Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
a) olen nainen
b) en ole köntti
c) haluan fläsät pois kesäksi
d) bulkkia en kesää vasten halua kun haluan noita rasvoja vähemmäks ensin, bulkki on sitten syksyn juttuja
e) aerobista olen harrastanut samaan tahtiin viimeiset 10 vuotta, joten siitä näläntunne ei voi johtua
f) salitaustaa ei ole kuin näin; ensin reeniä 2 vuotta, sit pakkotauko 1 v ja nyt 0,5 vuotta reeniä takana
g) "jonkin verran" ihmettelin tuota rasva%:a itsekin

Siinä se ongelma just on että ei oo lihaksia mitä säilyttää, mutta nyt kun diettaan, en halua että se lähtee tippaakaan mistään muualta kuin rasvoista. Missään vaiheessa en ole väittänyt että mulla olis mitään muskeleita =)

Eli edelleen kysymys, miksi nälkä, kun kulutus ei ole muuttunut yhtään miksikään? Ravinnejakauma puolestaan on.

No tuo että olet nainen, selvittikin jo paljon:) Eli naisillahan muutenkin rasva% on korkeampi kuin miehillä, eli sinänsä ei mitään ihmeellistä. Mutta samat jutut silti, eli toi n. -500kcal on ihan toimivaksi todettu ja kun teet noin paljon aerobisiakin niin kyllähän saat sillä kulutusta nostettua kivasti ja saat syödä enemmän. Tosiaan tasaisin väliajoin sitä safkaa niin pitäs se nälkä pysyä aika hyvin poissa. Ja aamuaerobinen mukaan jos mitään mahdollisuutta. Toki sitten päivällä/illallakin hyvä mutta aamu olisi parempi. Jos tekee ajan kautta tiukkaa aamulla käydä esim. lenkillä niin koita HIIT-treeniä, ne on suht lyhyitä mutta toimivia.

Ei minunkaan mielestäni ole vaikeaa. Tosiaan maitoa, rahkaa, kananmunaa, tonnikalaa, raejuustoa ja sen semmosta vähän lisäilee niin helposti paukkuu 100g. Itselläni on päivää kohden aina ihan helposti se 160g täynnä.
Tonnikala ja raejuusto eivät uppoa, ei sitten millään :urjo:
Eikä maha vedä kovin suuria määriä. Ja harvoin varaa kunnon lihaan.
Siksi joskus hankalaa. Toisille onneksi helpompaa.

2. Tarkkaile mitä syöt. Pidä vaikka kirjaa syömisistäsi viikon verran ja tarkastele mitä olisi korjattavana. Lätki makroravinteet, joita ovat hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat esim. Excel-taulukkoon ja laske viikon kalorit sekä ravintoainesuhteet. Itse olen painellut menemään suhteilla p30/hh40/r30 eli makroravinteiden prosentuaalinen jakautuminen päivän kokonaiskaloreista. 30% kok.kaloreista tulee proteiineista 40%hiilihydraateista ja 30% rasvoista

Paljonko kaloreita sitten pitää syödä päivässä? Sitä on vaikeaa määritellä kenellekkään tietämättä liikunnasta, työstä, ravinnosta.. Eli sitä pitää itse tutkiskella. Tavalliselle pulliaiselle, joka käy kolmisen kertaa viikossa punttaamassa antaisin ohjenuoraksi ~2500kcal/d

Olen pienikokoinen mies, kalorilaskurin mukaan peruskulutukseni on 2331kcal. Laskenko suoraan ylläpitokaloreista makroravinteet vai laskento vaje kaloreista (1831 kcal)?

itse aloittelen huomenna ensimmäistä "dieettiä". Kyse lähinnä ruokavalion totaallisesta muuttamisesta. Inttissä olin just vuoden ja painoa tuli 10kg lisää. Nyt painoa 100 ja pituus 181. Puntin jätän vähemmälle ja juoksemista lisää jalkapallon ohessa. Lenkin jälkeen vaan ihan perus lihaskuntopiiriä. Tiukka tavoite kesäkuun alkuun mennessä 80kg.:rock:

itse aloittelen huomenna ensimmäistä "dieettiä". Kyse lähinnä ruokavalion totaallisesta muuttamisesta. Inttissä olin just vuoden ja painoa tuli 10kg lisää. Nyt painoa 100 ja pituus 181. Puntin jätän vähemmälle ja juoksemista lisää jalkapallon ohessa. Lenkin jälkeen vaan ihan perus lihaskuntopiiriä. Tiukka tavoite kesäkuun alkuun mennessä 80kg.:rock:

3kk:ssa tuo 20 kiloa pudotettavaa on mielestäni liikaa. Kannattaa ottaa vähän pitempi aikaväli. Voihan tuo onnistuakkin, ei siinä mitään mutta itse varaisin ainakin sen 4-5kk tuohon.

Niinno tuosta nyt on tietty luettavissa että jäbä haluaa rantakuntoon. Oon myös sitä mieltä että varaa tohon aika reilusti enemmän aikaa. Ite tiputan tällä hetkellä 0,5kg viikko ja huomattavasti helpompaa pitää paino kurissa dieetin jälkeenki. Kesiä tulee vielä lisää, ei kannata lähtee soitellen sotaan!

Nyt kun olen omaksunut tämän "dieettini" oikein kunnolla ja tuloksiakin on jo saavutettu (~5kg painonpudotus) niin nyt on jotenkin paino jäänyt tuohon 93kg, jotenka nyt kysyisin seuraavaa: Onko syöntini liian niukkaa jos syön aamulla yhden viilin, koulussa kouluruoan + salaatin ja mahdollisesti päivällä viilin ja iltaruoan? Jos minun pitäisi syödä useammin, kannattaisiko silloin syödä hedelmä tms?

Nyt kun olen omaksunut tämän "dieettini" oikein kunnolla ja tuloksiakin on jo saavutettu (~5kg painonpudotus) niin nyt on jotenkin paino jäänyt tuohon 93kg, jotenka nyt kysyisin seuraavaa: Onko syöntini liian niukkaa jos syön aamulla yhden viilin, koulussa kouluruoan + salaatin ja mahdollisesti päivällä viilin ja iltaruoan? Jos minun pitäisi syödä useammin, kannattaisiko silloin syödä hedelmä tms?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=217801&postcount=1

Kohdat 4&5, lue tarkkaan.

tiiän kyllä että kuulostaa kovalta mut kaikki on tullu pelkällä roskaruoalla joten tiedänpainon putoovan nopeesti kun sen karsii pois.

Tammikuussa oli kevyttä kiristelyä 107->104, jonkin verran kreatiinineisteitä kun aloitin paussin niistä. Nyt tammikuun lopusta on ollut vähän tarkempaa kiristelyä ja aluksi tippui massat aika helposti tuohon 101,5 kiloon, mutta siinä se on nyt sitten jumittanut viikon verran! Vettä on tullut ehkä juotua aika vähän, onkohan aineenvaihdunta mennyt jumiin? En jotenkaan usko, että voisin syödä liikaa. Kolme kertaa viikossa puntilla ja 2-3 reipasta tunnin kävelylenkkiä myös (tosin illalla).

Aamupala:
-Kaksi siivua ruisleipää, päällä beceliä ja kinkkua (olen käsittänyt että oivariini olisi parempi, mutta vituttaa voidella sillä aamulla kun se on niin kovaa)
-jogurtti (hifistelijät laittais varmaan rahkaa naamariin, mutta pursuaa jo korvista. Aamusyöminen on ollut muutenkin aina vaikeaa)
-kahvia (ilman sokeria)

Lounas/päivällinen on ollut tähän tyyliin:
-noin 100g tummaa riisiä
-purkki tonnikalaa/~200g broilersuikaleita

Illalla olen syönyt marjoja ja välillä rahkaa, sekä kulaus oliiviöljyä. Kahvia tulee juotua pitkin päivää.

Mikähän on vialla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sehän tossa tosiaan on vialla, että syöt aivan liian vähän.

Eihän satakilonen äijä voi syödä edes dieetillä heikommin kun 60kg nainen? Nyt sitä puhdasta safkaa vaan enemmän naamariin! Määriä tiputella sitten, kun painoa tippuu.

Mites dietillä ollessa on ton kevyenviikon laita? Kui usein vai ihan normaalisti 3-4vkon jälkeen ettei mee tukkoon...? tai ylikuntoon?
Sorry jos o jo jossain juttuu,laittakee linkkiä vaik sittem:worship:

Tämä on varmaan jo jossain vaiheessa kerrottukkin, mutta mitä tarkoittaa että proteiinia tulisi syödä 2g/rasvaton painokilo. Eli siis mitä tuo rasvaton tuossa meinaa?

Itse oon pyrkinyt syömään ihan vaan 2g/painokilo...Oma paino on tällä hetkellä 57, joten proteiinia tulee minimissään se 114g/pvä. Eipä sekään varmaan huono ole, kun siinähän sitä proteiinia tulee enemmän kuin tuossa 2g/rasvaton painokilo ajattelussa, jos sen oikein ymmärsin..

Tämä on varmaan jo jossain vaiheessa kerrottukkin, mutta mitä tarkoittaa että proteiinia tulisi syödä 2g/rasvaton painokilo. Eli siis mitä tuo rasvaton tuossa meinaa?

Itse oon pyrkinyt syömään ihan vaan 2g/painokilo...Oma paino on tällä hetkellä 57, joten proteiinia tulee minimissään se 114g/pvä. Eipä sekään varmaan huono ole, kun siinähän sitä proteiinia tulee enemmän kuin tuossa 2g/rasvaton painokilo ajattelussa, jos sen oikein ymmärsin..

Rasvatonpaino = siun paino miinus läskien paino. Se voidaan selvittää kuha tiietään paino ja rasvaprosentti. Eli esim jos Matti painaa 100kg, Matin rasvaprosentti on 20% sillo matin paino ilma läskejä on 100kg - (0.2x100kg) = 80kg. Ja ton rasvaprosentin selvittämisestä, ni ainaki hyvin antaa suuntaa apteekissa mittaaminen. Eli meet tiskille kysyy et saisitko mitata sen, ni pääset kattoo sen laitteella. Se ei tietenkä iha tarkkaa totuutta kerro, mut riittävän lähelle se menee.

Näin vähän ajattelinkin...

Eli tuolla periaatteella miun kohalla tuo tarkottas (edellisten mittausten mukaan laskettuna, jolloin painoa oli 59kg), et 90g proteiinia per päivä riittäs ja tuo 114g/pvä ois sitten 2,53g/rasvatonpainokilo.

No ei haittaa. Pyrin syömään edelleen vähintään sen 114g! :)

Jos joku löytää puutteita/virheitä, niin olkaa hyvät ja kertokaa. Tavoitteena siis painonpudotus ja mitat on 181cm ja 100kg (siis pituus ja paino xD )
aamupala: kaurapuuro mehukeitolla,ruisleipä = n.250kcal
välipala:ruisleipa,joghurtti = n.240kcal
lounas: normiruoka = n.350kcal
välipala: ruisleipä,banaani :dance2: = n.200kcal
välipala: puuro mehukeitolla,ruisleipä = n.250kcal
Treeni
Palautusjuoma gainomax 250kcal
päivällinen normiruoka n 600kcal
yht:2140. Eli noin 2500 kun huomioi että kalorit ei ihan noin tarkasti laskettu.:anssi:
Päivätyö on fyysisesti raskasta,eli kuivaa paitaa saa vaihtaa useamman kerran päivässä :)

Nopeesti katottuna pistää silmään proteiinien vähäisyys...Eli välipaloille ja aamupalalle myös jotain proteiinipitoista. Myös iltapala puuttuu kokonaan, mutta en sitten tiiä mihin aikaan syöt tuon lounaan. Aika vähänhän tuossa on ruokaa 100kiloselle jötkäleelle, joka tekee vielä raskasta työtä..

Jos joku löytää puutteita/virheitä, niin olkaa hyvät ja kertokaa. Tavoitteena siis painonpudotus ja mitat on 181cm ja 100kg (siis pituus ja paino xD )
aamupala: kaurapuuro mehukeitolla,ruisleipä = n.250kcal
välipala:ruisleipa,joghurtti = n.240kcal
lounas: normiruoka = n.350kcal
välipala: ruisleipä,banaani :dance2: = n.200kcal
välipala: puuro mehukeitolla,ruisleipä = n.250kcal
Treeni
Palautusjuoma gainomax 250kcal
päivällinen normiruoka n 600kcal
yht:2140. Eli noin 2500 kun huomioi että kalorit ei ihan noin tarkasti laskettu.:anssi:
Päivätyö on fyysisesti raskasta,eli kuivaa paitaa saa vaihtaa useamman kerran päivässä :)
Hyviä rasvoja,proteiinia ja rehuja lisää. :)

Saat vielä puutostiloja,kun ei tuo ruisleipä mitään kovin vitamiinipitoista ole ja mehukeittokin taitaa olla pelkkää sokeria.(ellei ole niitä light-tuotteita)

mehukeitto on lighttia juu,mut noi rehut ei oo oikein koskaan maistunu :D Pitääpä lisätä huomen aamupalalle jotain lihakkaampaa. Viiden aikaan aamulla syöminen vaan ei oikein nappaa joten tulee syötyö sitä mikä ekana näppeihin jää. Kiitoksia avusta:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom