Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi kaikki ylistää rahkaa? Yhdessä purkissa ehrmannia on noin 25g proteiinia ja yhdessä tonnikalapurkissa on noin 40g proteiinia. Onko tonnikalassa jotain vikaa?
No hyi vittu, yritä vetää joka päivä viikon verran 2 purkkia tunaa päiväs ja kerro sitten miten hyvää se on :hyvä:

Mistäs johtuu kun paino junnannut jo kuukauden samoissa lukemissa?
Vielä 1,8kg kun sais pudotettua niin olisin tavoitteessa ja alottaisin kunnon bulkin uuden treenikauden alattua 2 viikon päästä.
Mättöpäivääkin on kokeiltu, mutta ei taho enää tippua..
Tosin voiko johtua siitä yksinkertaisesti, että mitat ovat 194cm ja 71,8kg, että sitä ylimääräistä ei ole mitä pudottaa? Vai mistäköhän johtuu..

Muutes pienoisen kiristelyn aloitettua mittasin paikat ja nyt kun 8kg lähti MUUTENKIN VÄHÄSTÄ painosta pituuteen nähden niin mikään lihas/ muu ei ole pienentynyt.. Itseasiassa esimerkiksi hauiksen ympärysmitta suureni parilla sentillä tänä aikana..
Voiko olla mahdollista? O_o

Mutta niin.. vastatkaa joku :)

Mistäs johtuu kun paino junnannut jo kuukauden samoissa lukemissa?
Vielä 1,8kg kun sais pudotettua niin olisin tavoitteessa ja alottaisin kunnon bulkin uuden treenikauden alattua 2 viikon päästä.
Mättöpäivääkin on kokeiltu, mutta ei taho enää tippua..
Tosin voiko johtua siitä yksinkertaisesti, että mitat ovat 194cm ja 71,8kg, että sitä ylimääräistä ei ole mitä pudottaa? Vai mistäköhän johtuu..

Muutes pienoisen kiristelyn aloitettua mittasin paikat ja nyt kun 8kg lähti MUUTENKIN VÄHÄSTÄ painosta pituuteen nähden niin mikään lihas/ muu ei ole pienentynyt.. Itseasiassa esimerkiksi hauiksen ympärysmitta suureni parilla sentillä tänä aikana..
Voiko olla mahdollista? O_o

Mutta niin.. vastatkaa joku :)

Tä? 194/72 ja haluut VIELÄ painoa pois? Mä oon 180/77 ja aivan kauhea kynis...

Ja kysymykseen, voi olla mahdollista. Ehkä. Kohta joku tyrmää tän.

Tä? 194/72 ja haluut VIELÄ painoa pois? Mä oon 180/77 ja aivan kauhea kynis...

Ja kysymykseen, voi olla mahdollista. Ehkä. Kohta joku tyrmää tän.
No parin vuoden treeni takana ja vähän kesän ajan oli tarkoitus kiristellä..
No tossa puntarilla käydessäni on tuollaiset lukemat ollut jo kauan ja ihan päähänpinttymänä haluan sen näyttämään tasan 70..
Siitä on sit hyvä lähteä taas vuoden kestävään bodailuun ja painonnostoon! :puntti:

Joo kynis olen kyllä itsekkin, että ei sen puoleen, mutta ihan tyytyväinen tällähetkellä olen, koska lihaksia näkyy mielestäni suhkot hyvin.. :rolleyes:

No parin vuoden treeni takana ja vähän kesän ajan oli tarkoitus kiristellä..
No tossa puntarilla käydessäni on tuollaiset lukemat ollut jo kauan ja ihan päähänpinttymänä haluan sen näyttämään tasan 70..
Siitä on sit hyvä lähteä taas vuoden kestävään bodailuun ja painonnostoon! :puntti:

Joo kynis olen kyllä itsekkin, että ei sen puoleen, mutta ihan tyytyväinen tällähetkellä olen, koska lihaksia näkyy mielestäni suhkot hyvin.. :rolleyes:

Sori nyt vaan, mutta miten tuollaisilla mitoilla voi jotain lihaksia olla? Sä oot anorektisen laiha.

Sori nyt vaan, mutta miten tuollaisilla mitoilla voi jotain lihaksia olla? Sä oot anorektisen laiha.
Laiha ehkä, mutta en nyt sentään anorektisen laiha..
Painoindeksi näyttää normaalipainoa, vaikka putoaisi vielä +5kg, joten mitkäs sen paremmat mitat lähteä pientä rasvakerrosta ja bulkkia hankkimaan..

Ja voin ihan kuvaakin pistää tulemaan, että kyllä sitä lihasta sielä vähän löytyy, sen verran mitä vuoden kunnollisella treenillä voi saavuttaa, koska se toinen vuosi oli vähän hakuammuntaa..

On se paino sielä 85kg tienoilla ollut reilut puolivuotta sitten..

