaaminen takaisin sinne samoille rasvoille menee ihan kirjojen mukaan, eikä mitään ongelmaa. Siitä sitten jos haluaa alas mennä, niin ei joko tapahdu mitään, taikka tippuu silloin tällöin vähän. Mikähän selitys tälle on, että niitä "syntyessään" tulleita läskejä on vaikea polttaa?
Muokkasin kyllä ylipainoisen kroppani 15-vuotiaani normaaliksi ihan vaan juoksulenkeillä, Mutta joku kirous kropassani tuntuu olevan nyt suurimman kasvun loputtua. Onko joku ihan ratkaisu olemassa? Kalorit sisään ja ulos eivät ainakaan enää sitä kaikkea ratkaise.

Samaa asiaa myös "todistaa" se että suurin osa tavan ihmisistä syö alle kulutuksen, eivätkä välttämättä ole laihoja. Esim äitini kalorit on jossain 1000kcal luokassa ja painolle ei tapahdu mitään, vaikka työ on suht aktiivistakin. Suht tanakassa kunnossa on myös.

mitäs meinaatte mitat 169/74 kg oli viikko sitten ja nyt 73kg eli taitaa olla hieman nopea tahti? makrot nyt vaikka tänään tähän mennessä 1780kcal p.147g h.179g r.47g + vielä tulos iltapala. Onko liikaa hiilareita ja liian vähän rasvoja? tai näin ainakin itse luulen.. Punttia tulee neljä kertaa viikkoon 2jakoisella+ kuntopiiri 2krt / vko ja juoksu 2krt/ vko.

mitäs meinaatte mitat 169/74 kg oli viikko sitten ja nyt 73kg eli taitaa olla hieman nopea tahti? makrot nyt vaikka tänään tähän mennessä 1780kcal p.147g h.179g r.47g + vielä tulos iltapala. Onko liikaa hiilareita ja liian vähän rasvoja? tai näin ainakin itse luulen.. Punttia tulee neljä kertaa viikkoon 2jakoisella+ kuntopiiri 2krt / vko ja juoksu 2krt/ vko.

Älä ole huolissasi - ainakaan vielä. Itse uskon, että sulla on lähtenyt vähän nesteitä kropasta. Itellä meni kolmessa viikossa kolme kiloa, vaikka kalorit oli suunnilleen 200-400 miinuksella, ja itse siis oon tällä hetkellä 177/83.

Älä ole huolissasi - ainakaan vielä. Itse uskon, että sulla on lähtenyt vähän nesteitä kropasta. Itellä meni kolmessa viikossa kolme kiloa, vaikka kalorit oli suunnilleen 200-400 miinuksella, ja itse siis oon tällä hetkellä 177/83.

Okei kiitosta vaan kommentista. Hiukan vaan alko mietityttää et parissa kuukaudessa tarttis saada noin 4-6kiloa pois ja mielellään sitä rasvaa.. mut hyvä näin jos viikon päästä on lähtenyt taas kilo niin sitten kyllä hieman lisään ruokaa.

Samaa asiaa myös "todistaa" se että suurin osa tavan ihmisistä syö alle kulutuksen, eivätkä välttämättä ole laihoja. Esim äitini kalorit on jossain 1000kcal luokassa ja painolle ei tapahdu mitään, vaikka työ on suht aktiivistakin. Suht tanakassa kunnossa on myös.

Johtuu siitä ihan vaan, ettei paino putoa, kun aina syö liian vähän, pitää elimistö kiinni väkisin siitä mitä on olemassa, toisinsanoen kroppa on jatkuvasti säästöliekillä, eli aineenvaihdunta ei toimi normaalisti. Jos tuosta haluaa tiputtaa painoa, pitää aluksi rueta syömään, vaikka yli kulutuksen, esim. 3 viikkoa, jotta kroppa herää, sitten vetää järkeville miinuksille, ja kas, paino tulee alas..:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oujee, mä oon sekaisin. :D Tuntuu et mitä enemmän saa tätä tietoo makroravinteista yms, sitä enemmän menen sekaisin. Toisaalta aivan vasta olen alkanut ottamaan selvää, mutta hankalaahan tämä on. Ja miten paljon ihmiset syö! Herranjumala. Jos minä yrittäisin sulloa itseeni purkillisen ehrmannia aamulla ja vielä muita sotkuja niin sitähän sulatellessa menisi koko päivä. :)

Itse dieetillä siis nyt, samalla käyn salilla ja ensimmäistä "kunnon" saliohjelmaa kehittelemässä. Kuinka monta kertaa viikossa aamuaerobiset kannattaisi tehdä? Itseäni kauhistuttaa ajatus, kun aamu-uninen ja ilta-yötyöläinenkin vielä olen. Sellaiset 8 kiloa painotavoitteeseen vielä, mutta peilikuva/mittanauha on kyllä paremmat kaverit kuin vaaka. Kyllä jaksaa, jos peilikuva kiittää.

Kannattaako palautusjuomia käyttää treenien jälkeen? Millaisten treenien? Millaista juomaa, mikä proteiini? Apua? Tällähetkellä käyn aerobisilla tunneilla salilla ja sen lisäksi n. 2xviikossa puntilla. Ohjelma on painonpudotukseen suuntautunut, mutta nyt haluaisin sitä enemmän suunnata sinne lihasten kasvuun. Emt. Hukassa olen. :D

Salilta saa lähinnä vain näitä, "miten minusta tulee laiha", mutta kun haluan myös sitä lihasta, mikä on vaikea saada joidenkin ihmisten päihin. Voikohan tälläisestä aina hieman peruspullukasta nuoresta naisesta joskus tulla edes suht timmi? :D

Moikka moi, dietit mulla aina epäonnistuu kun alan kikkailemaan ruualla. Nyt on tarkoitus pitää homma helevetin simppelinä jota on helppo seurata. Sanokaa työnnänkö pelkkää paskaa naaman täyteen?

Ruoka 1: Hera 60g, kauralese 25g, kaurakuitunen 10g

Ruoka 2: Kananfile 200g(tai jauheliha 200g/ katkarapu 200g/lohi 200g/ kalkkuna 200g), 250g tuoreita vihanneksia yleensä parsaa tai porkkanaa, oliiviöljy 25g

Ruoka 3: Hera 60g, kaurakuitunen 10g

Ruoka 4: Saman kuin ruoka 2, teen aina samalla valmiiksi yhtä aikaa

Ruoka 5: Hera 60g, kaurakuitunen 10g

treeni päivänä palkkari lisäksi. Vitamiinejä yms muuta paskaa tulee kanssa imettyä huiviin.

Tällä olen nyt mennyt viikon, tässä huomaamiani asiota.

+ei ole nälkä
+treeni kulkee
+ säästän viikossa noin 9h ruuanlaitosta eli saan kokonaisen päivän lisää vapaa aikaan viikossa kun kokkaukseen ei mene päivässä kuin faking 15min!! tämä on loistavaa!
+ säästä helvetisti rahaa ruuassa jotka voin tuhlata vaatteisiin tuona ylimääräisenä päivänä joka ilmestyi elämääni. :D
+ paino tippuuu nopeammin kun paska lentää

- ei voi kokkailla gourmee paskaa ja juoda viiniä. :/

Moikka moi, dietit mulla aina epäonnistuu kun alan kikkailemaan ruualla. Nyt on tarkoitus pitää homma helevetin simppelinä jota on helppo seurata. Sanokaa työnnänkö pelkkää paskaa naaman täyteen?

Ruoka 1: Hera 60g, kauralese 25g, kaurakuitunen 10g

Ruoka 2: Kananfile 200g(tai jauheliha 200g/ katkarapu 200g/lohi 200g/ kalkkuna 200g), 250g tuoreita vihanneksia yleensä parsaa tai porkkanaa, oliiviöljy 25g

Ruoka 3: Hera 60g, kaurakuitunen 10g

Ruoka 4: Saman kuin ruoka 2, teen aina samalla valmiiksi yhtä aikaa

Ruoka 5: Hera 60g, kaurakuitunen 10g

treeni päivänä palkkari lisäksi. Vitamiinejä yms muuta paskaa tulee kanssa imettyä huiviin.

Tällä olen nyt mennyt viikon, tässä huomaamiani asiota.

+ei ole nälkä
+treeni kulkee
+ säästän viikossa noin 9h ruuanlaitosta eli saan kokonaisen päivän lisää vapaa aikaan viikossa kun kokkaukseen ei mene päivässä kuin faking 15min!! tämä on loistavaa!
+ säästä helvetisti rahaa ruuassa jotka voin tuhlata vaatteisiin tuona ylimääräisenä päivänä joka ilmestyi elämääni. :D
+ paino tippuuu nopeammin kun paska lentää

- ei voi kokkailla gourmee paskaa ja juoda viiniä. :/

miks noin paljon jauhoja ? mulla ainaki normi ruoka pitää nälän paremminja eihän sulla tuu kasviksia ja hedelmiä syötyä ollenkaan!

miks noin paljon jauhoja ? mulla ainaki normi ruoka pitää nälän paremminja eihän sulla tuu kasviksia ja hedelmiä syötyä ollenkaan!

Siksi kun epäonnistumisen mahdollisuus vähenee. Itse olen läski siksi kun syön liikaa, ja herkuttelen ja syön liian isoja annoksia niin tuntuu helpommalta viettää mahdollisimman vähän aikaa keittiössä ja miettien mitä syön seuraavaksi. jauhot on helppo sekoittaa valmiiksi aamulla 3 sheikkiä valmiina kaappiin ja 2 kiinteää ruokaa odottaa rasiossa. Kasviksia tulee 500g päivässä, kuitua saan yli 30g päivässä mikä on varmaan enemmän kuin useimmat. En tiiä voisi olla viisasta vetää jotain oikeaa safkaa mutta ruoka on mulle kuin huumetta niin parempi tälleen. :) emmä tiiä mitään. :whip::whip:

Nyt ajattelin lähtee vähän painoo pudottamaan niin onko kannattavaa lisätä nyt 3 salitreenin lisäksi noin 4-5 aamu / iltalenkkiä viikkoon?

Miltäs tällänen ruokailu vaikuttais? Mitat tosiaan se 182/90 , 3 salitreeniä ja 4-5 aerobista viikkoon ja tavotteena tosiaan olis se rasvaprosentin laskeminen

Aamupala:5 paistettua kananmunaa,jotain salaattia,kurkkua jne, lasi maitoa
Kouluruoka: Pari perunaa,siihen joku kastike tai lihaa/kanaa/kalaa, puoli lautasta salaattia,lasi maitoa
Välipala: Tonnikalapurkki vedessä,1 rkl rypsiöljyä,lasi vettä, mahdollisesti myös kasviksia
Kotiruoka: Pari perunaa,salaattia, joku kastike tai kanaa/kalaa/lihaa, lasi maitoa, raejuustoa
Välipala: 250g raejuustoa,1 rkl rypsiöljyä,kurkkua,tomaattia,lasi vettä
Iltapala: 250-300g maitorahkaa,vähän mehutiivistettä,1 rkl rypsiöljyä ja iltapala 8-9 aikoihin sen jälkeen pelkkää vettä

Treenipäiviin 1DL UFS Whey ja 1DL UFS malto tai sitte 2DL Whey ilman maltoa

Mitä mieltä ootte dieetillä noista tonnikaloista, joissa on kasviöljyä ja vähän hiilaria vissiin sokereina?
Itelle maistuu ainakin esim. Rainbown tonnikalaa ja vihanneksia mexicana. Aattelin kannattaako sitä vetää ollenkaan nyt dieetillä.

Ravintosisältö/100g. Purkki on 185g.
130kcal
proteiinia 10g
hiilihydraattia 3g (ainesosissa mm. sokeri)
rasvaa 9g (ainesosissa kasviöljy)

Mitä mieltä ootte dieetillä noista tonnikaloista, joissa on kasviöljyä ja vähän hiilaria vissiin sokereina?
Itelle maistuu ainakin esim. Rainbown tonnikalaa ja vihanneksia mexicana. Aattelin kannattaako sitä vetää ollenkaan nyt dieetillä.

Ravintosisältö/100g. Purkki on 185g.
130kcal
proteiinia 10g
hiilihydraattia 3g (ainesosissa mm. sokeri)
rasvaa 9g (ainesosissa kasviöljy)

Ihan hyvin voi vetää. Miksi ei vois ? Ite ainakin nyt ku oon VHH:lla niin varmasti vetelisin tonnikalaa, jos söisin kalaa.

Huoh, on noi yöt aina niin petollisia. Järki ei juokse ja naamaa tulee sit vedettyä vähän mitä sattuu. Niin mitenkäs pakkislaiset on saannut ton yösyönnin kuriin? Iltapalaa on koitettu vetää vähillä hiilareilla, hiilareitten kanssa yms. mutta kaikki tuloksetta..

Back
Ylös Bottom