Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko tää nyt joku kysymys? Paskaa se juustohampurilainenkin on. Vaalean pullan välissä kovaa rasvaa tirskuva pihvi ja helvetin rasvanen juusto. Edelleen olen samaa mieltä kuin edellisessä postissani eli pizza > mäkkisafka.Juujuu, entä tuolt mäkkäristä toi juustopurilaine, siinähä o välis muutaki ku se juusto :P
Eiköhän tuosta alotus viestistä löydy vastaukset näihinkin kysymyksiin. :PEli dieetti aiheisia kysymyksiä olisi!
mitat: 179-81 ja ikää 17v
Nyt olisi tarkoitus aloittaa todenteolla ensimmäinen "kunnon" dieetti. Aktiivista punttia on takana nyt 8kk joten tulostakin/lihasmassaakin on tullut kohtuudella. Nyt kun dieetin aloitan kalorihommat mulla on selvänä, eli pyrin -500kcal mennä ja viikonloppuna lauantai tai sunnuntai sitten sellanen kevyempi päivä, jolloin en seuraa kaloreita niin tarkasta, muttei silti vedetä överiksi silloinkaan;)
Eli mikä on paras tapa polttaa rasvaa pois ja silti säilyttää lihakset? Lenkkeily olisi tarkoitus aloittaa dieetin ajaksi taas. Eli sellasia ~1h lenkkejä syke 130-150? 2-3krt viikossa?
Punttiakin luultavasti kannattaa jatkaa dieetistä huolimatta? olisiko 2-3krt siinäkin hyvä?
Hiit- reenit mulle ei sovi aikasen työn takia, paitsi viikonloppusin?
Riippuu vähän siitä millä tapaa sä oot toteuttanu sun dieetin? Eli kerro vähän tarkemmin miten dieettaat. Jos haluat yhtä paljon olla miinuksella joka päivä niin ei tietenkään syödä välipäivinä yhtä paljon kuin treenipäivinä, koska kulutus on eri. Riippuu tietenkin teetkö esim. aerobista välipäivinä? Jos käytät palautusjuomaa niin siinä on yleensä about sen verran kaloreita mitä se treeni kuluttaa eli muuten voi syödä samanlailla treenipäivinä ja lepopäivinä, mutta erotuksena on vaan se palkkari.Nyt on 10 viikkoa dieettiä takana, ja tuli mieleen yksi asia. Pitääkö välipäivinä syödä saman verran kuin reenipäivinä? Itse käyn kolme kertaa viikossa salilla ja olen syönyt saman verran joka päivä.
Low carb ei ole ainoa mahdollinen dieettaustapa. Periaatteessa laihtumiseen riittää, että kalorit on kokonaisuudessaan miinuksella. Eli kunhan syöt vähemmän kuin kulutat, makroravinteista välittämättä. Riippuu tietenkin vähän sun tavotteista, koska dieetillä tulisi syödä kuitenkin proteiinia kunnolla lihasten säilymisen varmistamiseksi ja lisäksi elimistö tarvitsee hyviä rasvoja myös eli rasvaakin pitäisi jonkun verran saada. Siinä ei sitten jää jäljelle enää paljoa varaa kaloreista ottaa hiilarista. Riippuu tietenkin sun kulutuksesta. Nyrkkisääntönä voisi myös pitää sellaista, että mitä enemmän liikut, sitä enempi voit syödä myös hiilaria dieetillä. Eli voithan sä koittaa nostaa sun kulutusta liikkumalla enempi ja sen johdosta myös syödä kokonaisuudessaan enempi jolloin pystyt syömään myös enempi hiilaria.Pitkä topikki kyl, lukenu johonki 200 sivulle asti ja sai riittää, ei jaksanu enempää.
Mutta olis tämmöinen kysymys että dieetin tossa alotin ja tavoitteena on rasvanpoltto ja kiinteyttää itsensä. Onko mitenkään haitaksi (rasvanpolton ja kiinteytymisen kannalta) jos syö paljon hiilari-pitoista ruokaa? Olen kyllä yrittänyt vähentää hiilaripitoista ruokaa (vaalea leipää yms.) mutta kaikkia ei pysty. Joka pvä tulee syötyy 2 ateriaa jossa on riisii/riisinuudelii ja tästä on vaikee lähteä muuttamaan kun oma kulttuuri on semmonen. Ja tosiaan painolla ei ole mitään väliä dieetin kannalta kunha sitä rasvaa palaa ja kiinteyttyis ;-)
Riippuu vähän siitä millä tapaa sä oot toteuttanu sun dieetin? Eli kerro vähän tarkemmin miten dieettaat. Jos haluat yhtä paljon olla miinuksella joka päivä niin ei tietenkään syödä välipäivinä yhtä paljon kuin treenipäivinä, koska kulutus on eri. Riippuu tietenkin teetkö esim. aerobista välipäivinä? Jos käytät palautusjuomaa niin siinä on yleensä about sen verran kaloreita mitä se treeni kuluttaa eli muuten voi syödä samanlailla treenipäivinä ja lepopäivinä, mutta erotuksena on vaan se palkkari.
Osaisko joku sanoa kuinka paljon keski-ikäisen naisen kannattaisi laittaa kalorit miinuksille, jos keskikulutus päivässä olisi jotain 1600 kcalorin luokkaa (ilman liikuntaa)? Yli satakiloset äijät heittää -500kcal, mutta onks se vähä liikaa 166/65 naiselle? Äiti tuossa kyseli diettivinkkejä enkä nyt oikein tuohon osaakaan vastata... Tavoite olis kuulemma viisi kiloa pois parissa kuukaudessa.
onko MITÄÄN hajua pitsojen rasvaisuuksista?
Sanokaapas, onko teillä ihan järkyttävät näläntunteet dietin alussa? Itse en meinaa unta saada kun niin paljon puskee nälkää.
Paino nousi sikabulkin seurauksena 85kg -> 93kg 3.5kk:ssa. Nyt olen aloittanut kiristelyn.
Syönyt suunnilleen näin:
Aamulla:
1 dl kaurahiutale + banaani/mustikoita + Ehrmann + maito 3 dl + vitamiinit ja omegat
Päivällä:
1-2 kanafilettä + vihanneksia. Lasi maitoa. Ehkä joskus tosi vähän riisiä / perunaa.
Välipala:
Ehrmann + hedelmä / kanafile + hedelmä.
Lounas:
150g jauheliha / 1-2 lohifile / 1-2 kanafile. Vihanneksia parsaa jne. paljon. 2 Lasia maitoa.
Iltapala:
Purkki tonnikalaa + 15g rypsäriä.
Kulutukseni kalorilaskurin mukaan n. 2600-2800. Olen koittanut tuossa 2000+- hujakoilla kalorit pitää.
Onko tää vaan näin rankkaa hommaa, vai kuseeko joku teidän mielestänne tuossa ruokavaliossa selvästi? Proteiiniä ainakin pitäisi olla tarpeeksi. Rasvoja saattaa sit olla liian vähän, mut aina paistan rypsiöljyssä kanat/lihat/lohet...