Löydettykännykkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Tyttöystävä löysi pari vuotta sitten kännykän, muistaakseni 5110:n. Kännykkä oli vielä auki ja omistaja ilmeisesti oli yrittänyt siihen soittaa, mutta ennen kuin oli mahdollisuus soittaa takaisin, liittymä olikin jo suljettu.
Vein puhelimen heti löytötavaratoimistoon. Reilun kuukauden päästä tuli löytöpalkkio, joka oli muistaakseni reilut 30 mk eli aika hyvä.

Olisin kyllä antanut kännykän omistajalle ilmankin, mutta ei ollut mitään mahdollisuutta saada häntä enää kiinni liittymän sulkemisen jälkeen. Soitin jopa Soneralle ja kysyin, mutta eivät halunneet/pystyneet antamaan SIM-kortin numeron perusteella kännykän omistajan nimeä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mä löysin viime keväänä kännykän ja oottelin et siihen joku soittais, ku ei sitä ollu suljettukaan (siis liittymää) sitten siihen joku mimmi soitti et poikaystävän luuri on kadonnut. no palautin luurin omistajalle joka antoi 10 € palkkion joka oli varmaankin aika lähelle 10% hinnasta.

jäi todella maailmanparantajavittumäoonhyväjätkä-fiilis!! :D suosittelen!

Juu mäkin löysin kerran puhelimen, 5110 tai 6110. Tää oli sillon markka-aikaan vielä. No selasin vähän numeroita ja sieltä löyty "kotikolo" niminen numero. Soitin sinne ja kerroin, mikä oli tilanne. Se tuli hakemaan kännykkää ja sano, että oli poijan kännykkä. "Mitäs mä nyt keksisin sulle palkkioks..." Anto 20 mk ja lähti menee. Odotin jotain päälle 100 mk, kun noikin oli siihen aikaan ihan arvokkaita vehkeitä. No vitutti sit ihan saatanasti ja menin Teboililta ostamaan mässyä koko rahalla :)

:offtopic:

Asiaan liittyen: Oltiin menossa frendien kanssa Tampereelle Särkänniemeen viime kesänä ja pysähdyttiin sen ihmeen siltakahvilan kohilla. Hki-Tre väliä ajaneet tietävät kyllä, mitä tarkotan. Piti käydä jotain juomista ostamassa ja nostamassa rahaa. Kun menin otolle ja olin tunkemassa korttia sisään, niin huomasin hirveen tukun 20 euron seteleitä siinä, mistä ne rahat tulee ulos. Otin ne rahat ja laskin ne: 140 euroa. No menin sit näyttää neljälle frendille: "Kattokaas mitä löysin tosta automaatista." Ne oli tietysti ihan innoissaan ja sano, et nyt lähetään menee nopeesti. Sanoin, että en vitussa lähe ennen, kun oon vähän aikaa ootellu siinä automaatilla. Päätin, et 10 minsaa pelailen pelikoneita siinä, ja jos ei sitten näy ketään, niin otan rahat ja lähen menee.
Ei oo tollasissa tapauksissa mitään järkeä mihinkään pulla-kahvikassalle lähteä roudaamaan noita rahoja. Niin vitusti epärehellisiä kusipäitä joka paikassa. Muistan, kun olin esikoulussa ja löysin sieltä pihalta 100 mk setelin. Menin kysymään ekalta äidiltä siellä pihalla silmät kiiluen: "Onfks tää sun Sipelius?" Mamma teki silmillään varmaan sellasen vasen-oikee vilkasun ja sano: "On." Sit annoin ne rahat ja olin tyytyväinen, kunnes mutsi haukku mut lyttyyn, kun pääsin himaan :) Sen takia varmaan jääny päähän toi.
No kuitenkin, pelailin niitä koneita ja sitten siihen ilmaantu sellanen rassukan näkönen keski-ikäinen mies. Näin heti, että siltä oli jotain hukassa. Käväs automaatilla kerran, käväs toisenkin. Katteli ympärilleen ja pettymys oikeesti näky sen äijän kasvoilla. Kun se tokan kerran lähti siitä automaatilta, juoksin sen kiinni ja kysyin: "Onko jotain hukassa?" "On", se vastas värisevällä äänellä. "Mitäs on hukassa?" kysyin. "Rahaa." "Paljonko." "Paljon. 140 euroa." "Ai nää vai?" kysyin ja heilutin sitä rahatukkua. Annoin rahat sille ja voi jumalauta se äijä oli ilonen oikeesti. Kiitteli varmaan kymmenen kertaa, taputti olalle ja sano: "On se mahtavaa, että on vielä rehellisiä ihmisiä olemassa." Se oli just kääntyny pois, kun se pysähty ja käänty takas. Otti yhen kakskymppisen ja anto mulle. "Ota tosta", se sano ja taputti taas kerran olalle.
Oli kyllä ittelläkin kieltämättä aika vitun hyvä fiilis ton jälkeen. Mieluummin törsään sen kakskymppisen, jonka oon saanu tolla tavalla kuin ne 140 euroa.

Näissäkin asioissa kannattaa kelata, jos ite on se huolimaton, joka on sattunu hukkaamaan jotain. Toki siitä voi jälkeen päin syytellä vaan omaa huolimattomuuttaan, mutta kyllä sitä toivoo, et joku olis ne ottanu parempaan talteen ja toimittais vielä takas oikeelle omistajalle.

Ihme juttu miten joidenkin ihmisten ensireaktio on suuttumus ja siihen puhelimeen huutaminen jos sattuu löytämään niiden puhelimen ja sitten soittaa esim.kotinumeroon kysyäkseen onko puhelin kateissa. Jos meinas sen puhelimen ottaa itelleen niin tuskin kukaan rupeaisi soittelemaan niihin numeroihin mitä SIM kortissa on entuudestaan. Tällainen tapaus kävi kun löydettiin tyttöystävän kanssa metrosta puhelin (jonkun teinin). Soitettiin niille kotiin ja sen tytön isosisko rupeaa avautumaan ja syyttämään meitä puhelimen varastamisesta. Meinasi loppua siihen paikkaan se puhelimen palautus. Kyllä ne sitten rauhottui ja lopulta saatiin 40 ruusua kun palautettiin se puhelin....ja helvetin hyvän fiiliksen kun se oli n.12v. tyttö ja melkein itku pääsi kun sai sen takaisin.:)

Originally posted by Vuori
Löysin maasta toimivan nokian kännykän (6150) ja siinä ei ollut suoja koodia, heitin menemään vanhan sim kortin. Niin kysymys on että onko turvallista jos laitan nyt omani siihen.???
:D

Täydet viis:david: :david: :david: :david: :david: sulle.

Mitä helvettiä on päässä vialla että noin vanha paska on itsellä pitää?

Mulle olis ainakin ihan hiton sama, vaikka se oma känny hukkuisikin, mutta SIMmillä olevia tai muistiin talletettuja asioita en enää ikinä sais takas..Lompsakin jää jo toiseks tärkeydessä. Ja niitä ei muuten olekaan ihan vähää, eivätkä merkkaa paskan vertaa kellekään muulle kuin mulle.:(

Bannia tollasille. Rosvo.

Originally posted by rintafile
No kuitenkin, pelailin niitä koneita ja sitten siihen ilmaantu sellanen rassukan näkönen keski-ikäinen mies. Näin heti, että siltä oli jotain hukassa. Käväs automaatilla kerran, käväs toisenkin. Katteli ympärilleen ja pettymys oikeesti näky sen äijän kasvoilla. Kun se tokan kerran lähti siitä automaatilta, juoksin sen kiinni ja kysyin: "Onko jotain hukassa?" "On", se vastas värisevällä äänellä. "Mitäs on hukassa?" kysyin. "Rahaa." "Paljonko." "Paljon. 140 euroa." "Ai nää vai?" kysyin ja heilutin sitä rahatukkua. Annoin rahat sille ja voi jumalauta se äijä oli ilonen oikeesti. Kiitteli varmaan kymmenen kertaa, taputti olalle ja sano: "On se mahtavaa, että on vielä rehellisiä ihmisiä olemassa." Se oli just kääntyny pois, kun se pysähty ja käänty takas. Otti yhen kakskymppisen ja anto mulle. "Ota tosta", se sano ja taputti taas kerran olalle.
Mulle kävi samalla lailla. Automaatti oli pankin seinässä ja vein fyrkat sisään ja sanoin, että nää 500mk oli joltain jäänyt automaattiin. Sitten sinne tuli samalla hädissään joku rouva, tempas setelitukun mun handusta ja sanoi, että "nää on mun". Lähdin siitä menemään, mamma otti mut kiinni, kiitti ja antoi suurieleisesti VITUN VIISI MARKKAA löytöpalkkiota. Katoin sitä femmaa ja koitin pitää fiilikset sisällä. Oli kyllä niin pahvi muija että vieläkin harmittaa etten ottanut niitä sen rahoja ja häipynyt vaikka olen perusrehellinen muuten. Tää tapahtui Otaniemessä joten tietysti funtsin että joku reppana kanssateekkari on puoli kuuta ilman safkaa jos ei saa rahojaan takaisin.

