Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Varmaan kysytty miljoona kertaa (olen itsekin jossain nähnyt) mutta ovatko nuo kalorilaskuri.fi:n kalorimäärät mitattu kuivapainosta?

Entä ne kalorimäärat jotka ovat esim. pasta/riisipussin kyljessä?

Mitä mieltä ootte maidosta? On tullu juotua 1.5-2 L rasvatonta maitoa päivittän ihan proteiininsaannin vuoksi..
Jos protskua haluaa niin parempi vaihtoehto olisi mielestäni esim. maitorahka tai raejuusto. Jos ei laktoositonta maitoa juo niin maidossa tulee kuitenkin siitä laktoosista aika paljon hiilareita mukana. Riippuu tietenkin aikalailla kokonaisuudesta miten se maito sinne dieettiruokavalioon sopii.

Itse olen dieetillä maitoa vähentänyt ja nytten menee ehkä se litra - puoltoista päivässä. Haittaako?

Jos protskua haluaa niin parempi vaihtoehto olisi mielestäni esim. maitorahka tai raejuusto. Jos ei laktoositonta maitoa juo niin maidossa tulee kuitenkin siitä laktoosista aika paljon hiilareita mukana. Riippuu tietenkin aikalailla kokonaisuudesta miten se maito sinne dieettiruokavalioon sopii.

Tossahan se pääpiirteittän, ei ois tarvi hirveen kauas taaksepäin selailla että vastaus ois löytyn :rolleyes:

Nytten on sellainen tilanne, että sunnuntaina tulee 14 vuorokautta dieetin alkamisesta. Ekan 6 päivän jälkeen join viinaa. Tosin happovesien kanssa, että ei sitä varmaan tankkauksena voinut pitää? Krapulapäivänä kalorit oli max 1000kcal ja mahdollisimman hyviä. Sitten siitä menty taas normaalisti miinuksella. Pitäisikö nytten se mattöpäivä pitää, vai menikö se tuohon juopotteluun? Isänpäivänä kun tulee jossain syömässäkin käytyä, niin vedänkö päälle vielä karkkia, sipsiä jne? Mitä olette mieltä?

Tämän thread:in ohjeita soveltamalla tiputin painoa 103kg > 80kg. Dietin aloitin maaliskuussa ja lopetin muutama kuukausi sitten. Painon tiputus tapahtui lähes pelkästään ruokavalio muutoksella. Liikuntana oli ainoastaan kuntosalilla käynti 4 kertaa viikossa, mutta salilla olen käynyt jo 9 vuotta yhtä aktiivisesti. Aerobista en juurikaan lisännyt. Eli lihaksia oli mukavasti kertynyt tuon 9 vuoden "massakauden" jälkeen, mutta ne olivat rasvan alla piilossa.

Paino on edelleen noin 80kg paikkeilla. Lihakset säilyivät kohtuu hyvin, vaikka tahti oli nopeahko. Loppua kohden muutin diettia enemmän VHH malliin ja noudattelen vieläkin pääsääntöisesti sitä. HH on päivässa nykyään noin 100g ja paino ei nouse tai laske.

Suurin yllätys oli kuinka helppoa loppujen lopuksi painon tiputtaminen on. Se on kiinni todella pienistä päätöksistä.

Kertokaa miten hävitän repullisen karkkia kun on jäänyt kaappiin kun aloitin dieetin :D? Pakko hävittää jotenki kun makeanhimo iskee ni ei sit oo mitään mistä sitä saisi..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertokaa miten hävitän repullisen karkkia kun on jäänyt kaappiin kun aloitin dieetin :D? Pakko hävittää jotenki kun makeanhimo iskee ni ei sit oo mitään mistä sitä saisi..

No jo on ongelmat, että tarvii ihan palstalta tulla kysymään. Skarppia nyt!

dieetti päällä ja hankalahkon alun jälkeen mennyt kaikki ihan ok..
kreatiinia aloin käyttää viikko pari sitten vaiheessa joten vaikea tarkalleen sanoa paljon läskiä lähtenyt mutta paino on tippunut 83>80 kg aloittamisesta lähtien (1,5 kk)

oon vetänyt joitain päiviä suht matalilla hiilareilla ja just kun ajattelin että nyt oon päässy jyvälle tässä touhussa niin iski flunssa :curs: :itku:

eli lenkkeilyt on ainakin poissa kuvioista toistaseksi, mutta onkohan salilla järkeä käydä? flunssa ei kuitenkaan mikään paha ole.. lähinnä nuhaa ja kurkkukipua.

edit: kannattaisko flunssan ajaks nostaa kaloreita, auttaako paranemista?

dieetti päällä ja hankalahkon alun jälkeen mennyt kaikki ihan ok..
kreatiinia aloin käyttää viikko pari sitten vaiheessa joten vaikea tarkalleen sanoa paljon läskiä lähtenyt mutta paino on tippunut 83>80 kg aloittamisesta lähtien (1,5 kk)

oon vetänyt joitain päiviä suht matalilla hiilareilla ja just kun ajattelin että nyt oon päässy jyvälle tässä touhussa niin iski flunssa :curs: :itku:

eli lenkkeilyt on ainakin poissa kuvioista toistaseksi, mutta onkohan salilla järkeä käydä? flunssa ei kuitenkaan mikään paha ole.. lähinnä nuhaa ja kurkkukipua.

edit: kannattaisko flunssan ajaks nostaa kaloreita, auttaako paranemista?

Täyslepoa vaan flunssan ajaksi ja kalorit -+0 niin hyvä tulee :)

nyt kyll tarviis sen verran apui et mitä kaikkee voi ottaa ruokavalioon (alkaa jo vituttaa tää jokatoinen päivä kanaa makaronilla ja toinen päivä paistijauhelihaa riisillä tai toisinpäin) ku en tajuu kovin paljoakaan noista kaloreista yms... tosin on tää homma mulla ainakin näin toiminu ku 24.8 alotin 120kgn painosta tipputtaan ja pian saa mennä neuvolaan punnittavaks.. mut tää ruokavalio vaan tökkii melko pahaste :urjo:

Siis mitä, sä haluat, että me pistetään täydellinen listaus, mitä kaikkea voi syödä dieetillä? Voi mennä muutama hetki listan tekemisessä :D

Täyslepoa vaan flunssan ajaksi ja kalorit -+0 niin hyvä tulee :)

jooh.. vedin tänään tälläsen hiilari-vitamiini tankkauksen koneella istuen.. saa nähä millanen fiilis huomenna, nyt on ainakin aika hyvä

Aamiainen on Päivän tärkein ateria, tällöin pitää syödä reippaasti pitkiä hiilihydratteja (esim. kaurapuuro, ruisleipä) ja proteiinia (vaikkapa maitorahkaa).

tästä en ole täysin samaa mieltä, jos itse syön niin kuin bulkilla 130 g kaurahiutaleita + 3 dl maitoa ja rusinoita niin siinä on jo 600 kcal.. eli sais aika hiilarittomalla ruokavaliolla olla loppupäivä. aamiaisessakin kannattaa pitää järki päässä.. jonkun 50 g kun vetää kaurahiutaleita niin ei tuu niin pahaa mättöä

nyt kyll tarviis sen verran apui et mitä kaikkee voi ottaa ruokavalioon (alkaa jo vituttaa tää jokatoinen päivä kanaa makaronilla ja toinen päivä paistijauhelihaa riisillä tai toisinpäin) ku en tajuu kovin paljoakaan noista kaloreista yms... tosin on tää homma mulla ainakin näin toiminu ku 24.8 alotin 120kgn painosta tipputtaan ja pian saa mennä neuvolaan punnittavaks.. mut tää ruokavalio vaan tökkii melko pahaste :urjo:

hiilarit kannattais ottaa vähähiilarisista lähteistä (kasvikset.. ja ehkä jotkut hedelmät) ja proteiinit monipuolisesti (kala, kananmuna, kana, liha, rahka yms.. ja silleen että ei tuu mukana paljoa huonoja rasvoja) ja sit rasvoista loput kalorit (oliiviöljy, rypsiöljy ja jonkin verran jotain tyydyttynyttä rasvaa)

viisaammat saa korjata

Vähän tässä miettinyt, että eikös "kireäksi" pääsemiseen riitä aika pitkälti se, että on tarkalla lähes hiilarittommalla ruokavaliolla, syö vähemmän mitä kuluttaa ja käy puntilla säännöllisesti? Lenkit ym vain lisänä, eli ei välttämättömiä?
Entä mites tuo venyttely? Jos sen useimmiten laiminlyö ja venyttelee ehkä kerran viikossa, niin hidastaako se miten paljon? Vai tuleeko edut lähinnä notkeutena, nopeammin palautumisena jne?

Vuoden alusta olisi tarkoitus siirtyä ensimmäistä kertaa dieeetille minun elämässäni :hyvä:

Eli palautusjuomassa mitä juon tällä hetkellä on 600 kcal ja muutenkin on tullut syötyä roskaruokaa aika paljon. Palautusjuoman muuttaminen hera/malto ja roskaruokien jättäminen pois kokonaan. Ja muutenkin turhien hiilaripitoisten välipalojen jättäminen pois. Ja tähän päälle aamulenkit tyhjällä mahalla intervalli tyyliin. Niin riiittääkö tämä kiristymiseen, muuten jatkaisin ruokavaliota samalla tyylillä poislukien edellämainitut.:puntti:

Suosittelen välttämään ihan kaikkea hiilihydraattia. Aamulla herätessäsi kannattaa ottaa, samoin ennen ja jälkeen treenin. Muuten vältä kuin ruttoa. Korvaa peruna, makaroni ym vihanneksilla ja korvaa kalorivaje hyvillä rasvoilla. Meikäläinen nimittäin sai pärstävärkin pöhön kuriin välittömästi näillä eväillä. Muu kroppa kiristyy pikkuhiljaa.

Back
Ylös Bottom