Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Phayleur, suosittelisin ainakin pistämään ruokailut uusiksi. Aamusella vaikkapa kaurapuuroa ja kylkeen jotain proteiinia sisältää, vaikkapa rahkaa tai raejuustoa jos uppoo millään. Lounaalla sitten ota hitusen enemmän sitä lihaa ja vähemmän muita lisukkeita, paitsi salaattia ja vihanneksia (vihanneksia kannattaa muutenkin suosia paljon, jos vaan maistuu) reilusti. Välilpalalta heivaa murot kuuseen, ja tilalle vaikka muutama kananmuna/purkki tonnikalaa/rahkaa + sit se ruisleipä jos on välttämätöntä. Iltapalaksi sitten samaa kuin välipalaksi.

Joku viisaampi voi neuvoa sitten varmaan enemmänkin.

Nyt kun tarkemmin vertailin neuvojas mun nykyseen ruokailuun niin kyllähän sieltä tosiaan korjattavaa löytyy, nimenomaan oon siirtyny syömään terveellisempää kamaa ja pienempinä annoksina, mut en niinkään aina ajatellu mitä syön mihinkin aikaan päivästä, kiitoksia tästä! Pittääpä alkaa kantamaan kaupasta tunaa, menee hyvin ruisleivän välissä eikä ala ihan heti maistumaan pahvilta.

Entäs sitten hetelmät, ne mandariinit ja banaanit? Kannattaako enää illasta niitä ottaa, esim. reenien jälkeen?

Tuohon on mahdoton vastata, riippuu ihan siitä mitä se on ja paljonko sitä ottaa.
Oletan ettet meinannut 500kcal/100g.

Hei, jotain rajaa tähänkin jooko? Meinasin, että jos syö kunnolla, eli esim. lasi maitoa ja lautasellinen ruokaa, salaattia jne.. ? Mitä vähän googlailin niin n. 500kcal sain keskim. arvioksi mitä n. 15v poika saa kouluruoasta päivässä, joten tota voi varmaan pitää jonkun näkösenä keskiarvona.. Kattoo miten paino reagoi.

kerros nyt ihmeessä hiukan tarkemmin? mitä sit pitäis nauttia aamupalaks ( ja tuota kaurapuuroa ei kyllä saa alas ilman sitä hillosilmää) hyvää rasvaa ja protskui illalla?? ...käsittäny kyllä just toisin päin ainakin monista pakkiksen kirjoituksista ettei ainakaan mitään runsas proteiinista olis kauheen hyvä illal vetää, kuntosaliohjelma ei vielä ainakaan tuu onnistumaan siitä yksinkertaisesta syystä ettei työajan jälkeen auki olevia saleja oo juurikaan löytyny...

Hyvä aamupala dieetillä on esim desi kaurahiutaleita, ehrman rahkapurkki ja kourallinen jotain marjoja tai kaupan hedelmiä, jos ei metsän antimia ole. Sekaan voi heittää vielä lorauksen maitoa ohentamaan koostumusta ja eikun vatkaimella sekaisin. Menee helposti alas ja tulee hyvin ravinteita.
Hyvää rasvaa tosiaan illalla ja myös aamupalan jälkeisillä aterioilla. Osta vaikka tonnikalapaloja vedessä, purista vedet pois ja lisää hiukan kylmäpuristettua, taikka tavallista rypsiöljyä. Vaihtoehtoisesti hieman maapähkinöitä(vajaa kourallinen)
Ja tosiaan sitä proteiinia nimenomaan myös illalla. Vältä hiilareita yötä vasten ja muutenkin, jos niille ei ole tarvetta. Itse olen ottanut vain aamulla, sekä ennen ja jälkeen treenien. Muuten pysytelly vähäisillä hiilareilla.

neitoo];2758846 sanoi:
....

Kcal 1543
p 172g 45%
hh 41g 11%
r 77g 44%

Vettä tietysti päivän aikaan useempi litra, päivän aikana tulee lisäksi muutama kuppi kahvia ja vihreää teetä. Lisäksi kasviksia mukaan jos nälkä tuntuu vaivaavan.

Miltäs tällänen näyttäis? korjausehdotuksia?

positiivistakin palautetta otetaan vastaan jos ei mitään korjausehdotuksii ole:rolleyes:

Aamupala klo 8:00, 1dl kaurahiutaleita veteen keitettynä, 140-150g raejuusto, 0.5dl mustikoita
Lounas klo ~12:10, 130g porsaankyljys, 1 peruna, lanttua+porkkanaa+sipulia
Välipala klo 15:45, 250g maitorahka, 1.5-2rkl seesaminsiemeniä, 2 (isoa) porkkanaa
Ruoka, klo 17:40, kanasuikaleita 200g (+loraus jotain chilisoossia), tummaa riisiä ~50g, salaattia (kurkku,tomaatti,lehtisalaatti,muutama oliivi,loraus oliiviöljyä)
Palkkari, 21:10, 50g mass whey
Iltapala ~22:30, 3 keitettyä kananmunaa
--Kaloreita ~2100 kcal, p 260/hh 105g/rasva 63g

Näyttääkö hyvältä vai meenkö ihan metsään? Kalorilaskuri.fi antaa tämän päivän kulutukseks 2600kcal, kevyttä kävelyä päivällä töissä, puntilla kova kyykkysarja, pystypunnerrusta, soutua ja leukoja.

neitoo];2759881 sanoi:
positiivistakin palautetta otetaan vastaan jos ei mitään korjausehdotuksii ole:rolleyes:

Enpä jaksa alkuperäistä viestiä kaivaa esiin, mutta jos tolla on tarkotus painoa tiputtaa, niin mä ainakin vähentäisin proteiinia jonkun verran ja laittaisin lisää rasvaa.

Voi olla, ettei pakki tosta roheiinimäärästä hirveästi tykkää.

eikös proteiinia ollu hyvä olla n. 2,5-3g/kg, ainaki jos VHH linjalla mennään.. vai oonko ymmärtäny ihan väärin? tietysti tästäkin varmaan monia mielipiteitä :)

neitoo];2760860 sanoi:
eikös proteiinia ollu hyvä olla n. 2,5-3g/kg, ainaki jos VHH linjalla mennään.. vai oonko ymmärtäny ihan väärin? tietysti tästäkin varmaan monia mielipiteitä :)

Mä luulen, että tollanen about 2g/rasvaton painokilo on aika sopiva määrä. Rasvaahan ei tartte ylläpitää.

Periaattessa ja yksinkertaistaenhan VHH:lla korvataan ne hiilarit rasvalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jatkan tyhmien kysymysteni sarjaa kysymällä että voiko purkka olla haitallista painoa pudotellessa jos sitä syö about 8-15 palaa päivässä ?
Itsellä on kauhea purkka-addiktio ja yleensä jauhan sitä tuon verran päivässä.. Tällä dieetillä olen kuitenkin laskenut kaloreiden saannin n. 50kcal vielä siitä kalomäärästä mikä tulee normi ruuasta niin alle. eli nyt kun syön 1900kcal päivässä niin olen suurinpiirtein syönyt sen 1850kcal plus ne purkat. mutta onko tällä nyt todellisuudessa paskan vertaa merkitystä ? vai taasko ihan turhaa stressiä tässä vaan itselleni kynäilen ?

Tosi vaikea arvio noin tarkalleen mitään määriä, mutta jos ajatellaan että pudotat 0.5kg viikossa ( ei pala liikaa lihasta siinä mukana ) niin siitä voit sitten laskeskella paljonko siinä menee suurinpiirtein aikaa. Mut tietenkään ei voi mitään tarkkoja päiviä sanoa että just sillon on sen ja sen verran rasvaa lähtenyt ku se riippuu niin monesta tekijästä..

Mä luulen, että tollanen about 2g/rasvaton painokilo on aika sopiva määrä. Rasvaahan ei tartte ylläpitää.

Periaattessa ja yksinkertaistaenhan VHH:lla korvataan ne hiilarit rasvalla.

Huomasin tosiaan nyt kun aloin enemmän selaa keto-aiheisia sivuja et liika proteiini varsinki alussa saattaa estää rasvan palamista.. Mut toisaalta joku 100g/pvä proteiinia kuulostaa aika vähältä. Ettei vaan vähätki lihat lähtis tolla määrällä?:rolleyes:

Tämmöstä tietoo englanniks luin: ..a protein intake of at least 1,75grams of protein/kilogram lean body mass or a minimum of 150 grams per day are necessary to prevent nitrogen losses during the initial stages of a ketogenic diet.
http://books.google.fi/books?id=JtC...resnum=3&ved=0CBYQ6AEwAg#v=onepage&q=&f=false

Rupeiskohan nyt olemaan kohdillaan eli uusittu ruokavalio:

1.aamupala : purkki raejuustoa/maitorahkaa (funlightilla ja banaani viipaleilla maustettuna) + yleensä omena

2.lounas. yhäkin sitä keveintä linjaa.. eilen oli broilerleike

3.päivällinen 200gr broilerin suikalei ja n 150gr tummaa spagettia + pala ruisleipää

4. iltapala sama kuin aamiainen

Rupeiskohan nyt olemaan kohdillaan eli uusittu ruokavalio:

1.aamupala : purkki raejuustoa/maitorahkaa (funlightilla ja banaani viipaleilla maustettuna) + yleensä omena

2.lounas. yhäkin sitä keveintä linjaa.. eilen oli broilerleike

3.päivällinen 200gr broilerin suikalei ja n 150gr tummaa spagettia + pala ruisleipää

4. iltapala sama kuin aamiainen
Siis kyseessä on 'uusittu ruokavalio'? Miinuskaloridieettinä (ja ylipäätään) tuo on kyllä todella huono. Luitko aloituspostia ollenkaan? :) Tärkeetä olis syödä usein, ehkä jopa useammin kuin plussalla oltaessa. Eli se 5-6x kannattaisi päivässä kyllä syödä, dieetilläkin...

E: Eli lueppa ihan uudestaan ajatuksella ketjun aloitusposti niin todennäköisesti huomaat itsekin, miksi tuolla dieetillä palaisi vaan lihas.

Siis kyseessä on 'uusittu ruokavalio'? Miinuskaloridieettinä (ja ylipäätään) tuo on kyllä todella huono. Luitko aloituspostia ollenkaan? :) Tärkeetä olis syödä usein, ehkä jopa useammin kuin plussalla oltaessa. Eli se 5-6x kannattaisi päivässä kyllä syödä, dieetilläkin...

E: Eli lueppa ihan uudestaan ajatuksella ketjun aloitusposti niin todennäköisesti huomaat itsekin, miksi tuolla dieetillä palaisi vaan lihas.

olispas joskus ees niin onnellinen tilanne et kerkeis välipaloja syödä ja et ne olis terveellisiä vielä... mut tarvinnee lisäillä tonne väliin jotain pientä

Aaaaaaa auttakaa! Sellanen ongelma, ku intis täl hetkel ollu jo puol vuotta nyt täs pieni dieetti menos mut ongelman on ku itsekuri hävii totaallisesti lomil noitte herkkujen suhteen. Intis en perkele oo ostanu yhtää vitun munkkii tai muutakaa paskaa aina perus ruisleipä tonnikala tai muuta ja muutenkin tulee syötyy puhtaasti siellä, mut lomil homma riistäytyy niin käsistä kaikkee mahollist paskaa tulee vedettyy pizzaa, karkkii, kaljaa yms ja tuntuu, että nälkä ei lopu ikin vaikka söis mitä...Tosin kulutus saattaa kyl olla aika kova, ku tulee salilla käytyy se 4-5 krt viikos. No rasvat nyt vähä lähteny ja packi suhthyvin esillä xd, mut vituttaa miten helvetis ain lomil katoo toi itsekuri :D

Voisko joku postata jonkunnäkösen ruokavaliorungon, että voisi itte rakentaa siitä toimivan sitte? Ja jos joku viittis listata vähän sellaisi ruokia, joita laihdutuskuurilla kannattaa syödä, kun oon itte vähän hukassa ja ruokavalio on koostunut lähinnä kanasta ja riisistä... eli jos joku viittii olla nii ystävällinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom