Laadukkaimmat releet keittiöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Marttiinin veitset on parhaita mitä olen itse käyttänyt. Uudesta meni 1,5 vuotta teroittamatta, vaikka joka päivä pilkoin kasan vihanneksia joka päivä ja . Vein teroitukseen tehtaalle ja nyt on ollut puoli vuotta sen jälkeen aktiivisessa käytössä.

Myydäänkö missään enää notkeita muovisia paistinlastoja? Tuntuu että kaikki on nykyään sellaista kovaa muovia joiden "lapa" ei juuri taivu.

Vanhat on jostain kymmenen vuoden takaa, sellaisia joiden lavassa yhtä paljon rakoja kuin muoviakin. Ne on notkeita, saa erittäin hienosti esim lätyn alle pujotettua.

Selosteessahan lukee että kaikille liesille paitsi kaasulle?

Mä luin ton selosteen varmaan kymmenen kertaa läpi. Ihan oikeesti, ja etsin vielä et jos se lukis sielä mutta en saatana huomannu tota :wtf:

Ehkä pitäs mennä vaan nukkumaan. Jännä juttu että tälleen iltasin rupee huolettaa että millaset keittiövehkeet sitä ostais uuteen kämppään.

Nostellaanpa ylös!

Mitä Pakkotoiston jyrkisukulat suosittelee paistinpannuksi? Swiss Diamondista on monenlaista tietoa, mutta onko fiksua ostaa tuollainen timanttipinnoitteinen vai joku perus-Tefal? Kestävyys, tasalämpöisyys ja pohjan "tasaisuus" olisi ns. tärkeimpiä ominaisuuksia. Käyttö on nyt lähinnä sitä bodymunkin kalkkunan, kananmunien ja naudan lihan paistelua.

Hackmanista on sen verta huonoja fiiliksiä, että ei ole kiinnostusta ostaa. Eikös muuten noi induktiovermeet sovi kaikille liesille pl. kaasu?

Nostellaanpa ylös!

Mitä Pakkotoiston jyrkisukulat suosittelee paistinpannuksi? Swiss Diamondista on monenlaista tietoa, mutta onko fiksua ostaa tuollainen timanttipinnoitteinen vai joku perus-Tefal? Kestävyys, tasalämpöisyys ja pohjan "tasaisuus" olisi ns. tärkeimpiä ominaisuuksia. Käyttö on nyt lähinnä sitä bodymunkin kalkkunan, kananmunien ja naudan lihan paistelua.

Hackmanista on sen verta huonoja fiiliksiä, että ei ole kiinnostusta ostaa. Eikös muuten noi induktiovermeet sovi kaikille liesille pl. kaasu?

Et vissiin lukenu ketjua ollenkaan? Hinta-laatusuhteeltaan Ikea 365 rokkaa edelleen. Mutta suosittelen siltikkin oikeaa valurautaa kaikille ikään ja kokoon katsomatta.

Et vissiin lukenu ketjua ollenkaan? Hinta-laatusuhteeltaan Ikea 365 rokkaa edelleen. Mutta suosittelen siltikkin oikeaa valurautaa kaikille ikään ja kokoon katsomatta.

Kahlailin hiukan läpi täältä ja tuolta, lähinnä fiilikset ovat "parasta, mitä rahalla saa" ja "ei kestä mitään". Olen niin juniori, että tuo valurauta kuuluu "joskus ja jouluna"-käyttöön. Saahan sillä pirun hyvää sapuskaa tehtyä maultaan, mutta arvaa vain, jaksaako tällainen laiskimus sitä tarpeeksi huoltaa?

Joku pinnoitehärpäke sopii sen vuoksi, että tiskiharjan vilautus riittää käytännössä täysin ja jopa minä jaksan sen vaivan nähdä. Onko nuo ikealaiset kuinka kulutustavaraa eli pari-kolme kk ja uusi käyttöön?

Miten valurautapannua pitää huoltaa? Pestään kuumalla vedellä ja sitten voi öljytä. Parasta ruokaa sillä kyllä tekee ainoa ilkee asia mun mielestä on voin ja öljyn "ylimääräinen" käyttö suhteessa pinnoitettuihin vehkeisiin.

Ikäni olen mökillä valurautapannulla ruokani paistanut ilman suurempia remontteja.

Joku pinnoitehärpäke sopii sen vuoksi, että tiskiharjan vilautus riittää käytännössä täysin ja jopa minä jaksan sen vaivan nähdä. Onko nuo ikealaiset kuinka kulutustavaraa eli pari-kolme kk ja uusi käyttöön?

Hommaat nyt sitten minkä pannun tahansa, niin tyhjennät sen heti liedeltä ottaessasi ja pyyhit kuumana talouspaperilla. Sit jätät liedelle tai muuhun lämmönkestävään paikkaan viilenemään. Vettä ja varsinkaan tiskiharjaa ei tartte edes vilauttaa ja käyttöikäkin saattaa pidentyä, kun ei hankaa ja lotraa kemikaaleilla. OK? :)

Juniori.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hommaat nyt sitten minkä pannun tahansa, niin tyhjennät sen heti liedeltä ottaessasi ja pyyhit kuumana talouspaperilla. Sit jätät liedelle tai muuhun lämmönkestävään paikkaan viilenemään. Vettä ja varsinkaan tiskiharjaa ei tartte edes vilauttaa ja käyttöikäkin saattaa pidentyä, kun ei hankaa ja lotraa kemikaaleilla. OK? :)

Juniori.

Aina oppii uutta ja ihmeellistä. Kiitos beginner!

Ostin Ikean 365 paistin pannun ja ikinä en ole noin paskaa pannua käyttänyt. Hyvä kun siinä saa voin sulamaan, kun hehkuttaa liesi täysillä muutaman minuutin. Yritin paistaa siinä jauhelihaa, mutta eihän se saatana mitään paistanut. Sellaista hauduttamista se oli. Eli ei se lämpene ollenkaan, kun vertaa vaikka Swiss Diamondin pannuun.

Eli siinä on oikeasti massaa? Tarvii hommata.

Joo on massakas. Varaa pirun hyvin lämpöä. Paistan jauhelihankin siten, että ensin pannu kuumaksi asti, lihat pannulle ja levy kiinni. Paistuu tuolleen sopivan kypsäksi ;)

Edit. Suurin miinus IMO koko pannussa on jäätävän iso kahva. Varmaan ajateltu, että kynikset ei jaksa sitä nostaa, jos ois jätetty pienemmäksi.

Mulle tulee seuraavana tuo ikean pannu testiin. Meinaa palaa käpy, kun oli pannu mikä tahansa. Niin ei se päivittäisessä käytössä vaan kestä. En säilytä pannussa ruokaa ja yritän pitää hyvänä, mutta niin se vaan aina muuttuu roskiskamaks.

On muuten itsellä ikean kolmen pienen kattilan setti (liekö saa edes enään), joissa teflon sisäpinnalla. Kestänyt yllättävän hyvin käyttöä. Tais maksaa tuo setti 15-20 e pintaan ja on kyllä ollut hintansa veroinen. Hyviä kattiloita keittää puuro tai muutaman kananmuna.

Joo on massakas. Varaa pirun hyvin lämpöä. Paistan jauhelihankin siten, että ensin pannu kuumaksi asti, lihat pannulle ja levy kiinni. Paistuu tuolleen sopivan kypsäksi ;)

Edit. Suurin miinus IMO koko pannussa on jäätävän iso kahva. Varmaan ajateltu, että kynikset ei jaksa sitä nostaa, jos ois jätetty pienemmäksi.

Oikeasti nyt puhut Ikean 365:sta? Mulla on toinen pannu Swiss Dimond ja on aivan eri luokan kapistus. Ensimmäinen reaktio Ikean pannua testatessa oli, ettei se saatana lämpene ollenkään.

Ette vaan osaa. Swiss Diamondin ajoin puhki ja ostin Ikean 365+ tilalle. Aivan yhtä hyviä pannuja. Mulla on ollu noita jo 5 (kolme eri kokoa) aktiivikäytössä joista 2 ajettu puhki. Aivan loistavia pannuja.
Meillä siis ihan oikeesti noita käytetään ja PALJON.

Oisko liedessä vika.

Paistoin munan, iphone ei näytä tykkäävän oikein induktiolieden magneettikentästä:

Pannu on se isoin malli, sattui vähän vinoon liedeltä, siksi ei heti paistanut vasemmalta reunalta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^vika lienee siinä, että Swiss Diamondin kanssa on varottava liian kuumia lämpötiloja. Levyä ei koskaan saa kuumentaa täysille.

Meillä olis valurautapannukin, mutta en ole uskaltanut käyttää sitä keraamisella liedellä. Ettei tulis naarmuja. Ehkä silti pitäisi, kun rasvaa käytän muutenkin niin runsaasti (voita).

Ennen meni jaolla valurautaparillapannu pihveille ja Swiss Diamond kaikille muille. Mutta nyt kun talouteen tuli myös Lacorin hiiliteräspannu niin jalokiven käyttö on hiipunut.

Hiiliteräkseen siirryn seuraavaksi. Ei tartte sitten enää ostella muovipaskoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom