Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään kokemuksia kreatiinipyruvaatista dieetillä? Sehän on rasvanpolttaja, mutta samalla kuulema tuo lisää voimaa ja kestävyyttä, niin auttaako se oikeasti dieetillä estämään ettei tulokset lähde laskemaan? Tässä pitäs alottaa sellanen 4kk dieetti, kuiteski kun näin pitkä dieetti, niin varmaan alkaa tulokset laskemaan ihan kunnolla jossain vaiheessa.

Nyt on bulkattu nelisen kuukautta (75kg-87kg) ja olisi ehkä dieetin paikka. Laskin pikasesti kalorilaskurilla keskimääräisen kcal/päivä ja näyttää tältä: 3444kcal, proteiini 247g, hiilari 294g ja rasva 145g. Perus syömiset

aamupala: 2,5dl puurohiutaleita 3dl:n maitoa, ruisleipä juustolla, 250g maitorahka ja 2dl maitoa + berocca

lounas koulussa: reilusti ruokaa, ruisleipä, salaattia ja 4dl maitoa

välipala: 30g heradrinksu ja banaani

(reenipäivinä ennen reeniä tässä kohtaa 30g heradrinksu (sis. beeta-alaniini) ja ruisleipä)

(reenipäivinä reenin jälkeen palkkari 30g hera 30g malto)

päivällinen: tummaa pastaa/perunaa/riisiä, lihaa/kanaa, salaattia, ruisleipä juustolla, 0,5dl maitoa, n. 100g raejuustoa

välipala2: 250g rahka (joskus ruisleipä juustolla)

iltapala: 1,5dl maapähkinöitä, juusto siivu, 250g rahka ja 15ml rypsäri

+ vettä tulee hörpittyä pari litraa päivässä
Proteiinia tuntus olevan liikaa joten mistä kannattas niitä karsia? :D

Mitat: 183cm/n.87kg (aamupaino)

Treenaan 4 kertaa viikkoon ja ilmeisesti aerobista kannattas ottaa mukaan, mutta mille päiville? Ja kreatiinin ajattelin ottaa mukaan kuviohin nyt uudestaan.

Sellanen kysymys olis. Aijon saada vähän vatsalihaksia näkyviin ja polttaa rasvaa/ kiinteyttää vatsaa. En ole tällä hetkellä mikään läski mutta on tossa vähän ylimäärästä vatsan päällä. Elikkä auttasko jos alottasin esim kuukaudeks sillai että juoksisin viikossa 3-4 kertaa jonkun lenkin. n. Kilometrin juoksulenkin reippaalla vaihdilla. Riittääkö matka ja tuleeko noin lyhyessä ajassa tuloksia??

Sellanen kysymys olis. Aijon saada vähän vatsalihaksia näkyviin ja polttaa rasvaa/ kiinteyttää vatsaa. En ole tällä hetkellä mikään läski mutta on tossa vähän ylimäärästä vatsan päällä. Elikkä auttasko jos alottasin esim kuukaudeks sillai että juoksisin viikossa 3-4 kertaa jonkun lenkin. n. Kilometrin juoksulenkin reippaalla vaihdilla. Riittääkö matka ja tuleeko noin lyhyessä ajassa tuloksia??

Ensinnäkin kun lähdetään kiristelemään niin laitetaan se ravintopuoli dieetti kuntoon. Sen päälle sitten sali. Kun paino ei enään putoa/peilikuva parane, niin on hyvä ottaa juoksu mukaan. :) En sano etteikö voisi heti alusta alkaa myös tekemään aerobista, mutta ei ainakaan heti 3-4krt/vko. On hyvä pitää muutama ässä hihassa dieetin myöhempää vaihetta varten.

Kilometrin juoksulenkki on auttamatta liian lyhyt. Suosittelen 4-7km aluksi rauhallisella sykkeellä, eli ns. "puhevauhti"(pystyt vaivatta juttelemaan samalla kun juokset). Siintä sitten pikkuhiljaa lisäilet kertoja ja pidennät matkaa vuorotellen.

Riittääkö mainitsemasi kuukausi vai ei, paha sanoa ilman sen enempiä mittoja/kuvia.

Iltaa

Osaisiko kukaan antaa hieman neuvoja miten saisi ruokavaliota kuntoon? Aloitin juuri uudestaan treenaamisen parin vuoden tauon jälkeen ja tavoitteena olisi saada painoa putoamaan 110kg->95kg. Salilla kerkeän käymään kolme kertaa viikossa ja muu liikunta on kohtuullisen vähäistä. Ruokavalio on täysin hanurista, joten siitä olisi varmasti hyvä aloittaa. Ei vaan ole kovin paljon tietämystä ko. asiasta. Olen siis 190cm ja 110kg.

Iltaa

Osaisiko kukaan antaa hieman neuvoja miten saisi ruokavaliota kuntoon? Aloitin juuri uudestaan treenaamisen parin vuoden tauon jälkeen ja tavoitteena olisi saada painoa putoamaan 110kg->95kg. Salilla kerkeän käymään kolme kertaa viikossa ja muu liikunta on kohtuullisen vähäistä. Ruokavalio on täysin hanurista, joten siitä olisi varmasti hyvä aloittaa. Ei vaan ole kovin paljon tietämystä ko. asiasta. Olen siis 190cm ja 110kg.

Päivää

"helpoiten" ruokavalio on muokattavissa parempaan suuntaan kun jättää poikkeuksetta kaiken "ylimääräisen" pois, esim. pizzat, kebut, sokerilimut, ALKOHOLIN, keksit ja karkit. Noista on hyvä lähtee liikkeelle...

nyt olis ehkä hieman "hölmö" kysymys mutta laihdunkohan tosiaan liian nopeasti ku moni tuttava niin todennut eli:

25.8 120.0

20.10 106.6

itteä ei ainakaan oo vielä tuo tahti haitannut (vaikkakin vaati alkuun vitunmoisen uhrauksen eli sokerista luopumisen)

Mä oon ihan hukassa koko syömisen suhteen..

Haluaisin 2-3 kg laihtua. Mitat on nyt joku 160 ja 53 kg. Sellanen 50 kg ois hyvä.. sit vielä tietysti kiinteyttä mutta mä syön miten sattuu..
Koulussa saan aterian ja koitan ottaa aina puolet salaattia. Juomaksi juon lasin maitoa ja yhden näkkärin syön ruuan kanssa, mutta mitä syödä illalla ruuaksi?
tai mikä olisi sopiva aamupala? onko kaksi ruisleipää liian vähän vai sopiva? Entä iltapala, kuinka paljon pitäisi syödä?

Mä oon ihan hukassa koko syömisen suhteen..

Haluaisin 2-3 kg laihtua. Mitat on nyt joku 160 ja 53 kg. Sellanen 50 kg ois hyvä.. sit vielä tietysti kiinteyttä mutta mä syön miten sattuu..
Koulussa saan aterian ja koitan ottaa aina puolet salaattia. Juomaksi juon lasin maitoa ja yhden näkkärin syön ruuan kanssa, mutta mitä syödä illalla ruuaksi?
tai mikä olisi sopiva aamupala? onko kaksi ruisleipää liian vähän vai sopiva? Entä iltapala, kuinka paljon pitäisi syödä?

Ihan nämä perusjutut ensiksi:

A) Syö 5-6 kertaa vuorokaudessa.
B) Joka aterialla riittävästi proteiinia ja kohtuudella hiilareita ja rasvaa.
C) Liiku riittävästi (paljon). Kuntoilu lisää aineenvaihduntaa ja auttaa laihduttamisessa muutenkin.
D) Punttis on erittäin tärkeää etenkin laihduttaessa, jotta saadaan putoavan painon olevan pelkästään rasvaa, eikä lihasta.

Eli jos syöt mitä sattuu niin melkein tuo ajatusmaailma pitää haudata jos täältä nimenomaan haluat apua. Opettele syömään maustamatonta maitorahkaa, nauttimaan tonnikalasta sekä tykkäämään pähkinöistä niin pääset alkuun :D

Ruokavalioesimerkkejä on täällä sivulla varmasti ihan riittävästi ja joku ehkä sinulle vielä sellaisen tekee :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bulkkaan vielä tämän viikon ja ensi viikolla dieettiä. Olen tykännyt syödä maitorahkaa mastettuna purkillisella anasmurskaa(in own juice) Onko tuo ananas pahaksi? Pyrin kyllä kaikin puolin hiilareita välttämään, mutta eikös hedelmien hiilarit ole sellaisia, joita ei edes lasketa?

Bulkkaan vielä tämän viikon ja ensi viikolla dieettiä. Olen tykännyt syödä maitorahkaa mastettuna purkillisella anasmurskaa(in own juice) Onko tuo ananas pahaksi? Pyrin kyllä kaikin puolin hiilareita välttämään, mutta eikös hedelmien hiilarit ole sellaisia, joita ei edes lasketa?

Lähinnä sokerilientä taitaa olla tuo ananaspurkin mehu. Ja kyllä siintä ananaspurkistakin jo sen 15g hiilareita tulee kun nopee vilkasin... Mikä nyt taas ei bulkilla tunnu missään. :)

Hedelmäsokeria se on. Onko tuo minkälaista dieettiä ajatellen? Pitäisikö laittaa vaikka vain puolikas purkki? Entä kärsiikö vetää palkkarin muodossa 1dl hera 1dl malto 5g kreatiini ja glutamiini? Otanko malton pois tai puolitan määrän?

oon ihan kaffella noitten ruoka-aineiden kanssa. En oo ikinä elämässäni vilkaissu kertaakaa ainoankaan ruuan/juoman mitään kalomääriä yms. (ja sen näkee mahasta) ja kun joku sanoo että pasta on dietillä hyvästä ja toinen sanoo et jätetäänpäs se makaroni pois ja että raejuusto on hyvästä mut ku siitäki tulee kuitenki hiilareita ni mites sitte. tunnen itteni ihan idiootiksi ku en oikee saa selkoa mistään näistä dieettihommista vaikka luin noin 70% tästäki threadista :david: Tunteeko koko dietillä olon aikana siltä että on nälkä kun luulis et elimistö jotenki ilmottais et nyt hei tarttis syödä että pitääkö sitä nälän olon tunnetta vastaan vaan tapella hampaat irvessä?

oon ihan kaffella noitten ruoka-aineiden kanssa. En oo ikinä elämässäni vilkaissu kertaakaa ainoankaan ruuan/juoman mitään kalomääriä yms. (ja sen näkee mahasta) ja kun joku sanoo että pasta on dietillä hyvästä ja toinen sanoo et jätetäänpäs se makaroni pois ja että raejuusto on hyvästä mut ku siitäki tulee kuitenki hiilareita ni mites sitte. tunnen itteni ihan idiootiksi ku en oikee saa selkoa mistään näistä dieettihommista vaikka luin noin 70% tästäki threadista :david: Tunteeko koko dietillä olon aikana siltä että on nälkä kun luulis et elimistö jotenki ilmottais et nyt hei tarttis syödä että pitääkö sitä nälän olon tunnetta vastaan vaan tapella hampaat irvessä?

Itte oon laihtunu viime syksystä karvan alle 30kg ja se liikunnan lisääminen on siinä se juttu. Aikoinaan vedin kännit joka vkl ja viimevuoden kesällä tuli juotua kaljaa ja syömään kaikkea roskaa lähes päivittäin enkä liikkunut yhtään. Itekkään en alussa noista ravintoarvoista mitään ymmärtänyt, mutta hiukan kun ottaa selvää ja vaikka alussa punnitsee kaiken mitä syö ja laittaa tonne kalorilaskuri.fi ruokapäiväkirjaan listan ylös päivän syömisistä ni näkee hyvin peruskulutuksen ja makroarvot. Dietillä vältät illalla niitä hiilareita eli syöt illalla vaikka munakasta, tonnikalaa, raejuustoa, maitorahkaa jne ja ei tuossa raejuustossa paljoa hiilareita ole jollet sitten ketoosidiettiä meinaa. Aamulla sitten annos puuroa ja vaikka joku hedelmä eli puurossa kun on hitaita hiilareita ni se pitää kylläisenä pidempään.. Päivällisellä korvaat hieman perunaa, pastaa jne vaikka keitetyillä kasviksilla ja ainakin tuo pasta täysjyväpastaa ja lihaa voi huoletta syödä ja reilusti salaattia.. Kannattaa päivän mittaa syödä 4-6 kertaa ettei tule älytön nälkä eli pieniä välipaloja kuten just rahka on hyvä. Ite ainaki tolla menolla menny nyt about vuoden ja oon ny jo normaalipainoinen. Ja vielä tosta liikunnasta eli alussa tein ihan perus kävelylenkkejä noin tunnin mittasia muutaman kerran viikkoon, sitten lisäsin hölkän mukaan pikkuhiljaa eli 100m hölkkäsin ja toiset 100m taas kävelin.. Nykyään juoksen viikossa jo 5-10km lenkkejä kolme viikkoon, mutta siis alussa pitää alottaa rauhallisesti. Tsemppiä!

viimeks sanottiin että kreatiini ja beta - a, olisi ihan hyvä dietillä. mutta eikö ne kerää vähän liika nestettä diettiä ajatellen ? ainakin itse sen huomaan kun vertaan itseäni ennen ja jälkeen krean käytön.. niin mietin vain että eikö nuo olisi aika hyvä jättää dietillä ottamatta ??

viimeks sanottiin että kreatiini ja beta - a, olisi ihan hyvä dietillä. mutta eikö ne kerää vähän liika nestettä diettiä ajatellen ? ainakin itse sen huomaan kun vertaan itseäni ennen ja jälkeen krean käytön.. niin mietin vain että eikö nuo olisi aika hyvä jättää dietillä ottamatta ??

Riippuu pyritäänkö dieetillä pääsääntösesti laskemaan rasva% vai painoa. Jos vaan rasvaa pyritään polttamaan niin eihän se ylimääränen neste kehossa haittaa. Päinvastoin jos treenikin mahollisest kulkee paremmin niin ;)

no se on kyl totta että treeni on kulkenut paremmin hieman lisäpuhtia tuonut. mutta kun kyllä sitä painoakin pitäisi saada tiputettua :/ ja ihan kuin olisi naamakin vähän turvonnut tuosta kreatiinista ? mutta sitten kuulemma krea ja beta-a yhdessä käytettynä poistaisi rasvaakin ? mitäs tässy nyt sitten pitäisi tehdä..

Aamulla sitten annos puuroa ja vaikka joku hedelmä eli puurossa kun on hitaita hiilareita ni se pitää kylläisenä pidempään..
Mistä tietää mikä on hidas hiilari ja mikä ei kun ei niissä tuoteselosteissa sitä sanota? pitääkö se vaan tietää erikseen joka ruuasta vai onko joku nyrkkisääntö olemassa mistä sen tietäis?

Mistä tietää mikä on hidas hiilari ja mikä ei kun ei niissä tuoteselosteissa sitä sanota? pitääkö se vaan tietää erikseen joka ruuasta vai onko joku nyrkkisääntö olemassa mistä sen tietäis?

Täysjyvätuotteet (100% viljasta täysjyvää) + ei sokeria = hyvää, rauhallista ja maltillista hiilaria :)

Sama pätee myös riisien yms. kohdalla, eli kun ottaa sen täysjyvän/tumman vaihtoehdon niin ei voi kauhean pahasti kossahtaa. Toisaalta taas jos miettii riisiäkin niin glykeemisessä indeksissä ei ole suurta eroa täysjyvän ja basmatiriisin kohdalla, mutta ravinteiden kohdalla kylläkin.

Back
Ylös Bottom