Osaakos joku viisaampi selittää kun itse on vielä aika juniori laihdutushommissa, että mistä johtuvat "rajut" painonvaihtelut kun esim. eilen aamusta oli paino pudonnut 0,7kg ja tänä aamuna vastaavasti noussut 0,8kg?
Olen syönyt about saman verran alle kulutuksen joka päivä ja painonlasku on ollutkin suht. tasaista kunnes nyt. Mitään en ole oikein muuttanut ja tässä on oltu nyt jo muutaman viikon painoa pudottamassa niin vähän ihmetyttää miten paino lähti noin pomppimaan...

Laiha ehkä, mutta en nyt sentään anorektisen laiha..
Painoindeksi näyttää normaalipainoa, vaikka putoaisi vielä +5kg, joten mitkäs sen paremmat mitat lähteä pientä rasvakerrosta ja bulkkia hankkimaan..

Ja voin ihan kuvaakin pistää tulemaan, että kyllä sitä lihasta sielä vähän löytyy, sen verran mitä vuoden kunnollisella treenillä voi saavuttaa, koska se toinen vuosi oli vähän hakuammuntaa..

On se paino sielä 85kg tienoilla ollut reilut puolivuotta sitten..

No aika hätäsesti näyttää normaalipainoa... 70kg sulla olis ~19 indeksi.

Joskus aikanaan, kun aloitin treenaamisen painoin 61kg ja painoindeksi oli silloin juurikin tuo 19. Ei paljoa lihakset näkyneet, ei. Narukädetkin oli ympärykseltään luokkaa 22cm...

Sulla ei voi rasvaa enää paljoa kropassa olla, eli kannattais varmaan alkaa jo syömään kunnolla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaakos joku viisaampi selittää kun itse on vielä aika juniori laihdutushommissa, että mistä johtuvat "rajut" painonvaihtelut kun esim. eilen aamusta oli paino pudonnut 0,7kg ja tänä aamuna vastaavasti noussut 0,8kg?
Olen syönyt about saman verran alle kulutuksen joka päivä ja painonlasku on ollutkin suht. tasaista kunnes nyt. Mitään en ole oikein muuttanut ja tässä on oltu nyt jo muutaman viikon painoa pudottamassa niin vähän ihmetyttää miten paino lähti noin pomppimaan...

Vaa'an mittaustoleranssit? Planeettojen asento?

Ei mun mielestä tommosessa <1kg vaihtelussa oo mitään ihmeellistä.

Vaa'an mittaustoleranssit? Planeettojen asento?

Ei mun mielestä tommosessa <1kg vaihtelussa oo mitään ihmeellistä.
No kävi mielessä että oiskohan vaa'asta patterit loppumassa. ^^ Mutta jos tuollainen vajaan kilon vaihtelutkin on ns. normaalia niin ei kai tässä sitten mitään. Kuten sanoinkin että olen aika nyyppä koko hommassa vielä ja kun alussa meni "tasaisesti" niin kai tuollainen "jyrkkä" muutos pisti meikän sitten ihmettelemään. :P

No aika hätäsesti näyttää normaalipainoa... 70kg sulla olis ~19 indeksi.

Joskus aikanaan, kun aloitin treenaamisen painoin 61kg ja painoindeksi oli silloin juurikin tuo 19. Ei paljoa lihakset näkyneet, ei. Narukädetkin oli ympärykseltään luokkaa 22cm...

Sulla ei voi rasvaa enää paljoa kropassa olla, eli kannattais varmaan alkaa jo syömään kunnolla...
Niin huom silloit aloitit?
Eikös se käytännössä niin ole, että kun treenaa lihakset kasvaa ja kun diettaa ylimääräiset rasvat pois niin ne lihakset erottuu paremmin?
Nimittäin rasvaa nyt ei ole yhtään ylimääräistä, joten en tiedä sitten valehteleeko peili ja omasilmä, mutta jonkinmoiset lihakset kuitenkin sieltä näen..

Tarviiko olla 30kg ylimäärästä ja uimarengas roikkumassa, että voi sanoa, että lihaksia on havaittavissa..
Toki eihän ne edes silloin mihinkään näy, mutta mikäs siinä jos tykkää, että ne tuntuu pelkästään :lol2:

Millasilla makroilla nyt sitten kannattaisi vetää "normaali" vhh-dieetti. Itse olen tähän asti vetänyt niin, että protskua noin 250g, hiilari n.70-80g ja loput rasvaa. Kalorit keskimäärin 2000kcal per päivä. Nyt olen lueskellut eri keskusteluja ja monet sanovat, että tuo hiilari määrä on juuri huonoin, että kroppa ei tiedä, mitä sen tulisi kayttää polttoaineena. Onko tosiaan näin? Mikäli tosta taas hiilaria lisää, niin rasvat jää aika minimiin.

Toi nyt oo mitään jos vajaan kilon heittelee esim. itellä heittelee aamusta iltaan joskus 3kg.

Oisko tämmössessä ruokavaliossa mitään järkeä? Salilla käyn 4 krt viikko ja lenkkeilyä yritän aloittaa. Painoa olis tarkotus pudottaa kun tällä hetkellä paino ~90kg ja pituus 187cm ja ikä 19. (suurinosa painosta mahassa ;) )

Aamupala klo 9.00:
Kaurapuuro 40g
Ruisleipä 1 kpl
Palviviipale 2 kpl

Salin jälkeen ~ 12.00
Palautusjuoma

Välipala ~14.00:
Maitorahka Ehrmann 1 prk
Ananasmurska Rainbow 1 prk

Päivällinen 15.00 - 17.00:
?
Ruisleipä 1 kpl
Palviviipale 2 kpl

Välipala klo 19.00-20.00:
Vaalea tonnikala Rainbow 1 prk
Raejuusto Ingman 100 g
Rypsiöljy 2 rkl

Iltapala ennen nukkumaanmenoa:
Maitorahka Ehrmann 1 prk
Rypsiöljy 2 rkl

Kalorilaskurin mukaan noista tulee :
Proteiiniä: 149,58
Hiilihydraatteja: 161,18
Rasvaa: 37,98
kcal: 1584,86
kJ: 6635,448
p/h/r (energia): 37,8/40,7/21,6

Toki tohon sitten tulee toi päivällinen mikä yleensä jotain mutsin tekemää kotiruokaa. Pystyisikö tällä siis laihtumaan ja jotenkuten säästää lihastakin vielä?

Nii ja välipäivinä tietysti jää toi palautusjuoma pois mutta muutenkin tulee erilainen syömäjärjestys kun tulee herättyäkin myöhemmin.

Kannattaako dieettillä olla yksi- vai kaksijakoisella ? Nelisen kuukautta varmaa laihuttelen, mutta hyvinkin voi mennä kolmeenkin.
Kolme treenikertaa viikossa meinaan tehdä ja juoksua 3/4 kertaa. Myös muuta yleisurheilua hyvinkin mahdollisesti.

Kannattaako dieettillä olla yksi- vai kaksijakoisella ? Nelisen kuukautta varmaa laihuttelen, mutta hyvinkin voi mennä kolmeenkin.
Kolme treenikertaa viikossa meinaan tehdä ja juoksua 3/4 kertaa. Myös muuta yleisurheilua hyvinkin mahdollisesti.
Eipä tuolla itse asiassa ole merkitystä. Itse tekisin 1-jakoisella keskittyen raskaisiin perusliikkeisiin lyhyillä sarjoilla. Massaa kun ei dieetillä voi hankkia, toisin kuin voimaa. Ei mene sitten treenit ihan hukkaan.

Oisko tämmössessä ruokavaliossa mitään järkeä? Salilla käyn 4 krt viikko ja lenkkeilyä yritän aloittaa. Painoa olis tarkotus pudottaa kun tällä hetkellä paino ~90kg ja pituus 187cm ja ikä 19. (suurinosa painosta mahassa ;) )

Aamupala klo 9.00:
Kaurapuuro 40g
Ruisleipä 1 kpl
Palviviipale 2 kpl

Salin jälkeen ~ 12.00
Palautusjuoma

Välipala ~14.00:
Maitorahka Ehrmann 1 prk

Päivällinen 15.00 - 17.00:
?
Ruisleipä 1 kpl
Palviviipale 2 kpl

Välipala klo 19.00-20.00:
Vaalea tonnikala Rainbow 1 prk
Raejuusto Ingman 100 g
Rypsiöljy 2 rkl

Iltapala ennen nukkumaanmenoa:
Maitorahka Ehrmann 1 prk
Rypsiöljy 2 rkl

Kalorilaskurin mukaan noista tulee :
Proteiiniä: 149,58
Hiilihydraatteja: 161,18
Rasvaa: 37,98
kcal: 1584,86
kJ: 6635,448
p/h/r (energia): 37,8/40,7/21,6

Toki tohon sitten tulee toi päivällinen mikä yleensä jotain mutsin tekemää kotiruokaa. Pystyisikö tällä siis laihtumaan ja jotenkuten säästää lihastakin vielä?

Nii ja välipäivinä tietysti jää toi palautusjuoma pois mutta muutenkin tulee erilainen syömäjärjestys kun tulee herättyäkin myöhemmin.

Lähtisin kuitenkin rakentamaan dieettiä niin että kasviksia ja mm. marjoja (nyt esim. mustikoita suoraan metsästä) syötäisiin se vähintään 500g päivässä huomioon ottaen myös aloitussivun ohjeet. Tämä antioksidanttien, hivenaineiden, flavonoidien jne. takia. Harvatpa sitä lihalla, kasviksilla ja hedelmillä itseään lihottaa, kylläisyys tulee YLEENSÄ ennen kalorien ylittämistä (kokeilkaa vaikka). Meidän kulttuuriimme nyt on sattunut juurtumaan tuo käsitys leivän ja perunan terveellisyydestä ja asiasta käydään varmasti kiivasta keskustelua ravitsemustieteilijöiden keskuudessa.

Edittinä: vaikka syötkin ananasta runsaasti, se tuskin kattaa kaikkea sitä hyvää ja oikeasti hemmetin terveellistä mitä vannoutuneelle lihansyöjälle olisi tarjolla kasvimaailmasta :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom