Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse en ole laihduttamassa virallisesti, vaan lähinnä opettelemassa tarkempaa nälkä-kylläisyyssignaalin kuuntelemista. Samalla olen kuitenkin huomannut useilla foorumilla, että porukka laihduttaa sellaisilla 1300-1500 kaloreilla, eikä onnistu laihtumaan. Paino näillä laihduttajilla on vaihtelevasti, mutta BMI on normaalipainon rajoissa. Suurin osa valittaa, ettei laihdu, vaikka syö vain 1300-1500 kaloria. Heillähän on kuitenkin vajetta ruokavaliossa, täytyy olla.

No, olen tässä pohtinut, että jos jossain vaiheessa pitää muutama kilo karistaa ja mennään alle 60 kilossa, niin pitääkö mun lähteä kitukuurille eli jopa 1200 kaloriin ja alle? Kerran testasin vedellä alle 1000 kalorilla, ja olo oli niin huono, että ei huvittaisi koskaan enää sellaiseen mennä. Onko normaalipainoisten laihduttaminen yksinkertaisesti niin vaikeaa, että pitää lähteä menemään ihan alikaloreilla? Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, joten jos en saa lääkitystä kuntoon, on laihduttaminen varmasti vaikeaa. Nyt en siis ole mitään laihista aloittelemassa, ainoastaan järkeistämässä syömistäni.

Voiko normipainoinen laihtua 1300-1500 kalorilla alle 60-kiloisena, jos työ on kevyttä ja liikkuu 4 krt punttiksella ja käy kahdella aamulenkillä? Tällainen asia mua vain vaivaa, kun on jo sen verran negatiivista kommenttia tullut kilpirauhasongelmaisten puolelta. :/

Voi laihtua, tarpeeks vaan liikuntaa - voisitko ehkä pari aerobista lisätä viikkoosi?
Alle 1300 kalorin ei käsittääkseni kannata mennä, silloin suuri vaara että paino lähtee enemmän lihaksista kuin läskistä ja se ei taida olla kenenkään tavoite?
Mutta hoidathan tuon kilpirauhasjutun kohilleen ennen mitään muuta? Mun bestiksellä on vajaatoiminta, kun sen lääkitys löydettiin kohdalleen niin paino tippui n. 10kg itsestään - jospa sullakin se pitää painoa kohollaan?

Kuinka monella miinuskalorilla on suotavaa mennä dieetillä? (max -500kcal?) Entä minkälaiset toistomäärät kannattaa pitää sarjoissa? (6 vai 10?)

Kertokaapa jos 172cm pitkä ja painoa n. 73kg niin millä kalorimäärällä pitäisi laihtua, mutta samalla terveellisesti? laskin kalorilaskurin mukaan että kulutusta päivässä n.2153kcal ilman liikuntaa, onko 1300kcal liian vähän?

Itse olen 178 cm pitkä jannu painoa on noin 86 kg.

Kasvan vielä (16 vuotta ikää takana) pituusennusteeni on noin 188 cm.

Eli millaista määrää te suosittelisitte päivässä kalori tarpeeksi.
Jos tarkoitan, että mietitään päivää, jolloin en mene salille tai vast.
Osaako kukaan arvioida kuinka paljon tämän ikäinen teini tarvitsee ihan kasvamista varten kaloreita?

Kertokaapa jos 172cm pitkä ja painoa n. 73kg niin millä kalorimäärällä pitäisi laihtua, mutta samalla terveellisesti? laskin kalorilaskurin mukaan että kulutusta päivässä n.2153kcal ilman liikuntaa, onko 1300kcal liian vähän?
ON. -500 riittää ihan mainiosti.

Itse olen 178 cm pitkä jannu painoa on noin 86 kg.

Kasvan vielä (16 vuotta ikää takana) pituusennusteeni on noin 188 cm.

Eli millaista määrää te suosittelisitte päivässä kalori tarpeeksi.
Jos tarkoitan, että mietitään päivää, jolloin en mene salille tai vast.
Osaako kukaan arvioida kuinka paljon tämän ikäinen teini tarvitsee ihan kasvamista varten kaloreita?
Eti netistä kalorilaskuri ja laske sen mukaan kulutukses ja heitä siihen päälle vähintää 500kcal lisää. :).

Sanokaas, luin juuri jutun kaverista joka tiputti paljon painoa ja sai palkinnoksi "löysää" nahkaa. Miten tukeva pitää olla, että pitää alkaa pelkäämään että kun diettaa itsensä tiukaksi niin koko kroppa onkin sitten vaan venyvää nahkaa? Olen aika uusi lajin parissa, nyt 3,5 kuukautta reenanneen ja massaa n. 6kg saaneena aloin miettiin että paljonkos tässä enää bulkata ees uskaltaa!! :D Paino nyt noussut 84-90kg (pituus 184cm), löysää tullut mut varmasti myös lihastakin. Kysymys on varmasti tosi tyhmä mut pakko kysyä et miten helposti tollanen löysä "nahka" alkaa tulemaan? Tarkoitus olisi vetää Starting Strengh läpi ja sitten dietata löysää pois.

Sanokaas, luin juuri jutun kaverista joka tiputti paljon painoa ja sai palkinnoksi "löysää" nahkaa. Miten tukeva pitää olla, että pitää alkaa pelkäämään että kun diettaa itsensä tiukaksi niin koko kroppa onkin sitten vaan venyvää nahkaa? Olen aika uusi lajin parissa, nyt 3,5 kuukautta reenanneen ja massaa n. 6kg saaneena aloin miettiin että paljonkos tässä enää bulkata ees uskaltaa!! :D Paino nyt noussut 84-90kg (pituus 184cm), löysää tullut mut varmasti myös lihastakin. Kysymys on varmasti tosi tyhmä mut pakko kysyä et miten helposti tollanen löysä "nahka" alkaa tulemaan? Tarkoitus olisi vetää Starting Strengh läpi ja sitten dietata löysää pois.
Sanoisin näin karkeasti, että niin kauan kuin vaaka näyttää alle 150 kiloa niin ei tarvitse kauheasti pelätä mitään roikkuvaa nahkaa dieetin jälkeen. Järkevällä bulkkaamisella kukaan ei saa itseään niin lihavaksi, että toi tulisi ongelmaksi. Tarkkoja lukemia on pahempi antaa, koska kaikilla iho on vähän erilainen ja venyy erilailla eli joillain sitä nahkaa jää roikkumaan enempi tollasessa jossain esim. yli 50 kilon painon pudotuksessa ja joillain sitten vähempi.

Reilu pari viikkonen ns. diettiä takana.. eli oon vaan kattonu tarkemmin mitä syön ja koittanut pitää kaiken sokeri paskan pois ja hiilarit vähempänä, niin 2kg näyttää vaaka vähempi, vaikka onkin päivällä mitattu. Kumma kyllä, mutta ei tee enää mieli napostella vähän väliä leipää tms, vaan pitää kiinni säännöllisesti syönnistä :) Treenit on jäänyt vähemmälle, mutta niitä kun tähän vielä lisää, niin hyvi menee ainakin toistaiseks. Saas nähä miten tää tästä kehittyy kuukauden tai kahen päästä :dance2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites dietillä ollessa on ton kevyenviikon laita? Kui usein vai ihan normaalisti 3-4vkon jälkeen ettei mee tukkoon...? tai ylikuntoon?
Sorry jos o jo jossain juttuu,laittakee linkkiä vaik sittem

Proteiineista

Hei! te viisaammat :)

Proteiini auttaa kiinteytymisessä, mutta voiko proteiinia syödä liikaa ja mitä siitä seuraa?

Olen käynyt yli 10 vuotta salilla, mutta vasta 1,5 v tosissaan, innossaan ja tavoitteellisesti.

Olen kiinteytynyt tosi nopeasti syömällä paljon proteiinipitoisia valmisteita :wtf:
ja mietityttää...pitäisiköhän ruveta seuraamaan määriä?

Oon nyt vähän alle vuoden käyny "kunnolla" salilla treenaamassa ja alotin ekaa kertaa kunnon bulkkaamisen tossa tammikuussa ku oli paino jo pitkään pysyny samassa eikä oikee tuloksetkaa noussu. no nyt on tullu tota painoa iha mukavasti tässä syödessä ja treeniki kulkenu paremmin.
Millon ois aihetta alottaa diettii vai tarviiko 'kunnon' dieettiä edes alottaa, kun ei tässä mihkään kisoihin olla menossa. Aattelin vaa että jos en kunnon dieettiä vetäis vaa silleen ettei rasvat nyt pääsis ihan mahottomii lukuihin eli vähän vähentäis syömistä/lisäis aerobista (onko tää kannattavaa vai bulkkaamalla vaan?).

Oon nyt vähän alle vuoden käyny "kunnolla" salilla treenaamassa ja alotin ekaa kertaa kunnon bulkkaamisen tossa tammikuussa ku oli paino jo pitkään pysyny samassa eikä oikee tuloksetkaa noussu. no nyt on tullu tota painoa iha mukavasti tässä syödessä ja treeniki kulkenu paremmin.
Millon ois aihetta alottaa diettii vai tarviiko 'kunnon' dieettiä edes alottaa, kun ei tässä mihkään kisoihin olla menossa. Aattelin vaa että jos en kunnon dieettiä vetäis vaa silleen ettei rasvat nyt pääsis ihan mahottomii lukuihin eli vähän vähentäis syömistä/lisäis aerobista (onko tää kannattavaa vai bulkkaamalla vaan?).
no riippuu ihan haluutko et sul näkyy se sixpack vai haluutko vaan voimaa + kaljamahan.

no jees eihän tässä mitää kaljamahaa haeta eli jonki näköne dieetti kannattas sit varmaa kohta puolii alottaa jos kesäks ees vähän kireempään päin haluis. mites toi treenaamine dieetillä eroo bulkkitreeniin, muutenku et aerobista lisää?

no jees eihän tässä mitää kaljamahaa haeta eli jonki näköne dieetti kannattas sit varmaa kohta puolii alottaa jos kesäks ees vähän kireempään päin haluis. mites toi treenaamine dieetillä eroo bulkkitreeniin, muutenku et aerobista lisää?

Lihat säilyy parhaiten ku treenaat samalla tavalla ku bulkillaki.

Tälläistä asiaa olisin kysynyt diettiin johtuen että mitenkä omalla kohdallani olisi viisainta tehdä? Nyt olen käynyt kuukauden salilla aktiivisesti tehden Starting Strength-ohjelmaa 3x viikossa. Olen kiinnittänyt syömiseen huomiota sekä seurannut sitä kalorilaskuri.fi:n avulla. Kuukauden olen nyt siis ilmeisesti bulkannut kun olen syönyt paljon enemmään kuin normaalisti ja päiväkalorit ovat olleet ainakin +500 ellei enemmän tuon sivuton mukaan. Lisäksi 2x vk on kickboxing harkat ja kerran viikossa käyn pelaamassa salibandya 1,5h. Mitat tällä hetkellä 177cm/70kg (kk sitten paino oli 65-66kg). Vyötärö mitattu eilen 92cm rentona, jännitettynä 84. eli kaljamahaa löytyy. Nyt ajattelin että bulkkaisin vielä esim kuukauden ja sitten alkaisin dieetille, kesää ajatellen olisi mukava saada ylimääräistä pois mahdollisimman paljon mahan seudulta. Nyt tulikin mieleen että menenkö tässä ihan metsään ja pitäisi alkaa diettaamaan sittenkin välittömästi? Auttakaa viisaammat

T: Nimimerkki Laihaläski

Edit: Aloitin myös kk sitten syömään kreatiinia joten sekin tuohon painon nousuun on varmasti vaikuttanut osaltaan

Viimeksi muokattu:
Tälläistä asiaa olisin kysynyt diettiin johtuen että mitenkä omalla kohdallani olisi viisainta tehdä? Nyt olen käynyt kuukauden salilla aktiivisesti tehden Starting Strength-ohjelmaa 3x viikossa. Olen kiinnittänyt syömiseen huomiota sekä seurannut sitä kalorilaskuri.fi:n avulla. Kuukauden olen nyt siis ilmeisesti bulkannut kun olen syönyt paljon enemmään kuin normaalisti ja päiväkalorit ovat olleet ainakin +500 ellei enemmän tuon sivuton mukaan. Lisäksi 2x vk on kickboxing harkat ja kerran viikossa käyn pelaamassa salibandya 1,5h. Mitat tällä hetkellä 177cm/70kg (kk sitten paino oli 65-66kg). Vyötärö mitattu eilen 92cm rentona, jännitettynä 84. eli kaljamahaa löytyy. Nyt ajattelin että bulkkaisin vielä esim kuukauden ja sitten alkaisin dieetille, kesää ajatellen olisi mukava saada ylimääräistä pois mahdollisimman paljon mahan seudulta. Nyt tulikin mieleen että menenkö tässä ihan metsään ja pitäisi alkaa diettaamaan sittenkin välittömästi? Auttakaa viisaammat

T: Nimimerkki Laihaläski

Edit: Aloitin myös kk sitten syömään kreatiinia joten sekin tuohon painon nousuun on varmasti vaikuttanut osaltaan

Et mene ollenkaan metsään, mutta kannattaa pitää rajakin siinä bulkkaamisessa ettei liian pitkään bulkkaa koska sitten on työn ja tuskan takana saada sitä rasvaa pois, mutta onhan sulla tuolla kropassa nestettäkin jonkun verran johtuen kreatiinista. Suosittelisin sinulle, että nyt rupeat
diettaamaan sit vielä kerran bulkki ja sit ennen kesää taas dietti. :)

Jos nyt aloitan dieetin niin kauanko sitä kannattaa jatkaa, kuukausi, kaksi vai kolme? En oikein tiedä mikä olisi ns. ihannepaino itselleni mutta ajattelin jotain esim 65kg jos vähän lihaksia saisi fläsän tilalle... Mitenkäs kannattaako kreatiinin syöntiä jatkaa dietillä vai kannattaako se jättää pois ylimääräisiä kiloja keräämästä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom