Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muuhun en kommentoi kuin boldattuun tekstiin. Jos olet vasta aloittanut kuntoilun niin todellakin suostuttelen, että vähennät juoksemista. Tottumattomalle ja ylipainoiselle henkilölle juoksu huonolla alustalla, jonka luulen juoksumaton olevan ja huonoilla kengillä(?) voi aiheuttaa aikapahaa tuhoa. Kuten marssimurtumia. Esilämmöt toki kannattaa ottaa ennen treeniä mutta onko siellä esim. soutulaitetta tai vastaavaa, jossa ei tulisi tärähdyksiä?

Näin pari sinun kokoista tyyppiä inttiaikoina ja kun he alkoivat tottumattomina marssimaan, ni pienkos heillä oli murtumat jaloissa. Emmekä olleet vie kertaakaan juosseet ><

Kyllä mulla peruskunto on sinällään ihan hyvä että jalat kestää hyvin esim 6 kilometrin lenkin ja lähinnä todella huonon ruokavalion takia tuo paino on noussut kahdessa vuodessa melkein 30kg . Lähinnä hain tuohon ruokavalioon muutoksia sillä teen raskasta treeniä noin 4-5 kertaa viikossa.

Nyt kun pitäis kesäkuntoon päästä ja siirryn dieetille, niin pitäisikö toistot pitää jossain 6-8 paikkeilla? ja tossa selostuksessa sanotaan, että pitää syödä paljon? Mitäs sillä sitten tarkoitetaan? Ja auttaako paljon jos rupean esim. myös lenkillä käymään salin lisäksi?

Stepperi, pyörä tai soutu ehkä parempi kuin juoksu. Kyllä juostakin voi, mutta ei kyllä noin pitkään. Itse oon 189/103kg ja kyllä juoksu kipiää tekee.

Nyt kun pitäis kesäkuntoon päästä ja siirryn dieetille, niin pitäisikö toistot pitää jossain 6-8 paikkeilla? ja tossa selostuksessa sanotaan, että pitää syödä paljon? Mitäs sillä sitten tarkoitetaan? Ja auttaako paljon jos rupean esim. myös lenkillä käymään salin lisäksi?

Voit tehdä normaalisti toistoja välillä 6-12. Paljon syömisellä tarkoitetaan varmaankin sitä, että syö usein ja pieniä annoksia. Pidä kalorit -500kcal miinuksella ja huolehdi runsaasta proteiinin saannista.
Toki aerobinen auttaa kalorien kulutuksessa, mutta ei ole vältämätöntä. Ruokavalio on ehdottomasti tärkein koko hommassa.

Olen dietaillut tässä nyttten kohta pari kuukautta suhteellisen hyvällä menestyksellä, mutta nyt vasta aloin miettimään että onko tuollaisella -800-900vajeella mahdollista edes pitää lihoja ?? Niin ja salilla käydään 4krt viikossa ja proteiinia noin 1,5g per painokilo.

Jo on kumma ku ei paino putoa vaikka ruokavalio koostuu jotakuinkin tämmösestä:

Aamupala 100g raejuusto, 100g rasvaton maito
Välipala 500g banaania
Lounas 200g tummaa makaronia, 200g tonnikalaa
Välipala 100g raejuusto, 100g rasvaton maito
Illallinen 40g hera + 40g malto

Ja koko tosiaan 100kg +

Jo on kumma ku ei paino putoa vaikka ruokavalio koostuu jotakuinkin tämmösestä:

Aamupala 100g raejuusto, 100g rasvaton maito
Välipala 500g banaania
Lounas 200g tummaa makaronia, 200g tonnikalaa
Välipala 100g raejuusto, 100g rasvaton maito
Illallinen 40g hera + 40g malto

Ja koko tosiaan 100kg +

Liian vähän syöt kokoiseksesi. Proteiinia ja ennenkaikkea rasvaa tulee liian vähän. Onhan se kumma ettei tuommoisella nälkäkuurilla paino putoa, luulis lihojenkin lähtevän vihaseen pois.

mulla on hieman erilainen ongelma dieettiin liittyen..olen nyt puolisen vuotta käynyt salilla 2-3kertaa viikkoon, tänä aikana en ole liiemmin dieetannut/kerännyt massaa, lihasta on tullut hieman, muttei tosiaan paljoa.
eli kesä tulossa kovaa vauhtia ja haluaisin kuitenkin näitä olemassaolevia rasvoja pois lihasten päältä. Ongelma: olen vartalomallilta hoikka päärynä, yläkroppa siis todella hoikka, ja aiempien laihdutuskokemusten perusteella läski palaa ensimmäisenä yläkropastani. pelkäänkin, että jos alan diettaamaan, yläkropasta tulee vieläkin enemmän epäsuhta ja alakroppaan nähden ja että yläkropasta lähtee ne vähäisetkin lihakset läskin ohella.

olen lukenut täällä keskustelua paljon, mutta olen silti tosi hukassa. lähdenkö vain maltillisella päivävajeella (-200-400kcal) liikkeelle ja jatkan 2-3 kertaa viikossa kovatempoista saleilua (keskittyen enempi ylävartalon lihasten säilyttämiseen?), jotta lihashävikki olis mahd. minimaalinen? lisäksi harrastan joukkuepeliä eli aerobista liikuntaa on viikossa väh. 3x1h. ruokapuoli mielestäni varsin kondiksessa.

'massakautta' ylävartalolleni en enää näin lähellä kesää haluaisi pitää, koska sitten pudottelulle tulee jo kiire..ja toivottavasti joku ymmärsi selityksestäni jotakin ja osaisi mahd. neuvoa :)

vielä uudelleen tän laitan kun ei vastausta tullut :) sitä odotellessa.

Liian vähän syöt kokoiseksesi. Proteiinia ja ennenkaikkea rasvaa tulee liian vähän. Onhan se kumma ettei tuommoisella nälkäkuurilla paino putoa, luulis lihojenkin lähtevän vihaseen pois.

On sitä tultu kokeiltua myös kahdella isolla ruoalla, yleensä peruna/riisi + liha tohon välipalan ja illallisen väliin. Vaihdan varmaan dieetin vähän runsaskalorisempaan ja liikuntaa huomattavasti enemmän ( nykyään 6h/vk )

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No voi hemmetti, paino tuntuu jäävän maagisen 88kg tienoille, taitaa keho pitää viimeisistäkin rasvoista kiinni. Onko "ihan ok" olla nyt lomilla muutamia päiviä plussalla kalorien suhteen, vai onko enemmän vain haittaa?

No voi hemmetti, paino tuntuu jäävän maagisen 88kg tienoille, taitaa keho pitää viimeisistäkin rasvoista kiinni. Onko "ihan ok" olla nyt lomilla muutamia päiviä plussalla kalorien suhteen, vai onko enemmän vain haittaa?

Itellään tuntuu olevan täsmälleen sama tilanne! Onko neuvoja?

Itellään tuntuu olevan täsmälleen sama tilanne! Onko neuvoja?

Liikaa kaloreita?

" Diettaaminen aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumista. Koska kevyempi keho kuluttaa vähemmän energiaa."

"Ja on myös dataa sen puolesta, että säästöliekkiä ei tapahtuisi ollenkaan (69-73). Säästöliekkiä nimittäin näyttäisi tapahtuvan (merkittävissä määrin) vain silloin kun todella näännytettään ihmistä kuoliaaksi tai ollaan vuosia kalorivajeessa (74)."

http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?91255-Dieettaaminen-asiat-joilla-EI-ole-merkityst%E4

Nyt oltu ( dieetillä?) ekaa kertaa n. 2v ja 3kk treeni"uran" jälkeen..eli:

jouluaattona alkoi tämä urakka, joloin painoa 94,4kg, nyt tänään oli 89,2kg. Edistystä siis tapahtunut. ( ja TODELLA väljäksi käyneet housut varsinkin, etenkin vyötäröstä)

Mutta, rupesin taas laskemaan syömisiä, ja alusta asti tullutkin seurattua aika tarkasti kaikki. Nyt näytti tältä kalorilaskurin mukaan:

2917 Kcal, proteiinia 239g, HH 306g, ja rasvaa 80g.

Toi on siis Treenipäivän ruokavalio nyt, punttia 3 kertaa viikossa ja aerobista 3 kertaa viikossa noin 0,5h kerrallaan.

Suht vähältä tuntuu noi kalorit, mitäs olette viisaammat? mieltä..?

Fiilis muuten ok, mutta iltaa kohti etenkin voisi enemmäkin syödä..mutta toisaalta hyvää vauhtia ( 0,5kg/ vko) on pudonnut..muuten ehkä hieman epä energinen olo treenatessa..siksi mietityttää.

Olen dietaillut tässä nyttten kohta pari kuukautta suhteellisen hyvällä menestyksellä, mutta nyt vasta aloin miettimään että onko tuollaisella -800-900vajeella mahdollista edes pitää lihoja ?? Niin ja salilla käydään 4krt viikossa ja proteiinia noin 1,5g per painokilo.

?

Seuraavanlaista asiaa olen tässä pohtinut, enkä saa mielenrauhaa ennen kuin saan pari vastausta muiltakin. :)

Päivän 3 viimeistä ateriat ovat olleet nyt kohta kaksi viikkoa reenipäivinä seuraavat:

klo 17.30 Kinkkumunakas n. 470 cl

klo 19.00 Sali

klo 20.15 palkkari: heraa dl, maltoa 0,75dl

klo 21.20 Kanafilettä ja riisiä n. 600 cl

klo 22.30 nukkumaan

Mietin vain, että olisiko järkevää vaihtaa kinkkumunakkaan ja kanariisisetin paikkaa.
Riittääkö palkkarin hiilarit palautukseen. Vai jatkanko riisin syömistä noinkin myöhään ja
tunti ennen nukkumaan menoa? Miten te tekisitte?

Mä en vaihtais järjestystä, minusta tuo on hyvä. Treenin jälkeisellä aterialla tarviit hiilareita. Eli jatka noin, se on mun mielipide.

Seuraavanlaista asiaa olen tässä pohtinut, enkä saa mielenrauhaa ennen kuin saan pari vastausta muiltakin. :)

Päivän 3 viimeistä ateriat ovat olleet nyt kohta kaksi viikkoa reenipäivinä seuraavat:

klo 17.30 Kinkkumunakas n. 470 cl

klo 19.00 Sali

klo 20.15 palkkari: heraa dl, maltoa 0,75dl

klo 21.20 Kanafilettä ja riisiä n. 600 cl

klo 22.30 nukkumaan

Mietin vain, että olisiko järkevää vaihtaa kinkkumunakkaan ja kanariisisetin paikkaa.
Riittääkö palkkarin hiilarit palautukseen. Vai jatkanko riisin syömistä noinkin myöhään ja
tunti ennen nukkumaan menoa? Miten te tekisitte?

Ainakin saat tarpeeks ravintoo kun munakas on 4,7 litraa ja riisiä ja kanaa syöt 6 litraa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom