- Ikä
- 51
Itse en ole laihduttamassa virallisesti, vaan lähinnä opettelemassa tarkempaa nälkä-kylläisyyssignaalin kuuntelemista. Samalla olen kuitenkin huomannut useilla foorumilla, että porukka laihduttaa sellaisilla 1300-1500 kaloreilla, eikä onnistu laihtumaan. Paino näillä laihduttajilla on vaihtelevasti, mutta BMI on normaalipainon rajoissa. Suurin osa valittaa, ettei laihdu, vaikka syö vain 1300-1500 kaloria. Heillähän on kuitenkin vajetta ruokavaliossa, täytyy olla.
No, olen tässä pohtinut, että jos jossain vaiheessa pitää muutama kilo karistaa ja mennään alle 60 kilossa, niin pitääkö mun lähteä kitukuurille eli jopa 1200 kaloriin ja alle? Kerran testasin vedellä alle 1000 kalorilla, ja olo oli niin huono, että ei huvittaisi koskaan enää sellaiseen mennä. Onko normaalipainoisten laihduttaminen yksinkertaisesti niin vaikeaa, että pitää lähteä menemään ihan alikaloreilla? Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, joten jos en saa lääkitystä kuntoon, on laihduttaminen varmasti vaikeaa. Nyt en siis ole mitään laihista aloittelemassa, ainoastaan järkeistämässä syömistäni.
Voiko normipainoinen laihtua 1300-1500 kalorilla alle 60-kiloisena, jos työ on kevyttä ja liikkuu 4 krt punttiksella ja käy kahdella aamulenkillä? Tällainen asia mua vain vaivaa, kun on jo sen verran negatiivista kommenttia tullut kilpirauhasongelmaisten puolelta. :/
Voi laihtua, tarpeeks vaan liikuntaa - voisitko ehkä pari aerobista lisätä viikkoosi?
Alle 1300 kalorin ei käsittääkseni kannata mennä, silloin suuri vaara että paino lähtee enemmän lihaksista kuin läskistä ja se ei taida olla kenenkään tavoite?
Mutta hoidathan tuon kilpirauhasjutun kohilleen ennen mitään muuta? Mun bestiksellä on vajaatoiminta, kun sen lääkitys löydettiin kohdalleen niin paino tippui n. 10kg itsestään - jospa sullakin se pitää painoa kohollaan?