Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
moi

elikkä pituus 162cm paino 66kg

Oon tässä nyt painoa pudottanu n.3 viikon ajan ja 2,5kiloa on lähteny johon oon ihan tyytyväinen koska painon pudotus ei
oo se tärkein juttu vaan se et saan kiinteytettyä itteeni enkä halua että kaikki lihakset mitä oon edes hiukan saanu ni katoaa :)
Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa joiden yhteydessä hiukan aerobista
Onkos noi arvot ihan ok vai pitääkö jotain muuttaa..?? (jos pitää ni mitä??)

Luvut ovat keskiarvo n.3 viikolta
välillä tulee tietysti päiviä joita en merkkaa ku en oo päässy koneen äärelle ja onhan tossa vissii yks vkl jota en merkannu ku meni viihteelle :)

Syöty/per päivä
1338kcal

Prot. Hiil. Rasva Kuitu Prot. Hiil. Rasva
115g 115g 43g 16g 35% 35% 30%

Mie oon ollu tässä laihiksella jotain 8vko. Alotuspaino oli 91,4kg ja tänä aamuna se oli 86,7kg tosin oon jo kahtena päivänä 85:n puolella käynyt. Mutta kysymys on, että onko tuo hyvä vauhti? Alussa tosin ruoan kanssa oli jotain ongelmaa ja sekii tasantu tossa vähän aikaa sitten. Niin, että onko tuo vauhti normaali? Ettei ole liian hidas?

Erittäin hyvältä vaikuttaa. 0,5 - 1,0kg/viikko on hyvä. Alussa tosin lähtee nesteineen enempi.

Olen dieetillä tällähetkellä, salihommat on lähteneet mukavasti käyntiin, ajattelin laittaa tähän "normipäivän" syömiset, liian paljon / liian vähän?

Aamu: 2 nättijussi ruisleipäpalaa, päälle floraa (vähän :) ) kinkkua ja juustoa sekä kulho jugurttia myslin kanssa (kannattaako flora jättää pois, käytännössä päivän ainoat "siveltävät" rasvat kouluruoan kanssa käyttämisen lisäksi, entäpä jugurtti, pitäisikö siirtyä yksinkertaisesti kaurapuuroaamiaiseen?) juomana maitoa.
Päivä: Kouluruoka, paljon salaattia, tummaa leipää, viipale, kaksi, juomana vettä.
Iltapäivä: Jugurttia / ei mitään
Iltaruoka: Mitä milloinkin, ei tosiaankaan mitään pikaruokaa. Salaattia paljon :)

Olen dieetillä tällähetkellä, salihommat on lähteneet mukavasti käyntiin, ajattelin laittaa tähän "normipäivän" syömiset, liian paljon / liian vähän?

Aamu: 2 nättijussi ruisleipäpalaa, päälle floraa (vähän :) ) kinkkua ja juustoa sekä kulho jugurttia myslin kanssa (kannattaako flora jättää pois, käytännössä päivän ainoat "siveltävät" rasvat kouluruoan kanssa käyttämisen lisäksi, entäpä jugurtti, pitäisikö siirtyä yksinkertaisesti kaurapuuroaamiaiseen?) juomana maitoa.
Päivä: Kouluruoka, paljon salaattia, tummaa leipää, viipale, kaksi, juomana vettä.
Iltapäivä: Jugurttia / ei mitään
Iltaruoka: Mitä milloinkin, ei tosiaankaan mitään pikaruokaa. Salaattia paljon :)

Päältä päin näyttäis olevan aivan liian vähän proteiinia. Ilmeisesti tykkäät salaatista aika paljon mikä on hyvä asia, mutta jostain pitäisi repiä proteiinia ihan normaali ruokavalioon, eli joko lihaa (ellet ole kasvissyöjä), kanaa tai kalaa. Noita kun alat vetelemään päivällisenä niin ollaan oikeassa suunnassa. Yksittäiset ruoka-aineet tai tuotteet harvemmin vaikuttaa dietin lopputulokseen, jos kyse nyt ei ole mistään sipseistä. Eli jugurtit voi pitää siellä ja floraa voi ihan hyvin käyttää. Eli periaatteessa kaikki toimii niin pitkään kun pidät tarkkailua kaloreista. Eli et syö liikaa.

Päältä päin näyttäis olevan aivan liian vähän proteiinia. Ilmeisesti tykkäät salaatista aika paljon mikä on hyvä asia, mutta jostain pitäisi repiä proteiinia ihan normaali ruokavalioon, eli joko lihaa (ellet ole kasvissyöjä), kanaa tai kalaa. Noita kun alat vetelemään päivällisenä niin ollaan oikeassa suunnassa. Yksittäiset ruoka-aineet tai tuotteet harvemmin vaikuttaa dietin lopputulokseen, jos kyse nyt ei ole mistään sipseistä. Eli jugurtit voi pitää siellä ja floraa voi ihan hyvin käyttää. Eli periaatteessa kaikki toimii niin pitkään kun pidät tarkkailua kaloreista. Eli et syö liikaa.
Kiitos vastauksesta! Jep, salaatti kyllä maistuu, hyvä niin :) Tuon proteiininsaannin kanssa on välillä ongelmia, yhden päivän viikosta olen pyhittänyt kanapäiväksi, silloin sitä ainakin pitäisi tulla. Olen myös syönyt raejuustoa ja tonnikalaa, sekä uutena "villityksenä" kananmunat.. Olen myös tietoisesti vähentänyt päiväisen sokeriannoksen määrää suuresti, karkkia en syö ollenkaan, limsaa en juo kuin harvoin. Onhan tuo jugurtti aika hiilihydraattipitoista joo, muttakun aamullahan on ihan ok tankata hiilareita päivää varten. Liharuokaa tulee syötyä aina erilaisissa muodoissa (Hirven/ Poronliha jne)

Tässä on itselläkin "dietti" menossa, haussa siis kesäkunto joka on aina jäänyt tavoitteeksi :) nyt olis tarkoitus saada ne rasvat edes tuonne 10 % nurkille eli paino johonkin 70 kg tietämille... Alku lähti hienosti käyntiin, paino tippui sen about puoli kiloo viikossa mutta nyt on jämähdetty tähän 75 kiloon... Kalorit nyt n 1800... Kertokaa mistä tämä pysähdys vois johtua? Ei tuossa ainakaan liikaa energiaa luulis olevan? proteiinia syön sen 150-180 grammaa päiväs...

moi

elikkä pituus 162cm paino 66kg

Oon tässä nyt painoa pudottanu n.3 viikon ajan ja 2,5kiloa on lähteny johon oon ihan tyytyväinen koska painon pudotus ei
oo se tärkein juttu vaan se et saan kiinteytettyä itteeni enkä halua että kaikki lihakset mitä oon edes hiukan saanu ni katoaa
Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa joiden yhteydessä hiukan aerobista
Onkos noi arvot ihan ok vai pitääkö jotain muuttaa..?? (jos pitää ni mitä??)(syönkö kenties liian vähän??)

Luvut ovat keskiarvo n.3 viikolta
välillä tulee tietysti päiviä joita en merkkaa ku en oo päässy koneen äärelle ja onhan tossa vissii yks vkl jota en merkannu ku meni viihteelle

Syöty/per päivä
1338kcal

Prot. Hiil. Rasva Kuitu Prot. Hiil. Rasva
115g 115g 43g 16g 35% 35% 30%

Tässä on itselläkin "dietti" menossa, haussa siis kesäkunto joka on aina jäänyt tavoitteeksi :) nyt olis tarkoitus saada ne rasvat edes tuonne 10 % nurkille eli paino johonkin 70 kg tietämille... Alku lähti hienosti käyntiin, paino tippui sen about puoli kiloo viikossa mutta nyt on jämähdetty tähän 75 kiloon... Kalorit nyt n 1800... Kertokaa mistä tämä pysähdys vois johtua? Ei tuossa ainakaan liikaa energiaa luulis olevan? proteiinia syön sen 150-180 grammaa päiväs...

Tuohon jämähdykseen voi olla syynä se klassinen, eli kroppa vetänyt itsensä säästöliekille. Keho ajattelee ettei saa tarpeeksi energiaa, ja pitää kynsin hampain kiinni kaikesta mitä saa, eikä suostu polttamaan. Kokeile ottaa muutama päivä hiukan erilaisella ruoalla, jossa on enemmän kaloreita ja hiilareita. Sen jälkeen lasket taas kaloreita ja lisäät aerobista.

Olisi yksi kysymys, kun painoa alkaa olee nyt noin 75 kiloa,(ei ihan vielä) syksyllä oli 65kg ja oon 169cm pitkä ja marraskuussa aloin käydä puntilla ja läskiä siis kertynyt ihan mukavasti, mutta myös tulokset noussu kivasti ja toivottavasti lihaakin jäänyt hiukan.. eli nyt olisi tarkotus alottaa dieetti sitten kun paino on tuossa 75: ssä,koska alkaa vattaa olee muuten pian liikaa. Tarkotus olisi pudottaa ennen kesää 4-7kg ja semmoi ettei kaikki lihat lähtisi/ tulokset tippuisi radikaalisesti. Laihduttamisesta on kyllä kokemusta( vuosi sitten painoin noin 90kiloa), mutta siis laihduttamisesta ja lihasmassan säilyttämisestä yhtä aikaa ei ole kokemusta, eli oonko käsittänyt oikein, että puntilla tehään pitkiä sarjoja pienin palautuksin? Proteiinia syödään se 2g per painokilo ja ollaan maltillisilla miinuksilla -300-500 kcal? Tällä hetkellä teen 2 jakoisella neljä kertaa viikossa ja ajattelin tehä sillä myös dietillä. Juoksulenkeillä oon käyny torstaisin ja sunnuntaisin, kannattaako tuota lisätä sitten kun aloitan dieetin? Kuntopiirejäkin tulee tehtyä 1-2 viikossa..

Ei dieetillä ole tarvetta saliohjelmaa/tapoja muuttaa mihinkään. Tai ehkä teoriassa lyhkäset sarjat olisi lihoille armeliaampia. Kuitenkin treenaa ihan silleen mikä tuntuu hyvältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onko mitään merkitystä jos tulee hiilareita paljon dietillä vaikka kalorit pysyvät miinuksella?? mietin vain kun on tullut tässä parina päivänä aika paljon hiilareita.

onko mitään merkitystä jos tulee hiilareita paljon dietillä vaikka kalorit pysyvät miinuksella?? mietin vain kun on tullut tässä parina päivänä aika paljon hiilareita.

Tästä on mielipiteitä paljon, mutta tuskin kellään oikeaa tietoa. Enegiatasapainohan se tärkein on, mutta on sillä ruoan laadullakin pakko jotain vaikutusta olla?

En tiedä onko tästä ollut puhetta täällä, mutta kysytään nyt kuitenkin. Silmään sattui tuollaisia "ihme"aineita kuin "Acai Elite Xtreme" ja "Muscle Colon Cleanse". Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta näistä? Näyttää olevan huomiseen asti ilmaiset näytteet postikulujen hinnalla, jos joku on tilannut/kokeillut noita niin kommentteja kehiin.

Ei toimi. Eikä tarvi kenenkään henkilökohtaisia kokemuksia, ei noi tuotteet koskaan toimi. Ilmeisesti ko. tuotteissa luvataan tyyliin testosteronin nousevan 600% tai jotain vastaavaa? Jokainen voi aina siitä itse päätellä, miten toimiva tuote oikeasti nyt on.

Tiesin että tulee juuri tuollaista kommenttia. Ihan joku suomalainen blogi oli josta kattelin perus tavisten kommentteja, ja näytti olevan tehonnut joillekin enemmän ja toisille vähemmän. Eipä se parin euron sijoitus postikuluihin paha ole, joten eipähän mene rahat hukkaan.

Saahan sitä aina kokeilla, varsinkin kun melkein ilmaiseksi saat. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos joku tuote oikeasti nostaa testosteronitasoja sen 500% tai auttaa oikeasti esimerkiksi rasvanpoltossa, niin sellaiset tuotteet saisivat välittömästi kovaa julkisuutta. Ei tarvitse itse ruveta koekaniiniksi, kun muut ihmiset sen tekevät joka tapauksessa.

Mitä terveellisiä napostelu vaihtoehtoja on, jotain pähkinöitä yms ? Tuntuu vällillä että ihan huvikseen jotain skeidaa pakko jyrsiä , varsinkin näin illalla kun on television ääressä.

Jos et ole hiilihydraattifoobikko, niin vähäkaloriset hedelmät on hyvä vaihtoehto. Omenoissa ja mandariineissa on pyöreesti 40kcal per 100grammaa.

Päätin nyt sitten kokeilla ensimmäistä kertaa eläissäni dieettaamista oikeen suunnitellulla ruokavaliolla.

Mitat tällä hetkellä 177 cm/90 kg, rasvat lienee jotain 20+%.

Heitin arviolla, että rasvaa noin 20 kg eli rasvaton paino 70 kg. Tästä otin lähtökohtaiseksi proteiinin määräks 3x70=210 g, rasvaa 1x70=70 g ja hiilareita sen mitä tuli sivutuotteena protskuissa ja noista kaurahiutaleista eli reilu 100. Kaloreita tuli siis noin 2 000.

Joskus muistan lukeneeni yhden arviointitavan dieettikaloreille eli paino paunoina x 10. Tämä tekee siis itselleni 200 x 10 = 2 000. Näin teoriassa siis tähän lisäämällä salitreeniä pitäs alkaa kalorivajetta syntymään. Toki tiedän, että nämä arviot on arvioita eikä missään nimessä tarkkoja. Tarkoitus siis lähteä kokeilemaan.

Tätä ruokavaliota en ole kuitenkaan vielä päivääkään noudattanut, kuulisin mielelläni jo tässä vaiheessa, mitä säätämistä siinä olisi.

Voisin toki monipuolistaa settiä esimerkiksi vaihtamalla yhden aterian tonnikalamunakkaaseen yms, mutta nyt pidin erilaiset ruoka-aineet vähissä numeroiden pyörittelyn helpottamiseksi.

TREENIPÄIVÄ:

P HH R KCAL

1. Rahka 250 g 24,5 10,3 0,5 142,5
Kaurahiutaleet 1 dl 5,6 22 3,2 140
Maito 2 dl 6,6 9,8 0 66

2. Jauheliha 200 g 38 0 20 332
Rehut
vesi

3. Rahka 250 g 24,5 10,3 0,5 142,5
Maito 2 dl 6,6 9,8 0 66

4. Hera 1,5 dl 42 2,9 4,5 228
Malto 0,5 dl 0 23,5 0 95
Gluta

5. Jauheliha 200 g 38 0 20 332
Rehut
Vesi

6. Rahka 250 g 24,5 10,3 0,5 142,5
Maito 2 dl 6,6 9,8 0 66
Oliiviöljy 22,5 g 0 0 22,5 198,9

YHTEENSÄ 216,9 108,7 71,7 1951,4

edit. Vetipä helkkari numerot sumppuun..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom