Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt dietannut kolme kuukautta ja paino on pudonnut 110 ->102,5.
Tarkoituksena on siis pudottaa rasvat pois ja dietin jälkeen aloittaa tahkoamaan lisää lihasta.
Tiedän sen faktan, että dietillä pienenee aina lihasmassakin, mutta haluaisin kuulla teidän arvioitanne onko oma diettini (+treeni) järkevä ja onko lihashävikki kuinka suurta.

Makrojakauma on 40%prot/20%hiil/40%rasv. Proteiinia tulee päivässä siis noin 200 grammaa. Miinukset on tällä hetkellä 700kcal päivässä ja pidän yhden +300kcal päivän viikossa. Tuostahan silloin keskiarvoksi tulee noin -600kcal/pvä.

Treeni on kaksijakoinen ja se tehdään 4 kertaa viikossa.
1. treeni
Etukyykky 5x5
Penkki 3x5
Vinopena 3x5
Pystupunnerrus 3x5
Dippi 3xmax toistot (mikä on treenin loppuun noin 9-7 toistoa)
Vatsoja (staattisia, suoria ja kiertoja) 6 sarjaa

2. treeni
Mave 3x5
Leuanveto 4x5
Kulmasoutu 3x5
Takaolkapääsoutu 3x6
Hauis 3x8

Aerobista treeniä teen lähinnä kävelyn muodossa ja jotain 20min pätkiä crossarilla.

Tarkoituksena on siis pudottaa rasvat pois ja dietin jälkeen aloittaa tahkoamaan lisää lihasta.
Tiedän sen faktan, että dietillä pienenee aina lihasmassakin, mutta haluaisin kuulla teidän arvioitanne onko oma diettini (+treeni) järkevä ja onko lihashävikki kuinka suurta.

Makrojakauma on 40%prot/20%hiil/40%rasv. Proteiinia tulee päivässä siis noin 200 grammaa. Miinukset on tällä hetkellä 700kcal päivässä ja pidän yhden +300kcal päivän viikossa. Tuostahan silloin keskiarvoksi tulee noin -600kcal/pvä.

1. treeni
Etukyykky 5x5
Penkki 3x5
Vinopena 3x5
Pystupunnerrus 3x5

2. treeni
Mave 3x5
Leuanveto 4x5
Kulmasoutu 3x5
Takaolkapääsoutu 3x6
Hauis 3x8

Aerobista treeniä teen lähinnä kävelyn muodossa ja jotain 20min pätkiä crossarilla.
Käsittääkseni massa pysyy parhaiten ruodossa kiinni massatreenillä. Treenisi näyttävät toistojen perusteella melkoisen voimapainotteisilta. Oletko harkinnut, että treenaisit kropan kerran viikossa läpi massapainotteisemmin ja kerran voimapainotteisemmin? Siis tyyliin manantaina ja tiistaina toistot ~10 ja torstaina ja perjantaina toistot ~5. Samalla vähenisi niveliin kohdistuva rasitus kun joka treeniä ei tehdä niin isoilla painoilla.

Liikevalinnat treeneihin näyttävät oikein hyviltä, isoja moninivelliikkeitä, ite ainakin tykkään. :thumbs: Tosin nivelien säästämiseen ja erilaisen treeniärsykkeen aikaansaamiseen vedoten, vaihtelen itse liikkeitä riippuen siitä teenkö massa- vai voimatyylillä. Vaihtelun ei tarvitse olla mitenkään dramaattista. Itse toteutan tuota vaihtelua siten, että voimapäivinä teen liikkeet tangolla ja massapäivinä käsipainoilla.

Tsemppiä treeneihin ja diettiin!

Käsittääkseni massa pysyy parhaiten ruodossa kiinni massatreenillä. Treenisi näyttävät toistojen perusteella melkoisen voimapainotteisilta. Oletko harkinnut, että treenaisit kropan kerran viikossa läpi massapainotteisemmin ja kerran voimapainotteisemmin? Siis tyyliin manantaina ja tiistaina toistot ~10 ja torstaina ja perjantaina toistot ~5. Samalla vähenisi niveliin kohdistuva rasitus kun joka treeniä ei tehdä niin isoilla painoilla.

Toi kyllä kuulostaa ihan kokeiltavalta vaihtoehdolta. Ihan jo pelkästään ton vaihtelun vuoksi. Kiitti vinkistä.

1. treeni
Etukyykky 5x5
Penkki 3x5
Vinopena 3x5
Pystupunnerrus 3x5

2. treeni
Mave 3x5
Leuanveto 4x5
Kulmasoutu 3x5
Takaolkapääsoutu 3x6
Hauis 3x8

vatsoja näyttää treenissäsi olevan vähä liikaa. miten jaksat joka treeni kerralla tehdä 6 sarjaa vatsoja? ota vaikka toiselta treeni päivältä vatsat kokonaan pois. pohkeille voisi laittaa yhden liikkeen. takareisille ei tule oikeen mitään suoraa liikettä, vaihda mielummin normi mave sjmv:ksi. muuten näyttää ihan hyvältä.

Historia 3kk:dessa 15kg pois, sairastelun vuoksi lihasmassaakin on lähtenyt kovasti sekä voima arvot laskeneet radikaalisti.
Olisikohan tässä vaiheessa järkeä ottaa kuukausi plus kaloreilla että saisi kadotettua voimaa ja lihasta takaisin ja sitten kiristelis ittensä kesä kuntoon? Vai kerkeääkö kuukaudessa saaha muuta kuin pari kiloa nesteitä ja toinen pari kiloa läskiä takaisin?

Toimiiko toi plussalla/miinuksilla-syklittely? Ja milläsillä aikaväleillä? Laihana läskinä, alkanut nyt mietityttään että alanko mä tähän runkoon hankkimaan lihaksia, vai kiristelenkö vielä viimeisetkin rippeet pois, vuoden nyt tiputellut painoa ja sitä on lähtenyt 30kg sieltä satasesta.

Joku saanut hyvännäköistä tulosta? Kokemuksia!

Toimiiko toi plussalla/miinuksilla-syklittely? Ja milläsillä aikaväleillä? Laihana läskinä, alkanut nyt mietityttään että alanko mä tähän runkoon hankkimaan lihaksia, vai kiristelenkö vielä viimeisetkin rippeet pois, vuoden nyt tiputellut painoa ja sitä on lähtenyt 30kg sieltä satasesta.

Joku saanut hyvännäköistä tulosta? Kokemuksia!

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024 tostapa syklityksestä.

vatsoja näyttää treenissäsi olevan vähä liikaa. miten jaksat joka treeni kerralla tehdä 6 sarjaa vatsoja? ota vaikka toiselta treeni päivältä vatsat kokonaan pois. pohkeille voisi laittaa yhden liikkeen. takareisille ei tule oikeen mitään suoraa liikettä, vaihda mielummin normi mave sjmv:ksi. muuten näyttää ihan hyvältä.

Vatsojen kanssa ei ole ollut ongelmia. Staattisia teen joka toinen kerta maksimiajan ja joka toinen kerta sit kevyemmän setin. Muuten samat määrät, liikkeitä kuitenkin vaihtelen.

Mavea oon tehnyt vuorokerroin normina ja sjmv:nä. Jostain syystä en vaan kirjoittanut sitä tuohon.

Historia 3kk:dessa 15kg pois, sairastelun vuoksi lihasmassaakin on lähtenyt kovasti sekä voima arvot laskeneet radikaalisti.
Olisikohan tässä vaiheessa järkeä ottaa kuukausi plus kaloreilla että saisi kadotettua voimaa ja lihasta takaisin ja sitten kiristelis ittensä kesä kuntoon? Vai kerkeääkö kuukaudessa saaha muuta kuin pari kiloa nesteitä ja toinen pari kiloa läskiä takaisin?

riippuu tietysti mikä on tavoitteesi, ja paljonko ylimääräistä on vielä kiristeltävänä. ei siinä kuukaudessa nyt ihmeitä ehi tapahtua, mutta plussilla jos mennään niin ainakin saat keholle (aineenvaihdunnalle) ja mielelle boostia jatkaa dieetti loppuun asti. kuukaudessa realistinen tavoite kasvattaa puhdasta lihasmassa on n. 300-500g. et sinä siinä hirveästi kerkeä läskiä keräämään, jos et sikabulkkia vedä. pidät siistin ruokavalion bulkillakin, niin ei sitä fläsääkään paljoa tule. suosittelen, että otat kuukauden kevyillä plussilla (+300-500), onhan tässä kummiskin kesään vielä aikaa, sen jälkeen dieetti päälle ja kiristelet ne viimeiset fläsät sieltä pois. keväällä on mukava juosta aamulenkkiä, lintujen viserrellessä. =)

voithan kokeilla myös jtn voimaohjelmaakin. voimaa pystyy dieetilläkin kasvattamaan, mutta lihaskasvu on mahdottomuus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mehukeitto on lighttia juu,mut noi rehut ei oo oikein koskaan maistunu :D Pitääpä lisätä huomen aamupalalle jotain lihakkaampaa. Viiden aikaan aamulla syöminen vaan ei oikein nappaa joten tulee syötyö sitä mikä ekana näppeihin jää. Kiitoksia avusta:rock:

jos löytyy tehosekoitin niin proteiini pirtelö menee alas aika helposti

jäisiä mansikoita/vadelmia n. 100g
ehrmann maitorahka purkki
fun light mansikkaa/vadelmaa luraus
tilkka maitoa
vehnä/kaura/ruis leseitä n.1dl
ja banaanin voi laittaa kanssa sekaan, jos löytyy
nämä kaikki tehosekoittimeen sekasin. menee hyvin alas ja tulee hyvin proteiiniä, kuitua ja vitamiinejä.

Terve! Olen päättänyt ruveta pudottaa läskii, tarkoitus olisi vähintään 15 kiloa veks.
Tällä hetkellä tilanne on 176/89 :S Pari viikkoa olen ollut dietillä. Alussa oli jopa 92 kiloa painoa, hyi saakeli!

Olen ruvennut juomaan paljon vettä, päivässä saattaa mennä jopa 4 litraa vettä. Leipien määrän olen tiputtanut 2 palaan päivässä ja värinkin tummaksi, ennen on saattanut mennä yli 6 palaa vaaleaa leipää. Hiilareita yritän vähentää mahdollisimman pienelle. Enemmän proteiineja olen myös ruvennut vetelemään. Tonnikalaa ja raejuustoa menee aika reilusti, luultavasti otan myös rahkan mukaan kuvioihin.

Päivä menee ruokien osalta suurinpiirtein näin:
Aamu: Mysliä rasvattomalla maidolla ja vettä reilusti, mahollisesti myös raejuustoa
Koulussa: Salaattia, lämmintä ruokaa. (usein on jotain perunaa ja lihaa)
Päivällä: Tonnikalaa ja raejuustoa vaihtelevilla lisukkeilla
(Lidlin oliivi tomaatti kastikejuttu ja jalopenon paloja *kuolaa*) tai vaihtoehtosesti tummaa leipää ja vaikka vähä paistettua kanaa.
Illalla: Raejuustoa ja tonnikalaa, luultavasti tulen ottamaan rahkan tähän kohtaan
Suurinpiirtein noin menee arkipäivät.

Kuten jo sanoin aikaisemmin niin vettä tulee juotua jopa 4 litraa pitkin päivää aterioiden aikana ja välissä pitämässä vattaa sen verran täynnä ettei tee mieli ottaa turhia välipaloja. Kaikki limut on korvattu vedellä tai kivennäisvedellä. (pari kertaa viikossa tulee juotua light limsoja, about 2 litraa viikossa) Myös random patukat ja karkkipussit on out.
1 mässypäivän pidän viikossa.

Urheilun puolelta, crosstrainerilla tulee sotkettua puolisen tuntia, myös olen ruvennut vähän puntteja nostelemaan (yleensä tulee pitkin päivää tehtyä pieniä sarjoja). Näin siis joka päivä paria välipäivää lukuun ottamatta.

Nyt olen myös ruvennut ottamaan päivttäin kuvan ittestäni kehitystä seuratakseni, motivaation vahvistamisen vuoksi.

Njoo, oisko mitää kommentteja, oisko ruokavaliossa parantamista tai jotain?

Etenemistä näkyy.. Tällä hetkellä vaaka näyttää 87. Myös lihakset ovat vähän kehittyneet. "Mittarina" olen käyttänyt punnerruksia. En ole vuosiin saanut yhtäkään punnerrusta tehtyä, niin huonossa kunnossa ollut. Nyt saa jo muutaman tehtyä :) Salille olisi tarkotus jossai kohtaa lähteä.

riippuu tietysti mikä on tavoitteesi, ja paljonko ylimääräistä on vielä kiristeltävänä. ei siinä kuukaudessa nyt ihmeitä ehi tapahtua, mutta plussilla jos mennään niin ainakin saat keholle (aineenvaihdunnalle) ja mielelle boostia jatkaa dieetti loppuun asti. kuukaudessa realistinen tavoite kasvattaa puhdasta lihasmassa on n. 300-500g. et sinä siinä hirveästi kerkeä läskiä keräämään, jos et sikabulkkia vedä. pidät siistin ruokavalion bulkillakin, niin ei sitä fläsääkään paljoa tule. suosittelen, että otat kuukauden kevyillä plussilla (+300-500), onhan tässä kummiskin kesään vielä aikaa, sen jälkeen dieetti päälle ja kiristelet ne viimeiset fläsät sieltä pois. keväällä on mukava juosta aamulenkkiä, lintujen viserrellessä. =)

voithan kokeilla myös jtn voimaohjelmaakin. voimaa pystyy dieetilläkin kasvattamaan, mutta lihaskasvu on mahdottomuus.

Näihän se on. Päätin nyt vetää kuukauden plussilla, kaloreita en ole laskenut dietilläkään eli mutu tuntumalla mennään. Punnerrusvoimat alkoivat käydä nin alyttömän vähiin että jos ennen tein 6 penkkiä määrätyllä painolla niin nyt saan sillä 2 että jotai on mennyt kovasti mönkään. Katsotaan mitä tämä kuukausi tuo tullessaan.

Keho.netin kulutuslaskuri laski että normi salipäivänä meikäläisen kulutus olisi n.2600 kcal

laskin itse esimerkki ruokailut sain seuraavaa
kcal prot hh rasv
AP
Tee ½l+ tl hunajaa 30 0 9 0
Näkkileipä 2x 100 3,2 18,4 0,8
oivariini 27,5 0,05 0,05 3
ohut kinkku 2x 10 2 0 0,2
Yoghurt 2dl 166 5,6 26 4,8
kaurahiutaleita dl 140 5,6 22 1
446 16,4 75,4 6,8

Kouluruoka
ruoka 600 20 100 15
ruisleipä 2x 100 3,2 18,4 0,8
maito 2dl 66 6,6 4,9 0
vesi 2dl 0 0 0 0
766 29,8 123,3 15,8

Päivällinen
kanaa 300 32 6 15,4
riisiä 150g 635 13 137 1,5
maito 2dl 66 6,6 4,9 0
oivariini 27,5 0,05 0,05
1138,5 56,85 166,35 20,9

Palkkari
hedelmiä 117 0,9 22,1 0
soijarouhetta 160 26 5,5 0,2
277 26,9 27,6 0,2

Iltapala
Raejuusto 180 32 5 4
210 32 14 4

YHT: 2837,5 161,95 406,65 47,7

Eli 200 kaloria on plussalla jos nuo pitävät paikkansa, helvetisti kaloreita muuten riisissä jos tuo paikkansa pitää ( Amican aterioiden kaloripitosuuksia en mistään löytäny niin heitin kevyen arvauksen :) )

Harjottelen 2jakosella 4kertaa viikossa ja lisäksi 2-3 aerobista joista yks rankempi ja muut kevyempiä. Tavoitteena ois lihasmassan kehitys ja samalla hienoinen kehon kiinteytys eli tosta kalorimäärästä ois hyvä varmaan nappasta semmonen 4oo pois vai? Tota päivällistä vois ehkä hieman pienentää (tuo oli tämän päivän ateria niin laskin siitä)

E: luvut oli niin hienosti alekkain mutta näköjään heittävät postissa vähän epäselväksi

Keho.netin kulutuslaskuri laski että normi salipäivänä meikäläisen kulutus olisi n.2600 kcal

laskin itse esimerkki ruokailut sain seuraavaa
kcal prot hh rasv
AP
oivariini 27,5 0,05 0,05 3
Yoghurt 2dl 166 5,6 26 4,8
kaurahiutaleita dl 140 5,6 22 1
446 16,4 75,4 6,8

Kouluruoka
ruoka 600 20 100 15
ruisleipä 2x 100 3,2 18,4 0,8
maito 2dl 66 6,6 4,9 0
vesi 2dl 0 0 0 0
766 29,8 123,3 15,8

Päivällinen
kanaa 300 32 6 15,4
riisiä 150g 635 13 137 1,5
maito 2dl 66 6,6 4,9 0
oivariini 27,5 0,05 0,05
1138,5 56,85 166,35 20,9

Palkkari
hedelmiä 117 0,9 22,1 0
soijarouhetta 160 26 5,5 0,2
277 26,9 27,6 0,2

Iltapala
Raejuusto 180 32 5 4
210 32 14 4

YHT: 2837,5 161,95 406,65 47,7

Eli 200 kaloria on plussalla jos nuo pitävät paikkansa, helvetisti kaloreita muuten riisissä jos tuo paikkansa pitää ( Amican aterioiden kaloripitosuuksia en mistään löytäny niin heitin kevyen arvauksen :) )

Harjottelen 2jakosella 4kertaa viikossa ja lisäksi 2-3 aerobista joista yks rankempi ja muut kevyempiä. Tavoitteena ois lihasmassan kehitys ja samalla hienoinen kehon kiinteytys eli tosta kalorimäärästä ois hyvä varmaan nappasta semmonen 4oo pois vai? Tota päivällistä vois ehkä hieman pienentää (tuo oli tämän päivän ateria niin laskin siitä)

E: luvut oli niin hienosti alekkain mutta näköjään heittävät postissa vähän epäselväksi
Jep, tässä quotessa näkee et hyvin on laitettu, harmi :(.

Aamupalalle lisäisin jotaan protskuu.

Helposti saat kaloreita pois ku heität tuolt vaa noi näkkärit pois. :). Toi kulutus muuten vaikuttaa aika pieneltä salipäiväks. :o. Kumpi muuten kiinnostaa enemmän, laihtuminen vai lihas?

Jep, tässä quotessa näkee et hyvin on laitettu, harmi :(.

Aamupalalle lisäisin jotaan protskuu.

Helposti saat kaloreita pois ku heität tuolt vaa noi näkkärit pois. :). Toi kulutus muuten vaikuttaa aika pieneltä salipäiväks. :o. Kumpi muuten kiinnostaa enemmän, laihtuminen vai lihas?

No oikeastaan se lihas sillä laihtumista ei tarttis saada ku pari kiloa (painan nyt n.71kg ja oon joku 172 pitkä) mut semmoset erottuvat lihakset on paljon hienommat joten täytyy saada muutama kilo painoa pois, mut uskoisin et tollakin ehkä menee koska tulee pyöräiltyä yliopistolle jne.

Ja pakko sitä jotain leipää on syödä ja näkkäri on ehkä terveellisin vaihtoehto.

No oikeastaan se lihas sillä laihtumista ei tarttis saada ku pari kiloa (painan nyt n.71kg ja oon joku 172 pitkä) mut semmoset erottuvat lihakset on paljon hienommat joten täytyy saada muutama kilo painoa pois, mut uskoisin et tollakin ehkä menee koska tulee pyöräiltyä yliopistolle jne.

Ja pakko sitä jotain leipää on syödä ja näkkäri on ehkä terveellisin vaihtoehto.
Ok. No lisää sit annoskokoja jonku verran jos haluut lihasta kunnolla ja laihutat sitte myöhemmin. Ja imo ruisleipä on terveellisempää. Varsinkin kuitukunkku. =).

Ok. No lisää sit annoskokoja jonku verran jos haluut lihasta kunnolla ja laihutat sitte myöhemmin. Ja imo ruisleipä on terveellisempää. Varsinkin kuitukunkku. =).

No täysrukiinen näkkilepiä luulis olevan yhtä hyvä ja ongelma on lähinnä se että lähikaupassa ei ole ruisleipää, kaikkissa joku 60% vehnäjauhoja.

Aattelin kyllä tehdä sillain että lisään proteiiniä ja vähennän hiilareita, niin sen luulis toimivan molempiin tavotteisiin.

Itse en ole laihduttamassa virallisesti, vaan lähinnä opettelemassa tarkempaa nälkä-kylläisyyssignaalin kuuntelemista. Samalla olen kuitenkin huomannut useilla foorumilla, että porukka laihduttaa sellaisilla 1300-1500 kaloreilla, eikä onnistu laihtumaan. Paino näillä laihduttajilla on vaihtelevasti, mutta BMI on normaalipainon rajoissa. Suurin osa valittaa, ettei laihdu, vaikka syö vain 1300-1500 kaloria. Heillähän on kuitenkin vajetta ruokavaliossa, täytyy olla.

No, olen tässä pohtinut, että jos jossain vaiheessa pitää muutama kilo karistaa ja mennään alle 60 kilossa, niin pitääkö mun lähteä kitukuurille eli jopa 1200 kaloriin ja alle? Kerran testasin vedellä alle 1000 kalorilla, ja olo oli niin huono, että ei huvittaisi koskaan enää sellaiseen mennä. Onko normaalipainoisten laihduttaminen yksinkertaisesti niin vaikeaa, että pitää lähteä menemään ihan alikaloreilla? Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, joten jos en saa lääkitystä kuntoon, on laihduttaminen varmasti vaikeaa. Nyt en siis ole mitään laihista aloittelemassa, ainoastaan järkeistämässä syömistäni.

Voiko normipainoinen laihtua 1300-1500 kalorilla alle 60-kiloisena, jos työ on kevyttä ja liikkuu 4 krt punttiksella ja käy kahdella aamulenkillä? Tällainen asia mua vain vaivaa, kun on jo sen verran negatiivista kommenttia tullut kilpirauhasongelmaisten puolelta. :/

Itse en ole laihduttamassa virallisesti, vaan lähinnä opettelemassa tarkempaa nälkä-kylläisyyssignaalin kuuntelemista. Samalla olen kuitenkin huomannut useilla foorumilla, että porukka laihduttaa sellaisilla 1300-1500 kaloreilla, eikä onnistu laihtumaan. Paino näillä laihduttajilla on vaihtelevasti, mutta BMI on normaalipainon rajoissa. Suurin osa valittaa, ettei laihdu, vaikka syö vain 1300-1500 kaloria. Heillähän on kuitenkin vajetta ruokavaliossa, täytyy olla.

No, olen tässä pohtinut, että jos jossain vaiheessa pitää muutama kilo karistaa ja mennään alle 60 kilossa, niin pitääkö mun lähteä kitukuurille eli jopa 1200 kaloriin ja alle? Kerran testasin vedellä alle 1000 kalorilla, ja olo oli niin huono, että ei huvittaisi koskaan enää sellaiseen mennä. Onko normaalipainoisten laihduttaminen yksinkertaisesti niin vaikeaa, että pitää lähteä menemään ihan alikaloreilla? Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, joten jos en saa lääkitystä kuntoon, on laihduttaminen varmasti vaikeaa. Nyt en siis ole mitään laihista aloittelemassa, ainoastaan järkeistämässä syömistäni.

Voiko normipainoinen laihtua 1300-1500 kalorilla alle 60-kiloisena, jos työ on kevyttä ja liikkuu 4 krt punttiksella ja käy kahdella aamulenkillä? Tällainen asia mua vain vaivaa, kun on jo sen verran negatiivista kommenttia tullut kilpirauhasongelmaisten puolelta. :/

Jos on normaali painoinen ja haluaa laihtua, niin ei voi syödä normaalisti vaan tavallista vähemmän...ellei sitten liiku valtavia määriä. on myös mahdollista että kalorit on laskettu alhaisemmiksi kuin ne todellisuudessa ovat tai sitten on syöy niin reilusti alle oman kulutuksen, että keho käy säästöliekillä.
nämä siis sitten ihan vain henk. koht. kokemuksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom