Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, kiitoksia kommenteista. Pitänee ottaa tuo puuro aamupalalle. Päiväsafkasta, kotona yleensä jotain jauheliha+pasta ruokaa, esim makaroonilaatikko, onko tällänen hyvä vai onko turhan paljon hiilareita? Raejuuston kanssa vetelen jos vetelen. Sitten vielä niistä hyvistä rasvoista, riittääkö että vetää pari kalaöljy kapselia nassuun vai vaatiiko se jotain muutakin?
Onko siinä mitään perää että jos syöt viikossa 6 päivää alle kulutuksen ja yhdessä vedät yli, niin kaikki ei "ehdi" kertyä läskiksi, vaan tämä vaatisi useamman päivän mättämisen?Mun mielestä lähes sama mistä ne kalorit ottaa, jos pitää herkkupäivän. Parasta tietenkin ottaa puhtaista lähteistä, mutta tuolla kyllä saa helpotettua kiristyvää vannetta pään ympärillä. Mutta kohtuudella! Siinä kun päivän vetää mitä sattuu niin alkaa olemaan viikon kokonaiskalorit taas +-0 tasoa.
Onko siinä mitään perää että jos syöt viikossa 6 päivää alle kulutuksen ja yhdessä vedät yli, niin kaikki ei "ehdi" kertyä läskiksi, vaan tämä vaatisi useamman päivän mättämisen?
En nyt sitten muista että onko tämä "tieto" massaa ja voimaa kirjasta, vaiko mega duty -kirjasta, vaiko peräti jostain muualta.
Esim. Itse vedän nyt dieetin alussa treenipäivänä ~3000kcal ja välipäivinä 2600kcal, sitten herkkupäivänä 4000kcal ja jos on treenipäivä, niin 4500kcal. Tällä pyrin käyttämään samalla hyväksi sen että treenin jälkeen ylimääräiset kalorit menis edes osittain lihasten kasvatukseen.
Painoa minulla oli viime mittauksessa 88,8kg ja pituutta 179cm, kuulostaako kalorit järkeviltä?
Itse osittain uskon tuohon "ei ehdi imeytyä"-teoriaankin, mutta tämänhän vahvistaa peili, vaaka ja viikon kokonaiskalorit tulevaisuudessa. Jos alkaa tökkiä, niin kaloreita lasketaan kaikista osioista. Ja cheattipäivä on mulle ihan oikea cheattipäivä. Tänään on tarkoitus vetää 2xkerroshamppari, pussillinen sipsiä ja mitä muuta nyt vielä päivän loppukaloreiden rajoissa mahtuuMä oon yksinkertainen mies ja osaan vain + ja - laskua :D. Henkilökohtaisesti kyllä laskisin kilokalorit ihan viikkotasolla ja unohtaisin tuon "kadonneen" energian teorian. jos vetää maltillisesti kulutuksessa -500kcal/d tulee siitä kuudessä päivässä -3000kcal cheattipäivään kun vetää pussin sipsejä, pitsan ja pullon sokerikokista niin aletaan olemaan viikkotasolla olemaan +-0 tasolla.
Kyllä se sen huomaat onko sulla sopivasti energiaa pelissä kun seuraat peiliä (ja puntaria). Mun mielestä kuulostaa ihan hyviltä.
Kalaöljy-kapselit on hyvä lisä mutta niissä on rasvaa n.1g/kapseli eli aika vähän. Ota haku käyttöön ja hae hyvien rasvojen lähteistä ne mitkä sopii/maistuu itselle. Makaroonilaatikko on ihan hyvää perusruokaa, siihen kun iskee täysjyvä makaronia ja ottaa lautaselle niitä kasviksiakin niin vielä paranee. Jos makaroonilaatikossa on lihan osuus pieni niin sitä voi sitten kompensoida sillä raejuustolla.
Oukei, eli oon nyt ottanut sen puuron pellavansiemenillä aamulle ja rahkaa, viikonloppuisin ennen puuroa vielä 30 min crosstraineria, mahollisesti vielä 30 min päivemmällä ja punttausta, arkisin aina 30 min + punttausta iltapäivällä ellei oo välipäivä. Ja illalle niitä rasvoja. Pitänee kyllä noi "cheatpäivät" ottaa pois sillä sen verran kyllä tuli kaduttamaan kun vedin sen 500g karkkipussin. Tai ainakin muuttaa karkin parempaan ruokaan tms. Oiskohan vielä jotain kommentteja?
Tulipa muuten mieleen että lukuun ottamatta elimistön muuta proteiinin tarvetta, niin proteiinihan otetaan lihaksen kasvattamista varten. No, dieetillähän ei mitään lihasta kasvateta, niin minkähän takia sitä proteiinia silti pitää syödä niin perhanasti?
Että ne vaivalla hankitut lihakset ei surkastuis.
Mutta sehän on treenin tehtävä. Ei ne proteiinit sinne mene, jos ei olla plussalla.