Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarkoitus olisi tuossa helmikuussa aloittaa dietti. Häiritsee lähinnä se kun muualta tuntuu olevan hyvässä jamassa eli lihakset erottuvat hyvin mutta sitten vatsan alue onkin asia toinen.. Olisiko siis järkevintä aloittaa ihan kunnon dietti(oon suunnitellut päivän ravinnon,kalorimäärät,aamulenkit ja mitä siihen nyt kuuluu) vai kannattaisiko vain pudottaa kalorimäärää johonkin 2500kcal ja vähän siistiä ravinnonlaatua ja jatkaa normaalia reeniä että sais tuosta vattan alueelta poies fläsät. Ja tietenkin lisätä keskikehon harjoitusliikkeitä. Kiitos! :)

Kannattaako dietillä pitää herkuttelupäivä kerran viikossa? vai onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä?

Kannattaako dietillä pitää herkuttelupäivä kerran viikossa? vai onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä?

Riippuu vähän millaisen herkuttelupäivän pitää. Jos ahtaa 6000 kaloria päivässä kupuunsa niin saattaa siitä olla jo vähän haittaa. Itselleni siitä ei ollut muuta kuin hyötyä, laihduin tasaiseen tahtiin 15-16 kiloa ja kerran viikossa pidin päivän jolloin mussutin mitä sattuu.

Riippuu vähän millaisen herkuttelupäivän pitää. Jos ahtaa 6000 kaloria päivässä kupuunsa niin saattaa siitä olla jo vähän haittaa. Itselleni siitä ei ollut muuta kuin hyötyä, laihduin tasaiseen tahtiin 15-16 kiloa ja kerran viikossa pidin päivän jolloin mussutin mitä sattuu.
Ok :D...lähinnä ajattelin että kerran viikossa saisi luvan ostaa jotai namia mitä tekee mieli tai käydä vaikka ulkona syömässä.

Hyötyä = pieni buusti aineenvaihdunnalle, psykologisesti kivaa kun saa kerran viikossa mässätä, seuraavana päivänä aineenvaihdunta oletettavasti koholla, rasvaa palaa paremmin

Haittaa = Herkkupäivä voi mennä överiksi, eli syödään kuin sika koko päivä, jolloin mahdollisesti hukataan osa dieettiviikon kiristelyistä.

Ehdotus = miten olisi kompromissi, eli herkutteluateria 1-2x viikossa? Eli jos syödään päivän aikana 5-6 kertaa, niin 2x viikossa saa syödä mitä haluaa yhden aterian aikana. Mieluiten vielä treenipäivänä. En ole varma kylläkään buustaako tämä sitten aineenvaihduntaa juurikaan, mutta eipä sitten tule järkyttävää plussapäivääkään kerran viikossa. Psykologisesti taas auttaa jaksamaan pitkälläkin dieetillä kun 2x viikossa saa syödä mitä huvittaa.

Fiksuinta olisi pitää se mässypäivä kerran viikossa, mutta syödä tuolloin roskaruoan sijaan fiksua bodysafkaa, mutta vaan reilusti normipäivää enemmän.

IMO.

Ehdotus = miten olisi kompromissi, eli herkutteluateria 1-2x viikossa? Eli jos syödään päivän aikana 5-6 kertaa, niin 2x viikossa saa syödä mitä haluaa yhden aterian aikana. Mieluiten vielä treenipäivänä. En ole varma kylläkään buustaako tämä sitten aineenvaihduntaa juurikaan, mutta eipä sitten tule järkyttävää plussapäivääkään kerran viikossa. Psykologisesti taas auttaa jaksamaan pitkälläkin dieetillä kun 2x viikossa saa syödä mitä huvittaa.

Toi kuulostaa hyvälle...eikä edes kovin vaikealle :)

Oon dieetillä nyt ollu 2 viikkoa. Painoa on lähteny 5 kiloa. Onko tuo liikaa vai normaalia kun nesteet on poistunu?

Oon laskenu kalorit peruskulutuksen mukaan ilman liikuntaa, josta olen vähentänyt 400 kaloria. Syystä että en tiedä paljon salilla kuluttaa enkä harrasta aerobista kuin satunnaisesti.

Oon dieetillä nyt ollu 2 viikkoa. Painoa on lähteny 5 kiloa. Onko tuo liikaa vai normaalia kun nesteet on poistunu?

Oon laskenu kalorit peruskulutuksen mukaan ilman liikuntaa, josta olen vähentänyt 400 kaloria. Syystä että en tiedä paljon salilla kuluttaa enkä harrasta aerobista kuin satunnaisesti.
Millasesta painosta lähdit liikkeelle?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään se alkoi :) 3kk olisi aikomus kiristellä. Aamupaino oli 88,2kg ja tarkoitus olisi alle 80kilon päästä. Reenaan 2-jakoisella 4x viikkoon + 3x aamulenkki. Sitten ruokavalion olen tälläiseksi suunnitellut, jos on jotain korjattavaa niin sanokaa ihmeessä!

aamupala: kaurapuuroa, 250g rahkaa
lounas: purkki tonnikalaa,2ruisleipää ja raejuustoa tai kouluruokaa
välipala: joku hedelmä ja protskudrinkki
illallinen: kotiruokaa lisättynä raejuustolla
iltapala: protskudrinkki ja oliiviöljyä

puntti olisi tarkoitus sijoittaa välipalan ja illallisen väliin. Mietin sitä että onko järkevämpi ottaa mieluummin proteiinidrinkki puntin jälkeen ja syödä iltapalaksi sen tilalla rahkaa?

Ja siitä lenkistä. Se olisi tarkoitus tehdä HIIT-intervalleina. Olen nyt kuullut ristiriitaista tietoa siitä että kannattaako se tehdä tyhjään mahaan vai ei. Ja jotkut ovat sanoneet että sen tekemis ajankohdalle ei ole väliä. Niin mikä olisi se paras tapa suorittaa se? :)

Viimeksi muokattu:
Tänään se alkoi :) 3kk olisi aikomus kiristellä. Aamupaino oli 88,2kg ja tarkoitus olisi alle 80kilon päästä. Reenaan 2-jakoisella 4x viikkoon + 3x aamulenkki. Sitten ruokavalion olen tälläiseksi suunnitellut, jos on jotain korjattavaa niin sanokaa ihmeessä!

Ja siitä lenkistä. Se olisi tarkoitus tehdä HIIT-intervalleina. Olen nyt kuullut ristiriitaista tietoa siitä että kannattaako se tehdä tyhjään mahaan vai ei. Ja jotkut ovat sanoneet että sen tekemis ajankohdalle ei ole väliä. Niin mikä olisi se paras tapa suorittaa se? :)

Omien kokemusten perusteella suosittelen ehdottomasti tekemään HIITin heti aamulla, kunhan on päässyt sängystä ylös. Yön jäljiltä kropan hiilarivarastot ovat tyhjinä, joten hiit-treenit aamulla käyttää energian tuottamiseen suoraan rasvaa. Itselläni on pelkästään positiivisia kokemuksia aamuhiittailusta: sen avulla olen kiristellyt rasvoja pois talven aikana. Mä olen tehnyt hiitit tyhjään vatsaan, mutta olen itsekin lukenut paljon siitä että lihasten säilymisen vuoksi kannattaisi syödä jotain protskuja ennen hiittiä. Siitä en tiedä, mikä olisi sitten se oikea tapa .. Se on kannattaa kans muistaa, et hiit-treenin jälkeen rasva palaa vielä puolesta tunnista tuntiin.. ettei siis hotkaise aamiaista heti treenin jälkeen nassuun :) Hiit-treenaamisen iloa!!:thumbs:

Nyt kun intissä olen ja siellä joka aamu heti herätyksen jälkeen on aamujuoksut ja jumpat niin itekkii huomannu et aamulenkkeily on kyl laihtumisen kannalta hyvä tehdä. Kannattaa ainakii kokeilla 3-4 viikkoo ja kattoo tapahtuuko mitää :)

Noin.. Olisi tarkoitus aloittaa jälleen diettaaminen, kun vihdoin flunssa putki on saatu päätökseen. Kuukausi kerrallaan olisi tarkoitus VVH dietillä painoa tiputella kunnes saavutetaan piste joka tuntuu hyvältä.

Eli painoa on varressa 80-83kg (aamupaino vaihtelee kolmen kiloon säteellä atm..) ja pituutta 183, tarkoitus olisi päästä 75kg-70kg pintaan jonka jälkeen alkaisi hallittu painon nouseminen jonka aikana yritetään pitää rasvat alhaalla.

Ruoka puoli näyttää nyt sit tältä..

07:00 Aamiainen : Pellavan siemenistä, pähkinävoista ja vedestä tehty "puuro".
About 6dl siemeniä, pari tlk pähkinävoita.

11:00 Välipala: Tummaa viher saldea, puolikas avocado ja 120g kanaa. Tähän joukkoon kiskasen hieman vinaigretteä joka on ihan limen mehusta, öljystä ja viinietikasta.

14:00 Lounas: 140g jotain naudanlihaa, pihvinä tai jauhettuna, 2.4dl vihreitä papuja ja sienipaprika soossia about 150g (Paprikaa, herkkusieniä, ynms maut)

17:00 Illallinen: 125g marinoimatonta kanaa (marinoin itse..), 1/4 sipulia ja puolikas paprika. Pari rkl ranskankermaa. (Vaihtuu aina, kun saa halvalla 215g lohta uunissa, kaverina tartaria..)

Dietin aikana juon vain vettä ja näiden lisäksi syön kalanmaksaöljy tabui + vitamiinei..

Kalalla:
1600kcal
p..132g
hh...17.9g
r..115.7g

Kanalla:
1400kcal
p..122g
hh..26.1g
r..109g

Eli onkos hiilari määrä liian pieni VHH dietiksi? Mites pitäisikö kaloreita nostaa? Dietin aikana en tule käymään salilla (johtuen rahatilanteesta enimmäkseen köhköh..), mutta harratan lenkkeilyä pääpainotteisesti kävellen ja kotona jotain lihaskuntoa ylläpitävää/kehittävää käsipainoilla ja omalla kropalla..

Jooh neljä viikkoa oon ollu dieetillä. 171/71 Oli lähtökohta ja nyt 65 kilova. Oon pitäny ihan kunnon mässypäivät, runsaasti alkoholia ja rapulassa kebua yms. Masua oli tarkotus lähteä kaventamaan -> 90-85 eli abautirallaa 5cm karissut. Liikuntana melekeen joka päivä jotain pientä ja saliakin välillä, vaikkakin nyt vähemmin. Hiilarit yrittäny pitää melko vähällä, ruisleipää mättäny kyllä hullunlailla. Kalorit ollu vähä liiankin miinuksilla välillä, alussa oli sellasta tuhatta pakkasella, tiedä häntä mikä anoreksiakohtaus kun mitään ei alas saanu. Ei oo tarvinnu ressiä ottaa tästäkään hommasta ja hyvin on ensikertalaiselta onnistunut. Lihaksetkin näyttää vaan suuremmalta että ei lihakatokaan hirmuinen ole. Kommentteja?

Jooh neljä viikkoa oon ollu dieetillä. 171/71 Oli lähtökohta ja nyt 65 kilova. Oon pitäny ihan kunnon mässypäivät, runsaasti alkoholia ja rapulassa kebua yms. Masua oli tarkotus lähteä kaventamaan -> 90-85 eli abautirallaa 5cm karissut. Liikuntana melekeen joka päivä jotain pientä ja saliakin välillä, vaikkakin nyt vähemmin. Hiilarit yrittäny pitää melko vähällä, ruisleipää mättäny kyllä hullunlailla. Kalorit ollu vähä liiankin miinuksilla välillä, alussa oli sellasta tuhatta pakkasella, tiedä häntä mikä anoreksiakohtaus kun mitään ei alas saanu. Ei oo tarvinnu ressiä ottaa tästäkään hommasta ja hyvin on ensikertalaiselta onnistunut. Lihaksetkin näyttää vaan suuremmalta että ei lihakatokaan hirmuinen ole. Kommentteja?

hiemansekavashkoatekstiä :D :piis:

Ja sen verran haluaisin vielä kysyä, että mikä olisi dietillä sopiva määrä kouluruokaa? Itse olen syönyt näin. Puolet lautasesta salaattia ja raejuustoa, ja toinen melkein puolet makaroonilaatikkoa tai mitä sit ikinä onkaan+ 1ruisleipä ja 2lasia vettä. Olen yrittänyt ottaa vähemmän pastaa, riisiä ja perunaa korkeitten hh takia. Onko tämä liikaa?:david:

Ja sen verran haluaisin vielä kysyä, että mikä olisi dietillä sopiva määrä kouluruokaa? Itse olen syönyt näin. Puolet lautasesta salaattia ja raejuustoa, ja toinen melkein puolet makaroonilaatikkoa tai mitä sit ikinä onkaan+ 1ruisleipä ja 2lasia vettä. Olen yrittänyt ottaa vähemmän pastaa, riisiä ja perunaa korkeitten hh takia. Onko tämä liikaa?:david:
Riippuu sun kulutuksesta ja muiden aterioiden kalorimäärästä eli kokonaiskalorimäärä kulutukseen nähden merkkaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom