Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten paljon ja nopeasti nestettä voi lähteä dieetin alussa? Aloitin ensimmäisen dieettini 4 päivää sitten ja paino on pudonnut 300g/pvä!

Omat mitat: pituus 175cm, paino 74kg.

Kaloreita on nyt mennyt 2000-2200 päivässä, P35%H37%R28%. Syömisestä noin suuri painon pudotus ei pitäisi olla kiinni vaikka pieni nälkä tuntuukin olevan koko ajan. En kuitenkaan ole vähentänyt kaloreiden määrää kuin -300/pvä dieetin myötä. Vatsan seudulle kun tuota läskiä on kertynyt sen verran että kesäksi olisi mukava jos sitä saisi vähennettyä.

Ekan parin viikon aikana lähtee se n. 3-4kg nestettä, eli eipä tarvi mistään lihasmenetyksestä huolehtia jos paino putoaa nopeasti.

Toimiiko tää käytännössä?

Ensin pari viikkoa 200-250 kaloria plussalla ja sen jälkeen kymmenen päivää 750-800 kaloria miinuksilla. Laskennallisestihan tuolla tavalla painon pitäisi pudota puolesta kilosta kiloon kuukaudessa ja kuitenkin suurimman osan ajasta voisi olla maltillisesti plussakaloreilla.

Olen jostain lukenut, että alle pari viikkoa voisi mennä suuremmillakin miinuskaloreilla ilman mainittavaa lihaskatoa eikä aineenvaihdunnankaan pitäisi noin lyhyessä ajassa pahemmin hidastua. On toi dieettausmotivaatio tosi heikkoa, kun syöminen nyt kuitenkin on aika kivaa puuhaa... Tollasissa lyhyemmissä pätkissä sitä voisi jaksaakin kiristellä pari kiloa ennen kesää. Mitäs mieltä ootte?

Toimiiko tää käytännössä?

Ensin pari viikkoa 200-250 kaloria plussalla ja sen jälkeen kymmenen päivää 750-800 kaloria miinuksilla. Laskennallisestihan tuolla tavalla painon pitäisi pudota puolesta kilosta kiloon kuukaudessa ja kuitenkin suurimman osan ajasta voisi olla maltillisesti plussakaloreilla.

Olen jostain lukenut, että alle pari viikkoa voisi mennä suuremmillakin miinuskaloreilla ilman mainittavaa lihaskatoa eikä aineenvaihdunnankaan pitäisi noin lyhyessä ajassa pahemmin hidastua. On toi dieettausmotivaatio tosi heikkoa, kun syöminen nyt kuitenkin on aika kivaa puuhaa... Tollasissa lyhyemmissä pätkissä sitä voisi jaksaakin kiristellä pari kiloa ennen kesää. Mitäs mieltä ootte?
Kyllähän toi saattaa toimia. Sitä kutsutaan kalorisyklittelyksi ja moni on sen kokenut varsin toimivaksi systeemiksi. Jos kuitenkin on tarkotuksena pudottaa painoa niin pitäisin kyllä kalorit miinuksella suurimman osan ajasta. Kymmenessä päivässä keho ei välttämättä ehdi tarpeeksi nopeasti reagoimaan siihen muutokseen jotta rasva alkaisi palamaan tehokkaasti.

Laitan omani uudestaan kun aiempaan viestiin ei vastausta tullut. Elikkä nytten oltu dieetillä kolmisen viikkoa ja eilen aamulla vaaka näytti vajaa 71kg. Puntilla olen käynyt ma, ke, pe (body tyylillä) ja aerobista 30minsaa ti, to, su 130-160 sykkeellä. Ruokavalio:

Aamupala: ruisleipä johon kevyt sulatejuusto, hieman kevyt oivariinia, whey 40g (sis. 5dl vettä, 1dl + 1/3dl hera, ½dl fun light), vitamiinit
Lounas: koulussa, noin puolet ruokaa ja puolet salaattia/kasviksia, näkkileipä ja 2 lasia vettä
Välipala: tehosekottimeen purkki ehrmannia, banaani, fun lightia, 5g kreatiini erikseen veden kanssa
(Treenipäivinä palkkari: 1dl hera, 1dl malto, 5g kreatiini)
Päivällinen: kotona, noin puolet ruokaa ja puolet salaattia, ruisleipä johon sulejuusto ja oivariinia, lasi vettä, 5g kreatiini veden kanssa
Iltapala: 40g whey/purkki raejuustoa, 15ml rypsiöljyä.

Teen aerobisen siinä klo 20 aikoihin joten riittää varmaan kun vedän vaan ton iltapalan siihen päälle? Voisiko ton oivariinin jättää pois leivältä, että iskis pelkän juuston? Onko muuten ruokavalio kunnossa?

Kohtalainen määrä oivariinia leivän päällä ei vaikuta mitenkään painonpudotukseen, korkeintaan auttaa, koska keho kuitenkin tarvitsee rasvaa siinä missä muitakin ravinteita.

Itse olen nyt kolmatta kuukautta dieetillä. Paino tippui aluksi 5-7kg mutta nyt se on totaalisesti tyssännyt 80kg (pituus 181cm)

Ma, ti, to, pe salia (alkulämmittely 30min reipasta kävelyä/kuntopyörää).

Mistä voisi johtua, ettei paino ole laskenut? Voisiko kenties johtua lihaskasvusta? Saas nähdä sitte ensikuun kuvassa, onko keho muuttunut :)

Jahas täällä ensimmäinen diettini alkaa kohta..

Aloitin joulukuussa salilla käymisen ehkä liiallisellakin bulkilla ja SS:n jälkeen paino nousi 85kg -> n.92.5kg. Pituutta 184cm.

Ei kiinnostaisi tippaakaan dietata vielä nyt, mutta kun maha alkaa paistaan niin hyvin läpi että kesällä ei T-paidoissa paljon kehtaa liikuskella kohta :D Tuossa 85kg aloituspainossakin oli jo hieman löysää..

Mitenkäs, onko voima tasojen nostaminen miten haastavaa dieetillä? Nyt tulokset on noussu ihan kivasti lyhyessä ajassa (aloittelija kun olen).. niin pitääkös tässä nyt sitten 2-3kk junnata samoissa painoissa?

Tarkoitus olisi vetää ma,ke,pe sali ja ti,to aamulenkki tyhjään vatsaan heti aamulla.

Kuinka moni täällä laskee ton päivittäisen -500kcal kulutuksen suurinpiirtein, ilman mitään hedelmävaa'lla punnituksia? :D Varsinkin kouluruoka on aika vaikea arvioida kun ei siellä mitään tarkkoja kalori/prode jne. määriä ilmoiteta...

Kuinka moni täällä laskee ton päivittäisen -500kcal kulutuksen suurinpiirtein, ilman mitään hedelmävaa'lla punnituksia? :D Varsinkin kouluruoka on aika vaikea arvioida kun ei siellä mitään tarkkoja kalori/prode jne. määriä ilmoiteta...

Minä punnitsen elintarvikevaa'alla kaiken minkä voin, niin ei tarvitse arvailla paljonko on syönyt. Ravintolasapuskat ym. kuvaan kännykameralla ja pyrin kotona arvioimaan painot. Seisovasta pöydästä pyrin valitsemaan sellaisia aineksia, joiden energiasisällöt on helppo arvioida.

Sitten vain kaikki aineet ja painot kiloklubi.fi:n laskuriin ja painon lasku etenee kuin juna, kun syö sopivan määrän. Minulla energiavaje on ollut jonkin verran yli -1000 kcal/päivä ja paino putoaa teorian mukaiset -1kg/viikko. Miinus 500:lla putoaisi varmaankin puolet. Kunnollisen seurannan hyvä puoli on, että ohjelma auttaa paitsi kalorimäärän, myös pääravintoaineiden, kuitujen ja rasvan laadun seurannassa.

Itellä on ainakin ollut toi elintarvikevaaka ihan korvaamaton apuväline tässä projektissa. Ihan mahdotonhanhan noita painoja on lähteä arvailemaan, edes sinne päin, ellei ole sitä ennen tehnyt. Nyt ois itellä lähtenyt dieetin ja hiitin yhteisellä avustuksella about 9 kiloa, mutta vittulainen kun osaa ihrat olla tossa mahassa kiinni tiukasti. Mittanauhan mukaan olis lähtenyt n. 5cm mutta eihän se omaan silmään juurikaan näy. Noh, rakkaudella ja ammattitaidolla ne on siihen kerättykin:kippis1:

mikä se ois paras tapa toteuttaa tuo aamu aerobinen?itse olen nytte lenkkeillyt aina välipäivinä aamuisin mutta tahtoo olla jo vähän sitkeää hommaa niin oisko paha jos hakkais vaikka nyrkkeilysäkkiä aamusella vai onko parempi jatkaa lenkkeilyä?

Kai se elintarvikevaaka sitten pitää käydä itsekin hommaamassa! Miettii miten vituttavaa se on sitten dietata päin vittua ja sitten parin kuukauden päästä hajoilla siihen kun mikään ei muuttunut :) No tuskin ne vaa'at paljoakaan maksaa.

Pitäisi vielä päättää tehdäkö aamulla heti tyhjään vatsaan HIIT:ä vai pelkästään perus lenkkeilyä. Tästä on topiccejakin, mutta someday kun mainitsit: Teetkö HIIT:n salipäivinä vai et? Itse ajatteli ma,ke,pe sali ja ti,to,la HIIT. Meneekö oikein?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai se elintarvikevaaka sitten pitää käydä itsekin hommaamassa! Miettii miten vituttavaa se on sitten dietata päin vittua ja sitten parin kuukauden päästä hajoilla siihen kun mikään ei muuttunut :) No tuskin ne vaa'at paljoakaan maksaa.

Pitäisi vielä päättää tehdäkö aamulla heti tyhjään vatsaan HIIT:ä vai pelkästään perus lenkkeilyä. Tästä on topiccejakin, mutta someday kun mainitsit: Teetkö HIIT:n salipäivinä vai et? Itse ajatteli ma,ke,pe sali ja ti,to,la HIIT. Meneekö oikein?

Ite oon ainaki tehny hiitin salipäivän aamunaki ku menee pakosti päällekkäin yhtenäpäivänä ja toiminu hyvin, paino tippuu ja rasva palaa. Ei mitää ongelmaa. Kokeile mikä tuntuu hyvältä sulle.

Kannattaisko mun lisätä aerobisen kestoa? Tähän asti olen tehnyt 3 kertana viikossa 30min ja salia ma, ke, pe. Ruokavalio:

Aamupala: ruisleipä, 40g ufs whey
Lounas: koulussa, puolet ruokaa, puolet salaattia, näkkileipä, 2 lasia vettä
Välipala: tehosekottimeen 250g maitorahkaa, banaani, 5g kreatiini veden kanssa
(Treenipäivinä palkkari 1dl hera, 1dl malto)
Päivällinen: kotona, puolet ruokaa, puolet salaattia, ruisleipä, lasi vettä, 5g kreatiini veden kanssa
Iltapala: purkki rasvatonta raejuustoa, 15ml rypsiöljy

Teen aerobisen siinä klo 20 aikoihin ja otan iltapalan siihen päälle. Syke 130-160. Lauantai aamuna paino näytti vajaa 71kg ja kolmisen viikkoa aiemmin vajaa 73kg. Kreatiini ylläpitojakso loppuu keskiviikkona.

Kannattaisko mun lisätä aerobisen kestoa? Tähän asti olen tehnyt 3 kertana viikossa 30min

Jos peruskestävyyttä haluat suosittelen pitempiä 60-90min lenkkejä matalalla sykkeellä, myöskin rasvanpolttoon hyväksi. Toinen vaihtoehto on tehdä HIIT harjotuksia jos haluaa rasvaa polttaa.

Jos peruskestävyyttä haluat suosittelen pitempiä 60-90min lenkkejä matalalla sykkeellä, myöskin rasvanpolttoon hyväksi. Toinen vaihtoehto on tehdä HIIT harjotuksia jos haluaa rasvaa polttaa.

No jos tekisin 3 kertaa viikossa 45-60minuutin aerobisen hölkkälenkin sykkeellä 130-160. En noista HIITeistä oikein ole innostunut. Mut onko ruokavalio ok?

Täällä diettiä takana huimat 3pv ja huomaa kyllä, että viimeiset 4kk on eletty sikabulkilla. :D Nälkä puskee ja kovasti.

Kovin haaste, eli viikonloppu on nyt edessä. Aijaijaijaijai...

Pidättekö ihan selvää linjaa viikonloput kun diettailette?

Selvinpäin oleminen kannattaa dieetillä. Alkoholissa on järjetön määrä energiaa, eikä krapulakaan auta pahemmin dieetin kestämiseen.

Laitetaas tänne, ravintopuoltahan dietit edustaa.

Mitä mieltä kokeneemmat karjut on noista pitserioiden ruuista, ovatko ne rasvaisempia kuin mäkkärissä vai samaa tasoa? Otetaan esimerkiksi joku salami, tonnikala, katkarapu pitsa, onko MITÄÄN hajua pitsojen rasvaisuuksista?

Laitetaas tänne, ravintopuoltahan dietit edustaa.

Mitä mieltä kokeneemmat karjut on noista pitserioiden ruuista, ovatko ne rasvaisempia kuin mäkkärissä vai samaa tasoa? Otetaan esimerkiksi joku salami, tonnikala, katkarapu pitsa, onko MITÄÄN hajua pitsojen rasvaisuuksista?
Kyllä pizza on mielestäni aina parempi vaihtoehto kuin mäkkisafka. Mäkkisafkassa on helvetisti transrasvoja, ranskalaiset esim. ui siinä transrasvassa. Pizzaan ku valitsee vielä kunnon "bodytäytteet" eli jotain vähärasvasia lihoja esim. kinkku, tonnikala tai katkarapu niin tulee hyvin protskua eikä turhaan huonoja rasvoja. Ainoa mistä sitten tulee enempi niitä tyydyttyneitä rasvahappoja on se juusto. Tosin esim. kotipizzassa saa kaikki pizzat puolella juustolla jolloin siitä lähtee noin 200kcal per pizza pois turhia kaloreita mitkä tulee lähinnä kovasta rasvasta. Siihen vielä kuitupohja mitä sieltä myös saa ja ne jo mainitsemani HC-BODYMUNKKI -täytteet niin on jo aika hyvä lätty kasassa. Jos haluu hyviä rasvoja lisää niin noiden lihojen lisäksi voi ottaa vaikka oliiveja jos tykkää. Ananas on myös herkkua ja ihan hyvä hiilarinlähde. Pizzataxista saa nykyään myös jotain ruispohjalättyjä, mutta ne on ainaki vielä tähän mennessä ollut aika paskoja verrattuna kotipizzan vastaaviin, IMO Ehram.

Back
Ylös Bottom