Mä löysin salilta Calvin Kleinin kellon. Vein sen tiskille ja sanoin että tää löyty. (En ite nähny mitään tarvetta pitää kelloa, kun sellasta en käytä) Sitte pidin ittäni hyvänä jätkänä loppupäivän, mikä oli varmasti ihan ansaittua.

Kyllä ootte rahanahneita, jostain löytöpalkkiosta inisette.. Eikö hyvän työn tuoma hyvä mieli riitä palkkioksi? Ite en edes ottais löytöpalkkiota kuin siinä tapauksessa että joutuisin jonkun kumman syyn takia toimittamaan ITSE puhelimen sen kadottaneelle, esim ajamaan 10km mutkan, maksaahan se bensa, tai kulkemaan jonkun matkan kiireessä, aikakin on rahaa. Joku euron löytöpalkkio nyt voi olla suoraa vittuilua ellei sitä anna joku mukula mutta isommat summat eivät minun mielestäni ole.

Löysin tuossa viime keväällä r-kioskin pihalta lompakon. Kortteja oli pirusti visasta plussaan ja rahaakin muistaakseni noin 150 e. Kävin kysäsemässä kioskista, että onko joku kaivannut mutta ei ollut. Kun en niiden korttien perusteella saanut omistajaa selville, niin kiikutin sitten sen poliiseille. (Joo mietin kyllä monta kertaa otanko ne rahat, mut rehellisyys voitti) Poliisit oli aivan äimänä kun rahatkin oli tallella, ihmettelivät oikein joukolla:D
Omistaja löytyi ja sain löytöpalkkiota 40 e, sekä 20 ruusua ja kiitoskortin kotiin..Niin ja sädekehän pään päälle:)

Originally posted by Vuori
heitin menemään vanhan sim kortin.

Ei helvata, miksi varastaa jotain, josta ei juuri ole edes taloudellista hyötyä. Noita peruspalikoita saa jo kympillä kolme. Ja satuit heittämään sen arvokkaimman osan siitä menemään.

:0: + :david: :david: :david: :david: :david:

Mä olen ainakin ikuisesti kiitollinen sille henkilölle joka palautti mun jurripäissäni hukkaamani olkalaukun, jossa oli puhelin, lompakko, MD-soitin, muutama uniikki levy ym. vitun tärkeetä. Vein tätöselle viisi ruusua ja kahvipaketin ja tarjosin rahallista palkkiota, mutta ei huolinut. Neuvoi vain olemaan huolellisempi tavaroiden kanssa. :thumbs:

Mullekin kävi kerran kuten rintaliiville, eli automaatille mennessäni automaatin suulla oli edellisen käyttäjän setelitukko odottamassa. Silloin elettiin vielä markka aikaa ja arvioin että oli siinä ainakin 1000 markkaa. Huusin asiasta edelliselle automaatin käyttäjälle joka oli vielä parinkymmenen metrin päässä. Mies sanoi vitsillä että olisit ottanut rahat. Hyvä mieli tuli kumminkin kun sai palautettua rahat.

Kun mun känny varastettiin, niin ehdottomasti suurin vitutus tuli juuri tosta kortista koska siinä oli paljon sellasia numeroita joita en enää saa mistään. Vituttaa vieläkin kun ajattelee. Mulle olis ollut ihan sama vaikka olisivat pyytäneet puhelinta (en olis kyllä antanut helpolla) mutta jättäneet sen vitun kortin. Sama homma kun jos lompakko lähtee. ihan sama rahoille mutta korttien ja ajokortin uusimisessa menee eniten aikaa ja vaivaa kun se idiootti rosvo on viskonut ne johonkin hevonperseeseen. Nyt alko keljuttaa taas!!! Rosvot on :david: ja

Originally posted by Sakkeus
Kyllä ootte rahanahneita, jostain löytöpalkkiosta inisette..
Kyllä mä ainaki löytöpalkkion annan jos joku palauttaa mun hukkaaman tavaran. Kyllä sun pitää jotenki osottaa että tää löytäjä on tehny hyvän työn ja samalla kannustaa tekemään niin vastaisuudessaki. Ei palkkion tartte olla suuri, mutta sellanen, ettei tuu "Vittu ei olis pitäny palauttaa tota" -fiilis.

Löytöpalkkiona saamat rahat voi kuitenki pitää hyvällä omatunnolla, toisin ku sen kännykän tai lompakon jonka oot löytäny.

Ps. Jo löydän lompakon jossa lukee "Sakkeus pakkotoistolta" ni en palauta. En varmasti palauta! ;)

Siis olenko nyt ymmärtänyt väärin, vai voiko joku todella UNOHTAA ottaa rahat pankkiautomaatilla. Voihan sitä aina hiukan hajamielinen olla, mutta tuo menee jo vähän yli.

Originally posted by VilleO
Siis olenko nyt ymmärtänyt väärin, vai voiko joku todella UNOHTAA ottaa rahat pankkiautomaatilla.
Voi. Eikä tarvii edes olla dementikko.
Vähän eri tapaus, mutta äidin ystävä oli menossa tapaamaan asiakkaita ja käsilaukussa oli rahaa varmaan 1000 euroa. He tapasivat hotellin ravintolassa kahvilla ja isolla porukalla kun olivat, niin jättivät laukkunsa hetkeksi ruokapöytään hakiessaan lisää nannaa. No käsilaukkuhan siinä katosi ruokamatkan aikana. Mahtui varas olla kovin tyytyväinen itseensä kun huomasi, miten onnekas oli.
Mä en nykyään jätä ees treenikassiani vartioimatta, jos joku vaikka yrittäisi ottaa. Siel on mun treenipäiväkirja sentään, *tana jos sen hukkaisi :D

Kaverilta oli lauma pikkusomaleja varastanut taskusta kännykän.
Seuraavana päivänä oli tullut soitto toiselle kaverille (jonka numero oli löytynyt puhelimen muistista) jossa somalipojan kiristävä ääni oli sanonut: "Jos haluta puheli takasi, tule kampin pelikaani huomenna kello XX:XX, mukanasi 20e raha"
Kaveri oli sitten mennyt ja antanut rahat ja saanut puhelimensa takaisin.

Härskiä toimintaa pikkuapinoilta :)

Huom. Kannattaa kirjoittaa puhelimen sim-kortin numerot esim. tietokoneelle muistiin, tämä helpottaa tuskaa huomattavasti jos puhelimesi katoaa

Originally posted by Mariachi
Ihme juttu miten joidenkin ihmisten ensireaktio on suuttumus ja siihen puhelimeen huutaminen jos sattuu löytämään niiden puhelimen ja sitten soittaa esim.kotinumeroon kysyäkseen onko puhelin kateissa.

Yllättäin myös varas voi olla närkästynyt kun pöllittyyn luuriin soittaa. Kaverilta vietiin kakkosluuri duunista pöydältä (siivooja tms., piruko tuosta enää ottaa selvää, kun niin paljon jengiä ravaa tuolla) ja se huomasi asian vasta jonkin ajan kuluttua.

Soitettiin sitten siihen numeroon niin sillä urpollahan oli se kaverin SIMmi käytössä ja vastasi omalla etunimellään niinkuin ei mitään - oli vissiin jaellut numeroa jo kavereilleen! Ja kehtasi vielä haistatella kun huomasi millä asialla soiteltiin.

Ei v**tu että oli röyhkeetä toimintaa, tuolloin oikeasti otti päähän ettei tuollaista tyyppiä ole mahdollisuuksia saada selville ja pieneen koulutussessioon. Poliisia kun kiinnostaa ihan miljoonasti alkaa yksittäisen puhelimen pöllimistä selvitellä, vaikka ei pitäisi olla iso fakiiritemppu ottaa selville ainakin noi tyypin kaverit jotka ovat mahdollisesti liittymään soitelleet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom