Löydettykännykkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by VilleO
Siis olenko nyt ymmärtänyt väärin, vai voiko joku todella UNOHTAA ottaa rahat pankkiautomaatilla. Voihan sitä aina hiukan hajamielinen olla, mutta tuo menee jo vähän yli.

Helposti... Itselle on käynyt seuraavaa: Kaupassa oon maksanut ostokset normaalisti kassalle ja sitten vaan kävellyt ulos...

Kassamuori onneksi kirmasi perään ja sanoi että taisi jotain unohtua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Sakkeus
Kyllä ootte rahanahneita, jostain löytöpalkkiosta inisette.. Eikö hyvän työn tuoma hyvä mieli riitä palkkioksi? Ite en edes ottais löytöpalkkiota kuin siinä tapauksessa että joutuisin jonkun kumman syyn takia toimittamaan ITSE puhelimen sen kadottaneelle

Tuo on kunnon miehen puhetta. Sellaisiakin rassukoita löytyy, jotka tienaavat ihan leipätyöstään tunnissa nettona vähemmän, kuin tuon 5€. Ei kai se nyt niin kamalaa ole, että saa muutaman euron liian pienen löytöpalkkion, maailma on kuitenkin täynnä vähäosaisia, joita joutuu joskus auttamaan ilman voittoa, tai saamatta edes omiaan takaisin :)

Sanoisin että todennäköisyys jäädä kiiinni on aika suuri. Emmä pystyisi elämään itseni kanssa, jos mulla olisi joku löytöpuhelin kädessäni

Originally posted by IronMind
Yllättäin myös varas voi olla närkästynyt kun pöllittyyn luuriin soittaa. Kaverilta vietiin kakkosluuri duunista pöydältä (siivooja tms., piruko tuosta enää ottaa selvää, kun niin paljon jengiä ravaa tuolla) ja se huomasi asian vasta jonkin ajan kuluttua.

Soitettiin sitten siihen numeroon niin sillä urpollahan oli se kaverin SIMmi käytössä ja vastasi omalla etunimellään niinkuin ei mitään - oli vissiin jaellut numeroa jo kavereilleen! Ja kehtasi vielä haistatella kun huomasi millä asialla soiteltiin.

Ei v**tu että oli röyhkeetä toimintaa, tuolloin oikeasti otti päähän ettei tuollaista tyyppiä ole mahdollisuuksia saada selville ja pieneen koulutussessioon. Poliisia kun kiinnostaa ihan miljoonasti alkaa yksittäisen puhelimen pöllimistä selvitellä, vaikka ei pitäisi olla iso fakiiritemppu ottaa selville ainakin noi tyypin kaverit jotka ovat mahdollisesti liittymään soitelleet.

:confused: Äijä huomaa että munpa puhelin on pöllitty eikä sulje liittymää??? Ja toiseksi ei muuta kuin numeroerittely laskulle ja siitä numeronetistä nimet ja osotteet ja koivumäenherra ja luuvitonen visiitille. Löytyy se puhelin ja saa rosmo "löytöpalkkion" :evil:

Löysin itse parisen vuotta sitten 500 mk satasen seteleinä. Setelit olivat pyörätiellä nätissä nipussa ja suhautin maastopyörällä töihin ja huomasin jotain vihreää... Ei lompakkoa, ei kassia, ei takkia, ei reppua, ei mitään, eikä ketään missään. Kello oli 7.15 aamulla. Arvatkaas kaksi kertaa pidinkö rahat. :)

Originally posted by P.R.I.E.S.T
Et pitänyt koska olet kaikkien rakastama tomi :love: :haart: annoit seuraavalle vastaan tulijalle... (ne rahat:) )

No sanotaan näin päin, että tyhmää olisi ollut pitämättä rahoja. Mitä olis pitänyt tehdä? Lehti-ilmoitus? "Hei, jos kadotit 5 kpl 100 mk:n seteleitä sinne-ja-sinne, niin otapa yhteyttä numeroon se-ja-se. Saat rahat tuntomerkkejä vastaan..."

Totta helvetissä pidin rahat. :haart:

Pystyykö sim-kortista teettämään kopiota häviämisen varalle?? On nimittäin meikäläinen heti huomenna korttia kopioimassa jos pystyy... Kyllähän vituttais hukata kaikki numerot, jotka on tullu kerättyä vuosien varrella...

Itse huomasin kerran, kun joku ulkomaalainen tytsy tiputti semmosen lompakko-tyylisen hässäkän maahan. No, minä sen poimin ja juoksin tytsyn kiinni. Koputin olalle ja kysyin loistavalla englannilla että: Is tis joours??
Ja kyllähän tytsy oli ilonen ku palautin sen, siinä oli sen kaikki lentoliput, passit, rahat yms. Ou mai kaad!!!! weö dit ju faindit? Thänk jyy thänk jyy!!!! x100 Sain sitten halin palkkioksi...:haart:
Taisinpa oikeasti pelastaa sen muijan reissun... Tulihan siitä aika mukava olo itellekki.

:arvi: Rehellisyys maan perii...

Originally posted by Tomi
No sanotaan näin päin, että tyhmää olisi ollut pitämättä rahoja. Mitä olis pitänyt tehdä? Lehti-ilmoitus? "Hei, jos kadotit 5 kpl 100 mk:n seteleitä sinne-ja-sinne, niin otapa yhteyttä numeroon se-ja-se. Saat rahat tuntomerkkejä vastaan..."

Totta helvetissä pidin rahat. :haart:

HEHE olis voinut tulla muutama puhelu. :lol2: No ne oli kuitenlin jonku diilerin draks manit joten ei tarvinu palauttaa...

Ja simistä saa kopion ku menee ja pyytää liittymäliikkeessä. Saa ilmaseksi jos on kaunis hot tyttö mutta meille maksaa jotain?

Originally posted by Tomi
No sanotaan näin päin, että tyhmää olisi ollut pitämättä rahoja. Mitä olis pitänyt tehdä? Lehti-ilmoitus?

Ei, rahat olisi pitänyt toimittaa poliisille, eikä suinkaan anastaa niitä :)

26 §

Rankaiseminen ja oikeuksien menettäminen

Jos löytäjä salaa löytötavaran, kun omistaja tai muu oikeutettu sitä tiedustelee, tai jos hän sen muutoin anastaa ilman laillista oikeutta, taikka jättää noudattamatta, mitä löytötavaran ilmoittamisesta tai toimittamisesta on edellä säädetty, häntä rangaistaan niin kuin siitä on rikoslaissa säädetty ja lisäksi hän menettää kaikki löytöön perustuvat oikeutensa.

http://www.finlex.fi/linkit/sd/19880778

Originally posted by Nat_Ural
Ei, rahat olisi pitänyt toimittaa poliisille, eikä suinkaan anastaa niitä :)

26 §

Rankaiseminen ja oikeuksien menettäminen

Jos löytäjä salaa löytötavaran, kun omistaja tai muu oikeutettu sitä tiedustelee, tai jos hän sen muutoin anastaa ilman laillista oikeutta, taikka jättää noudattamatta, mitä löytötavaran ilmoittamisesta tai toimittamisesta on edellä säädetty, häntä rangaistaan niin kuin siitä on rikoslaissa säädetty ja lisäksi hän menettää kaikki löytöön perustuvat oikeutensa.

http://www.finlex.fi/linkit/sd/19880778
Blaa, blaa, blöö, blaa... :rolleyes:

No perkele jos mä olisin löytänyt ne olisin tosiaan pitänyt ne!!! jos löytäisin ferrarin tieltä yksinään eikä ristin sielua missään ni 100% kokeilisin sitä!!! jos jotain löydän pidän itellä tästä lähin...

Originally posted by ironchef
:confused: Äijä huomaa että munpa puhelin on pöllitty eikä sulje liittymää??? Ja toiseksi ei muuta kuin numeroerittely laskulle ja siitä numeronetistä nimet ja osotteet ja koivumäenherra ja luuvitonen visiitille. Löytyy se puhelin ja saa rosmo "löytöpalkkion" :evil:

Kyllä se liittymä suljettiin n. 2 sekuntia sen puhelun jälkeen. Kunhan nyt ensin kokeiltiin kepillä jäätä josko javanainen olisi lipsauttanut koko nimensä. Muistaakseni yritettiin jotakin epätoivoista improvisaatiota tyyliin:
- "Mikko..."
- "Anteeksi onkohan tämä Mikko Laitinen?"
- "Ei."
- "Kuka siellä sitten on?"
- "Kuka kysyy?"
- "Sen puhelimen oikea omistaja."
- [monisanaista haistattelua]
- [värikästä vastavittuilua]
...puhelu katkeaa...

Numeroerittely olisi tosiaan ollut poikaa, mutta intressit eivät lopulta olleet niin älyttömän korkeat lähteä jotakin pikkurikollista hänen pikkurikolliskavereidensa kautta etsimään. Kaveri kuitenkin sai firmalta uuden luurin ja liittymän eikä itse joutunut kärsimään muuta kuin SIMmin menetyksestä tulleen vaivan.

Originally posted by IronMind
Numeroerittely olisi tosiaan ollut poikaa, mutta intressit eivät lopulta olleet niin älyttömän korkeat lähteä jotakin pikkurikollista hänen pikkurikolliskavereidensa kautta etsimään.

Mitä vielä. Mittava jäljitys ja armoton Kosto on KAUNIS asia!!! :evil:

Originally posted by ironchef
Ja simistä saa kopion ku menee ja pyytää liittymäliikkeessä. Saa ilmaseksi jos on kaunis hot tyttö mutta meille maksaa jotain?

Ja jos ei viitsi koko ajan ravata uutta kopiota liikkeessä teetättämässä niin voi ostaa jostakin kiinamarketista halvan välipiuhan koneeseen ja imuttaa jostain P2P verkosta LogoManagerin, jolla saa kätevästi numeroluettelot, tekstarit yms. tarvittaessa backupitettua koneelle.

Bonuksena voi sitten muutenkin leikkiä suoraan puhelimen muistissa olevilla tiedoilla koneen ruudulla ja tarvittaessa palautella/kopioida tietoja toiselle SIMmille.

:D

Tuli muute just mieleen, ku pari kolme vuot sit talvel oltiin kaverin kans jossain ulkona ja mult tippu puhelin taskust enkä ees huomannu sitä ennen ku joku nainen tuli pimputtaa ovikelloo, et löys mun puhelimen. Se selitti mulle et oli kattonu kaikkii sarjanumeroit ja soitellu mestoihin et sais tietää kenen se on ja sit mä otin puhelimen, kiitin ja laitoin oven kiinni. Myöhemmin kelasin et ehkä sille ois voinu vaik heittää jotain vaivanpalkkaa :D :nolo:

Muistan vielki sen naisen ilmeen ku suljin vaan oven. Hitsit ku mä oon ilkee

MUAHAHAHA! En todellakaan palauttaisi löydettyjä masseja. Puhelimen palauttaisin. Ellei se olisi kallis ja hiano

Kerran tulin pankkiautomaatille, johon edellinen mies jätti kortin sisään ja oli vielä loggautuneena sisäänkin. Salamannopeasti otin kortin pois rehellisyyden nimissä! :haart: Yeah right, tai sitten sen takia että jokaisessa pankkiautomaatissa on kamera.
Palautin kortin pankkiin enkä saanut edes lämmintä kättä.

Lompakkojenkin kohdalla toimin kultaisen säännön mukaan eli toimin kuten haluaisin itseäni kohtaan toimittavan: massit pitäisin mutta lompakon kortteineen palauttaisin. Pitäähän sitä tyhmyydestä nyt jotain sakottaa.

Noita tapauksia varten missä voro on jättänyt puhelimen päälle ja oman SIM-korttini sisään, voin avata netin kautta radiolinjan paikantimen. Sitten alumiinipesarin kanssa oven taakse puhelinta hakemaan. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom