Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt minäkin koitan ensimmäistä kertaa dietaamista, vaikka viime keväänä oli tarkoitus, mutta se sitten jäi.

Eli aloitus mitat 80kg/185cm. Tarkoitus olisi päästä 70kg tienoille. :rolleyes:

Eilinen ruokavalio oli
Aamupala: 1dl puuroa, ruisleipä päällä siivu juustoa, kahvi ja maitorahka 250g

Välipala: Banaani ja maitorahka 250g

Lounas: lihakeittoa ja ruisleipä

iltapala: jauhelihaa 100g, raejuustoa 100g ja maitorahka.

Miltä ruokavalio näyttää? Onko liikaa kaloreita vai liian vähän. Tuleeko proteiinejä tarpeeksi?

Treenit: käyn salilla 4x viikossa 2 jakoisella ohjelmalla. Välipäivinä lenkillä. Yksi lepopäivä viikkoon. Miltä kuullostaa?

Joo kaloreita näyttää tulevan vaan 1528 kcal Joista Proteiinia 195g, Hiilareita: 145g ja rasvaa 23g.

Mitä kannataisi lisätä/ muuttaa ruokavaliossa.

Ainniin käytän vielä treenin jälkeen palautusjuomaa 65g
Haluasin säilyttää mahdollisimman paljon lihaa mitä on kerännyt, eli proteiinia vissiin kannattaa lisätä paljon?

Joo kaloreita näyttää tulevan vaan 1528 kcal Joista Proteiinia 195g, Hiilareita: 145g ja rasvaa 23g.

Mitä kannataisi lisätä/ muuttaa ruokavaliossa.

Ainniin käytän vielä treenin jälkeen palautusjuomaa 65g
Haluasin säilyttää mahdollisimman paljon lihaa mitä on kerännyt, eli proteiinia vissiin kannattaa lisätä paljon?

Ei tuohon proteiinia enää tarvita, vaan rasvaa ja kasviksia. Kalorimääriin en ota kantaa, sinä sen parhaiten tiedät/löydät paljonko pitää syödä. Onko palkkari siis mukana noissa laskemissasi kaloreissa jo? Vai tuleeko sen ravinteet vielä tuohon päälle?

Tänään alkoi siis meikäläisen ensimmäiset sulattelutalkoot. Tämä dietti mitä itse käytän on tehty alunperin kokeneemmalle treenaajalle jota olen sitten muokannut vähäsen. Onko teidän silmään kaikki suht kunnossa vai mättääkö joku pahasti?

Ikä: 20
Treenivuosia: 2
181cm
91kg aamukusen jälkeen (narukäsivitsit pois, ok?:D)

Suluissa ilmoitetut makrot ovat grammoissa.

RUOKA:

Puurohiutaleet 60g=2dl
Mehukeitto 1,5dl
Raejuusto 100g
Kylmäp. oliiviöljy 10g
YHT. 434kcal (26,4p - 50,6hh - 14r)

Omena
YHT. 51kcal (0,5p - 11hh - 0,5r)

Täysjyväriisi 60g(kuiva)
Broileri 150g
Keitettyjä vihanneksia/vihanneksia
Kylmäp. oliiviöljy 20g
YHT. 601kcal (37,8p - 49,2hh - 24,7r)

Pähkinöitä 4rkl
Kalkkuna- tai kinkkuleikettä 6 siivua
Heraproteiinijauho 1dl=30g
Banaani
YHT. 302,5 kcal (48p - 23hh - 33,5r)

Broileri/jauheliha 200g
Kylmäp. oliiviöljy 20g
Iso satsi vihanneksia
YHT. 500kcal (46p - 12g - 25r)

Maitorahka 250g
Ananasmurskapurkki 200g
Kananmunanvalk. 2kpl
omena/appelsiini
Kylmäp. oliiviöljy 10g
YHT. 393,5kcal (36p - 36hh - 11r)

Määrät/1 vuorokausi:

2815kcal

220,7 p (41%)
213 hh (39%)
108,7 r (20%)

Lisäksi myös kalanmaksaöljytabletteja 3kpl/päivä ja aamulla monivitamiinivalmiste.

Näillä olisi tarkoitus lähteä liikkelle ja katsoa et miten vaaka reagoi. Mitä mieltä?

Huhhuh.. Jännä kun ei ole nälkä vaikka syön vain n. 1300-1400kcal päivässä. Melkeimpä väkisin pitää syödä päivän isoin ateria (100g tummaa makaronia&150g jauhelihaa)..

Nyt vuosi kuntosalia takana ja mitat 184/90 ja nyt tavotteena painon pudotus eli jonkin näköstä kiinteämpää kuntoa ollaan hakemassa niin mites tällänen syöminen onko liikaa safkaa? Tiedän että ei oo noi määrät niin tarkasti mutta jotain arviota. 3 punttireeniä + 3 aerobista reeniä viikkoon.

Aamupala: 2 Ruisleipää, 3 paistettua kananmunaa
Lounas: Puoli lautasellista salaattia,puoli lautasellista peruna lohi laatikkoa,lasi maitoa
Välipala: Tonnikalapurkkivedessä sekoitettuna salaattiin, kevyt salaatin kastike lasi vettä
Treenin jälkeen: Desi UFS whey+ 1/2 desiä maltoa, treenin aikana noin 0,5 litraa vettä
Päivällinen:Puolet lautasellista salaattia,nyrkin kokoinne annos lohta,nyrkin kokoinen annos perunamuusia,lasi maitoa
Välipala:Tonnikalapurkki vedessä,kurkkua,salaatinlehtiä,kevyt salaatinkastike,lasi vettä
Iltapala:~300g maitorahkaa sekoitettuna kotitekoiseen marjamehuun, lasi vettä
+2 omega 3 & multivita kapselia

Nyt oon kuukauden ollut dieetillä ja paino on tippunut tossa ajassa 6kg. 101kg -----> 95kg. Mitä oon mittaillut itteäni, niin ei oo lihakset pienentynyt milliäkään, mut mahasta on sitten lähtenytkin senttejä. Hyvin menee ainakin toistaseksi:dance2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huhhuh.. Jännä kun ei ole nälkä vaikka syön vain n. 1300-1400kcal päivässä. Melkeimpä väkisin pitää syödä päivän isoin ateria (100g tummaa makaronia&150g jauhelihaa)..

Sama juttu. 2000kcal "puhdasta" safkaa on mulle kuin urheilua. Oon syönyt vaan n.800kcal päivässä ja loput n. 1300 kcal tulee sitten herasta, maidosta ja oliiviöljystä.

mulla on hieman erilainen ongelma dieettiin liittyen..olen nyt puolisen vuotta käynyt salilla 2-3kertaa viikkoon, tänä aikana en ole liiemmin dieetannut/kerännyt massaa, lihasta on tullut hieman, muttei tosiaan paljoa.
eli kesä tulossa kovaa vauhtia ja haluaisin kuitenkin näitä olemassaolevia rasvoja pois lihasten päältä. Ongelma: olen vartalomallilta hoikka päärynä, yläkroppa siis todella hoikka, ja aiempien laihdutuskokemusten perusteella läski palaa ensimmäisenä yläkropastani. pelkäänkin, että jos alan diettaamaan, yläkropasta tulee vieläkin enemmän epäsuhta ja alakroppaan nähden ja että yläkropasta lähtee ne vähäisetkin lihakset läskin ohella.

olen lukenut täällä keskustelua paljon, mutta olen silti tosi hukassa. lähdenkö vain maltillisella päivävajeella (-200-400kcal) liikkeelle ja jatkan 2-3 kertaa viikossa kovatempoista saleilua (keskittyen enempi ylävartalon lihasten säilyttämiseen?), jotta lihashävikki olis mahd. minimaalinen? lisäksi harrastan joukkuepeliä eli aerobista liikuntaa on viikossa väh. 3x1h. ruokapuoli mielestäni varsin kondiksessa.

'massakautta' ylävartalolleni en enää näin lähellä kesää haluaisi pitää, koska sitten pudottelulle tulee jo kiire..ja toivottavasti joku ymmärsi selityksestäni jotakin ja osaisi mahd. neuvoa :)

Suurin paheeni on aina ollut ja on tälläkin hetkellä: Karkit ja limu, menee viikossa (lähes päivittäin tulee herkuteltua) vähintää 3 suklaalevyä ja 2 karkkipussia ja 2-4 l mitäkin limpparia. Nyt tarvitsisin oikeasti jotain terveellisempää tilalle, joten ehdotuksia tulemaan! Aloitin viime viikolla salilla käynnin, ja uimistakin tulee harrastettua pariin kertaan viikossa ja mitä pidemmälle mennään kevääseen varmasti lenkitkin tulevat remmiin mukaan.

Noin 30 (110 -> ~85) kiloa pois, kilo kilolta. Viikossa kilo, kuukaudessa 3-4, tekee puolessa vuodessa jopa n. 20 kiloa, vaikka viimeisten kilojen pois laihdutus tulee olemaan todella suuri taistelu dieetin avulla.

Syöminen on ihan ok paitsi aamupalaa täytyisi parantaa ja jättää pikaruoka mättöjä pois (huijauspäivä jääköön) Myös salin jälkeen tulee syötyä makaroonia+tonnikalaa+raejuustoa.

DeeSnider: Jätät ne herkut pois kokonaan, piste. Se vaatii alkuun hiukan itsekuria ja tottumista nälän tunteeseen, mutta parin ekan viikon jälkeen helpottaa. Päätä etukäteen joka päivä mitä syöt, ja noudatat sitä kurinalaisesti. Ainakin itselläni on ollut paljon helpompaa välttää kiusauksia kun ei poikkea etukäteen laatimastaan ruokavaliosta grammaakaan. Jos töissä joku tarjoaa pullaa, niin et ota. Simple as that =)

Juokseminen on fläsän pudottamisen A & O. Olet vasta aloittanut salitreenin, joten lihasten lähtemisestä ei ole pelkoa ;) 4-5 lenkkiä viikkoon, turhat hiilarit pois ja mässyt sekä alkoholi pannaan, niin saat 10-15kg kesään mennessä pois.

Tee itsellesi eväät valmiiksi niin tulee nuo pikaruoat jätettyä pois helpommin. JA JUO VETTÄ!

Laihduttamiseen ei ole oikoteitä. Kun on enemmän ylimääräistä niin läski lähtee ekoina kuukausina vauhdilla. Se motivoi vielä lisää.

Millasia perus ruokia kannattaa laihiksella välttää? Tiedän, että kaikki karkit ja pullat ja sellaset ei kelpaa, mutta entäs sitten niinku peruna, riisi, makaroni, maito?

Ois kysymys yhestä samalla luokalla olevasta henkilöstä, eli tämä kaveri on ylipainoinen(noin 180cm pitkä ja painoa 115-125kg), mutta ihmettelen sitä että miksi hän ei syö koulussa juurikaan mitään, siis syö ihan v*tun vähän verrattuna vaikka meikäläiseen ku syö ruokaa niin p*********i. Ihmettelen vain kun tuommosen kaverin peruskulutuskin pitäs olla jossain 2500kcal tietämillä tosin liikuntaa ei harrasta eikä tee mitään. Mättääköhän se sitten kotona kaikkee paskaa naamariin ku normaaliruoka ei kelpaa?

Olen 15v 183cm/110kg :down: eli olen pahasti ylipainoinen ja nyt olen päättänyt alkaa laihduttamaan ja sain eilen täkäläisen kuntosalin omistajalta vähän ohjeita hän neuvoi että pitää juosta matolla 20-30min joka kerta kun käy salilla ja sen olen tehnytkin. Ja sitten hän myös sanoi että pitää vetää kunnon salitreenit jotta lihakset eivät täysin kutistu . Ja sain myös jonkinnäköisen ruokavalion ja ajattelin nyt tänne laittaa sen ja kysyä että mitä muutettavaa tossa olisi jotta saisi rasvaa poltettua mahdollisimman nopeasti.

aamupala:
Möllerin Tupla
Berocca poretabletti
Kaurapuuroa rasvattomaan maitoon ja raejuustoa päälle.

kouluruoka
Mitä koulussa nyt sattuu olemaan.

välipala kello 15.45
Ruisleipää , kalkkunaleikettä , keiju laktoositon kasvisrasvalevite 70% , maitorahkaa , raejuustoa , vesi

salitreeni kello 16.30 - 18.30
Palautusjuoma , vesi

päivällinen
Mitä äiti nyt sattuu tekemään.
Yleensä makaronia , riisiä ja kalaa , kanaa tai jauhelihaa

iltapala
Omena

Tuossa tulee päivässä noin 1643 kaloria joista 35% on proteiinia , 44% on hiilihydraatteja ja 21% rasvaa.

Eli pitäskö tuota muuttaa paljon vai olla muuttamatta ollenkaan ?

Olen 15v 183cm/110kg :down: eli olen pahasti ylipainoinen ja nyt olen päättänyt alkaa laihduttamaan ja sain eilen täkäläisen kuntosalin omistajalta vähän ohjeita hän neuvoi että pitää juosta matolla 20-30min joka kerta kun käy salilla ja sen olen tehnytkin. Ja sitten hän myös sanoi että pitää vetää kunnon salitreenit jotta lihakset eivät täysin kutistu . Ja sain myös jonkinnäköisen ruokavalion ja ajattelin nyt tänne laittaa sen ja kysyä että mitä muutettavaa tossa olisi jotta saisi rasvaa poltettua mahdollisimman nopeasti.

Muuhun en kommentoi kuin boldattuun tekstiin. Jos olet vasta aloittanut kuntoilun niin todellakin suostuttelen, että vähennät juoksemista. Tottumattomalle ja ylipainoiselle henkilölle juoksu huonolla alustalla, jonka luulen juoksumaton olevan ja huonoilla kengillä(?) voi aiheuttaa aikapahaa tuhoa. Kuten marssimurtumia. Esilämmöt toki kannattaa ottaa ennen treeniä mutta onko siellä esim. soutulaitetta tai vastaavaa, jossa ei tulisi tärähdyksiä?

Näin pari sinun kokoista tyyppiä inttiaikoina ja kun he alkoivat tottumattomina marssimaan, ni pienkos heillä oli murtumat jaloissa. Emmekä olleet vie kertaakaan juosseet ><

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom