Keto-dieetti, nesteet ja jumitus
Kertokaapa viisaammaat, onko normaalia, että ketodieetin aikana kroppaan kertyy ylimääräisiä nesteitä??? Olen ollut siinä käsityksessä, et tolla dieetillä just nimenomaan nesteet lähtee (ei tietenkään kaikki...) ja sitten se fläsä. Itellä on nyt takana 7 viikkoa ketogeenistä..lähtökohta oli 168/65 ja nykytilanne 168/61-62. Ja tossa on pysytty viimiset kolme viikkoa eikö mitään edistystä painon laskun kanssa sittemmin oo tapahtunu. Paino heittelee sen 2 kiloa. Sitä en pidä ongelmana, että pääsääntöisesti aina salitreenin jälkeisenä aamuna painoa on se 1-2 kiloa enemmän, mutta ku niitä nesteitä kertyy ihan oikeen näkyvästi treenistä riippumatta esim. jalkoihin et mikäköhän mättää? Itelle tulee ainakin sellanen olo, että painon jumituskin varmaan liittyy tohon turvotukseen ja jotain nyt on vialla ku keho antaa tollasia viestejä eikä dieetti etene. Mut mikä on vialla? Olen 29 v. nainen. Käyn salilla 3 krt/viikossa. Olen käynyt jo useita vuosia, että ei ole uus juttu elimistölle tuo salitreeni. Lisäksi teen tai tein paljon aerobista 6 krt viikossa 60-90 minuuttia, mutta nyt ketolla oon tota vähentäny 5-6 krt viikossa, mutta 30-60 minuuttia, koska kaloreita oon joutunu pudottamaan tosi alas.
Kalorien kohdalla oon kokeillu kaikkea. 1500-1600 kilokalorilla paino ei tipu. 1200:lla lähti ne pari kiloa nestettä, muuta ei tapahtunu. Sen jälkeen kokeilin syödä alta tuhat kaloria (800-900), mutta oikeestaan mitään ei tapahtunu, sitten kokeilin lisätä kaloreita taas ylemmäs, ei mitään tapahtunu, paitsi paino nous takas sen pari kiloa varmaankin nesteistä. Olen yirttäny herätellä kroppaa hiilaritankkauksilla ja korkeammilla kaloritasoilla (2000-2500). Mut ei nii mitään edistystä tapahdu.
Voiko tää johtua siitä, että olen n. 17-18 vuotiaana laihduttanu n. 15 kiloa "epäterveellisesti" nopeasti ja tosi alhaisilla kaloreilla ja kun kroppa sen on kerran kokenu ni nyt se sit vaatis taasen samat epäterveellisen alhaiset kalorit, jotta paino alkais tippua/rasvaa palaa.
Ruokavaliossakaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kirjaan tarkkaan kaikki syömiset kalorilaskuriin. Tiedän mikä on ketogeeninen. Hiilarit on mulla ollu n. 15-20 g/pv, protskua n. 2 g/painokilo/pv ja loput hyviä rasvoja.
Tavoitteista vielä, että 58 kiloon tähtään. Pudotettavaa ei siis ole paljon ja mitään kiirettä mulla ei ole. Mutta turhauttaa, kun mitään edistystä ei tapahdu vaikka mitä teen.
Kitos jo etukäteen, jos joku osaa jotain viisasta neuvoa antaa!