Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun lihas ei kasva kuitenkaan dietillä niin eikö kannattaisi minimoida välipäivät salilta että lihakset saisivat mahdollisimman paljon rasitusta säilyäkseen?
Joku viisas voisi puoltaa tätä teoriaani niin voin perustella itselleni vähäisten välipäivien pidon :)

Eipä tuo nyt hirveän fiksulta kuulosta :) Jos treenaa liikaa, se johtaa ylirasitustilaan ja sitä kautta loukkaantumisiin. Ja loukkaantuneena taas ei ainakaan treenata yhtään.

Mutta ainahan sitä voi treenata vähän kerrallaan joka päivä :)

Ajattelin nyt täällä kysyä tällaista HIIT kysymystä. Eli en oikeastaan ole laihdutuksen tarpeessa, vaan haluaisin tässä puntin ohella (3-4krt viikossa 2-jakoisella tai 1-jakoisella) tehdä tuota HIIT:iä jotta saan vatsan päältä vähän rasvaa pois. Miten saisin sisällettyä sen tuohon viikkoon? eli jos käyn MA/TI /TO/PE salilla, niin onko tuo Keskiviikko sopiva päivä ja sen lisäksi vaikka lauantai? Mietin vain tuota ylikunnon tulemisen riskiä.

Jos haluat intervallitreeniä tehdä salin lisäksi niin suosittelen varaamaan sille ihan oman päivän viikosta. Eli ei todellakaan samalle päivälle kuin salitreeni. Ja yksi lepopäivä viikkoon, jolloin ei lähdetä lenkille tai salille.

Juu, juuri tuota keskiviikon lepopäivää mietin, jos nyt aluksi pitäisi tuon 2 lepopäivää viikossa ja sitten lisäisi vielä yhden päivän intervallia. Tavoitehan on yrittää säilyttää lihasmassa ja ehkä saada painoakin. Pitää kyllä lisätä tuota ravinne puolta entisestään sitten.

Minkäsmoisia toistomääriä on hyvä vetää dieetillä? Massakaudella olen treenannut 2-jakosella 10-12 toistoilla. Nyt jo dieetin ekana päivänä tuntui loppuvan puhti kesken. Pitäisikö treenata pienemmillä toistoilla vai ladata vähemmän rautaa tankoon? kalorikulutus on about-500.

Kireyttä kaivataan

Tässä ollaan samassa jamassa kun Chaab että miten sen läskinhävittämisen kanssa pitäis tehdä, että ruetakko dieetille vai treenatakko plussilla med aerobinen? Toi kaloreiden syklitys kuulostaa näin päällepäin ihan fiksulta ja mukavemmalta kun dieetti, ainut vaan että toimiiko se miten? kun toki haluis vähä lihasta kesäks mutta myös tän vararavinnon pois.ja saako sillä systeemillä ollenkaan lihasta jos 2 vk on plussilla ja sit taas 2 miinuksilla?yks systeemi on pyörinyt myös mielessä että tekis sillee eettä reenaa plussilla ja sit tekee HIIT:tiä sen 3 kertaa viikossa, niinkin luulisin rasvan palavan. tosiaan kesään mennessä pitäs vähä tiukempaan kuntoon päästä eli miten ois järkevää tehdä? :)

Mitähän te muut tekisitte minun tilanteessa kun tarkotus on kiristellä paikat kesään mennessä, eli pidänkö kunnon dieetin sinne asti vai reenaanko plussakaloreilla + aerobinen 3xviikossa. 180 pitkä olen ja paino 95kg mahaan kertyny vähän vararavintoo ja toki muualle..sit sais ehkä vähä lihastakin kesäksi lisättyä jos ei ihan dieetille rupeis mutta ongelma on se kun en tiedä laihtuuko pelkällä aerobisella jos on +kaloreilla.en ole ennen laihduttamiseen kovin paljoa perehtynyt joten nyt tartteis kokeneemman neuvoo.Tänks etukäteen :)

Pelkkä aerobinen ei laihduta yhtään mitään. Kaloreiden pitää nimenomaan olla miinuksella. Itse asiassa laihtuminen on mahdollista jopa täysin ilman aerobista, kunhan tosiaan vain syödään vähemmän kuin kulutetaan.

entäs toi kaloreiden syklitys?että onkos se järkevä menetelmä jos ei meinaa hirveetä rääkki dieettiä pitää mutta haluu silti paikat kireemmäks? korjailin tota viestiä kun vaivauduin vähä lueskelemaan noita ylempiä juttuja

Pelkkä aerobinen ei laihduta yhtään mitään. Kaloreiden pitää nimenomaan olla miinuksella. Itse asiassa laihtuminen on mahdollista jopa täysin ilman aerobista, kunhan tosiaan vain syödään vähemmän kuin kulutetaan.

Miten niin ei laihduta yhtään? Tottakai laihduttaa koska se kuluttaa energiaa.. Tietty jos vedät 50min lenkin ja perään perhepizzan ja huuhdot sen 1.5L colalla, mutta pls. Syö säännöllisesti ja käy lenkeillä, kyllä se rasva palaa. Kova jätkä oot jos pelkällä safkaamisella saat 6packin näkymään ilman yhtään aerobista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Jaah en huomannu et quotesit toiselle tost, np. nvm.

Miten niin ei laihduta yhtään? Tottakai laihduttaa koska se kuluttaa energiaa.. Tietty jos vedät 50min lenkin ja perään perhepizzan ja huuhdot sen 1.5L colalla, mutta pls. Syö säännöllisesti ja käy lenkeillä, kyllä se rasva palaa. Kova jätkä oot jos pelkällä safkaamisella saat 6packin näkymään ilman yhtään aerobista.

Ihminen laihtuu kun se syö vähemmän kuin kuluttaa. Ei tällä ole mitään tekemistä aerobisen liikunnan kanssa. Itse olen aina vetänyt joka ikisen dieettini ilman yhtään aerobista. Tosin joo, en ole pudottanut rasvoja kovin alas, mutta kuitenkin. Kevin Levrone on myös kertonut, ettei hän harrasta dieetillä muuta liikuntaa kuntosalin ohella. Ja mies tosiaan on kohtuu rasvattomaankin kuntoon päässyt:

kevin_levrone.jpg

^
Juu ja hän on myös vetänyt aerobista diettailun yhteydessä, http://www.youtube.com/watch?v=9i5MF3bU8mU /\ http://www.youtube.com/watch?v=tIyW2qkL7fA.

Ja olen kyllä samaa mieltä että laihduttaa pystyy helposti ilman liikuntaa, mutta se että saa rasvat alle 10% ilman liikuntaa on kyllä aika utopistista.

En yhtään epäile etteikö saisi.. Energiatasapaino sen kuitenkin määrittää. Ja plussakaloreilla ei laihdu vaikka miten paljon aerobista nylkyttäisi.

No tästä nyt voi varmaan alkaa vääntämään vaikka kuinka paljon vain, mutta antaa olla. Ja vaikka jollain asteella pystyisikin, niin miksi ei nopeuttaisi prosessia aerobisella? Tuskin noi fitnessheput huvikseen lähtee sinne lenkille aamuisin..

No tästä nyt voi varmaan alkaa vääntämään vaikka kuinka paljon vain, mutta antaa olla. Ja vaikka jollain asteella pystyisikin, niin miksi ei nopeuttaisi prosessia aerobisella? Tuskin noi fitnessheput huvikseen lähtee sinne lenkille aamuisin..

En väittänyt etteikö siitä apua ole, totta kai siitä on. Korjasin vain väärät käsitykset joita edellä esiintyi. Ei ole tarvetta vääntää, koska asia on päivänselvä.:)

Mikäs siinä mahtaa olla kun paino ei laske ollenkaan vaikka teen 3 salitreeniä viikossa ja 3 noin tunnin kestävää aika rankkaa aerobista treeniä. Mitään herkkuja kuten karkkeja sipsejä jne en syö. Ja luulen että kalorit olis miinuksen puollela koska aamupalan lisäksi (ruisleipää,keittokinkkua,puuroa) syön kunnon kotiruokaa kahdesti päivässä ( ihan normikokoisia annoksia salaattia,pari perunaa,kastiketta) pari välipalaa jotka koostuvat tonnikalasta ja raejuustosta ja iltapalana rahkaa. Mitat 182/90

Mikäs siinä mahtaa olla kun paino ei laske ollenkaan vaikka teen 3 salitreeniä viikossa ja 3 noin tunnin kestävää aika rankkaa aerobista treeniä. Mitään herkkuja kuten karkkeja sipsejä jne en syö. Ja luulen että kalorit olis miinuksen puollela koska aamupalan lisäksi (ruisleipää,keittokinkkua,puuroa) syön kunnon kotiruokaa kahdesti päivässä ( ihan normikokoisia annoksia salaattia,pari perunaa,kastiketta) pari välipalaa jotka koostuvat tonnikalasta ja raejuustosta ja iltapalana rahkaa. Mitat 182/90

Kirjaa vaikka ylös parin päivän syömiset ja laske paljonko tulee kaloreita. Jos rankka aerobinen meinaa kohdallasi yli 160+ sykettä niin itse vaihtaisin vähän rennompaan, tyyliin sykkeet 120-140 niin ei mene sitten anaerobiseksi. Kulutuksesi on about ~2400kcal päivässä.

Tarkoitus olisi saada pari-kolme kiloa ylimääräistä rasvaa pois. Pituus on 171, aamupaino kusellakäynnin jälkeen pikkasen 70kg päälle, eli ylimääräistä ei ole paljoa. En meinannut tosiaankaan mitään pitkää dieettiä. Ajattelin, että tekisin ikään kuin ruokavalion rungon aamupalasta, välipalasta ja iltapalasta tähän tapaan:

klo 7-8 250g maitorahkaa, 1dl kaurahiutaleita, 4dl maitoa

klo 14-15 250g raejuustoa, 230g ananaspaloja omassa liemessä, 4dl maitoa

klo 22-23 250g maitorahkaa, 4dl maitoa

Lisäksi noihin väleihin tulisi kouluruoka (mitä nyt milloinkin sattuu olemaan tarjolla, kasvissosekeitosta makaronilaatikkoihin yms) klo 11-12 sekä päivällinen (esim. makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta) klo 17-18. Salipäivinä lisäksi palkkari joskus klo 18-19.

Ideana tässä nyt vaan oli se, että onko se ruokavalion runko järkevä tehdä noin? Jo pelkästään noista mainitsemistani ruuista saan proteiinia reilu 130g, mikä on jo melkein 2g/painokilo. Energiaa noista toki tulee vain reilu 1000kcal, mutta päivällisestä ja kouluruuasta energiaa ja proteiinia tietysti tulee reilusti lisää. Kouluruuan määrää pienentäisin, korvaisin osan ruuasta salaatilla ja leivän jättäisin koulussa syömättä. Maitoa menee koulussa 4dl. Päivällisen kokoa pienentäisin nykyisestä, leivät jättäisin pois, maitoa menisi 4-6dl. Kokonaisenergiamäärän pitäisin ehkä jossain vähän päälle 2000kcal? Puuttuuko noista ruuista jotain olennaista? Vitamiineja ainakin tulee varsin vähän, puuttuuko muuta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom