mutta mites sitten kun on noita hiilareita tullu syötyä noin vähän niin onko siinä VHH dietissä sitten joku suositus että minkä verran kcal pitäisi tulla päivässä..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole mikään asiantuntija, mutta minusta toi kalorimäärä kuulostaa aika pieneltä noin dieetin alkuun ja noin isolle miehelle. Varsinkin jos on koko kevät aikaa pudotella painoa, niin alottaisin kyllä korkeammilla kaloreilla, joista on sitten varaa tiputella dieetin edistyessä. Vertailukohdaksi kerrottakoon, että itse olen nainen 160/67 ja kiristely on alkanut nyt treenipäivinä tuolta 2200 kcalin pinnasta. Ja on lähtenyt paino tippumaanNyt on puolitoista viikkoa omaa ensimmäistä "kunnon" diettiä takana. Tavoitteena on pudotella rasvaprosentti sinne 10% tuntumaan kun nykyinen on lähempänä 18-20%, jos sais etes vähän päkkiä näkymään, sitä ei oo moneen moneen vuoteen näkynykään :P. Aikaa oon varannu ihan kesään asti. Liikunta hoituu salilla ja juuri alkaneella thaiboxingilla. Kevään aikana kunhan lumet sulaa ja aurinko suostuu paistamaan niin vois aloittaa juoksulenkit. Loppupainolla ei minulle ole mitään väliä, tavoite on tuo rasvaprosentti. Mutta veikkaan että paino putoaa sinne 83-85kg lukemiin nykyisestä 94kg:stä.
Ruokavalio suunnilleen seuraavanlaista:
Aamupalana puuroa, rahka, kananmuna noin 400kcal.
Lounas koulussa eli vaihtelee jonkin verran mutta noin 400-700kcal.
Välipalana protskujuoma + joku hedelmä, n 300kcal.
Kotona päivällinen perus kotiruokaa noin 400-700kcal.
Klo 19 aikaan voileipiä 2-3kpl noin 200-300kcal.
Ja vielä ennen nukkumaan menoa rahka + kalanmaksaöljytabletteja noin 150kcal.
Ja näillä eväillä kalorit siellä 2000-2400 riippuen vähän siitä mitä koulussa on ruokana ja minkä verran päivän aikana tulee liikuntaa. Jos en oo ihan hakoteillä niin pitäs olla noin p30/h40/r30 nuo ravintoarvot, vaihtelee tietty päivän ruokien mukaan. Lisäks paljon vettä ja ruualla vähän enempi salaattia kun yleensä. Mitäs mieltä tällaisesta? Onko selviä epäkohtia vai päästäänkö tällä tavoitteeseen?
mutta mites sitten kun on noita hiilareita tullu syötyä noin vähän niin onko siinä VHH dietissä sitten joku suositus että minkä verran kcal pitäisi tulla päivässä..
En ole mikään asiantuntija, mutta minusta toi kalorimäärä kuulostaa aika pieneltä noin dieetin alkuun ja noin isolle miehelle. Varsinkin jos on koko kevät aikaa pudotella painoa, niin alottaisin kyllä korkeammilla kaloreilla, joista on sitten varaa tiputella dieetin edistyessä. Vertailukohdaksi kerrottakoon, että itse olen nainen 160/67 ja kiristely on alkanut nyt treenipäivinä tuolta 2200 kcalin pinnasta. Ja on lähtenyt paino tippumaan
En ole vhh:lla, aika perusmeininkiä meikäläisen ruuat: puuroa, rahkaa, heraa, pastaa, jauhelihaa, ananasta, ruisleipää ja vähän jotain rehuja. Sitten kun alkaa paino junnamaan niin noista pastoista ja leivistä on helppo napsia hiilaria pois. Saa nyt nähdä miten tämä onnistuu, mutta alku ainakin näyttää ihan lupaavalta Mitenkäs sun kalorit, ootko laskenut? ihan mielenkiintosta ois tietää, kun suunnilleen samaa kokoluokkaa olet, vähän kepoisempi vainitselläni paino reilu viikko sitten 63 (pituus 161) ja paino tippui viikossa 700 g. tavoitteena 55 kg. oletko vhh-dieetillä vai miten kiristelet?
En ole vhh:lla, aika perusmeininkiä meikäläisen ruuat: puuroa, rahkaa, heraa, pastaa, jauhelihaa, ananasta, ruisleipää ja vähän jotain rehuja. Sitten kun alkaa paino junnamaan niin noista pastoista ja leivistä on helppo napsia hiilaria pois. Saa nyt nähdä miten tämä onnistuu, mutta alku ainakin näyttää ihan lupaavalta Mitenkäs sun kalorit, ootko laskenut? ihan mielenkiintosta ois tietää, kun suunnilleen samaa kokoluokkaa olet, vähän kepoisempi vain
Mä alottelen pikkuhiljaa dieettiä (kesäkuntoon ;)) - tavoitteena ei ole pudottaa mitään tiettyä kilomäärää vaan pyrin katsomaan peilistä miten tiukistuminen edistyy ja jossain vaiheessa on tarkoitus käydä mittailemassa myös rasvoja. Mitat on tällä hetkellä 166/55 (rp n.19-20), eli painon puolesta ei tosiaan olis mitään laihdutettavaa - haluan vaan masun tiukaksi ja vähän paremman lihaserottuvuuden Tällä viikolla oon tehnyt muutaman aamuaerobisen tyhjään mahaan (ma, ti, la 30min kerralla, keskisyke n.130), 2 salitreeniä (tavallisesti niitä tulee 3) ja tänään teen pidemmän (60min) lenkin. Kaloreita on tullut vaihdellen -200/-500 (poikkeus: eilen pidin herkkupäivän: kiinalaista ja jäätelöä), apuna käytän kalorilaskuria.
Kysymys kuuluu: kuinka monta aamulenkkiä mun ois hyvä tehdä viikossa ja minkä pituisia (jos syke on keskimäärin 130)? Noiden lisäksi viikkoon kuuluu siis 3 salitreeniä ja 1 astangajoogatunti + rauhallista kävelyä koiran kanssa. TätäKIN on varmasti kysytty jo aiemmin, mutta en jaksa millään kahlata koko ketjua läpi. Toinen kysymys: onko parempi pitää se yksi herkkupäivä viikossa vai ei - jos nyt puhutaan vaikka tästä dieetin alkuvaiheesta? Kiitos jo etukäteen, jos joku ystävällinen jaksaa vastata
Miten sulla voi olla liikaa ylimääräistä masussa noilla mitoilla:wtf: Itse olen 160/50. kyllä pieni alavatsa pömppis löytyy, mutta silti..
mitäs sanotta miten tällainen ohjelma sopis dietin kanssa?
http://www.pytlik.com/escape/navyseals2.html
Onko kellään kokemuksia aamulenkeistä laihduttamisen yhteydessä.
Eli ideana harrastaa jotain aerobista liikuntaa heti aamusta, kun aamupalaa ei ole vielä nautittu, jolloin keho polttaisi rasvaa energiaksi?
Vai poltetaanko tällä tavalla vain ne vähäiset lihakset?
Voiko salillakäynti pienillä painoilla ja suurilla toistoilla (vaihd. 15-30) kasvattaa lihasmassaa laihdutuksen aikana? Yllättävän vähän paino laskenut syömiseen nähden, joten epäilen vähän häiritseekö salillakäynti.
En ole dieetille ryhtymässä, mutta kysyisin: Miksi ei ole niin, että se vähäinenkin mitä syödään (esim proteiinimuodossa), ei voisi mennä lihasten kasvuun ja tarvittava energia perusaineenvaihduntaan voisi tulla rasvoista/hiilareista?
On väännetty niin paljon, että melkein huvittuu kun näitä väittelyitä lukee.. Viime elokuusta olen vääntänyt raudan kanssa, käynyt lenkillä sekä tarkkaillut syömistä (en aloittanut nollatasosta) ja todellakin läski on vähentynyt JA lihasta tullut lisää ihan samaan aikaan. :hyvä:Aiheestahan on väännetty foorumilla jo useasti ja on todettu, että lihaskin voi kasvaa miinuskaloreilla, varsinkin jos kyseessä on aloittelija. Toki lihaskasvu on tällöinkin aika vähäistä.