Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo elikkäs tarkotus olis saada ittee vähän parempaa kuntoo...

Painoo ny on sitte kertyny sellasen 95kg/175cm ja ikää nyt on sellanen 17w.
Salilla oon käyny sellane 3krt/vk mut nyt helmi-maaliskuu vaihteessa se on vähän jäänyt :S
lenkilläkin käyn, joskus muutaman kerran viikossa.
Niin että minkäslaisia lenkkejä mun pitäis tehä että lähtis sellanen 1kg/vk pois?
ja millasia liikkeitä salilla kannattaa tehä et saa kiinteytettyä kroppaa?

Näillä mennään...
luvitko tämän threadin eka postia ollenkaan? painonpudostus lähtee siitä ruokavalion korjaamisesta ja tuossa ekassa postissa on hyvin kiteytetty tämä asia.

mikään yksittäinen liike ei "kiinteytä" sinun kroppaasi, vaan kroppa näyttää silloin kiinteeltä, jos sinulla ei ole läskiä kovinkaan paljoa siinä lihasten päällä --> eli rasvaprosentin alentamisella saat sitä kroppaasi kiinteäksi. kun alat dieettamaan treenaat salilla täysipainoitteisesti koko kroppaasi. ohjelman voit ottaa vaikka täältä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

lenkkeily on hyvä tuki painonpudotuksessa ja alkuun vaikka 2-3 kertaa viikkoon 30-60 min kävelylenkkejä. kun homma alkaa sujumaan ja yleiskunto kohenemaan, niin voit kiristää tahtia.

tsemppiä treeneihin!

Moro,
ikää kohta 19v/163cm/64kg. Salilla on käyty viimeksi noin 1-2 vuotta sitten aktiivisesti, n. 2 vuotta putkeen. Tällöin nostin painoa vuoden aikana n. 9kg pelkällä lihaksella, läskiä ei tullut. Nykyään paino on pysynyt samassa. Läskiä on tullut aikoinaan hyvän sixterin päälle n. 1-2cm (sixterin piirteet erottaa läskin alta juuri ja juuri). Niiden lihaskunnosta olen 100% varma, että on varmasti keskimääräistä minun ikäistä paremmassa kunnossa. Lihaskunto on muutenkin keskimääräistä parempi. Nyt vain haluan tuosta v*tun läskistä eroon joka on mahan päällä :(

Tavoite on rantakuntoon keinoja kaihtamatta (keväällä tarkoitus vetää dbol kuuri).

Eli miten kannattaisi lähteä kasvattamaan? Ensin dietillä läskit pois, pienemmän lihakset (dbol-kuuri keväällä jos tarvis) vai armotonta reeniä jolloin lihakset kasvaa, mutta rasvaprosentti on suuri ja myöhemmin dieetti?

Peruskunto on ok, uskaltaisin väittää Coopperiksi 2900m.

Neuvoja viisaammilta, kiitos!

Jatketaas vielä. Laskuri arvioi rasvaprosentiksi n. 20. Elikkä vähintään 5% pitäisi pudottaa. Tavoite olisi olla kiinteässä kunnossa viimeistään kesäkuun alussa. Ei omasta mielestä mahdotonta, ainakin ennen kehityin perkeleen nopeaa, saisi nuot läskit vaan tuosta edestä pois.

Voisiko joku laskea tuon kulutuksen? Olen työharjoittelussa toukokuun loppuun, joten 8h päivässä teen kirvesmiehenhommia, paljon kävelyä, mutta ei niin fyysisesti raskasta (remonttifirmassa).

Nyt on salivuorot varattu 3x viikossa ja lenkilläkin yritän käydä mahd. paljon. Olisin kiitollinen jos joku laskisi kulutukseni esim. 3x 1h puntti + 1-2krt 5km hölkkälenkki.

Ps. Ja olisi kiva saada vastauksia tähän mahdollisimman pian, sillä tänään lähtee ensimmäinen reenipäivä (selkä) ja huomena on seuraava, joten haluan heti alkuun kalorit kohdilleen jotta maksimoisin reenauksen tehon. :)

Noniin, parin vuoden sivustaseurannan jälkeen Pakkotoistoon piti ensimmäinen viesti kirjoittaa. Ei siitä sen enempää vaan asiaan:
Kohta 17v poika, 183/82, rasvoja en ole mittauttanut, mutta arviolta bf%23. Tarkoitus on kiristellä tuosta 82kg painosta ~73kg painoon ja tiputtaa rasvoja alle viidentoista. Tätä ennen massaa keräilty ~1kg/kk elokuusta helmikuuhun kolme kertaa viikossa yksijakoisella muunnelmalla kultaisesta kuusikosta.

Kyseessä on ensimmäinen dietti ja tietoa on Pakkikselta uponnut parin vuoden aikana päähän enemmän kuin uskoinkaan. Jotenka kokeneempien kollien ja kissojen neuvoja, kritiikkiä ja kommentteja kaivattaisiin.
Suunnitelma on seuraavanlainen:
Ma - Puntti
Ti - HIIT aamusta
Ke - Puntti
To - HIIT aamusta
Pe - Puntti
La - HIIT aamusta
Su - Lepo

Ruokailut:
Aamupala 0700
(rahka 250g, 30g kauraleseitä, 10g öljyä)
Kouluruoka ~1100
(50/50 salaattia, lihaa, 2dl maitoa. Hiilareita vähemmälle
poistamalla esimerkiksi se kolmas peruna sieltä. Kaloreita varailin ~700kcal eli ihan hyvin saa syödä)
Välipala 1400
(rahka 250g)
Päivällinen 1700
(kotiruoka esim. lasagne 7% sika-naudalla 200g, 50g raejuusto, salaatti ~200g)
Palkkari salipäivinä 1900
(P/HH/R | 30g/32g/4g)
Iltapala 2000
(tonnikalapurkki, 10g rypsiöljy)

Näistä syömisistä tulee ruokapäiväkirjan mukaan ~2200kcal. Peruskulutus on saman verran ja liikunnan lisäämällä ~2700kcal salipäivinä. Todellinen kulutus varmaankin lienee enemmän? Vanne kestää pään ympärillä paremmin vaikka mennään ehkä enemmän miinuksilla kuin laskuri näyttää. P/HH/R-suhde on 40/30/30 ja proteiinia tulee ~150g. Xiittipäivät on tarkoitus pitää lauantaisin syödessä ~500kcal plussille puhtaalla ruualla. Onko ehdotuksia edellisen muuttamiseksi?
Tällä tahdilla pitäisi kesäkuun loppuun mennessä olla tavoite saavutettu. Ja nyt tosiaan, parannusehdotuksia otetaan vastaan avoimin mielin.

Laittelenpa tässä pientä päivitystä tohon edelliseen. Elikkästä tuota, pohdin tuossa tuota HIITtiä uudelleen ja päädyin siihen, että nykyisessä tilanteessa on sittenkin hiukan monimutkaista tuo tiistaiaamuna spurttailemaan ehtiminen koulukyyditysten sun muiden takia, vaikka heräämistä aikaistaisikin. Viikonloppuisin ja torstaisin onnistuisi ongelmitta, joten kysymykset kuuluvat:

1. Onko kaksi peräkkäistä HIIT-päivää + reenipäivä pitemmän päälle liikaa, vaikka jalat eivät täysin tukkoisilta tuntuisikaan? Huomioonottaen maanantain kyykyn, josta en luovu. Pelko ylikunnosta kummitelee vaan, vaikka itsehän tuota pitäisi kokeilla ja tunnustella.
2. Jos näin on, olisiko pitemmän ja kevyemmän aamulenkin (30-40min tasasyke) vaihtaminen viikonloppuihin vaihtoehto, jonka lisäksi kenties muuta aerobista?

PS. Kiitosta vastauksista jo valmiiksi!

Tässä nyt on aina luettu hyvistä rasvoista, ja siitä kuinka niitä pitäisi ruokavaliossa olla. Katellessani Janica Sarjan (:kuola:) vanhaa haastattelua (body 1/07), tuli sivu vastaan jossa pölistiin dieetistä. "Eläköön hiilihydraatit!", "Vähän rasvaa, vai äärimmäisen vähän rasvaa?". "Rasva ja hiilihydraatit keräävät yhdessä rasvaa kehoon ja luopumalla rasvasta pääset eroon toisesta rasvaa aiheuttavasta osapuolesta plääplää...". Siis mitä helvettiä? :D Pisti kyllä ihmetyttämään, ja aina olen luullut, että niitä hiilareita lähettäisiin tiputtelemaan - edistymisen mukaan viikko viikolta tsp. Vähän :david:- olo on joten selittäkee joku ystävällinen ihminen?

Tässä nyt on aina luettu hyvistä rasvoista, ja siitä kuinka niitä pitäisi ruokavaliossa olla. Katellessani Janica Sarjan (:kuola:) vanhaa haastattelua (body 1/07), tuli sivu vastaan jossa pölistiin dieetistä. "Eläköön hiilihydraatit!", "Vähän rasvaa, vai äärimmäisen vähän rasvaa?". "Rasva ja hiilihydraatit keräävät yhdessä rasvaa kehoon ja luopumalla rasvasta pääset eroon toisesta rasvaa aiheuttavasta osapuolesta plääplää...". Siis mitä helvettiä? :D Pisti kyllä ihmetyttämään, ja aina olen luullut, että niitä hiilareita lähettäisiin tiputtelemaan - edistymisen mukaan viikko viikolta tsp. Vähän :david:- olo on joten selittäkee joku ystävällinen ihminen?

mun käsityksen mukaan just yhdistelmä pahin, joten jommasta kummasta tingitään (luonnollisestikaan ei proteiinista). Ja jos haluaa täysillä jaksaa treenit ja ei ilman hiilareita halua elää niin sitten tinkiä siitä rasvasta. Jos taas pää kestää ja haluaa (ehkä) nopeampia tuloksia niin hiilarittomasti. En usko että lyhyehköillä dieeteillä haittais vielä tuo rasvan vähyys, eri asia jos loppuelämälle ettii jotain uutta ruokavalioa. Varmaan enemmän kiinni siitä mikä sopii itelle, yleensähän ajatellaan että aerobista harrastavat ei-helposti lihovat vähentäis rasvoja ja taas pyöreyteen taipuvat pelkkää punttia nostavat sais paremmat tulokset vähillä hiilareilla.

oon kokeillu vhh:ta hetken ja toimi kyllä (rasvaa lähti) mutta ei sitä jaksa kun haluaa urheilla kunnolla.. seuraavaksi sitten vähillä rasvoilla kokeillaan pikkudieettiä kun tarvis tulee :)

No johan nyt tulee ristiriitaista informaatiota. Ite luottanut tohon 30/40/30 jakoon jonka ekalta sivulta bongasin, ja just kävi mielessä että pitäisköhän vähän laskea tota hiilariprosenttia vielä, mutta nyt on taas hieman hukassa.. Pah

Kumpaa kalorilaskuria uskoa? Kalorilaskuri.fi:tä (2227 kcal) vai Energynet:iä (2957 kcal)? Kummassaki on arvioitu vain pelkkä työ, ei reeniä. Mun specsit saa tuolta ylempää jos haluaa vastata.

Siistiä aloittaa dietti kun ei tiedä paljonkon on peruskulutus. Lisäksi olisin kiitollinen jos joku viitsisi tehdä esimerkkiateriat päivälle. Pääsen syömään klo: 06.45, 11.00, 15.30 ->

Kumpaa kalorilaskuria uskoa? Kalorilaskuri.fi:tä (2227 kcal) vai Energynet:iä (2957 kcal)? Kummassaki on arvioitu vain pelkkä työ, ei reeniä. Mun specsit saa tuolta ylempää jos haluaa vastata.

Siistiä aloittaa dietti kun ei tiedä paljonkon on peruskulutus. Lisäksi olisin kiitollinen jos joku viitsisi tehdä esimerkkiateriat päivälle. Pääsen syömään klo: 06.45, 11.00, 15.30 ->

No ohhoh, mulla näyttää ton kalorilaskuri.fi:n mukaan (tähän siis oon luottanut) 2513 kcal ja ton energynetin mukaan 3370 kcal :eek: Tossahan alkaa olemaan jo aikamoinen ero..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ohhoh, mulla näyttää ton kalorilaskuri.fi:n mukaan (tähän siis oon luottanut) 2513 kcal ja ton energynetin mukaan 3370 kcal :eek: Tossahan alkaa olemaan jo aikamoinen ero..

Joskus joku pisti kaavan, jolla sai ite laskeskeltua peruskulutuksensa. Silloin ainakin sitä ja kalorilaskurin kulutusta verratessa oli ero luokkaa ~ 100 kcal suuntaan vai toiseen... Että senkin puoleen et kuukausi vähän päälle ollut dieettiä niin ihan hyvin on mennyt etteenpäin. Vai onko tuo en.:n laskuri jokin "massalaskuri"? :D

Joskus joku pisti kaavan, jolla sai ite laskeskeltua peruskulutuksensa. Silloin ainakin sitä ja kalorilaskurin kulutusta verratessa oli ero luokkaa ~ 100 kcal suuntaan vai toiseen... Että senkin puoleen et kuukausi vähän päälle ollut dieettiä niin ihan hyvin on mennyt etteenpäin. Vai onko tuo en.:n laskuri jokin "massalaskuri"? :D

Eli luotan tuohon 2200kcal:n, josta vähennän 500kcal = 1700 kcal/päivä. Onko n. 1700 kcal:n ateriaesimerkkejä missään? En osaa itse suunnitella yhtään. Kaikki ruoka menee kyllä alas, ettei siitä ole kiinni.

Eli luotan tuohon 2200kcal:n, josta vähennän 500kcal = 1700 kcal/päivä. Onko n. 1700 kcal:n ateriaesimerkkejä missään? En osaa itse suunnitella yhtään. Kaikki ruoka menee kyllä alas, ettei siitä ole kiinni.

"Esimerkki dieettiruokavaliosta (n. 2000 kcal) by Jkk:

Tässä ~2000 kcalin päiväsetti ja saa mäkissäkin käydä

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro, 30 g
Fast Whey3 40 g

Lounas klo 11
Mäkin Grilled Chicken Caesar -salaatti

Välipala
Ananas, 140 g
Maitorahka, 250 g

Illallinen
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Makaroni, 100 g

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Total Calories 1890 r62 - hh120 - p213"

Thanks! Mielummin passaisi sellainen jossa ei ole lisäravinteita, mutta täytyy varmaan hankkia.

Onnistuisiko tässä tapauksessa tuon Fast whey:n korvaaminen esim. 200g:lla raejuustoa? Laskin että kummastakin määrästä tulee n. 30g proteiinia.

Ja millähän kaupasta saatavalla ruualla tuon mäkin aterian voisi korvata?

Taidankin tästä ruveta dietille ensimmäistä kertaa. Pituus 178cm, paino n. 71kg.
Ei kyllä kovin kauheesti mahu lihasta tohon pakkaukseen, mutta diettaanpa silti. ( Kuiteski nousi paino 3kk aikana 7kg, että kai sitä läskiäkin on tullut ) Motivaatiota riittää.
Noilla alotuspostin ohjeilla pärjää varmasti. Kuinka tärkeää on ravintoarvojen suhteet onnistumisen kannalta? Ei oikein jaksais seurata niitä suhteita (paitsi tietty protskuja tarpeeksi).
Ja treeni ohjelmasta. Koska lihasmassaa ei voi kasvattaa, jos on miinus kaloreilla, niin kannattasko vaihtaa hyväksi havaittu golden sixi johonkin voima painotteiseen ohjelmaan, kai ne vähäiset lihat voimaohjelmallakin pysyisi?
Onko muuten iällä väliä diettaamiseen? Meinaan, että onko riskiä, että jotain tärkeitä ravintoaineita jää saamatta. Ikää 16.

Neuvokaas ekakertalaista. Kiitos!:kippis1:

mun käsityksen mukaan just yhdistelmä pahin, joten jommasta kummasta tingitään (luonnollisestikaan ei proteiinista)..

Sitten heräs taas kysymys (muillekin tietäjille); vhh+malto palkkarissa? Kai malto sentään saa pysyä palkkarissa vaikka olis vhh:lla?

Sitten heräs taas kysymys (muillekin tietäjille); vhh+malto palkkarissa? Kai malto sentään saa pysyä palkkarissa vaikka olis vhh:lla?
Mä oon käyttänyt normaalin määrän eli 1dl maltoa palkkarissa VHH:lla suurimman osan dieetistä. Lopussa oon vähentänyt johonkin 0,5dl sen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom