Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jees tohon oon just miettiny että jotain muutakin vois kokeilla ton ananaksen sijaa, siihen on vaan niin tottunu että syö maitorahka+ananas setin. Ja noi on niin helppo ottaa kaupastakin aina mukaan. Mites onko tossa muuten noi ruoka-aineet suurinpiirtein järkevät? eli tulee tarpeeksi kuituja jne?

Hienosäätöä: kumpi on dietillä parempi suhde(punttitreeni/aerobinen)? 4/2 vai 3/3?

Hienosäätöä: kumpi on dietillä parempi suhde(punttitreeni/aerobinen)? 4/2 vai 3/3?
Jos valitsisin, niin 3/3. 1-jakonen ohjelma 3 x vko ja aerobinen of choice 3 x vko. Intensiteetti sitten sen mukaan.

Jos valitsisin, niin 3/3. 1-jakonen ohjelma 3 x vko ja aerobinen of choice 3 x vko. Intensiteetti sitten sen mukaan.

Mä taas järkeilin, että 4/2 ois parempi, olettaen ettei halua dietin jälkeen näyttää kenialaiselta pikajuoksijalta, jolla on hieman ylimääräistä nahkaa :u

Mitäköhä pitäis tehdä erilailla? pientä ummetusta havaittavissa, 3 viikkoa diettiä täynnä. Hiki virtaa aivan hulluna jne aerobisessa ja salilla aivan erilailla kuin ennen diettiä, eli aineenvaihdunta on käynnistynyt parempaan suuntaan.

Mitäköhä pitäis tehdä erilailla? pientä ummetusta havaittavissa, 3 viikkoa diettiä täynnä. Hiki virtaa aivan hulluna jne aerobisessa ja salilla aivan erilailla kuin ennen diettiä, eli aineenvaihdunta on käynnistynyt parempaan suuntaan.

Asiaa pohtiessa auttaisi, jos tietäisi miten syöt.

Mä taas järkeilin, että 4/2 ois parempi, olettaen ettei halua dietin jälkeen näyttää kenialaiselta pikajuoksijalta, jolla on hieman ylimääräistä nahkaa :u

Mulla oli dieetillä reilu kymmenen tuntia aerobista ja kolme punttia viikossa. En näytä pikajuoksijalta. Kyllä se kolme, jopa kaksikin KOVAA treeniä riittää pitämään ne massat siellä. Kyse on kuitenkin kokonaisuudesta, eli myös ruokailujen on oltava "oikein".

Et halua näyttää pikajuoksijalta?
maurice-greene.jpg

Eipä tuolla itse asiassa ole merkitystä. Itse tekisin 1-jakoisella keskittyen raskaisiin perusliikkeisiin lyhyillä sarjoilla. Massaa kun ei dieetillä voi hankkia, toisin kuin voimaa. Ei mene sitten treenit ihan hukkaan.

Jeps näin itekkin pähkäilin ja teinkin. Yksijakoisella saa kyllä helvetinmoisen hien pintaan ja vielä näin lämpiminä päivinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ruokailut , aamupalaksi aina 200g raejuustoa 50g kaurahiutaleita veteen sekoitettuna johon 100g mehukeittoa + hera protsku drinksu josta tulee vielä lisäks 30g protskua, tohon lisäks 1500mg c-vitamiinia. sitten päivällisellä yleensä kanaa/kalaa/jotain lihaa siihen sitte peruna/riisi/makaroni ja noita hiilareita siis yritän pitää alhaalla , kaikki mitä syön mennee vaakan kautta, välipaloiks paljonki just raejuustoa, rasvatonta kalkkunaa ja vettä 4litraa päivässä

n 300g protskua päivässä 200g hiilaria ja sit rasvoja kohduutella + tietysti omega 6.

Paljonko miinuskaloreille kannattais olla kun laihduttaa?

Peruskulutus lepopäivänä: 1919 kcal.

-300?
Tarkotus olis bulkkaillu jouluun asti ja sit dieetille.

Paljonko miinuskaloreille kannattais olla kun laihduttaa?

Peruskulutus lepopäivänä: 1919 kcal.

-300?
Tarkotus olis bulkkaillu jouluun asti ja sit dieetille.

Se vähän riippuu. Itse suosin lyhyitä ja kovempia dieettejä 1000-1500kcal miinuksella, toiset tykkää vetää 500kcal miinuksella pidemmän aikaa. Toiset vaihtelee syömällä välillä 0-1000kcal alle kulutuksen. Mä sanoisin, että kannatta alottaa suht kovilla miinuksilla ja sit lisätä kalorimäärää loppua kohden kun rasvaa on palanut.

Tuleeko ruisleivästä liikaa hiilareita ? Syön aamuisin 3 palaa ja illalla myös 3 palaa, päälle yleensä juustoa, kananmunaa ja kraavilohta yleensä tai kurkkua. Onko tuo määrä liikaa perpäivä ja jos on niin millä tuo ruisleipä kannattaisi korvata?

Tuleeko ruisleivästä liikaa hiilareita ? Syön aamuisin 3 palaa ja illalla myös 3 palaa, päälle yleensä juustoa, kananmunaa ja kraavilohta yleensä tai kurkkua. Onko tuo määrä liikaa perpäivä ja jos on niin millä tuo ruisleipä kannattaisi korvata?

Ei tule ellei tarkoitus ole olla ketoosissa. Ei se hiilari itsessään ole mitenkään vaaraksi tai haitaksi. Päinvastoin! Sitä kannattaa suosia eritoten aamusta ja treenin ympärillä (jälkeen ja mahdollisesti ennen) jos on tarkoitus _tarkkailla_ hiilareidensa nauttimista. Muuten vaan surutta terveellistä ja ravitsevaa ruokaa napaan.

Ei tule ellei tarkoitus ole olla ketoosissa. Ei se hiilari itsessään ole mitenkään vaaraksi tai haitaksi. Päinvastoin! Sitä kannattaa suosia eritoten aamusta ja treenin ympärillä (jälkeen ja mahdollisesti ennen) jos on tarkoitus _tarkkailla_ hiilareidensa nauttimista. Muuten vaan surutta terveellistä ja ravitsevaa ruokaa napaan.

Kiitos vastauksesta.

Dodi.
Kertokaa etta kuinka pahasti metsään mennään ruokailujen kanssa. 172/72 ja lihasmassaa luomassa. Rasvaa on jonkin verran. Kynis siis.
Tässä tän päivän safkat.
08.00
Puuroa lautasellinen, 2 munaa.
12.00
Puolikas grillattu kananrinta subi kaikilla herkuilla.
15.00
ehrmann 250g
17.00
Jauheliharisotto jossa 150g jauhelihaa, ja 1-1.5dl makaroonia+hernemaissipaprika
19.00
Ehrmann+2dl american mass blast.
22.00
Toinen setti risottoa
24.00
pari munaa ja ruisleipää

subia en syö tietenkään joka päivä, mutta tänään satuin syömään. Normaalisti 2-3 lämmintä ateriaa.

Tota fläsää on kertyny kyllä sen verran vuosien varrella, että nyt pakko alkaa laihtumaan. Mitat tällä hetkellä 190/137. Tavotteena ois hukata sellanen 40-50kg. Tarvitsisin tässä nyt hiukan jeesiä teiltä guruilta. Ongelma on se, että en oikein osaa kasata mitään järkevää ja pitkäkestoista reeniohjelmaa. Chad Waterburyn 10 x 3 For Fat Loss vaikutti ihan lupaavalta, mutta senkin suositeltu kesto oli vain 4 viikkoa. Laskeskelin että edessä on noin vuoden projekti, jos etenen maltillisella 0,5-1kg/viikko vauhdilla. Motivaatiota kyllä löytyy, kunhan nyt saisi jonkun tasapainoisen ja toimivan paketin kasaan. Ruokapuolta oon tässä jo rankalla kädellä fiksaillukkin (limut, karkit, peruna, riisi jne. pois + enemmän kasviksia). Varmaan auttaa jo jonkin verran.

Eli Sanokaas miten yhdistän salitreenin ja aerobisen liikunnan jotenkin luontevasti. Ettei kumpikaan syö toista, tai en polta itseäni loppuun. Lihasten kasvattamisen jätän suosiolla myöhemmäksi. Starting strengthiä oon tykitelly sen kolme kuukautta, mutta jotenki tuntunu tosi raskaalta tehä aerobista siinä samalla. Fillaroinnin/kävelyn jälkeen jalat on ihan sökönä. Eikä painokaan pahemmin tippunu. Pitäisikö sali nyt sitten vaan unohtaa vähäksi aikaa, vai korvaanko SS:n jollain muulla ohjelmalla. Jostain kyllä lukenu että laihdutuksen aikana pitäs tehdä ees jonkin verran lihasharjoittelua. Tiedän että kuntoilu ei ole rakettitiedettä, mutta silti olen ihan pihalla. Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan. Toivottavasti nyt edes joku sai tolkkua tästä.

Kiitos vastauksista etukäteen.

Keto-dieetti, nesteet ja jumitus

Kertokaapa viisaammaat, onko normaalia, että ketodieetin aikana kroppaan kertyy ylimääräisiä nesteitä??? Olen ollut siinä käsityksessä, et tolla dieetillä just nimenomaan nesteet lähtee (ei tietenkään kaikki...) ja sitten se fläsä. Itellä on nyt takana 7 viikkoa ketogeenistä..lähtökohta oli 168/65 ja nykytilanne 168/61-62. Ja tossa on pysytty viimiset kolme viikkoa eikö mitään edistystä painon laskun kanssa sittemmin oo tapahtunu. Paino heittelee sen 2 kiloa. Sitä en pidä ongelmana, että pääsääntöisesti aina salitreenin jälkeisenä aamuna painoa on se 1-2 kiloa enemmän, mutta ku niitä nesteitä kertyy ihan oikeen näkyvästi treenistä riippumatta esim. jalkoihin et mikäköhän mättää? Itelle tulee ainakin sellanen olo, että painon jumituskin varmaan liittyy tohon turvotukseen ja jotain nyt on vialla ku keho antaa tollasia viestejä eikä dieetti etene. Mut mikä on vialla? Olen 29 v. nainen. Käyn salilla 3 krt/viikossa. Olen käynyt jo useita vuosia, että ei ole uus juttu elimistölle tuo salitreeni. Lisäksi teen tai tein paljon aerobista 6 krt viikossa 60-90 minuuttia, mutta nyt ketolla oon tota vähentäny 5-6 krt viikossa, mutta 30-60 minuuttia, koska kaloreita oon joutunu pudottamaan tosi alas.

Kalorien kohdalla oon kokeillu kaikkea. 1500-1600 kilokalorilla paino ei tipu. 1200:lla lähti ne pari kiloa nestettä, muuta ei tapahtunu. Sen jälkeen kokeilin syödä alta tuhat kaloria (800-900), mutta oikeestaan mitään ei tapahtunu, sitten kokeilin lisätä kaloreita taas ylemmäs, ei mitään tapahtunu, paitsi paino nous takas sen pari kiloa varmaankin nesteistä. Olen yirttäny herätellä kroppaa hiilaritankkauksilla ja korkeammilla kaloritasoilla (2000-2500). Mut ei nii mitään edistystä tapahdu.

Voiko tää johtua siitä, että olen n. 17-18 vuotiaana laihduttanu n. 15 kiloa "epäterveellisesti" nopeasti ja tosi alhaisilla kaloreilla ja kun kroppa sen on kerran kokenu ni nyt se sit vaatis taasen samat epäterveellisen alhaiset kalorit, jotta paino alkais tippua/rasvaa palaa.

Ruokavaliossakaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kirjaan tarkkaan kaikki syömiset kalorilaskuriin. Tiedän mikä on ketogeeninen. Hiilarit on mulla ollu n. 15-20 g/pv, protskua n. 2 g/painokilo/pv ja loput hyviä rasvoja.

Tavoitteista vielä, että 58 kiloon tähtään. Pudotettavaa ei siis ole paljon ja mitään kiirettä mulla ei ole. Mutta turhauttaa, kun mitään edistystä ei tapahdu vaikka mitä teen.

Kitos jo etukäteen, jos joku osaa jotain viisasta neuvoa antaa!

Back
Ylös Bottom