Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sitten kiinnostaisi tietää että kun tuo kanan rasvahan on "hyvää rasvaa" niin onko kananmunan rasva myös samanlaista? Kyllähän sitä niin kuvittelisin mutta haluaisin tietää asian varmuudella.
Kanan rasva on kovaa eli tyydyttynyttä rasvaa. Samoin suuri osa kananmunankin rasvasta, mutta kananmunassa on myös hyviä rasvoja.

Tosta tyydyttyneestä/kovasta ei mielestäni kannata tehdä mitään johtopäätöksiä. On täyttä paskapuhetta luokitella rasvojen paremmuus sen mukaan onko se kovaa vai pehmeätä. Esim. kookosöljy taitaa olla parasta rasvaa mitä tarjolla ja on yli 90% tyydyttynyttä rasvaa. Rasvoja vaan monipuolisesti, eläinrasvojakaan ei mielestäni kannata pelätä. Ei toki voi suosittella suurta eläinrasvojen käyttöä, koska eläimen nauttimat epäpuhtaudet löytyvät eläimen rasvasta. Eri asia tietty jollakin tehotuotetulla lehmällä kuin metsässä kasvaneella hirvellä.

tiesydameen.fi sanoo, että suurin osa siipikarjan rasvasta on kyllä tyydyttymätöntä:wtf:
Kuulostaa vähän höpöhöpöjutuilta. Mä oon ainakin elänyt aina siinä käsityksessä, että eläinperänen rasva on tyydyttynyttä ja kasviperäset tyydyttymättömiä. Eli liha- ja maitotuotteista saatavat rasvat on lähes poikkeuksetta aina tyydyttyneitä rasvahappoja. Tosin kyllä Fineli sanoo broilerin sisältävän myös tyydyttymättömiä rasvoja ison osan, joten en tiedä oikeen mihin tässä uskoisi.

Kuulostaa vähän höpöhöpöjutuilta. Mä oon ainakin elänyt aina siinä käsityksessä, että eläinperänen rasva on tyydyttynyttä ja kasviperäset tyydyttymättömiä. Eli liha- ja maitotuotteista saatavat rasvat on lähes poikkeuksetta aina tyydyttyneitä rasvahappoja. Tosin kyllä Fineli sanoo broilerin sisältävän myös tyydyttymättömiä rasvoja ison osan, joten en tiedä oikeen mihin tässä uskoisi.
Kieltämättä toi muakin hämmensi :D Mutta löysin tolle sivulle ku menin ihailemaan 'grilliseivästä' ja eksyin tutkimaan mitä sieltä löytyy ; http://www.tiesydameen.fi/lihan_rasva

Kieltämättä toi muakin hämmensi :D Mutta löysin tolle sivulle ku menin ihailemaan 'grilliseivästä' ja eksyin tutkimaan mitä sieltä löytyy ; http://www.tiesydameen.fi/lihan_rasva
Joo, olen myös hieman hämmentynyt. Tosin kana on niin vähänrasvaista lihaa, että aika sama mitä rasvaa siinä on. Jotain rintafilettäkin kun popsii niin tosiaan se 1,5% rasvaa ja muissakin osissa tosi vähän kun ottaa nahan pois. Muutenkin niitä tyydyttyneitä rasvojakin tarvitaan joten eipä sitä nyt kaikkea tarvitse pelätä.

Joo, olen myös hieman hämmentynyt. Tosin kana on niin vähänrasvaista lihaa, että aika sama mitä rasvaa siinä on. Jotain rintafilettäkin kun popsii niin tosiaan se 1,5% rasvaa ja muissakin osissa tosi vähän kun ottaa nahan pois. Muutenkin niitä tyydyttyneitä rasvojakin tarvitaan joten eipä sitä nyt kaikkea tarvitse pelätä.

Kanankintut on aika heviä stuffia rasvan osalta. Ilmeisesti kanalla on sama ongelma reisien ja perseen kanssa kuin suurimmalla osalla suomalaisistakin :D

Mulla on vielä muotoutumassa saliohjelma dieetille. Tässä kesällä on ollut oikeasti todellista motivaatiopulaa salitreeniä kohtaan, kun ohjelma ei ole ollut itselle toimiva. Olen tehnyt kai liikaa aerobista salin yhteydessä. Paljonko teette dieetillä yleensä aerobista saliohjelman yhteydessä? Sitten toinen ongelmakohta on tuo vatsa. Rasva lähtee ihan tasaisesti varmaan dietatessa, mutta haluaisin vatsasta suht' tiukan. Sixpack on aika kaukainen haave - littana vatsa pitäisi silti saada. Netti pursuaa vatsaohjelmia. En vain tiedä, mitä kannattaisi tehdä ja kuinka paljon. Olisiko jollakulla tähän hyviä ideoita? Rasvaprosenttia tosiaan osaan alentaa, mutta se masu. Tällainen löytyi ainakin: http://www.youtube.com/watch?v=Yev3RErAaV4

Tavoitteena siis kapea vyötärö ja "lättävatsa". :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljonko teette dieetillä yleensä aerobista saliohjelman yhteydessä? Sitten toinen ongelmakohta on tuo vatsa. Rasva lähtee ihan tasaisesti varmaan dietatessa, mutta haluaisin vatsasta suht' tiukan. Sixpack on aika kaukainen haave - littana vatsa pitäisi silti saada. Netti pursuaa vatsaohjelmia. En vain tiedä, mitä kannattaisi tehdä ja kuinka paljon. Olisiko jollakulla tähän hyviä ideoita? Rasvaprosenttia tosiaan osaan alentaa, mutta se masu. Tällainen löytyi ainakin: http://www.youtube.com/watch?v=Yev3RErAaV4

Tavoitteena siis kapea vyötärö ja "lättävatsa". :D

Ite teen aerobista 2krt /10km juoksulenkki per viikko, välillä jos on mahdollisuus niin 5km aamulenkkejä myöskin. Jos haluat vatsan kuntoon, niin suosittelisin ihan perustreeniä. Eli joku 1-3 jakoinen ja sillä alat veivaamaan, kalorit miinuksella ja monipuolista vatsatreeniä. Muista tehdä kanssa ns. syviävatsoja, auttaa saamaan vatsasta litteämmän :)

kaverini rupes laihdutuskuurille. syö päivässä jonkun mikrosafkan ja sit jotain muutaman omenan, banaanin ja tomaatin. käy töissä jakamassa hesaria ja sit pari kertaa viikossa salilla. onko järkeä?

kaverini rupes laihdutuskuurille. syö päivässä jonkun mikrosafkan ja sit jotain muutaman omenan, banaanin ja tomaatin. käy töissä jakamassa hesaria ja sit pari kertaa viikossa salilla. onko järkeä?
Ei kuulosta kovin järkevältä toi ruokavalio.

Tästä puhuttukin täällä jo aikasemmin eli tuosta ns. "cheatti päivästä" vai mikä se oli ? :D Niin oon ny ollu oikeestaa joulusta asti ilman karkkeja, sipsejä ja muuta paskaa eli päälle puolivuotta oon ollu ilman mitään roskaa syömättä, eli voisko tollasen päivän pitää välillä jos haluaa? Käyn juoksemassa vähintään sen 4-5 kertaa viikossa noin 5-7km lenkkejä. Ja mennyt semmosen 300-500 vajeella lähes kokoajan. Laihtunut noin 25kg.. nyt noin 168/67 on mitat.

Tästä puhuttukin täällä jo aikasemmin eli tuosta ns. "cheatti päivästä" vai mikä se oli ? :D Niin oon ny ollu oikeestaa joulusta asti ilman karkkeja, sipsejä ja muuta paskaa eli päälle puolivuotta oon ollu ilman mitään roskaa syömättä, eli voisko tollasen päivän pitää välillä jos haluaa? Käyn juoksemassa vähintään sen 4-5 kertaa viikossa noin 5-7km lenkkejä. Ja mennyt semmosen 300-500 vajeella lähes kokoajan. Laihtunut noin 25kg.. nyt noin 168/67 on mitat.
Voit pitää.

Jännää tää pitkä dieetti, ennen mättöpäivien jälkeen kauhea fiilis, nykyään mättöpäivän jälkeen fiilis mitä parhain:lol2:. Kellään selitystä?

Kysyisin muutamaa typerää asiaa. Olen laskennallisesti mennyt 800-1000 kalorin päivävajeella (eniten liikunnalla saatu) ja paino laski viikossa -800 kg. Voiko olla mahdollista, että se sitten humahtaisi jopa kilon jonakin viikkona alaspäin? Punnitsen joka päivä, mutta nuo siis ma-ma-välisiä tuloksia. Paljonko tiellä on vaihteluja viikossa eli saattaako olla punnituspäivää edeltävänä päivänä paljonkin korkeammalla paino?

Aika perkeleen paljon viikossa tuo -800kg. Pitäskö koittaa hieman rauhallisemmin.

edit. Tai no, mitä helvettiä. Jos kerta noin hyvin toimii ni anna mennä samalla lailla.

Back
Ylös Bottom