ironchef
Ironchef's World
Originally posted by Phat
alumiinipesari
Tossa on kaunis sointi. Puhdas korkea "kling"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
alumiinipesari
10% olisit saanut puhelimen arvosta jos oisit vienyt löytötavaratoimistoon. Se on pakko maksaa jos omistaja haluaa puhelimensa takaisin. Ei koske virasto ym paikoista löydettyjä tavaroita muistaakseni tuo 10%.Originally posted by P.R.I.E.S.T
onko suomessa joku laki joka vaatii et löytöpalkkion on oltava joku tietty% esineen arvosta?? puhelin oli muuten communikkkkkkaaaaaaattori...
Jos menen automaatilta nostamaan rahaa, ja luukulla odottaa vaikka 100euroa. Nostan itselleni 20e. Pitäisikö lain mukaan ottaa omat 20e ja jättää 100e siihen luukulle, että ei tee rikosta? Oletetaan, että hetken odoteltuani kukaan ei palaa rahojaan hakemaan.. Vai pitäiskö viedä setelinippu löytötavaratoimistoon? :lol2:Originally posted by An771
Noista pankkiautomaatteihin jätetyistä rahoista tuli mieleen, että niissähän on kamerat kaikissa - jos joku nappaa jonkun unohtaneet rahat omaan taskiin, niin eikös toi ole sitten laiton teko, ja siitä sitten nauhalta bustataan tekijä, eli ei siinä tilanteessa vaihtoehtoja ole, paitsi lay-low tietenkin?
Originally posted by Timbe
Jos menen automaatilta nostamaan rahaa, ja luukulla odottaa vaikka 100euroa. Nostan itselleni 20e. Pitäisikö lain mukaan ottaa omat 20e ja jättää 100e siihen luukulle, että ei tee rikosta? Oletetaan, että hetken odoteltuani kukaan ei palaa rahojaan hakemaan.. Vai pitäiskö viedä setelinippu löytötavaratoimistoon? :lol2:
Originally posted by Timbe
Jos menen automaatilta nostamaan rahaa, ja luukulla odottaa vaikka 100euroa. Nostan itselleni 20e. Pitäisikö lain mukaan ottaa omat 20e ja jättää 100e siihen luukulle, että ei tee rikosta? Oletetaan, että hetken odoteltuani kukaan ei palaa rahojaan hakemaan.. Vai pitäiskö viedä setelinippu löytötavaratoimistoon? :lol2:
Lompakkojenkin kohdalla toimin kultaisen säännön mukaan eli toimin kuten haluaisin itseäni kohtaan toimittavan: massit pitäisin mutta lompakon kortteineen palauttaisin. Pitäähän sitä tyhmyydestä nyt jotain sakottaa.
Mikä vaan simmi operaattorilta (eri numero, sama numero, ei mitään väliä), kopioit numerot puhelimen muistiin, uusi simmi koneeseen, kopioit numerot toiselle simmille. Onnistuu ainakin Nokiailaisilla mallista riippuen joko hankalasti tai helposti. Toinen vaihtoehto backup datakaapelilla PC:lle, erittäin helppoa.Originally posted by John R
Pystyykö sim-kortista teettämään kopiota häviämisen varalle?? On nimittäin meikäläinen heti huomenna korttia kopioimassa jos pystyy... Kyllähän vituttais hukata kaikki numerot, jotka on tullu kerättyä vuosien varrella...
Itse just vastasit omaan kysymykseen. Jos tarjoat löytöpalkkiona 1% hävinneen omaisuuden arvosta niin parempi olis olla antamatta muuta kuin lämmintä kättä.Originally posted by Sakkeus
Kyllä ootte rahanahneita, jostain löytöpalkkiosta inisette.. Eikö hyvän työn tuoma hyvä mieli riitä palkkioksi? Ite en edes ottais löytöpalkkiota kuin siinä tapauksessa että joutuisin jonkun kumman syyn takia toimittamaan ITSE puhelimen sen kadottaneelle, esim ajamaan 10km mutkan, maksaahan se bensa, tai kulkemaan jonkun matkan kiireessä, aikakin on rahaa. Joku euron löytöpalkkio nyt voi olla suoraa vittuilua ellei sitä anna joku mukula mutta isommat summat eivät minun mielestäni ole.
Originally posted by Tomi
30 mk (~5 ?) on sun mielestä aika hyvä löytöpalkkio?
Originally posted by Tomi
30 mk (~5 €) on sun mielestä aika hyvä löytöpalkkio?
Originally posted by Dopey
Itse just vastasit omaan kysymykseen. Jos tarjoat löytöpalkkiona 1% hävinneen omaisuuden arvosta niin parempi olis olla antamatta muuta kuin lämmintä kättä.
Originally posted by jamaan
Mun mielestä se on enemmän niin että jos joku vitun rikas antaa 1euroo niin ei hurraamista, mutta taas jos köyhä antaa 1e niin on jo parempi. Ei se määrä paljon annetaan vaan se paljon annat omasta varallisuudesta. Enmäkään itteäni minään maailman parantajana pitäis vaikka antaisin jollekkin indokiinalaiselle 1€ mikä olis ehkä sille paljon mutta oikeesti mulla olis varaa antaa omasta osuudestani paljon enemmän pois, sen tiedän ite.
Originally posted by Sakkeus
Joo mutta mistä sitä tietää kuinka rikas kukakin on . Vaatteista? Kyllä pelastusarmeijan vaatteet voi olla tosi siistejä ja alun alkujaan perkeleen kalliita. Puhetyylistä? Siitä kännykästä, kuinka kallis se on? Se on kyllä totta jos on oma 700e kännykkä ja maksaa euron palkkion niin jossain mättää :lol2:.