Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ehkä toi cheatpäivä enemmän mun mieleen, jos silloinkin siis syö terveellisesti, mutta ei laske mitä syö. Ite ku oon dieetillä jätän molemmat pois.

Hmm, kiitoksia kommenteista. Pitänee ottaa tuo puuro aamupalalle. Päiväsafkasta, kotona yleensä jotain jauheliha+pasta ruokaa, esim makaroonilaatikko, onko tällänen hyvä vai onko turhan paljon hiilareita? Raejuuston kanssa vetelen jos vetelen. Sitten vielä niistä hyvistä rasvoista, riittääkö että vetää pari kalaöljy kapselia nassuun vai vaatiiko se jotain muutakin?

Kalaöljy-kapselit on hyvä lisä mutta niissä on rasvaa n.1g/kapseli eli aika vähän. Ota haku käyttöön ja hae hyvien rasvojen lähteistä ne mitkä sopii/maistuu itselle. Makaroonilaatikko on ihan hyvää perusruokaa, siihen kun iskee täysjyvä makaronia ja ottaa lautaselle niitä kasviksiakin niin vielä paranee. Jos makaroonilaatikossa on lihan osuus pieni niin sitä voi sitten kompensoida sillä raejuustolla.

Ihmeellinen kysymys...Voiko cheatpäivästä saada vielä enemmän "irti" jos edellinen/seuraava päivä olis todella vähäkalorinen? Ja kumpi ois parempi jos näin olis?

..osasinkohan selittää tarpeeksi epäselvästi :D.

Eipäs jaksa nyt käydä koko threadia läpitte ni semmone kysymys cheattipäiväst et onko väliä meneekö kalorit plussalle siit normipäiväst vai et syö vaa vaikka saman määrän kalorei mut se materiaalipuoli on just jotai hampurilaista jne? ehkä vähä sekava mutta siis pääasia, että lasketaanko cheattipäiväks semmone mis kalorit on samat tai alle ku normisti ja syö jotai roskaa. Kun et syö vähä järkevämmi, mut enemmä. :D

eikös cheattipäivän tarkoitus ole juurikin että oot sen yhen päivän plussalla? jolloin siis ei kroppa mene säästöliekille jne...

Cheattipäivänä + kaloreille mutta tervellisesti eli samaa mättöä mitä muutenkin mutta enemmän.
Esim. jos syö normaalisti dietillä 5 kertaa voi vaikka cheattipäivänä vetää vaikka 3 kertaa useammin vaikka tonnikalaa, raejuustoa, maitorahkaa, kalkkunaa, kirjolohta, kanaa, kananmunaa, katkarapua, maitoa, piimää jne.
Mielestäni kerran viikossa on kuitenkin liian usein pitää tuollaista päivää.
PArempi kerran kahdessa tai kolmessa viikossa.

Mun mielestä lähes sama mistä ne kalorit ottaa, jos pitää herkkupäivän. Parasta tietenkin ottaa puhtaista lähteistä, mutta tuolla kyllä saa helpotettua kiristyvää vannetta pään ympärillä. Mutta kohtuudella! Siinä kun päivän vetää mitä sattuu niin alkaa olemaan viikon kokonaiskalorit taas +-0 tasoa.

Voihan sitä hiukan noista kaloreista myös säästää edellesenä päivänä, jos tietää, että energiaa tulee tuhdisti seuraavana päivänä. Ei kovin järkevää, mutta eipä siihen kuole.

Tuo säästöliekki tuntuu olevan kanssa aikamoinen trendisana. Ei se kroppa nyt samantien lukkoja lyö vaikka muutamalle päivälle jää energiansaanti matalaksi. Kyllä siihen vaaditaan pitempää kituuttamista. Muistakaa, että se kokonaisuus ratkaisee. Ei yksi suklaapala päivässä tee yhtään mitään hyvärunkoiselle ruokavaliolle. Jos taas se suklaapala ei jää yhteen vaan rouskuttaa koko levyn niin on parempi jättää suklaapala ottamatta. IMO Maltillisilla miinuksilla kun menee niin ei koko cheat-päivää välttämättä tarvita, jos sitä ei pää kaipaa.

Mun mielestä lähes sama mistä ne kalorit ottaa, jos pitää herkkupäivän. Parasta tietenkin ottaa puhtaista lähteistä, mutta tuolla kyllä saa helpotettua kiristyvää vannetta pään ympärillä. Mutta kohtuudella! Siinä kun päivän vetää mitä sattuu niin alkaa olemaan viikon kokonaiskalorit taas +-0 tasoa.
Onko siinä mitään perää että jos syöt viikossa 6 päivää alle kulutuksen ja yhdessä vedät yli, niin kaikki ei "ehdi" kertyä läskiksi, vaan tämä vaatisi useamman päivän mättämisen?
En nyt sitten muista että onko tämä "tieto" massaa ja voimaa kirjasta, vaiko mega duty -kirjasta, vaiko peräti jostain muualta.
Esim. Itse vedän nyt dieetin alussa treenipäivänä ~3000kcal ja välipäivinä 2600kcal, sitten herkkupäivänä 4000kcal ja jos on treenipäivä, niin 4500kcal. Tällä pyrin käyttämään samalla hyväksi sen että treenin jälkeen ylimääräiset kalorit menis edes osittain lihasten kasvatukseen.
Painoa minulla oli viime mittauksessa 88,8kg ja pituutta 179cm, kuulostaako kalorit järkeviltä?
Lisätään vielä, että en kyllä ymmärrä niitä ei kilpailevia ihmisiä, jotka cheattipäivänäkin vetää samaa ruokaa kuin muina päivinä. Ei se ainakaan pääkopalle mitään vaihtelua suo, että tänään on mättöpäivä, syön siis entistä enemmän rahkaa, tonnikalaa ja broileria :dance:

Onko siinä mitään perää että jos syöt viikossa 6 päivää alle kulutuksen ja yhdessä vedät yli, niin kaikki ei "ehdi" kertyä läskiksi, vaan tämä vaatisi useamman päivän mättämisen?
En nyt sitten muista että onko tämä "tieto" massaa ja voimaa kirjasta, vaiko mega duty -kirjasta, vaiko peräti jostain muualta.
Esim. Itse vedän nyt dieetin alussa treenipäivänä ~3000kcal ja välipäivinä 2600kcal, sitten herkkupäivänä 4000kcal ja jos on treenipäivä, niin 4500kcal. Tällä pyrin käyttämään samalla hyväksi sen että treenin jälkeen ylimääräiset kalorit menis edes osittain lihasten kasvatukseen.
Painoa minulla oli viime mittauksessa 88,8kg ja pituutta 179cm, kuulostaako kalorit järkeviltä?

Mä oon yksinkertainen mies ja osaan vain + ja - laskua :D. Henkilökohtaisesti kyllä laskisin kilokalorit ihan viikkotasolla ja unohtaisin tuon "kadonneen" energian teorian. jos vetää maltillisesti kulutuksessa -500kcal/d tulee siitä kuudessä päivässä -3000kcal cheattipäivään kun vetää pussin sipsejä, pitsan ja pullon sokerikokista niin aletaan olemaan viikkotasolla olemaan +-0 tasolla.

Kyllä se sen huomaat onko sulla sopivasti energiaa pelissä kun seuraat peiliä (ja puntaria). Mun mielestä kuulostaa ihan hyviltä.

Mä oon yksinkertainen mies ja osaan vain + ja - laskua :D. Henkilökohtaisesti kyllä laskisin kilokalorit ihan viikkotasolla ja unohtaisin tuon "kadonneen" energian teorian. jos vetää maltillisesti kulutuksessa -500kcal/d tulee siitä kuudessä päivässä -3000kcal cheattipäivään kun vetää pussin sipsejä, pitsan ja pullon sokerikokista niin aletaan olemaan viikkotasolla olemaan +-0 tasolla.

Kyllä se sen huomaat onko sulla sopivasti energiaa pelissä kun seuraat peiliä (ja puntaria). Mun mielestä kuulostaa ihan hyviltä.
Itse osittain uskon tuohon "ei ehdi imeytyä"-teoriaankin, mutta tämänhän vahvistaa peili, vaaka ja viikon kokonaiskalorit tulevaisuudessa. Jos alkaa tökkiä, niin kaloreita lasketaan kaikista osioista. Ja cheattipäivä on mulle ihan oikea cheattipäivä. Tänään on tarkoitus vetää 2xkerroshamppari, pussillinen sipsiä ja mitä muuta nyt vielä päivän loppukaloreiden rajoissa mahtuu :kuola:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni on helpompaa ainakin olla syömättä kokonaan noita suklaa/grillisafkoja koska jos alkaisin vaikka joka toinen viikko pitämään cheattipäivää ja vetelisin mm. noita niin kyllä menisi koko dietti metsään koska niitä söisi sen verran paljon.
Esim. kun vetää jotkut makkaraperunat + pizzan ja 6 suklaapatukkaa sekä vielä sipsipussin ja 1.5l limsaa.
Tietty jollekki nkai tuo epätervellisyyksienkin syöminen on jollain tasola hyvä juttu... KAi!...

Kalaöljy-kapselit on hyvä lisä mutta niissä on rasvaa n.1g/kapseli eli aika vähän. Ota haku käyttöön ja hae hyvien rasvojen lähteistä ne mitkä sopii/maistuu itselle. Makaroonilaatikko on ihan hyvää perusruokaa, siihen kun iskee täysjyvä makaronia ja ottaa lautaselle niitä kasviksiakin niin vielä paranee. Jos makaroonilaatikossa on lihan osuus pieni niin sitä voi sitten kompensoida sillä raejuustolla.

Yritin etsiä noista rasvoista mutta en meinannut oikeen löytää.. Mutta olisikos esim. 1 rkl rypsäriä ok vai onko se liikaa?

Oukei, eli oon nyt ottanut sen puuron pellavansiemenillä aamulle ja rahkaa, viikonloppuisin ennen puuroa vielä 30 min crosstraineria, mahollisesti vielä 30 min päivemmällä ja punttausta, arkisin aina 30 min + punttausta iltapäivällä ellei oo välipäivä. Ja illalle niitä rasvoja. Pitänee kyllä noi "cheatpäivät" ottaa pois sillä sen verran kyllä tuli kaduttamaan kun vedin sen 500g karkkipussin. Tai ainakin muuttaa karkin parempaan ruokaan tms. Oiskohan vielä jotain kommentteja?

Oukei, eli oon nyt ottanut sen puuron pellavansiemenillä aamulle ja rahkaa, viikonloppuisin ennen puuroa vielä 30 min crosstraineria, mahollisesti vielä 30 min päivemmällä ja punttausta, arkisin aina 30 min + punttausta iltapäivällä ellei oo välipäivä. Ja illalle niitä rasvoja. Pitänee kyllä noi "cheatpäivät" ottaa pois sillä sen verran kyllä tuli kaduttamaan kun vedin sen 500g karkkipussin. Tai ainakin muuttaa karkin parempaan ruokaan tms. Oiskohan vielä jotain kommentteja?

Kyllä "cheatpäivänkin" voi pitää kunhan pitää silloin järjen päässä. Toinen vaihtoehto on vetää on syödä esim. yksi viikossa surutta naamaan, tähän voi esim käydä pizzalla/kebulla. Ihan hyvältä näyttää, kannattaa muutama viikko katsoa miten homma lähtee edistymään ja sitten tehdä uusia johtopäätöksiä

Tulipa muuten mieleen että lukuun ottamatta elimistön muuta proteiinin tarvetta, niin proteiinihan otetaan lihaksen kasvattamista varten. No, dieetillähän ei mitään lihasta kasvateta, niin minkähän takia sitä proteiinia silti pitää syödä niin perhanasti?

Tulipa muuten mieleen että lukuun ottamatta elimistön muuta proteiinin tarvetta, niin proteiinihan otetaan lihaksen kasvattamista varten. No, dieetillähän ei mitään lihasta kasvateta, niin minkähän takia sitä proteiinia silti pitää syödä niin perhanasti?

Että ne vaivalla hankitut lihakset ei surkastuis. :)

Nyt tullut vkl pohdittua mahaa katsoessa, treadia taas vaihteeks lukiessa ja vähä elintapojen miettiessä, että on pakko alkaa tekemään jotai:david:

Kriittiset mitat tällä hetkellä: ikää 20v, 182/90. Taustatietoutta sen verran, että punttia on tullut tehtyä enempi ja vähempi säännöllisesti viimeiset 4v. Sama koskee sitten kanssa muuta liikuntaa pois lukien lähes viimeiset 4kk, milloin se on jäänyt luvattoman vähälle. Kaljottelua ja nikotiini valmisteita on tullut käytettyä liikaa, mutta varsinkin nikotiinin käytön määrä on laskenut huomattavasti ja viimeisen viikon aikana ei ole tullut kun muutamia kertoja nautittua.

Nyt sitten tavoitteena edes lievä painon pudotus, koska alkaa itteeki jo tää olemus vituttamaan. En ala ainakaan alkuun tekemään mitään äärimmäisen tarkkaa ohjelmaa vaan alkaa kiinnittää huomioon mitä/miten paljon suuhunsa laittaa ja kaljan jättäminen pois jokaviikkosista bileistä. Hiilareiden osuutta koittaa laskee ruuasta ja nostattaa proteiinien määrää. Tähän vielä lisätä säännöllisempi harjoittelu, varsinkin aerobisella puolella mm. hiihtoa(harrastanyt 16v asti kilpahiihtoa joka siitä sit siirtyi punttiin), kevyitä juoksu/aamu lenkkejä yms muuta.

Ensimmäiseksi tavoitteeksi voisi ottaa hiihtoloman alun, eli 2viikon päähän, mihin mennessä saada ruokavalio kuntoon, peruskuntoa kohotettua ylöspäin ja ylimääräisten myrkkyjen pois jättämien. Kokeilin tehdä sellaisen ravinnon mitä olisi vielä helppo noudattaa ja siitä HRP suhteeksi tuli 35/30/35 ja kaloreita 2400, tämän luulisi olevan suht lähellä oikeaa määrää(kyllä tein testin kaloreitten laskemisieen).

Kokeillaan miten homma lähtee tästä menemään eteen päin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom