Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten saisin itteni pidettyy kurissa ja olla syömättä mitää karkkeja tai juomatta mitää limsoi ku nyt oon yrittäny olla ilman ja oon onnistunukki ihan hyvin, mut aina välillä tulee lipsuttua:evil: et olisko mitää vinkkejä miten lopettaa kokonaan moisen:whip:

Itsekuri on se avainsana. Itellä on myös helpottanut paljon se, että olen tehnyt tarkan suunnitelman mitä syön ja milloin syön. Teen itseni kanssa tarkan sopimuksen, milloin saa syödä karkkia (esim. yksi tietty päivä viikosta) ja asennoituu koko touhuun sillä tavalla, että yksikin lipsuminen pilaa kaiken.

Minkälaisella ohjelmalla kannattaa reenata dietillä? Tai kuinka pitkiä sarjoja?
Ihan normaalisti esim 3x10 vai tehdäänkö dietillä pitempiä sarjoja ja enemmän eli esim. 5x15?

Ihan normaalisti. Ei noilla pidemmillä sarjoilla kuitenkaan ole mitään aineenvaihduntaa nopeuttavaa vaikutusta sen enempää kuin jollain kutosen sarjoillakaan.

Miten saisin itteni pidettyy kurissa ja olla syömättä mitää karkkeja tai juomatta mitää limsoi ku nyt oon yrittäny olla ilman ja oon onnistunukki ihan hyvin, mut aina välillä tulee lipsuttua:evil: et olisko mitää vinkkejä miten lopettaa kokonaan moisen:whip:
Paljon helpompaa on olla kokonaan ilman kuin yrittää rajoittaa. Jätä kokonaan pois _piste_ Ei tule lipsuttua. Pätee aika moneen asiaan.

Pistetään nyt tännekkin, että kun se ruokavalio on nii tärkeä siinä laihdutamisessa niin on tämä asia mennyt minulla monta kertaa päin persettä sen takia kun olen syönyt liian vähän.. siksi tarttisinkin apua! että kuinka oppia syömään oikein ?:S

ja sitten vielä sellainen juttu että mikä olisi hyvä kalori määrä jäädä miinukselle ?

paino tällä hetkellä sellainen 98-100kg ja pitäisi tuohon 89kg paikkeille saada.

Cub3:sen kanssa vähän samoilla linjoilla. Syön tällä hetkellä n.2000Kcal/päivä, sis. palautusjuoman.
Saliohjelma on kolmijakoinen ja toistokerrat 3x12. Teen ohjelman läpi, pidän lepopäivän ja taas ohjelma läpi.

Nykyisellä syömisillä paino ei ainakaan ole laskenut. Paino on pysynyt 87.5 - 89.0Kg aika pitkään ja ylimääräistä löytyy vatsan aluelta reilusti.

Cub3:sen kanssa vähän samoilla linjoilla. Syön tällä hetkellä n.2000Kcal/päivä, sis. palautusjuoman.
Saliohjelma on kolmijakoinen ja toistokerrat 3x12. Teen ohjelman läpi, pidän lepopäivän ja taas ohjelma läpi.

Nykyisellä syömisillä paino ei ainakaan ole laskenut. Paino on pysynyt 87.5 - 89.0Kg aika pitkään ja ylimääräistä löytyy vatsan aluelta reilusti.

Tarkista kalorit, voi olla että syöt enemmän kuin luulet ja rasvaa ei sen takia pala. Pidä cheattipäivä, eli syö hieman yli kulutuksen(eli tässä tapauksessa varmaan 2500-3000kcal) ja katso tapahtuuko seuraavan kahden viikon aikana mitään.

Tulenpas sitten tännekki threadiin kirjottelemaan.. Eli tavoitteena kesään 6-10kg pois (mielummin 8-10kg: ), niin mites toi puntilla käyminen? Oon käyny ny 3-4kk 4x viikossa nelijakoisella ja oon tykänny siitä. Mites että kannattaako vaihtaa ohjelmaa vai pysyä samassa?(esim joku voimareeni eli 6-8 toistoa) Entäs aerobinen? oon ajatellut 2-3x viikossa 5-7km lenkkejä (40min-1h) eli viikottainen ohjelma menis näin:
Ma rinta,haius,vatsat (lenkki)
ti selkä
ke lenkki
to olkapää,ojentaja
pe jalat,vatsat
la lenkki (aamulla pyrkisin ennen tai jälkeen aamupalan)

Ehdottakaa toki omia ehdotuksia tuohon viikottaiseen ohjelmaani..
Mites tuo ruokapuoli? Nykyinen syöminen on mennyt "sali" kautena suurinpiirtein näin:

Aamulla puuro(ei välttämättä aina) ruisleipää 2 palaa kinkulla, hedelmä, maitoa
Lounas: kouluruoka '-', maitoo
Välipala: rahkaa,ruisleipää 1-2 palaa, hedelmä ja maitoo
Päivällinen: Yleensä jotain makaroonia ja jauhelihaa tai riisiä ja kanaa, raejuustoa ja maitoa
Tässä välissä salille
Iltapala: rahkaa,ruisleipää 1-2 palaa,maitoa ja jokin hedelmä

Eli tuota olen pyrkinyt noudattamaan.. Ehkä joitakin pieniä muutoksia tulee aina esim jos ei ole hedelmää saatavilla

Ainiin ja ne mitat ja ikä: 16v 177-179cm ja hmm painoa 79-80kg. Tavoitteena olisi saada läskiä lähtemään ja kesänalussa vaaka näyttäisi 72-70kg:)

Aamulenkistä tuli mieleeni

että kuinka pitkiä lenkkejä olisi hyvä käydä lönköttelemässä. Kyseessä bodaajan 120+kg lenkkeily eikä minkään 70kg maratoonarin. En oo aiemmin juoksennellut yhtään mutta nyt olen käynyt säännöllisesti pari kertaa viikossa keväästä lähtien. Olen juossut aluksi vain 2km mutta nykyään käyn minimissään 6km ja 10km on pisin tähän asti juoksemani lenkki. Mietin vaan kun veljeni on maratoonari ja se kehuu että olis hyvä käydä pidemmilläkin (20km) lenkeillä mutta minusta se ei välttis ole oikein...vai? Oon kuitenki yli 120 kg eikä minulla ole mitään aikomustakaan ruveta maratooneja vetämään. Paino saisi pudota hieman muttei senkään kanssa ole niin hätää. Mietin vaan että minkälaisia lenkkejä yleensä juostaan jos ollaan hieman isompia miehiä? Juoksunopeuteni on n 6:15min/km jos juoksen 6km ja hieman alle 7min/km jos juoksen 10km.
Kysyn siksi koska minulle ei ole ketään keneen verrata omassa tuttavapiirissäni.

Ei todellakaan ole tarvetta vetää mitään pitkiä lenkkejä, jos tavoitteena ei kerta ole maratoonit tai vastaavat. En näkisi, että paino itsessään vaikuttaa hirveästi siihen, minkälaisia lenkkejä tulisi vetää. Samat ohjeet kuin muillekin, eli paljon peruskestävyyslenkkejä matalalla sykkeellä ja hitaalla vauhdilla. Rasvanpolton kannalta sinänsä on sitten sama, tekeekö kovatehoisia vai matalatehoisia lenkkejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei todellakaan ole tarvetta vetää mitään pitkiä lenkkejä, jos tavoitteena ei kerta ole maratoonit tai vastaavat. En näkisi, että paino itsessään vaikuttaa hirveästi siihen, minkälaisia lenkkejä tulisi vetää. Samat ohjeet kuin muillekin, eli paljon peruskestävyyslenkkejä matalalla sykkeellä ja hitaalla vauhdilla. Rasvanpolton kannalta sinänsä on sitten sama, tekeekö kovatehoisia vai matalatehoisia lenkkejä.

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Sain maratoonari veljeltäni sykemittarin ja yleensä sykkeeni on n. 180-190. Jos menee yli 190 niin alkaa tuntumaan epämukavalta joten silloin aina himmaan hieman.
Mainitsin painoni ihan siksi koska veljeni ja serkkuni ovat molemmat jotain 75kg eli melkein 50kg kevyempiä kuin minä ja vaikka kehittynyt olenkin melkoisesti niin en pääse esimerkiksi cooperin testissä varmaan paljoa päälle 2km kun taas serkkuni ja veljeni vetävät varmaan lähemmäksi 3km. Eikö elopaino todellakaan vaikuta juoksuun? Kuvittelin että mitä kevyempi paino -->sen kevyempi askel-->kuluu vähemmän energiaa-->jaksaa juosta nopeampaa. Ihan siis jos vain aikaa katsotaan. Ja nimenomaan pidemmillä juoksulenkeillä.

Joo, siis tokihan se paino tuota kautta vaikuttaa nopeuteen. Mutta itse harjoitteluun pätee samat perussäännöt kuin muillekin. Ite lähtisin tuota sykettä kyllä laskemaan ja vetämään hidasvauhtisempia lenkkejä. Ainakin terveyden ja peruskunnon kannalta tämä olisi hyvä asia.

Pistetään nyt tännekkin, että kun se ruokavalio on nii tärkeä siinä laihdutamisessa niin on tämä asia mennyt minulla monta kertaa päin persettä sen takia kun olen syönyt liian vähän.. siksi tarttisinkin apua! että kuinka oppia syömään oikein ?:S

ja sitten vielä sellainen juttu että mikä olisi hyvä kalori määrä jäädä miinukselle ?

paino tällä hetkellä sellainen 98-100kg ja pitäisi tuohon 89kg paikkeille saada.

Viittiskö joku auttaa?? eniten kiinnostaisi tietää toi että paljon on hyvä jäädä miinukselle ?

ite oon nyt dieetillä ja miinuskaloreita on noin 750 päivässä.... on tullu joka viikko paino alas noin 0,8kg mikä on mun mielest ihan hyvä tahti

Laihtumisen ja kiristymisen kannalta. Onko aerobisesta ym punttitreenin ohella olevasta liikunnasta muuta hyötyä, kuin lisääntyvä kulutus? Eli voinko vaikka käytännössä vain istua, käydä 3 kertaa viikossa puntilla ja laihtua/kiristyä ihan kunnolla? Olettaen, että syöntini on kohillaan ja syön max 2000kcal/päivä? Menetänkö siis jotain oleellista, mikäli lenkkipolut eivät kiinnosta?

Aerobinen ei missään tapauksessa ole pakollista. Ei ainakaan jos tarkoitus on kiristellä vain "kohtuullisille" rasvoille. Helpottaa toki urakkaa aika paljon, mutta jos lenkkipoluilla puurtaminen on täydellistä pakkopullaa, niin mitäs sitä itseään turhaan sen enempää rasittamaan.

Sanoinko, ettei ole mitään merkittävää vaikutusta? Sanoin, ettei ole täysin pakollista. Ite oon vetänyt kaksi edellistä dieettiä täysin ilman muuta liikuntaa kuin mitä nyt salilla on tullut heiluttua. Enpä toisaalta ole kyllä vetänyt kovin kireäksi (lue: tiputtanut rasvat jostain reilusta pariskymmenestä 13-14:ään).

Myös Kevin Levrone on joskus maininnut, ettei tee dieetillä ollenkaan aerobista. Voin muistaa väärinkin.

sellainen juttu vielä että oisko kellää neuvoja tuohon oikeen syömiseen ? kalorilaskuriin kävin liittymässä eiköhän siitä jotain hyötyä ole, mutta varmaan eniten tarttis tietää et mikä on "hyvää" ruokaa ja mikä kannattaa jättää pois.

kanaa,kalaa ? ja sitten :D

Back
Ylös Bottom