Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeilin tehdä sellaisen ravinnon mitä olisi vielä helppo noudattaa ja siitä HRP suhteeksi tuli 35/30/35 ja kaloreita 2400, tämän luulisi olevan suht lähellä oikeaa määrää(kyllä tein testin kaloreitten laskemisieen).
Sinuna lähtisin pikkusen isommista kaloreista. Itsellä oli viikon keskiarvo ~2700kcal (keskiarvossa luonnolisesti perjantain cheattipäivä mukana) ja painoa tippunut 600 grammaa. Pari kertaa salia ja oliko nyt 2 vai 3 kävelylenkkiä takana. Mielestäni pääkopallekin helpompaa että pudotellaan kaloreita pikkuhiljaa, eikä kerralla kovin alas.

Sinuna lähtisin pikkusen isommista kaloreista. Itsellä oli viikon keskiarvo ~2700kcal (keskiarvossa luonnolisesti perjantain cheattipäivä mukana) ja painoa tippunut 600 grammaa. Pari kertaa salia ja oliko nyt 2 vai 3 kävelylenkkiä takana. Mielestäni pääkopallekin helpompaa että pudotellaan kaloreita pikkuhiljaa, eikä kerralla kovin alas.
Toi nyt oli sellanen noin arvio, vois pitää ensi viikkon tarkemmin kirjaa mitä tulee syötyä ja koittaa vaikka tonne 2600pintaan laittaa kalorit ja kattoo miltä se tunnustaa. Tosiaankin ensimmäistä kertaa tälläisessä operaatiosa, niin pahemmin osaa :rolleyes:

*Huokaus* Kirjoitan nyt tänne, vaikka en ekalla dieetillä enää olekaan ;). Toinen varsinainen dieettikausi siis itsellä päällä.

Ongelmana nyt se, että painoni on jämähtänyt. Lähemmäs kaksi viikkoa mennyt, ja painoni ei ole paitsi pysynyt paikoillaan, myös noussut puolisen kiloa. Eli missäköhän vika? Työkseni teen myyjän töitä, täyttä päivää siis. Tämä tarkoittaa sitä, että normaalina päivänä olen jalkojeni päällä 6-7 tuntia. Tämä on suurimmaksi osaksi seisomista, mutta myös kävelyä ja jonkin verran laatikoiden nostelua. Kalorit tällä hetkellä 1800, jaolla P30/H40/R30 (ja omat mitat 170/76). Mikä mahtaapi olla syy? Tammikuun alusta ollut siis dieetillä ja alkuun paino putosikin hyvin (tammikuun aikana ~3kiloa, tästä osa varmasti nesteitä).

Pitääpäs itekki kysästä.. Eli haluaisin tietää missä itselläni menee säästöliekin "raja". Olen nainen, 179 cm pitkä ja painan noin 65 kg. Tavoitteenani ei missään nimessä ole painon pudotus, olenhan nyt jo hoikka, vaan tavoitteena on saada rasvat pois perseestä, jonka jälkeen keskittyisin enemmän lihasten treenaamiseen. Harrastan noin 3 krt/vk hölkkäämistä ja pyrin kahteen kuntosalikäytiin/vk.

Tuntuu että kaikki sivustot kertovat eri "dieettikalorit", joten haluaisin tarkkaa tietoa, mikä olisi minulle sopiva kalorivaje, ja paljonko tulisi syödä päivässä? Toksia!

Tavoitteenani ei missään nimessä ole painon pudotus, olenhan nyt jo hoikka, vaan tavoitteena on saada rasvat pois perseestä, jonka jälkeen keskittyisin enemmän lihasten treenaamiseen. Harrastan noin 3 krt/vk hölkkäämistä ja pyrin kahteen kuntosalikäytiin/vk.

Jos haluut perseestä ihrat pois, niin kyl sun vaan täytyy sitä painoa pudottaa. Et sä pysty polttamaan rasvaa pelkästään perseestä, kyllä sitä väkisin lähtee muualtakin.

Jos haluut perseestä ihrat pois, niin kyl sun vaan täytyy sitä painoa pudottaa. Et sä pysty polttamaan rasvaa pelkästään perseestä, kyllä sitä väkisin lähtee muualtakin.
Juu no tämähän on selvä. Pyrin sen jälkeen saamaan menetetyn painon tilalle lihasta. Heitin ton painonpudotus jutun lähinnä sen takia, ettei joku ala heti kauhistella diettaamista, ku oon jo valmiiksi "kevyt".
Mutta jos joku viä jaksais vastata siihen ite kysymykseen...

Pitääpäs itekki kysästä.. Eli haluaisin tietää missä itselläni menee säästöliekin "raja". Olen nainen, 179 cm pitkä ja painan noin 65 kg. Tavoitteenani ei missään nimessä ole painon pudotus, olenhan nyt jo hoikka, vaan tavoitteena on saada rasvat pois perseestä, jonka jälkeen keskittyisin enemmän lihasten treenaamiseen. Harrastan noin 3 krt/vk hölkkäämistä ja pyrin kahteen kuntosalikäytiin/vk.

Tuntuu että kaikki sivustot kertovat eri "dieettikalorit", joten haluaisin tarkkaa tietoa, mikä olisi minulle sopiva kalorivaje, ja paljonko tulisi syödä päivässä? Toksia!

EDIT: Eli tähtäimessä ei suoranaisesti ole painon pudotus vaan alakropan "kiristys".:D Mutta varmasti painoakin lähtee.

EDIT: Eli tähtäimessä ei suoranaisesti ole painon pudotus vaan alakropan "kiristys".:D Mutta varmasti painoakin lähtee.
Kokemuksen ja vanhan naisen syvä rintaääni ehdottaa (ei neuvo); unohda kalorien laskeminen(menee vaan turhaan hermot), jatka hölkkäämistä (varsinkin ylämäkiä), syö hyvin (tarpeeksi proteiinia) ja ota kahvakuulan heilutus ohjelmaan (perusheilautus jossa tulee kevyt kyykky), niin sulla on puoles vuodes unelmies perse ja reidet eli kiree ja kaunis alakroppa.
Askelkyykytkään ei ole pahasta.
Niinkuin naruman tähdensi, ei ole paikallista rasvanpolttoa, joten miksi näännyttää itseään turhaan? Lopputulos on paljon kauniimpi kun vaan suorilla kasvattaa lihasta sinne (painostasi päätellen mitättömänpaksuisen) rasvakerroksen alle.
ps. Säästöliekin raja lienee jokaisella eri.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokemuksen ja vanhan naisen syvä rintaääni ehdottaa (ei neuvo); unohda kalorien laskeminen(menee vaan turhaan hermot), jatka hölkkäämistä (varsinkin ylämäkiä), syö hyvin (tarpeeksi proteiinia) ja ota kahvakuulan heilutus ohjelmaan (perusheilautus jossa tulee kevyt kyykky), niin sulla on puoles vuodes unelmies perse ja reidet eli kiree ja kaunis alakroppa.
Askelkyykytkään ei ole pahasta.
Niinkuin naruman tähdensi, ei ole paikallista rasvanpolttoa, joten miksi näännyttää itseään turhaan? Lopputulos on paljon kauniimpi kun vaan suorilla kasvattaa lihasta sinne (painostasi päätellen mitättömänpaksuisen) rasvakerroksen alle.
ps. Säästöliekin raja lienee jokaisella eri.
Kiitos vastauksesta! Täytyy kyllä myöntää, etten kovinkaan tarkasti niitä kaloreita ole laskeskellut, lähinnä vaan maalaisjärjellä katsonut mitä suuhunsa pistää. Lähiaikoina oon erityisesti kiinnittäny huomiota proteiinin saantiin. Huomasin etten todellakaan saanut sitä ennen tarpeeksi. Rasvaa mulla ei muualla niin ookkaan, mutta persiissä sitten muidenkin paikkojen puolesta. E-pillereiden myötäjäisinä sain appelsiini-ahterin! :curs:
Kahvakuulailu, hmm. Outo asia mulle, mutta otetaan harkintaan.

Kiitos vastauksesta! Täytyy kyllä myöntää, etten kovinkaan tarkasti niitä kaloreita ole laskeskellut, lähinnä vaan maalaisjärjellä katsonut mitä suuhunsa pistää. Lähiaikoina oon erityisesti kiinnittäny huomiota proteiinin saantiin. Huomasin etten todellakaan saanut sitä ennen tarpeeksi. Rasvaa mulla ei muualla niin ookkaan, mutta persiissä sitten muidenkin paikkojen puolesta. E-pillereiden myötäjäisinä sain appelsiini-ahterin! :curs:
Kahvakuulailu, hmm. Outo asia mulle, mutta otetaan harkintaan.

Riittävä proteiinin saaminen ei ookkaan välttämättä ihan helppoo ilman lisiä tai jauheita, joutuu monesti keskittyyn asiaan, jotta saa sen sata grammaa päivässä täyteen.
Mulla toi rasva kerääntyy alavatsaan, yhtä ärsyttävää!:curs:
Minäkin aloitin kahvakuulailun vasta lokakuussa, mutta se koukuttaa kyllä välittömästi ja tulokset on lähes yhtä välittömiä - bonuksena koko kroppa treenaantuu kerralla. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
Onnea matkaan, muru, tie on pitkä :whip: mutta palkitseva:hyvä:

Riittävä proteiinin saaminen ei ookkaan välttämättä ihan helppoo ilman lisiä tai jauheita, joutuu monesti keskittyyn asiaan, jotta saa sen sata grammaa päivässä täyteen.

No enpä nyt sanois. Rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa ja vaikkapa maitoa niin se on jo melkein siinä

No enpä nyt sanois. Rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa ja vaikkapa maitoa niin se on jo melkein siinä

Ei minunkaan mielestäni ole vaikeaa. Tosiaan maitoa, rahkaa, kananmunaa, tonnikalaa, raejuustoa ja sen semmosta vähän lisäilee niin helposti paukkuu 100g. Itselläni on päivää kohden aina ihan helposti se 160g täynnä.

Noniin, ekaa kertaa dietillä ja kovin ihmeissään. Pohjatiedoksi, että olen syönyt päivittäin tuon ohjeistetun 30/40/30 makroravinnejakauman suhteen ja jos tuohon on tullut poikkeamaa, on jakauma ollut 40/40/20 luokkaa. Sen suhteen siis kutakuinkin ok, proteiineja palttiarallaa 3g/rasvaton painokilo. Kalorivaje on ollut varsin maltillinen, 500 tai alle. Tarkoitus on pudottaa painoa niin hitaasti, että se todellä lähtisi rasvoista eikä muualta. Cheattipäivä 1 krt/vko tai harvemmin, yleensä kerta viikkoon.

Lähtötilanne on karsea, pituutta 172cm, painoa 66.7kg, josta rasvaa 33.7%. Eli rasvoissa todella on vara vähentää. Dietti on nyt kolmisen viikkoa, paino tällä hetkellä rahtua päälle 65kg. Rasvaprosenttia ei ole mitattu eli sen muutoksesta en osaa sanoa.

Liikuntana menee 2 krt viikossa punttia, ja aerobista 6 krt/vko, pääasiassa kävellen (6 km/h). Aerobiset poikkeuksetta iltaisin koska se on ainoa mahdollisuus.

Ongelma ydin on nyt se, että muutama ensimmäinen viikko meni hyvin ilman että poin juurikaan edes nälkää. Mutta nyt, tämän viikon ajan, tuntuu että sama eväsmäärä ei millään riitä, syömiset on samat kuin dieetin alussa. Voisiko joku valaista mistä tämä johtuu?

Noniin, ekaa kertaa dietillä ja kovin ihmeissään. Pohjatiedoksi, että olen syönyt päivittäin tuon ohjeistetun 30/40/30 makroravinnejakauman suhteen ja jos tuohon on tullut poikkeamaa, on jakauma ollut 40/40/20 luokkaa. Sen suhteen siis kutakuinkin ok, proteiineja palttiarallaa 3g/rasvaton painokilo. Kalorivaje on ollut varsin maltillinen, 500 tai alle. Tarkoitus on pudottaa painoa niin hitaasti, että se todellä lähtisi rasvoista eikä muualta. Cheattipäivä 1 krt/vko tai harvemmin, yleensä kerta viikkoon.

Lähtötilanne on karsea, pituutta 172cm, painoa 66.7kg, josta rasvaa 33.7%. Eli rasvoissa todella on vara vähentää. Dietti on nyt kolmisen viikkoa, paino tällä hetkellä rahtua päälle 65kg. Rasvaprosenttia ei ole mitattu eli sen muutoksesta en osaa sanoa.

Liikuntana menee 2 krt viikossa punttia, ja aerobista 6 krt/vko, pääasiassa kävellen (6 km/h). Aerobiset poikkeuksetta iltaisin koska se on ainoa mahdollisuus.

Ongelma ydin on nyt se, että muutama ensimmäinen viikko meni hyvin ilman että poin juurikaan edes nälkää. Mutta nyt, tämän viikon ajan, tuntuu että sama eväsmäärä ei millään riitä, syömiset on samat kuin dieetin alussa. Voisiko joku valaista mistä tämä johtuu?

Minkäslaista treenitaustaa sulla on? Toi kuulostaa aika hurjalta että 66kilosena rasva% on 33. Onko ihan pihdeillä mitattu? Ja millaset tavotteet sulla on? Toi 2krt/vk puntti ei välttämättä riitä, jos lihaksia haluat säilyttää. Eli mieluummin vaikka 3-4krt puntille ja aerobista 3-4 krt viikkoon kanssa. Jos aloitit tuon aerobisen vasta nyt dieetillä, niin siitähän se sun näläntunne johtuu. Eli kulutat enemmän kuin ennen dieettiä. Toi näläntunne pitäis aika hyvin pysyä poissa dietilläkin kunhan syöt tasaisin väliajoin ja proteiinipainotteisesti. Eikö todella ole mahdollista tehdä aerobista aamulla? Se olis paljon parempi rasvan lähdön kannalta. Jotenkin epäilen silti tota rasvaprosenttia:eek:

Kuulostaa kyllä hullulta, että 66 kilosta pitäisi ottaa 'rasvat' pois ja saada lihaksia esille..?
Mitä lihaksia? Vaihda kunnon bulkki päälle ja ala kunnon massoista tiputtelemaan.

Terveisin 172cm x 87kg.

Itsekkin tässä säännöllisesti puolisen vuotta salilla käyneenä olisi halua sulattaa ylimääräiset vyötäröltä. Olen kuitenkin koko 2008 ajan nostellut punttia kotona kuntoutusmielessä, mutta vasta syksyllä oli mahdollisuus salitreeniin. Mitat ovat 180,5cm, 92-94kg...

Paino nousi syksyllä noin kymmenellä kilolla kun tein pääasiassa pieniä sarjoja isoilla painoilla tai siis isot minulle :( Tuli myös syötyä monipuolisesti ja otettua lisäravinteina Leader palkkaria ja Heraa. Käytin näitä periaatteessa treenejen ympärillä. Positiivisena asiana voi sanoa, että edelleen mahtuu samat vaatteet mitä n.10-kiloa kevyempänä eli kaippa sitä lihastakin on tässä tullut. Nyt olen vuodenvaihteen jälkeen ihmetellyt kun omasta mielestäni olen ollut -500Kcal pääsääntöisesti ja silti paino tuppaa pysymään samassa tai jojoilemaan :curs:

Kaippa pitäisi syödä tarkemmin ja niitä pienempiä annoksia useammin päivässä kun esimerkiksi töissä tulee aina otettua suurempi annos mitä pitäisi... Ei kait tässä auta muu kuin lisätä liikuntaa (ehkä HIITtiä aamulla kuntopyörällä tai juoksemalla) ja nipistää vielä kaloreita...on pyörinyt siinä 2000-2500 välillä mitä olen laskurista seuraillut.

Kuulostaa kyllä hullulta, että 66 kilosta pitäisi ottaa 'rasvat' pois ja saada lihaksia esille..?
Mitä lihaksia? Vaihda kunnon bulkki päälle ja ala kunnon massoista tiputtelemaan.

Terveisin 172cm x 87kg.

Mäkin vähän ihmettelen, että miten voi olla 33% rasvaa ja pituutta 172cm ja painaa vain >66kg. Ite oon saman pituinen ja painoa melkein 10g enemmän ja melko hoikassa kunnossa. Joskus painoin kyllä 66kg ja pituuttakin oli 172cm, mutta silloin oli rasvat kyllä ihan alhaalla.

a) olen nainen
b) en ole köntti
c) haluan fläsät pois kesäksi
d) bulkkia en kesää vasten halua kun haluan noita rasvoja vähemmäks ensin, bulkki on sitten syksyn juttuja
e) aerobista olen harrastanut samaan tahtiin viimeiset 10 vuotta, joten siitä näläntunne ei voi johtua
f) salitaustaa ei ole kuin näin; ensin reeniä 2 vuotta, sit pakkotauko 1 v ja nyt 0,5 vuotta reeniä takana
g) "jonkin verran" ihmettelin tuota rasva%:a itsekin

Siinä se ongelma just on että ei oo lihaksia mitä säilyttää, mutta nyt kun diettaan, en halua että se lähtee tippaakaan mistään muualta kuin rasvoista. Missään vaiheessa en ole väittänyt että mulla olis mitään muskeleita =)

Eli edelleen kysymys, miksi nälkä, kun kulutus ei ole muuttunut yhtään miksikään? Ravinnejakauma puolestaan on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom