Laadukkaimmat releet keittiöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Liesihän meillä on paska. Pitäisi ostaa uusi 1000€ liesi, että voisi käyttää Ikean 15€ pannuja. Siihen asti mennään tuolla Swiss Dimondilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen käyttänyt Ikean 365 pannuja siittä asti kun tampereelle tuli ikea. Varaa tosin hyvin lämpöä, ja täten ottaa myös aikansa lämmetä. Itse katson infrapunamittarilla, että pannu on yli 100 astetta ennen kuin heitän tavarat paistumaan. Tuolla on hyvä tarkistaa myös välillä paistolämpöä jos on suht tyhjä pannu, ettei karkaa ihan järkky kuumaksi.

Nyt olen pessyt tuota uusinta pannua vain vedellä enkä ole käyttänyt ollenkaan pesuainetta, en tiedä johtuuko tuosta vai ir-mittarin käytöstä mutta vaikuttaisi kestävän ainakin 2 kertaa pidempään kuin edelliset vastaavat.

ikean 365 täälläkin käytössä ja paistaa kaiken mitä siihen laittaa ja komeasti. toinen pannu on joku lidlin pannu ja sekin paistaa niinkuin pitääkin.

Pitää varmaan seuraavaksi kokeilla noita Ikean pannuja kun niin kehutaan. Just tuli kyllä hankittua Le Creuset kun mukamas halvalla sai. Fiskarsia on nykyinen satsi ollut ja yhdestä lähti nyt pinta kävelemään vajaan kolmen vuoden käytön jälkeen.

Mä en edes yritä käyttää ku 6-12kk. Ovat ilmasii. Aina uus setti mukaan kun Ikealla käy.
Mutta tosiaan meillä pannua käytetään sen ehkä 350-500 kertaa vuodessa. Jopa enemmän.

Oikeesti saatanan hyviä pannuja. Suoraan Swiss Diamondista siirryin tämmöseen kun joku kehui. Vaatii sitten liedeltälkin aika paljon. Vrt. Neukku ja mun video.

Viimeksi muokattu:
Joo ei mullakaan varmasti yli vuotta mene yhdellä, mutta käyttö kanssa luokkaa noin 2krt päivässä. Yleisin ongelma paistamisessa tuntuu olevan hellan teho, siinä ei edes induktiot auta jos watteja on vaan liian vähän. Kun joskus aikanaan remppaan keittiön niin laitankin perus induktiotason ja lisäksi yhden tehokkaan kaasupolttimen.

Meillä on Gigantin halvin liesi jonka keraaminen taso on halki, kun tiputin siihen valurautapadan kannen. Ei ehkä kaikkein tehokkain, mutta Swiss Dimondille on tehot riittänyt.

Meillä on Gigantin halvin liesi jonka keraaminen taso on halki, kun tiputin siihen valurautapadan kannen. Ei ehkä kaikkein tehokkain, mutta Swiss Dimondille on tehot riittänyt.

Sen Swiss diamondin pohja on varmaan jotain kalliimpaa ja paremmin lämpöä johtavaa matskua kuin Ikean halpispannussa.

Toinen on terästä ja toinen alumiinia, siinä se ero.

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
Toinen on terästä ja toinen alumiinia, siinä se ero.

Molemmat on kyllä induktiopannuja (tiedän kun ostin ryssälle sen pannun ja tavalliset olivat Carlsonilta loppuneet), mutta Swississä voi olla alumiinia prosentuaalisesti enemmän. Voikin siis olla että Ikean pannu on induktioliedellä nopeampi kuin Swiss. Ehkä onkin, en ole kyllä itse huomannut eroa.

Milläs pannulla porukka on hoitanut wokkailun? Toivottavasti kukaan ei käytä noita pinnoitepannuja siihen hommaan, kun pannu on varmaan pilalla jo ensinmäisen wokkailun jälkeen.

Milläs pannulla porukka on hoitanut wokkailun? Toivottavasti kukaan ei käytä noita pinnoitepannuja siihen hommaan, kun pannu on varmaan pilalla jo ensinmäisen wokkailun jälkeen.

Joulusta asti toiminut eikä vielä paskana vaikka onkin keraamisella pinnoituksella: Wok-pannu, keraaminen pinnoite - OBH Nordica

edit.
Peruspannuna toiminut nyt tuo Hackaman NOH joka ei pitäisi induktiolla ylikuumeta. Kerran oon vaihtanut sen jo kun meni käyräksi, näyttäs olevan tää uusikin menossa. Eli pannu on kylmänä ihan epätasainen liedellä eikä kuumentuessa ihan kauheasti tasaannu. Plussana ettei tartu mikään kiinni :D mutta katsoo nyt kauanko tota jaksaa katsella.
NOH

Tefalin wokki-pannu. Hiiliteräs varmaan ois paras. Mutta ei riitä liedessä teho oikeesti wokata, taitas tarvita kaasun, jos tehoo haluaa.

Eli Tefal, koska helppo putsata. Sekä pinnoite kestää, kun tehot niin naurettavat.

Hypistelin eilen prismassa 130 euron swiss tony... Eikun diamondia. Ei saakeli voi maksaa paistinpannu noin paljoa! Haista paska hackmanneja ei taloon tule, joten lietsoin volvon vauhtiin ja kohti ikeaa. Otin noita 365a pari eri kokoista ja parit kerrat on käytetty nyt. Ihana pannu! :haart:
Tarvii vielä wokkimallinen tollanen nappasta kun seuraavan kerran käy.

Ei kellään satu oleen ikean jalattomia viinilaseja? Onko ne aivan ohkasta lasia vai sopisko päivittäiseen käyttöön juomalaseiksi?

Ei kellään satu oleen ikean jalattomia viinilaseja? Onko ne aivan ohkasta lasia vai sopisko päivittäiseen käyttöön juomalaseiksi?
Lasit olisivat olleet juuri hyviä juomalaseiksi, mutta tiputin nuo 8 kpl auton katolta maahan himassa. Ei kestäneet.

Tuolle ikean 365-sarjan paistinpannulle kyllä hinta/laatu -suhteesta täys kymppi. Suosittelen myös. Munapannuks ostin jonkin halvan, niin lämpiää äkkiä.

Nonni, Swiss Diamondin kasariin on tullut joitain ihme jälkiä :face: :kakka:
Sen verran oli hintaa, että ei kyllä vielä mene vaihtoon jäljistä huolimatta. Miten voi olla näin vaikeaa käyttää pannua? :wall:

Pitäiskö oikeasti ottaa rautapannu kaapin pohjalta käyttöön ja tuhota sillä sitten keraaminen liesi :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom