Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
sellainen juttu vielä että oisko kellää neuvoja tuohon oikeen syömiseen ? kalorilaskuriin kävin liittymässä eiköhän siitä jotain hyötyä ole, mutta varmaan eniten tarttis tietää et mikä on "hyvää" ruokaa ja mikä kannattaa jättää pois.

kanaa,kalaa ? ja sitten :D
Kannattais vaikka alottaa lukemalla tän threadin ensimmäinen sivu.

Loistava Threadi. Mutta kuten jokaisella, niin meikäläiselläkin on muista eroavat mittasuhteet yms. joten tarkempaa infoa kaivataan.

Eli kyseessä on 25v. mies 183cm/145kg Eli järkyttävän ylipainoinen.

Nyt on kohta kolmen viikon Nutrifast-kuuri takana ja aika siirtyä syömään oikeaa ruokaa. Nutrifastin aikana päivittäin kertyi n.570 kcal mikä on äärettömän vähän kun ottaa huomioon että harrastan liikuntaa 5 kertaa viikossa(30 - 45 min kuntopyörällä kovassa sykkeessä + kuntosalitreeni) Paino on kyllä tippunut mutta veikkaampa että kysessä on vain nesteet yms.

kaupasta tuli ostettua tänään:

Maitorahkaa 1prk 250g (100g kohden: 65 kcal, proteiini 11g, hiilari 4,2 g ,rasvaa 0,3g)
Tonnikalaa Chilissä 1prk 185g ( 100g kohden: Energia 220 kcal, proteiinia 14g, hiilari 5g, rasvaa 16g)
Ananasmurskaa 1prk 145g ( 100g kohden: Energia 69 proteiini 0,4g , hiilari 15,5 g , rasva 0,1g
Raejuustoa 1prk 200g (100g kohden: Energia 90 kcal,proteiinia 16g ,hiilari 2,5g, rasvaa 2,0g , suolapitoisuus 0,7%)

Miljoonaan Yenin kysymys onkin sitten että onko kyseisessä määrässä tarpeeksi, että ei vain säästöliekki syttyisi ja mitään tuloksia ei pääsisi syntymään. Kolmen viikon nutrauksen takia matsalaukku huutaa hoosiannaa jo puolikkaasta tonnikala ja raejuusto satsista...

Kiitos.

kaupasta tuli ostettua tänään:

Maitorahkaa 1prk 250g (100g kohden: 65 kcal, proteiini 11g, hiilari 4,2 g ,rasvaa 0,3g)
Tonnikalaa Chilissä 1prk 185g ( 100g kohden: Energia 220 kcal, proteiinia 14g, hiilari 5g, rasvaa 16g)
Ananasmurskaa 1prk 145g ( 100g kohden: Energia 69 proteiini 0,4g , hiilari 15,5 g , rasva 0,1g
Raejuustoa 1prk 200g (100g kohden: Energia 90 kcal,proteiinia 16g ,hiilari 2,5g, rasvaa 2,0g , suolapitoisuus 0,7%)

Miljoonaan Yenin kysymys onkin sitten että onko kyseisessä määrässä tarpeeksi, että ei vain säästöliekki syttyisi ja mitään tuloksia ei pääsisi syntymään. Kolmen viikon nutrauksen takia matsalaukku huutaa hoosiannaa jo puolikkaasta tonnikala ja raejuusto satsista...

Kiitos.

Tapreeksi mihin? jos meinasit tolla satsilla päivittäistä ruokavaliota niin metsään mennään ja pahasti.

Osaisikohan kukaan sanoa mistä johtuu että kun olen ollut nyt viikon dieetillä ja paino on vaan noussut 0.5kg eikä tippunut yhtään ?
Käyn salilla 3x viikkoon ja lisäks suunnilleen 3-4 kertaa jonkilainen aerobinen viikossa. Normikulutus on suunnilleen sen 2700 - 2800kcal ja nyt oon mennyt n. 2200kcal ( P 35% / H 45% / R 20 % ) viikon verran ja paino ei ole tippunut yhtään.
Ja noi kalorit oon siis aika tarkasti laskenu joka päivä, käyttäen tuota www.xlgain.com .. Apua kaivattaisiin..

Voi olla, ettei se sun normikulutus olekaan 2700-2800 kcal. Muistakaa nyt, että joltain nettisivuilta saadut päivittäisen peruskulutuksen määrät on aina suuntaa antavia. Eivät ne ole mitään absoluuttisia totuuksia.

Toisaalta myöskin tuo 0,5kg:n nousu voi johtua vaikka lisääntyneestä nesteen määrästä. Vedä toinen viikko putkeen samoilla kaloreilla ja katso mitä tapahtuu. Jos paino ei lähde laskuun, niin tiputa kaloreita.

Voi olla, ettei se sun normikulutus olekaan 2700-2800 kcal. Muistakaa nyt, että joltain nettisivuilta saadut päivittäisen peruskulutuksen määrät on aina suuntaa antavia. Eivät ne ole mitään absoluuttisia totuuksia.

Toisaalta myöskin tuo 0,5kg:n nousu voi johtua vaikka lisääntyneestä nesteen määrästä. Vedä toinen viikko putkeen samoilla kaloreilla ja katso mitä tapahtuu. Jos paino ei lähde laskuun, niin tiputa kaloreita.

Onhan tuokin toki aivan totta ja sitä olen itsekin miettinyt. Mutta kuitenkin aina olen verranut tuota energiamäärää siihen jos normaalikokoinen nainen tarvitsee päivässä peruskulutukseltaan n. 2000kcal, ja itse kun kuitenkin käyn salilla ja lenkkeilen ja pituutta löytyy kuitenkin se 180cm
niin kun normaalisti olen sen 2800kcal syönyt niin ei ole paino kovin noussut ja välillä on jopa nälkäkin että tuntuu että vielä vois enemmänkin syödä.. Jos sitä vielä toisen viikon katselisi ja miettis sitten. Olen myös jostain kuullut että kova stressi voi estää painon laskua ? Kellään tähän mitään sanottavaa ?

Onhan tuokin toki aivan totta ja sitä olen itsekin miettinyt. Mutta kuitenkin aina olen verranut tuota energiamäärää siihen jos normaalikokoinen nainen tarvitsee päivässä peruskulutukseltaan n. 2000kcal, ja itse kun kuitenkin käyn salilla ja lenkkeilen ja pituutta löytyy kuitenkin se 180cm
niin kun normaalisti olen sen 2800kcal syönyt niin ei ole paino kovin noussut ja välillä on jopa nälkäkin että tuntuu että vielä vois enemmänkin syödä.. Jos sitä vielä toisen viikon katselisi ja miettis sitten. Olen myös jostain kuullut että kova stressi voi estää painon laskua ? Kellään tähän mitään sanottavaa ?

Esimerkki päivän ruokavaliosta ja treenistä?

Aamupala : 100g raejuustoa, 60g kaurahiutaleita, 1 hedelmä
Lounas : perunaa 200g, tofua 150g, pakastevihanneksia, salaattia, 1 pala leipää, 1 lasi maitoa
Palkkari : suhteessa 1:1 heraa ja maltoa
Päivällinen : Tofu 150g, ohrasuurimot 60g, salaattia, 1 leipä
Iltapala : 250g rahkaa, 20g pähkinöitä

Plus sillon tällön juon vielä illalla tai aamulla protskujuoman.

Tuosta ruokailusta tulee suunnilleen se 2200kcal.

Ja liikuntaa siis tuona päivänä oli salitreeni ja plus 40min reipas kävely lenkki, jolla hiki lensi ja keskisykekin oli 143.

Ruokailut mun silmään ihan ok.

Naisilla muuten tuohon painonvaihteluun vaikuttaa myös kuukautiskierto. Sen enempää en asiasta kyllä tiedä, mutta kannattaa ottaa joka tapauksessa huomioon.

onko hyvä vetää laihdutuksen aikana heraa 2g yhteen omaan kiloon eli mä painan 70 kg eli se olis noin 140grammaa heraa onko se liikaa..?? tavoitteena olisi tiputtaa 5-7 kilooo

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kyllä kannata mistään lisäravinteesta suoraan vetää tota 2g/1kg proteiinia. Suurin osa päivän proteiinista pitäisi kuitenkin tulla ihan normaalista ruoasta. Muuten proteiinin määrä pidetään dieetilläkin samana.

Noniin, nyt on tämänkin läskin aika päästä ylimääräisestä jouluna maksimoituneesta ihrasta pois. Tarkoitus olisi aloittaa tulevana maanantaina dieetin alku ja pudotettavaa löytyisi 10 - 15 kg. Alkumitat on 172cm ja 100kg.
Nyt tarvitisisn teidän viisaiden ohjeita, missä saan laskettua oman kulutukseni? Täällä on pyörinyt useita urleja asiaa varten, mutta ota nyt niistä sitten selvää, mikä on todettu parhaaksi ja mitkä laskurit näittä tonneja liikaa.
Ruokavalio ohjeita otetaan myös vastaan, joten nyt sormet syyhyämään niiden osalta. Myöskin liikkumismuotojen ehdotuksia otetaan vastaan, mutta pääasiassa olen päättänyt aloittaa aamulenkit, sekä heittää treeniohjelmaan hieman lisäaerobisia.
Mitenkäs makrot menivät?
Yleistä ohjetta tarvitaan myös nytkun huikea ensimmäinen dieetti on alkamaisillaan.

Ensi viikon keskiviikkona olis tarkoitus alottaa elämäni ensimmäinen dieetti. Aamupaino tällä hetkellä noin 80kgn tietämillä (kreakuuri tosin ollut päällä, lopettelen nyt), pituus 178cm ja rasvaprossa (silmämääräisesti) varmaan jossain 23-25%. Tavoitteena olisi siis päästä 13-16 viikon aikana noin 10-12% rasvoihin, kuulostaako miten realistiselta dieettaamisesta paljon tietämättömälle? Motivaatiota kyllä löytyy.

Minkälainen ohjelma olisi järkevä dieetille? Tarkoituksena olisi käydä näin alkuun 3 kertaa puntilla ja 2 kertaa lenkillä viikossa. Tähän mennessä olen käynyt puntilla vähän vajaa 4kk, joista ensimmäinen kuukausi jollain omakeksimällä paskaohjelmalla ja 3kk starting strengthillä. Aloittaessani en painanut paljoakaan, vähän vajaa 70kg, mutta omasin silti aika suuren rasvaprossan. Nyt on kuitenkin alkanut häiritsemään noi rasvat kehon ympärillä, joten pitäisi niistä päästä eroon ja sitten aloittaa taas vähän maltillisempi lihaksen kasvatus.

Tässä muutamia tämän hetken tuloksia: Mave 1x5x117.5kg, kyykky 3x5x102,5kg, penkki 3x5x60kg / 3x5x27.5kg kp (yleensä teen kässäreillä, saa edes jotain tuntumaa niillä), pystypunnerrus 3x5x23.5kg kp istuen, leukoja menee max joku 9-10, yleensä teen 3x5-6.

Mietin tässä, että olisiko syytä ottaa dieetin ajaksi vähän monipuolisempi ohjelma käyttöön, ja tehdä esim. 8-10 toiston sarjoja? Sitten dieetin jälkeen palautella voimia taas tolla SS:llä, ja katsoa millä rupee vääntämään lisää voimaa ja massaa sen jälkeen.

Koitan suunnitella dieettiä suht. perusteellisesti etukäteen, mm. minkälaisia "ässiä" jättäisi hihaan dieetin loppuosaa varten ja miettiä ruokavaliota. Noihinkin on vinkit tervetulleita. Olen miettinyt esim. kolmannen lenkin lisäämistä 5 viikon jälkeen, ja että alkaisin kulkea salille hölkäten pyöräilyn sijaan (n. 2km/suunta) esim. 9 viikon jälkeen. Kreakuurin aloittamista myös dieetin loppuvaiheessa ja vihreän teen lipittämistä päivittäin.

Ruokavaliosta vielä vähän; pyrin syömään vähän vähemmän hiilareita (ei leipää, vähemmän sitä pastaa/riisiä/perunaa), ja enemmän rasvoja ja proteiinia. Jotain tähän tyyliin:

Aamupalaksi kaurapuuroa veteen tehtynä + mustikoita + 250g rahka/200g raejuustoa

Koulussa mitä nyt onkaan tarjolla, vähän vähemmän kuitenkin sitä hiilaria ja enemmän lihaa + salaattia

Välipalana 250g rahka/purkki tonnikalaa/3 kananmunaa paistettuna tai keitettynä

Sali, palkkariksi desi heraa ja maltoa (kannattaako malto dieetillä?). Entä kannattaako lenkin jälkeen ottaa jonkinmoinen palkkari? Lenkki varmaan ensimmäisellä kahdella viikolla jotain 4-5km/30-40min luokkaa, myöhemmin 7-9km/45min-70min)

~Tunnin päästä kotona safkaksi vähän pastaa/riisiä + lihaa/kalaa/kanaa vähän enemmän + salaattia

Iltapalaksi 250g rahka/purkki tonnikalaa/3 kananmunaa paistettuna tai keitettynä

Lasken myöhemmin vielä tarkemmin paljonko kaloreita tulee mistäkin, ja millainen makroravinnejakauma tossa on noin suunnilleen. Koulun ja kotona syötävän lämpimän aterian kalorit menee tosin vähän arvailulla.

Kiitoksia jos joku jaksaa vastata ja neuvoa.

Kannattavaa varmaan tutustua vähän paremmin tän ketjun aiempii viesteihin. suosittelisin ihan aloittamaan
tuolta ensimmäiseltä sivulta lukemisen. Oli nimittäin tossa viestissä niin hirveesti asiaa et tulis liian paljon neuvottavaa yhteen viestiin..

Tuli muuten sellainen asia mieleen et tuosta aerobisesta puheenollen, onko porukka ottanut aerobisen treenin ( esim, aamuaerobisen ) jälkeen palkkarin ? Siis toki dieetillä ollessaan meinaan.
Eli siis ihan normi palkkari, malto + hera sekä muut päälle. ?

Tuli muuten sellainen asia mieleen et tuosta aerobisesta puheenollen, onko porukka ottanut aerobisen treenin ( esim, aamuaerobisen ) jälkeen palkkarin ? Siis toki dieetillä ollessaan meinaan.
Eli siis ihan normi palkkari, malto + hera sekä muut päälle. ?

Enpä oo ottanu, enkä ainakaan aamuaerobisen päälle suosittele. Muutenkin ton aerobisen jälkeen rasvaa palaa n. tunti lenkin jälkeen, eli silloin ei kannattais mitään syödä vielä.

Enpä oo ottanu, enkä ainakaan aamuaerobisen päälle suosittele. Muutenkin ton aerobisen jälkeen rasvaa palaa n. tunti lenkin jälkeen, eli silloin ei kannattais mitään syödä vielä.

Näinpä vähän sitä itsekin tuumailin. Noh, hyvä oli saada varmistus ettei sitä sitten kannata ottaa.

Back
Ylös Bottom