Löytyykö abiturienttejä (no miten ikään kirjotetaankaan)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suiza50
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by OoDee
Jepjep.. Eilen illalla tulin Isabellan Turku-Tukholma-Turku risteilyltä. Oli mahtava reissu!

Samalla risteilyllä olin, ja pitää sanoa että mahtava reissu oli mullakin. Harmittaa vaan kun risteilyt on nyt tehty ja pitäs alkaa pänttämään kirjotuksiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by lazki
Samalla risteilyllä olin, ja pitää sanoa että mahtava reissu oli mullakin. Harmittaa vaan kun risteilyt on nyt tehty ja pitäs alkaa pänttämään kirjotuksiin.
Joo aivan hehe.. tässä ois periaatteessa 16 kirjaa luettavana kuukauden sisällä.. toivottavasti saa käytyä ne ees jotenkin läpi.
Oli kyllä paras reissu mitä on ikinä tehny... lisää tollasia!

OoDee

Selvittiin risteilystä ja toissayönä nukuttiin sitten reilusti 12h, tipahdin omalle sängylle iltapalat vieressä ja telkkari auki, äitee tuli sammuttamaan telkkarin... Ja seuraavana iltana heti sekoilemaan.... pikkasen solmussa nyt. oltiin kyllä näky lähimmällä Essolla. Hirveä mässäily reissu, lähettiin ostamaan litra suklaa mövenpickiä, suklaata ja pizzaa :D

Jos nyt sitten pari kuukautta ottais taas iisimmin.

On se kiva olla abiiihhh.:rolleyes:

Olen kyllä kolmatta vuotta lukiossa, mutta vasta toisella luokalla :mad2: :lol2: . Aina vähän vitsaillen sanonkin, että jäin luokalle luokattomassa lukiossa, tuo ensimmäinen vuosi kun ei mennyt ihan putkeen. Oli meillä sentään vanhojen tanssit perjantaina, että oli jotain syytä vetää kännit. :kippis1:

Putki poikki

Huhhuh!!! nyt saa sit ryyppääminen jäädä vähäks aikaa... Ke-La hirveetä kaatoo ja koht alkaa puskeen darraa (toistasex oon viel kännis). Faktahan on se et darra tulee mut minä määrään päivän!!! Edellisinä päivinä on vaan voinu jatkaa heti aamusta mut nyt kyl kuolisin jos joisin vähänki lisää:urjo:

Jeaaaaa

doddi.... suoraan laivalta pakkotoistoon (suihkun kautta) ja täytyy sanoa et oli Helmi matka ja lähtisin vaikka heti uusimaan :kippis1:

Ikinä en dokaa enää. No katotaan ainakin kauan jaksaa olla dokaamatta. Saa nähä miten treeni kulkee tänään, ainakin on tullu nukuttuu 15h risteilyn jälkeen.

Nyt on viron reissut reissattu, pari lavaa bisseä ja runsaasti vodkaa tarttu mukaan.

Olo on suorastaan omituinen. Pää on kevyt kuin höyhen mutta ääreisverenkierto fuskaa kympillä.
On muuten kova mesta tuo Viru-hotelli!

Aika arseesta...
Reaalissa fyssan kakkostehtävä: Taulukossa arvoja: langan pituus ja 10heilahduksen aika. Tehtävä tee (l,T^2)-koordinaatisto. Määritä siitä kulmakerroin ja lue joku yks luku.

No ekaks tein aputaulukon niin että sain noi Teet toiseen. Duunasin sitten koordinaatiston ja otin kulmakertoimet ja määritin jonkun jutskan siitä... eli kaikki PERIAATTEESSA oikein. Tulee vielä oikeet vastauksetkin. No ei mut mä tein (T^2,l)-koordinaatiston! Jea! Kuin joku voi olla noin puupää! Vittu nollille menee tollasesta noi tehtävät. Saatanan saatana. Ja oli vielä helpoin fyssan tehtävä. Aikaa kyllä vei 1,5 tuntia. Muutenkin menin tohon reaalin niin chillisti kun voi mennä. Liiankin chillisti. En ees lukenu kunnolla noita tehtäviä. Kolmostehtävässä tein a) kohdan ykköskuvaan ja b) kohan kakkos kuvaan. Piti tehä a ja b molempiin, jea! Bilsan risteytyksessä kysyttiin: "Miten perinyt NÄMÄ ominaisuudet" Siinä oli veriryhmä ja punavihersokeus. No mä jotenkin (?) luin sen silleen, että miten perinyt sairauden. Kyllä mä ne alleelit tungin veriryhmiinkin, mutta en perustellu mitenkään... voi perkeleen perse. Ois ehkä voinu nukkuu vähän enemmän. Olin kyllä niin kujalla että! Laskea osasin, mutten lukee tehtäviä. No syksyllä sitten uudestaan jos ei tuu mua tyydyttävää arvosanaa. Äikän eka aine lähti M+ tokan luulis olevan E-L. Ruatti oli helppo.

Onko fyssan kirjottajia? Mitä mieltä kysymyksistä. Hesarissa sanottiin, että fyssan ja kemman kysymykset oli tavallista selkeämpiä ja yksinertasempia!!! VITUT! Ikuna ollu noin paskoja tehtäviä. 3 tehtäväkin meni monelta puihin kun siinä kysyttiin Newtonin III mukaisia vastavoimia. Kaikki pisti sen langan y suuntasen komponentin G:n vastavoimaks, paitsi mä :) Mä tein mun mielestä oikein. Eikö se niin oo, että voima ja vastavoima ei ikinä vaikuta samaan kappaleeseen? Mä oon 95% varma, että se G:n vastavoima on se voima, jolla se pallo vetää maata puoleensa. Elikkä se G:n vastavoima kohdistuu maahan. Ei yhtään nopeeta tehtävää. Kaks kaveria luki pelkkää fyssaa reaaliin. Toinen vastas yhteen fyssaan toinen ei yhteenkään :D Hesarissa myös sanottiin ruotsin olleen vaikea... not.

Nyt meen lukee matskuu. Tsemiä kaikille kirjottajille! :thumbs:

Originally posted by rintafile
Kaikki pisti sen langan y suuntasen komponentin G:n vastavoimaks, paitsi mä :) Mä tein mun mielestä oikein. Eikö se niin oo, että voima ja vastavoima ei ikinä vaikuta samaan kappaleeseen? Mä oon 95% varma, että se G:n vastavoima on se voima, jolla se pallo vetää maata puoleensa. Elikkä se G:n vastavoima kohdistuu maahan.

Mä veikkaisin kanssa tämän puolesta. Langan vetovoima ei ole missään kytköksissä maan vetovoimaan, sehän voisi olla ihan mitä vain riippumatta maan ja pallon välisestä voimasta.

Nyt sitten tietty joku todistaa tän vääräksi ja saa hävetä silmät päästään.

edit: http://www.internetix.fi/opinnot/opintojaksot/5luonnontieteet/fysiikka/fysiikka1/tasapain.htm#newton

Originally posted by rintafile
Onko fyssan kirjottajia? Mitä mieltä kysymyksistä.

Juu, kirjotin fysiikan ja historian. Aika vammasia oli munkin mielestä ne fysiikan tehtävät, ei todellakaan tavallista yksinkertaisempia/helpompia ainakaan mulle. Hitto että meni kyllä kaikki ihan päin vehkeitä. Äidinkielen eka aine lähti E:nä, ja toinenkin tuntu menevän ihan ok, mutta huominen matikka kyllä pelottaa. :(

Originally posted by JSmith
Mä veikkaisin kanssa tämän puolesta. Langan vetovoima ei ole missään kytköksissä maan vetovoimaan, sehän voisi olla ihan mitä vain riippumatta maan ja pallon välisestä voimasta.

Nyt sitten tietty joku todistaa tän vääräksi ja saa hävetä silmät päästään.

edit: http://www.internetix.fi/opinnot/opintojaksot/5luonnontieteet/fysiikka/fysiikka1/tasapain.htm#newton

KIIIITOS!!!!! KIIITOS!!!! JEAH!!! Nyt saan pätee kaikille niille kavereille jotka haukku mua vitun ääliöks kun tein ton tehtävän OIKEIN! JEAH!!! :worship: Ei vittu, että on hyvä fiilis!! Kolme puhelua jo tehny!:D

Kirjotin kaikki fyssasta!! Oli niin persetehtäviä että huhhuh:curs: !!
Missä oli liike kaltevalla tasolla, energian säilymislait ym. perusjutut?? Mäkin laitoin koordinaatiston väärinpäin teht.2 ja teht. 7 en tehny taulukkoo niille sähköarvoille vaan latasin suoraan koordinaatistoon. Kolmos tehtävässä ilmapallon G:lle laitoin vastavoimaks sen millä se vetää maata puoleensa...

Jos nyt hitto ei e:tä tule ni mä nykäsen äXät:itku: ...

Kiva kuulla, että teillä on mennyt huonosti, pisterajat tippuu:D

Ite vastasin 7 FY ja 1 BI, helpompaa oli kuin odotin.

Originally posted by pyrsi
Kiva kuulla, että teillä on mennyt huonosti, pisterajat tippuu:D

No paljon sä valopää luulet et pisterajat tippuu sen takii et n. 1% on kirjottanu fyssaa ja joillain on saattanu mennä pari tehtävää väärin:rolleyes: !!! Hissat sun muut oli niin saakelin helppoja et voi olla et pisterajat vaan nousee... Etpä sä hirveen matemaatikolta kuullosta...

Originally posted by Boltsi
No paljon sä valopää luulet et pisterajat tippuu sen takii et n. 1% on kirjottanu fyssaa ja joillain on saattanu mennä pari tehtävää väärin:rolleyes: !!! Hissat sun muut oli niin saakelin helppoja et voi olla et pisterajat vaan nousee... Etpä sä hirveen matemaatikolta kuullosta...

Älä ny malttiasi menetä! Oliskohan sunkin sitten kannattanu vastata historiaan ja sun muihin jos oli niin saakelin helppoja? Tiedä sit kuka on matemaatikko ja kuka ei.

Originally posted by Boltsi

Ainakin meilläpäin fysiikanopettajat selittävät, että kaikkien kannattaisi vastata fysiikkaan, jos ei ole mistään mitään hajua. Näin saataisiin heidän mukaansa inhimillisempi arvostelu fysiikan tehtäviin, kun yleensä niihin vastataan vain jos osataan ratkaista tehtävä aivan loppuun asti. Eli tarkoitin että fysiikasta on nyt helpompi saada pisteitä, vaikka sanoinkin asian väärin.

Ja tuokin oli täysin mutua, älä tapa vaikken kuulostakaan matemaatikolta.

Originally posted by pyrsi
Ainakin meilläpäin fysiikanopettajat selittävät, että kaikkien kannattaisi vastata fysiikkaan, jos ei ole mistään mitään hajua. Näin saataisiin heidän mukaansa inhimillisempi arvostelu fysiikan tehtäviin, kun yleensä niihin vastataan vain jos osataan ratkaista tehtävä aivan loppuun asti. Eli tarkoitin että fysiikasta on nyt helpompi saada pisteitä, vaikka sanoinkin asian väärin.

Ja tuokin oli täysin mutua, älä tapa vaikken kuulostakaan matemaatikolta.

Inhimillisempi arvostelu voi jossain määrin pitää paikkansa vaikka epäilenkin, ettei sillä yhtä tai kahta pistettä enempää saakaan kalastettua. Ja mä tos aikasemmin tarkotin nimenomaan sitä, että reaali on yks "aine", eikä minimaalisten fyssan kirjoittajien lukumäärä paljonkaan hetkauta pisterajoja suuntaan tai toiseen. Ja ne jotka oli panostanu mm. hissaan sai suhteellisesti helpommat tehtävät ku fyssan kirjottajat.

Enkä mä nyt sentään sinne asti jaksa ketään tulla tappamaan;) ...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom