Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teflonin kehittäjäyritys DuPont on pitänyt yli 20 vuotta omana tietonaan, että olennainen teflonin valmistuksessa käytettävä komponentti, Perfluoro-oktaanihappo eli PFOA, saattaa olla haitallinen ihmisille ja ympäristölle. DuPontin mukaan teflonilla käsitellyt kuluttajatuotteet ovat turvallisia eikä aineesta jää pitoisuuksia valmiiseen tuotteeseen. Amerikkalaisen ympäristöjärjestön Environmental Working Groupin (EWG) mukaan PFOA on eläinkokeissa aiheuttanut mm. syöpää ja kehitysvammoja.
Ikea on liian kaukana, ei jaksa vaivautua - ja jos jaksaisi, tulisi kuitenkin tehtyä heräteostoksia
Mikä pinnoite Ikean pannussa on, onko haitallisia muoveja?
On. Kävi hyvin kun kaivoin tämän ketjun esille juuri varta vasten sitä varten että pääsen kehumaan tuota omaa De Buyeria. Se on siis hiiliteräspannu ja varmaan viimeinen paistinpannu minkä ikinä enää ostan. Se on nimittäin lähes ikuinen. Kun siihen tekee rasvapolton kunnolla, niin siinä paistaa kananmunatkin ihan yhtä hienosti kuin uudella teflonilla. Se liukuu siinä pinnalla ja toihan perkele paranee käytössä eikä kulu niin kuin pinnoitetut paskat. Ei enää ikinä teflonia, ei keraamista eikä mitään muutakaan paskapannua. Mä oon ihan tarpeeksi kauan niiden kanssa tapellut ja hakannut päätä seinään ja nyt mä oon onnellinen kun vihdoinkin löysin ihan oikeasti hyvän pannun.Tosin taidan kyllä ostaan hiiliteräs-kamppeen seuraavaksi. Kokemuksia kellään?
Mä mietin ihan samaa mutta en keksinyt mistä saan sellaisen tähän hätään kun ei sellaista ostaakaan viitsi. Täytyis olla iso ja tehokas suutin mistä saa leveän liekin ja mikä tulee kaasupulloon kiinni eikä mitään näitä pienempiä missä on joku butaanisäiliö samassa.Mitäs, jos toholla tekis tuon rasvapolton. Oisko mitään hyötyä saada kovempaa lämpöä pannulle?